• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ATAN: airbank taky posílá hned... problém s tím mívají spíše tradiční banky, které to cpou do overnightů
    ATAN
    ATAN --- ---
    Zajimave pozorovani. Penize odeslane z mBank do Equa kolem 8. hodiny ranni dorazily do Equa hned po 9. hodine.
    NELDE
    NELDE --- ---
    AGNES_NITT: V tom případě si jako rezervu přihoď i kreditku od mBank - bez poplatků a jako rezerva optimální.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    NELDE: Nejde mi primárně o nic extra. Účet i kreditku mám zařízenou k obrazu svému, ale když občas slyším naše kl., tak jsem usoudila, že jeden účet je málo. Obě svoje karty mám MC, tak proto ten požadavek na VISU. Ono se to hodí, když člověk vyjede za hranice čistě jako rezerva. Případně kdyby se něco dělo s mým účtem (kartou), tak je možnost si peníze přeposlat a vybrat (a to bych těch 9,- oželela) atp. Je to účet, který chci jako doplňek a nic jiného. Nemám v plánu na něm protáčet peníze ani z něj nic platit. Maximálně tam měsíčně pošlu pár kaček aby tam něco bylo.

    PATRIKCHRZ: Díky za shrnutí. Ta mBank je mi sympatičtější, mým účelům postačí a bonus 500,- je fajn a lepší než 300,- :D. Nevěděla jsem o něm, takže díky za info a určitě se můžeme přes SZ domluvit. Mám v plánu účet založit buď ještě tento nebo příští týden.
    ADAM
    ADAM --- ---
    PATRIKCHRZ: nj. máš pravdu, je to jak píšeš. nedočetl jsem ten odstavec celý. :-(
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAM: Kde se to píše? Pokud vím, tak to bylo tak, že nechali kurzem Visa převést platbu na EUR, ale pak už přes deviza-prodej na české koruny.

    Kdyby to změnili, bylo by to super.
    ADAM
    ADAM --- ---
    já na zuno kurzy teď koukal a píší tam, že jedou podle kurzu visa, bez přirážky.

    ještě jsem to tedy netestoval, ale podle tohoto textu by to mělo být stejně výhodné jako dřív axa.

    mýlím se? 
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: Ano, PLUS účet je za 68 Kč nebo zdarma při obratu na kartě 5000 Kč nebo objemu prostředků u banky 200 000 Kč.

    Oproti tomu účtu zdarma se liší v těch výběrech z bankomatu - neomezeně (nad 1000 Kč) z Raifky proti jednomu měsíčně a výběry v zahraničí zdarma proti 80 Kč.
    Tazateli tak stačí jen ten základní, ale pokud by často jezdil do zahraničí, tak se může vyplatit i ten PLUS i kdyby za něj platil.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Není Zuno Plus placený? Resp. vázaný na nějakou podmínku?

    AGNES_NITT: Jinak kdyby stačila MasterCard (protože je možné, že máš aktuálně jen Maestro), tak ten výběr je trochu větší.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    AGNES_NITT: VISA kartu ti zdarma dá Zuno a mBank. Obě nemají nic moc kurzy, Zuno je na tom o fous líp.
    U mBank dáš za první tři výběry z jakéhokoliv bankomatu v ČR 9 kč, za další 35. U Zuno máš 1 výběr z bankomatu Raifky měsíčně zdarma.
    MBank se hodí na drobné SEPA platby, protože je má zdarma, i když kurzy nejsou oslňující. Zuno má zase zdarma všechny příchozí zahraniční platby (nejen SEPA) a za velmi slušnou cenu (480 Kč) odchozí zahraniční platby typu OUR. Kdybys šel do PLUS účtu u Zuno, tak tady máš zdarma výběry i v zahraničí (bez nutnosti minimálního výběru 2,5 tisíce jako mBank a navíc pořád lepším kurzem, než u mBank).

    V základu jsou oba účty zdarma, takže proč nezaložit "seno to nežere". Navíc když tě někdo "doporučí", dostaneš u Zuno 300 Kč a u mBank 500 Kč (a on taky, takže se rozhodně nebudu zlobit, když mi přes SZ napíšeš, aby ti poslal "doporučení" - u mBank ti bude stačit znát moje telefonní číslo, u Zuno potřebuji já vědět tvůj mail, který uvedeš při založení účtu u Zuno jako kontaktní).
    NELDE
    NELDE --- ---
    AGNES_NITT: Ano to mBank splňuje. Jak bylo řečeno, výběr z bankomatu může být za poplatek. Dále platby v zahraničí nemají dobrý kurz (předpokládám, že to chceš kvůli platbám v zahraničí, neboť jinak by ti bylo jedno jestli VISA nebo MC).
    YNZA
    YNZA --- ---
    taky sem to pochopil tak ze potřebuje visu na beztohovimeceho platby
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    AGNES_NITT:
    BUNDA: 9 kč - pokud tedy budeš chtít vybírat, o čemž však v zadání nebyla řeč :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    AGNES_NITT: co s tou kartou budeš dělat? Pokud s ní nebudeš platit (alespoň 2000) tak i za jeden výběr zaplatíš.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    Ahoj, chci se zeptat na nejvhodnější účet pro mé potřeby - účet to bude víceméně spící, maximálně tam občas pošlu něco místo spořáku, chci VISU a odmítám jim za to zaplatit byť jedinou korunu - podle průzkumu je mBank to pravé - nepletu se? :)
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    PATRIKCHRZ: Jako že bych se stal zajatcem české spořitelny? Neboli: my za vaše pozdní splácení dáme záznam do registru, ale jsme natolik hodní, že si u nás nějaký ten další úvěr budete moct vzít. Ale jen když k nám budete posílat každý měsíc výplatu.
    To asi risknu a přesto účet zruším. Možná to zní zle, nicméně snad v následujících pěti letech žádný úvěr potřebovat nebudu.

    BTW došla odpověď z centrály.
    Omlouváme se, blablabla, zcela Vás chápu, zvláště nyní před svátky, blablabla, prosím, pošlete info o jakou pobočku se jedná, abychom mohli poslat zpětnou vazbu a příště se podobných situací vyvarovat, blablabla.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    BRUKEV: Než účet u ČS "euforicky" zrušíš, nech si vyjet výpisy z Registrů (BRKI, NRKI). Pokud totiž ti ČS zadala negativní záznam pro pozdní splácení a ty budeš potřebovat další úvěr či kreditku, ještě budeš rád, když ji dostaneš od ČS.
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    NELDE: Upřímně řečeno, já ho tam stejně zruším, to je jisté už dávno. Momentálně ho držím právě jen z důvodu doplacení toho úvěru. Ani tam už neposílám žádné příchozí platby, vše řeším v jiné bance.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BRUKEV: Ani bych nad tím zrušením účtu u ČS neuvažoval. Jednej.
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    Od včerejška jsem pekelně nasranej na Českou spořitelnu.

    Repost dopisu, kterej jim tam dneska posílám:

    Dobrý den,

    rád bych si touto formou postesknul nad kvalitou služeb České spořitelny. Kritika sice není nikdy příjemná, nicméně zpravidla vede ke zlepšení služeb, v což doufám.



    U České spořitelny mám úvěr. Splácím již několik let, pravda je, že někdy se nedařilo zaplatit včas, ale vždy jsem své závazky uhradil i s naúčtovaným penále. Úvěr měl být splacen v listopadu 2013, jak mi taky pracovnice na pobočce zjistila po dotaze na poslední splátku. Během roku jsem občas na pobočce řešil běžné záležitosti a vždy jsem se zeptal, kdy že úvěr doplatím. Opět od různých pracovnic oznámen listopad 2013. Při včerejší návštěvě jsem se dotazoval, zda bude poslední splátka nižší a v jaké výši. Samozřejmě je mi jasné, že případný přeplatek by mi byl poukázán na účet, ale před svátky každá koruna dobrá.

    Jaké bylo mé překvapení, když mi pracovnice sdělila, že úvěr zdaleka doplacen není a zbývá tam ještě cca patnáct tisíc korun. Na můj dotaz, proč mi tedy bylo opakovaně tvrzeno, že je poslední splátka v listopadu tohoto roku, mi paní sdělila, že došlo nejspíš k nějakému navýšení procent či nějaké změně a že mi tam ještě "něco málo" doplatit chybí. Nu a že ono listopadové datum bylo původní stanovené datum před změnami.

    Celý rok počítám s tím, že k prosinci 2013 si již oddychnu od výdajů, plánuju si případné rodinné nákupy na příští rok, atd. Bohužel budu ještě asi půl roku nucen splácet.



    Chápu, že k posunutí splatnosti úvěru došlo nejspíš z nějakých změn sazebníku a podobných věcí, které banka během roku klientům zasílá. Budiž. Co nechápu, je fakt, že několik pracovnic České spořitelny nechce, neumí či z nějakého důvodu není schopno oznámit mi jakožto klientovi celou odpověď na mou jasnou otázku. Když se ptám, kdy doplatím úvěr, očekávám, že mi oznámí jedno datum, které platí. Ne, že je jedno původně plánované, druhé datum posunuté a možná se již připravuje další datum, o kterém ještě nemám tušení.



    V současné nabídce trhu využívám možnosti mít účet u více bank. Bohužel musím konstatovat, že tento zážitek mě roztpčil na tolik, že vážně přemýšlím nad zrušením svého účtu v České spořitelně poté, co snad jednou doplatím svůj úvěr u Vaší společnosti.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam