• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: tak uz jsem to vubec nepochopil...
    penize se neztrati jentak, autorizacni transakce ma jasne dane parametry, ze kterych se da vycist jak, kde, v kolik byla dana transakce udelana... taky to obsahuje samozrejme informaci o tom zda byl nebo nebyl zadan pin, jestli to byla transakce pres cip nebo prouzek...

    navic je mandatory pozadavek ze strany visa a mc, ze u bankomatovych transakci je pin overovan online... bez pinu to nejde
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ENDER: transakce ale vubec neprobehla pres bankomat kde byla uvedena ve vypisu. Sedeli sme tam se riditelem a prochazeli kotoucky z bankomatu toho dne a nic. Par predtim tady udelal vyber,pak odjel,penize se stratili z uctu,za posledni penize zavolal aby mu zablokovali kartu,ohlasil to,pak mu cs nekolikrat volala,pokazdy nekdo jiny,porad dokola to vysvetloval jak to bylo,ale nic nedostal
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: našel jsem komunikaci:

    dovolte, abychom se vyjádřili k Vašemu protestu podaného dne 18.9.2015 proti výsledku reklamace vedené pod evidenčním číslem 1234, kterou jste podal dne 18.8.2015.
    Předmětem Vaší reklamace vedené pod evidenčním číslem 1234 bylo devět transakcí stržených z Vašeho účtu číslo abcde prostřednictvím platební karty 510658******7439. Níže přikládám seznam reklamovaných transakcí včetně přesného času stržení:


    1) 03.07.2015 Nákup: Z MARKET, RUDNA U PRAHY, CZ, dne 3.7.2015, částka 32.00 CZK
    2) 04.07.2015 07:03:07 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 13.30 CZK
    3) 04/07/2015 07:14 Nákup: ALBERT 0625, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 494.90 CZK
    4) 04/07/2015 07:14 Nákup: ALBERT 0625, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 480.00 CZK
    5) 04/07/2015 07:29 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 159.90 CZK
    6) 04/07/2015 07:30 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 158.00 CZK
    7) 04/07/2015 07:50 Nákup: ALBERT 0617, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 274.90 CZK
    8) 04/07/2015 07:58 Nákup: ALBERT 0759, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 404.90 CZK
    9) 5.7.2015 10:40:23 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 39.90 CZK


    V rámci šetření reklamace bylo zjištěno, že transakce byly prováděny bezkontaktním způsobem bez použití PIN. Dalším zjištěním byla skutečnost, že Vaše platební karta byla trvale zablokována až po uskutečnění prvních osmi reklamovaných plateb dne 4.7.2015 v 21.45 hodin.

    Jak Vám bylo sděleno již v první instanci reklamačního řízení, dle Obchodních podmínek pro vydávání a používání vlastních platebních karet http://www.fio.cz/docs/cz/OP_Karty.pdf části VII. bodu 6. Banka přistoupila k uplatnění spoluúčasti. Majitel účtu nese ztrátu do částky odpovídající 150,- EUR za veškeré neautorizované platby uskutečněné v důsledku použití ztracené nebo odcizené platební karty.

    Transakce 1 - 8 byly uskutečněny před trvalou blokací platební karty, tudíž se na ně vztahuje spoluúčast ve výši 150,- EUR. K odepsání částek došlo dne 7.7.2015. Kurz České národní banky použitý pro výpočet spoluúčasti k datu odepsání transakcí z účtu byl 27,100 Kč/EUR.
    Pouze reklamovaná transakce 9 byla provedena až po zablokování karty, výše zmíněná spoluúčast se na ni tudíž nevztahuje. Reklamovaná částka Vám již byla vrácena na Váš účet dne 11.9.2015.

    Na základě Vámi podaného protestu Vám sdělujeme, že závěry učiněné v první instanci reklamačního řízení odeslané dne 11.9.2015 byly správné, přistupujeme tedy tímto k zamítnutí Vámi podaného protestu dne 18.9.2015.

    Rozhodnutí v přezkumném řízení je konečné a Fio banka, a.s. proti němu neposkytuje žádný další opravný prostředek. Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.

    Reklamační řád Fio banky, a.s. naleznete na internetové adrese
    http://www.fio.cz/docs/cz/I_Reklamacni_rad.pdf .

    S úctou
    ENDER
    ENDER --- ---
    GHOSTSTALKER: jakto?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ENDER: To není pravda.
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: pokud byla transakce autorizovana pinem, ma smulu...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CAMELLA: znamemu cs odmitla vratit asi 20k co mu zmizeli z uctu. Na pasce mel ze udelal vyber z bankomatu,ale fyzicky byl 1000km daleko mezitim,na pasce z bankomatu vyber nebyl. Asi se nemohla cs domluvit s marockou bankou.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SAYUZ: Podle mne by částku vrátit měli, protože není vinou klienta, že karta umožňuje platbu i bez jakéhokoliv bezpečnostního prvku, některé banky to vracejí. Každopádně, jak jsem psal dříve, obrátit se na finančního arbitra nic nestojí, takže bych to zkusil.
    Spíše jde o to, jestli nejde o promlčení, ale reklamaci jsi udělala, jen byla zamítnuta, tak tady by snad nějaké promlčecí doba mohla běžet (rok, tři roky, nevím).
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    NAVARA: Hele sice jsem byla zaměstnanec, ale zároveň jsem osobně řešila reklamace tolika lidi, kteří zaměstnanci nebyli, ze si to dovolím prohlásit za standardní postup :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CAMELLA: a tak stoupnout si na BO kartářům za záda a vyhrožovat hrubým násilím není úplně standardní postup :)
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    ENDER: Mam zkušenost, ze největší problémy klientům v tomhle případě spis dělají velké banky, typicky KB, ČS, ČSOB. Naopak v AB se běžné vracely prachy i v případě, kdy šlo o kartu ukradenou před několika týdny od chvíle, kdy proběhla reklamace (tam se tuším tedy nevrátilo vše, ale "jen" za první týden cca
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    SAYUZ: Air Bank
    ENDER
    ENDER --- ---
    SAYUZ: ja vim, to neni zadny pojisteni, ale povinnost vydavatele karty
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    CAMELLA: Jaká banka?

    ENDER: O pojištění píšu v případě KB, kde vrátili vše bez potíží...
    ENDER
    ENDER --- ---
    SAYUZ: zadny pojisteni tam neni. vyplyva to mam pocit ze zakona o platebnim styku...
    maly banky takhle rady drbou klienty...
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    ENDER: Jasný, už si vzpomínám, vrátili mi asi 63,5 Kč, protože prvních 100 EUR je spoluúčast nebo jak to nazývali...

    A když už jsem to nakousl, tak vtipný bylo to, že se jednalo o dvě karty dvou bank. KB byla pojištěná, tam vrátili všechno bez keců. Ale proč to píšu: Těch transakcí bylo dohromady asi 20 s tím, že PČR měla místo i přibližnou hodinu kde ke krádeži došlo, kartami bylo placeno od Prahy 3 až po Prahu 1 kde se střídal Albert s Billou a pak s nima zase někdo cestoval za Prahu a nikdo nikdy nikoho nenašel :D jsem zvědavej kolik lidí nakupuje v 5 ráno...
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    SAYUZ: Jo, kartu mi ukradli cca mezi 17 a 21h jeden den, na zneužití a to, ze kartu nemam, jsem přišla až o den později...okamžitě jsem to blokla a nahlásila reklamaci a do týdne jsem měla peníze zpět na účtu.
    ENDER
    ENDER --- ---
    SAYUZ: rok je uz dlouho, je tam nejaka lhuta. jinak to je standardne reklamovatelny a nemuzes prohrat..
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    ENDER: Mrknu na to ještě i když už je to cca rok? ... Kartu mi ukradli nad ránem (cca půlnoc až jedna) a platili s ní až do 5ti do rána... ztrátu jsem hlásil v 5 odpoledne (když jsem se probudil a chtěl jít na večeři) :))
    ENDER
    ENDER --- ---
    SAYUZ: ano, je otazka jak maji napsane podminky do kdy musis nahlasit ztratu karty...
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: Dá se za neautorizovanou transakci považovat bezkontaktní platba kartou, která mi byla odcizena? Protože přesně to mi zamítli...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam