• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ZOOEY
    ZOOEY --- ---
    CAMELLA: dekuju. zneni, ktere reprintujes, je ale jine - s takovou formulaci bych na prvni pohled asi prilis velky problem nemela

    CAMELLA: nerada bych ho mela (takto ve slucovacim pomeru, kdy byl polozen na roven pozadovanych produktu) podepsany v jakekoli podobe. ostatne ty dalsi selektivni nabidky (hypoteky, pojisteni) timto zpusobem prezentovany nejsou. svou roli hralo i netransparentni jednani personalu, neochota/neduveryhodne predstirana nevedomost (pri dotazech viditelne za komfortni zonou)
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    jiste, že mám :)

    jde o to, že rámcovka je v některých částech shodná pro všechny klienty, ať už mají jakékoliv služby. Ta moje kupříkladu začíná hned na začátku:
    1. Úvodem
    — Rámcovou smlouvou se zavazujeme poskytovat Vám bankovní a platební služby. Přehled bankovních služeb, které
    jste si vybrala, najdete v bodu 2.

    A bod 2:
    Přehled sjednaných bankovních služeb
    Běžný účet: 123456789 Kód banky: 3030 IBAN: 123456789 Měna účtu: CZK
    Debetní karta: 12345******678 k účtu: 1234567899/3030, držitel karty: camella camella

    A tak nějak podobně bys to měla mít i ty :)

    ZOOEY
    ZOOEY --- ---
    CAMELLA: tak. muzes tu reakci prosim nejak rozvinout, mas-li jak?))
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    ZOOEY: Předpokládám Air bank? :)
    ZOOEY
    ZOOEY --- ---
    prosimvas, to je bezna praxe, kdyz v textu "ramcove smlouvy" k BÚ+SÚ jsou v ramcovem popisu sluzeb, kt. se navazovany vztah bude tykat, nejen ty kyzene a poptavane sluzby, ale zaroven - totalne zniceho nic - take formulace "a spotrebitelske uvery"?

    o zminovane ucty zajem projeven byl, ale o spotrebitelske uvery, ani ramcove, rozhodne nikoli. nebyly v zadnem bode poptavany, zmineny, nic. nepamatuju se, ze bych nekdy neco podobneho videla u jinych instituci, se kterymi mam zkusenost. pripadne diky)
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Business by okamžité platby využil. Ona je to do jisté míry náhrada karetních plateb u eshopů a mobilního placení. Takže pokud bude cena menší než kolik platí obchodník s terminálem, tak to šanci na úspěch má. A pro banky je (si myslím) zajímavější mít 0,1% z platby než nějaká pevná sazba.
    Spíše než náhradu prioritních plateb (nevíte někdo, kolik se to používá) to bude česká varianta PayPal a dalších. Možná na bázi existujícího PayU.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NAVARA: no, to je právě otázka. Jestli ano, jde o bouři ve sklenici vody, moc zájemců o platby z cca 100 Kč (u některých bank i více než 2 stovky) asi nebude. Pak je otázkou, jestli takovýto systém vůbec zakládat
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PATRIKCHRZ: neměly by instantní platby spíše nahradit dnešní prioritní, tedy i se samostatnou položkou v ceníku?
    HARALD
    HARALD --- ---
    ENDER: Nebude chtít, nebude. :)
    VANEK
    VANEK --- ---
    BUNDA: A máš IČO zaměstnavatele? :-/
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    VANEK: vidíš a já ji před cca 3 týdny dostal. Předtím ještě za Citi jsem to zkoušel 3x a nic. Mám totiž krom toho ještě Life s poměrně velkým limitem.
    ENDER
    ENDER --- ---
    HARALD: otazka je, co znamena docasne :) core nikdo nebude chtit menit po tom jakou zkusenost udelala raifka :)
    HARALD
    HARALD --- ---
    ENDER: Úprava disponibilního zůstatku s něčím jako záporná blokace bude asi časté dočasné řešení. Vyměnit core system je hodně náročná operace.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ENDER: podle mne prostě bude ceník pro banky (tak jako to má nyní CERTIS) a ty to pak (aktuálně některé i s přirážkou několik tisíc procent) přeúčtují klientům. Mám tak obavu, aby plošně převody nezdražily.
    ENDER
    ENDER --- ---
    PATRIKCHRZ: 24/7, na cenovou politiku jsem taky zvedavej... je otazka jestli se to bude rovnou uctovat na ucty klientu nebo to budou napr. pouze zaporne blokace (opak dnesnich karetnich blokaci).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ENDER: Uvidíme jaké budou podmínky. Jestli to bude "ihned v rámci pracovní doby", tedy reálně pracovní dny 8-18 (což by bohatě stačilo), nebo skutečně 365/24/7. A hlavně jak se to projeví na ceně.
    ENDER
    ENDER --- ---
    PISTA1: kdyby ten svet byl tak jednoduchej (a hlavne architektura bankovnich systemu) :)

    PATRIKCHRZ: realne se to pripravuje a do par let by to snad melo byt ready... instant sepa mozna bude drive nez instant intracountry :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    VANEK: minimálně půl roku to smysl zkoušet nemá

    PISTA1: dokud ČNB nebude fungovat i o víkendu, tak s tím banky nic neudělají. Na druhou stranu mi to až zas tak moc nevadí, je mi jasné, že 365/24/7 dostupnost je úplně o jiných nákladech než současný systém a je mi jasné, že někdo ty náklady bude muset zaplatit.
    VANEK
    VANEK --- ---
    Achjo, tak jsem si zkusil objednat Mall kartu a zamítli mně ji. Má smysl zkoušet to s jinými údaji, nebo už u mě mají velký červený praporek?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    PISTA1: CERTIS funguje o víkendu?
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    VANEK: K čemu to je když "molochy" pořád ještě nepřišli na to, že počítače běží furt, takže by měli jít prachy posílat i přes víkend.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam