• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: magstripe se da snadno zkopirovat... samozrejme, to ze mu banka penize takto nevrati je blbost :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SAYUZ: Tak zcela určitě bych to na finančního arbitra poslal. Kromě známky tě to nic stát nebude (i když bude tvůj nárok zamítnut), takže i kdyby šance na výhru byla minimální, rozhodně to za pokus stojí.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ENDER: nevim jak to udelaly,ale fyzicky u toho bankomatu nikdo nebyl,kartu mel majitel porad u sebe,ale penize se mu odecetli,i pres to,ze je nevybral. Udajne pres sit napadli banku a penize mu vzaly primo z uctu,ale oznacili to jako vyber z bankomatu.
    ENDER
    ENDER --- ---
    GHOSTSTALKER: muzu se zeptat na duvod proc mi odpovidas na muj dotaz otazkou?
    reklamovat lze, ale vyhra v dane reklamaci bude celkem nerealna... co si pamatuju tak zrovna v pripade atm, existuie vyjimka v pripade ohrozeni zivota.

    vzhledem k tomu, ze tomu asi dost rozumis, muzes mi prosim dat priklady, kdy lze pinove uspesne reklamovat?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ENDER: Jak jsi prisel na to, ze transakce, pri kterych byl pouzit PIN, nelze reklamovat?
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: tak uz jsem to vubec nepochopil...
    penize se neztrati jentak, autorizacni transakce ma jasne dane parametry, ze kterych se da vycist jak, kde, v kolik byla dana transakce udelana... taky to obsahuje samozrejme informaci o tom zda byl nebo nebyl zadan pin, jestli to byla transakce pres cip nebo prouzek...

    navic je mandatory pozadavek ze strany visa a mc, ze u bankomatovych transakci je pin overovan online... bez pinu to nejde
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ENDER: transakce ale vubec neprobehla pres bankomat kde byla uvedena ve vypisu. Sedeli sme tam se riditelem a prochazeli kotoucky z bankomatu toho dne a nic. Par predtim tady udelal vyber,pak odjel,penize se stratili z uctu,za posledni penize zavolal aby mu zablokovali kartu,ohlasil to,pak mu cs nekolikrat volala,pokazdy nekdo jiny,porad dokola to vysvetloval jak to bylo,ale nic nedostal
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: našel jsem komunikaci:

    dovolte, abychom se vyjádřili k Vašemu protestu podaného dne 18.9.2015 proti výsledku reklamace vedené pod evidenčním číslem 1234, kterou jste podal dne 18.8.2015.
    Předmětem Vaší reklamace vedené pod evidenčním číslem 1234 bylo devět transakcí stržených z Vašeho účtu číslo abcde prostřednictvím platební karty 510658******7439. Níže přikládám seznam reklamovaných transakcí včetně přesného času stržení:


    1) 03.07.2015 Nákup: Z MARKET, RUDNA U PRAHY, CZ, dne 3.7.2015, částka 32.00 CZK
    2) 04.07.2015 07:03:07 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 13.30 CZK
    3) 04/07/2015 07:14 Nákup: ALBERT 0625, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 494.90 CZK
    4) 04/07/2015 07:14 Nákup: ALBERT 0625, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 480.00 CZK
    5) 04/07/2015 07:29 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 159.90 CZK
    6) 04/07/2015 07:30 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 158.00 CZK
    7) 04/07/2015 07:50 Nákup: ALBERT 0617, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 274.90 CZK
    8) 04/07/2015 07:58 Nákup: ALBERT 0759, PRAHA 1, CZ, dne 4.7.2015, částka 404.90 CZK
    9) 5.7.2015 10:40:23 Nákup: Billa V Celnici 1031/4, Praha - Celni, CZ, částka 39.90 CZK


    V rámci šetření reklamace bylo zjištěno, že transakce byly prováděny bezkontaktním způsobem bez použití PIN. Dalším zjištěním byla skutečnost, že Vaše platební karta byla trvale zablokována až po uskutečnění prvních osmi reklamovaných plateb dne 4.7.2015 v 21.45 hodin.

    Jak Vám bylo sděleno již v první instanci reklamačního řízení, dle Obchodních podmínek pro vydávání a používání vlastních platebních karet http://www.fio.cz/docs/cz/OP_Karty.pdf části VII. bodu 6. Banka přistoupila k uplatnění spoluúčasti. Majitel účtu nese ztrátu do částky odpovídající 150,- EUR za veškeré neautorizované platby uskutečněné v důsledku použití ztracené nebo odcizené platební karty.

    Transakce 1 - 8 byly uskutečněny před trvalou blokací platební karty, tudíž se na ně vztahuje spoluúčast ve výši 150,- EUR. K odepsání částek došlo dne 7.7.2015. Kurz České národní banky použitý pro výpočet spoluúčasti k datu odepsání transakcí z účtu byl 27,100 Kč/EUR.
    Pouze reklamovaná transakce 9 byla provedena až po zablokování karty, výše zmíněná spoluúčast se na ni tudíž nevztahuje. Reklamovaná částka Vám již byla vrácena na Váš účet dne 11.9.2015.

    Na základě Vámi podaného protestu Vám sdělujeme, že závěry učiněné v první instanci reklamačního řízení odeslané dne 11.9.2015 byly správné, přistupujeme tedy tímto k zamítnutí Vámi podaného protestu dne 18.9.2015.

    Rozhodnutí v přezkumném řízení je konečné a Fio banka, a.s. proti němu neposkytuje žádný další opravný prostředek. Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.

    Reklamační řád Fio banky, a.s. naleznete na internetové adrese
    http://www.fio.cz/docs/cz/I_Reklamacni_rad.pdf .

    S úctou
    ENDER
    ENDER --- ---
    GHOSTSTALKER: jakto?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    ENDER: To není pravda.
    ENDER
    ENDER --- ---
    LINKOS: pokud byla transakce autorizovana pinem, ma smulu...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    CAMELLA: znamemu cs odmitla vratit asi 20k co mu zmizeli z uctu. Na pasce mel ze udelal vyber z bankomatu,ale fyzicky byl 1000km daleko mezitim,na pasce z bankomatu vyber nebyl. Asi se nemohla cs domluvit s marockou bankou.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SAYUZ: Podle mne by částku vrátit měli, protože není vinou klienta, že karta umožňuje platbu i bez jakéhokoliv bezpečnostního prvku, některé banky to vracejí. Každopádně, jak jsem psal dříve, obrátit se na finančního arbitra nic nestojí, takže bych to zkusil.
    Spíše jde o to, jestli nejde o promlčení, ale reklamaci jsi udělala, jen byla zamítnuta, tak tady by snad nějaké promlčecí doba mohla běžet (rok, tři roky, nevím).
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    NAVARA: Hele sice jsem byla zaměstnanec, ale zároveň jsem osobně řešila reklamace tolika lidi, kteří zaměstnanci nebyli, ze si to dovolím prohlásit za standardní postup :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CAMELLA: a tak stoupnout si na BO kartářům za záda a vyhrožovat hrubým násilím není úplně standardní postup :)
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    ENDER: Mam zkušenost, ze největší problémy klientům v tomhle případě spis dělají velké banky, typicky KB, ČS, ČSOB. Naopak v AB se běžné vracely prachy i v případě, kdy šlo o kartu ukradenou před několika týdny od chvíle, kdy proběhla reklamace (tam se tuším tedy nevrátilo vše, ale "jen" za první týden cca
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    SAYUZ: Air Bank
    ENDER
    ENDER --- ---
    SAYUZ: ja vim, to neni zadny pojisteni, ale povinnost vydavatele karty
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    CAMELLA: Jaká banka?

    ENDER: O pojištění píšu v případě KB, kde vrátili vše bez potíží...
    ENDER
    ENDER --- ---
    SAYUZ: zadny pojisteni tam neni. vyplyva to mam pocit ze zakona o platebnim styku...
    maly banky takhle rady drbou klienty...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam