• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    LELI
    LELI --- ---
    PATRIKCHRZ: jj, praha

    SINEAD: hypo od nich nemam, tu mam jinde, na uctu velky zustatky nemam, dokonce ani firmy u nich nemam, ale mam tam nejaky prijmy co mi tam chodej, pravidelny, plus tam byl nejakej vyssi zustatek jednu dobu...

    SINEAD: V CSOB mam obdobny podminky, ale tam jsem kratce, takze zatim nebudu hodnotit.

    ASACHI: No, zit muzou z produktu, ktery vetsinova spolecnost neresi, ale oni je delaji dobre, treba uschova na kupni cenu nemovitosti, lombardni uvery (coz je, napr. mas u nich investice za 10m, potrebujes na neco 5m a do roka jim to das zpatky, tak nemusis na investovany penize sahat a pujci ti 5m na rok za 1 procento), ...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ASACHI: to účtování a vracení zpět se bude (tuším od srpna) rušit Prostě nyní, pokud klient splní podmínky, tak nebude strženo nic
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    ENDER: no pac nejdou :)
    Musim specialne kliknout, ze chci z dneska zobrazit transakce abych je videl.

    Ja jsem zvykly (a chci to tak mit) na normalni banky (treba Airbank), kde to proste vidim spolecne vsechno ...
    ENDER
    ENDER --- ---
    ASACHI: proc by v jejich ib nesly zobrazit transakce z jednoho dne? jinak souhlas...
    ASACHI
    ASACHI --- ---
    Ja treba mam KB kvuli hypoteky a moje zkusenosti:
    - vedeni uctu neni zdarma, kazdy mesic mi na zacatku strhnou 89 korun a pote je na konci mesice "vrati" jako penezni "bonus", ze jsem super hodny klient = toto u me zdarma fakt neni
    - na pobocce mam sveho pana, za kterym musim povinne chodit. Nelze tam prijit nahodne a neco resit, uz me jednou takhle poslali pryc.
    - pan za kterym chodim, tak vubec nic nevi, nikdy a o nicem. Na kazdy dotaz se musi nekoho chodit ptat.
    - kazda vec co tam chodim resit (1x do roka mimoradna vklad), tak se resi pres asi 50 jejich internich aplikaci, protoze jsem zjevne prvni klient, ktery toto resi.
    - internetove bankovnictvi je absolutni vtip a urazka kazdemu cloveku ... abych v roce 2017 mel banku, ktera neumi normalne zobrazit transakce z daneho dne, tak to uz chce hodne IT skillz.

    Za 2 roky mi konci fixace, takze moje utrpeni s touto instituci, jejiz schopnost prezit v dnesni dobe je mi zcela zahadou, konecne skonci.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SINEAD: V KB mám TOP nabídku. Je zdarma (vedení, tuzemské transakce, platební karta Visa Platinum, převody v rámci ČR, výběry ze všech bankomatů v ČR i v zahraničí), stačí jen dělat obrat 150 000 Kč (prostě poslat z jednoho účtu tam a zpět). Je tam i cestovní pojištění.
    Jako v porovnání s ostatními "prémiovými" účty (ČSOB Premium, Erste Premier), ale co, je to zadarmo :). Ale asi mají i nějaký "nižší" tarif. Ti osobní bankéři jsou fakt "peklo", naštěstí s nimi nic řešit nemusím. Ztratil jsem kartu, vyřídil telefonicky a novou si nechal poslat na úplně jinou pobočku (mám ji blíže)
    LELI: z KB se marně snažím něco "nadstandardního" vymámit a furt, nic. I jsem si "stěžoval", že třeba od ČS (Erste) mám nějaké pozvánky na rauty a jiné akce a od KB furt, nic, přislíbili, že něco vymyslí a pořád nic. Kde máš účet? V Praze?
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    OMNISLASH: Ja myslim ze zavisi na vysce hypo, musis mit nad 1,5 mega, a taky co povazujes za "zdarma". Vedeni uctu zdarma se povazuje za "zdarma". Ja mam dlouhodobe nastaveny limity citlivosti na "zdarma" od Equa bank trochu vejs, ja mam zdarma opravdu VSECHNO co potrebuju...takze treba ony vecne propirane vybery z cizich bankomatu.
    Dtto u KB ucet Gold...vsude pisou zdarma...nojo jenze vono zdarma znamena za 169 Kc/mes:)
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    SINEAD: mi tedy v kb hypotecak rovnou rikal, ze to vedeni uctu bych mel pri hypo zdarma
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    LELI: Nevim jak se ti povedlo dosahnout toho, ze mas vsechno zadarmo. Pocitam ze jsi nejakej VIP klient, kterymu se vali na ucte mega. To bohuzel standardni lidi nemaj, zvlast ne ti, co resej hyposky. Ja uz to psala driv, resime ze pujdu na materskou a optimalizujem spolecny finance, a s rodicakem 11 500,- mesicne od spravy socialniho zabezpeceni ti fakt komercka tak akorat nasere :)
    LELI
    LELI --- ---
    No ja sem treba s Komerckou spokojenej. Je to čitelná banka - maji nejaky mantinely, tabulky a v nich se pohybujou, coz ma vyhody i neyvhody. Kdyz splnujes tabulku, snadno ziskas nejakej produkt, kdyz ne, hur se resi vyjimky. Ma me na starosti jeden clovek co mi sedi, tomu muzu kdykoli zavolat, vi co rika a funguje to.

    Aktualne mam u nich vsecko zadarmo, vybery vsude na svete, atd., takova ta klasika. Vybery teda z debetky i z kreditky, a kreditku za 9 procent rocne, kdyz by se nestihlo to bezurocny obdobi a na pul milionu (korun, ne euro)...

    kdysi po skole jsem treba potreboval pujcit na zaplaceni tisku v tiskarne, uz tehdy nebyl problem behem par minut vyridit dohromady pade, z produktu co se daly do pul roku splatit (az to proplatil finalni klient), takze to ani moc nestalo

    Treba fio je taky banka zdarma, ale jakykoli dalsi sluzby krom posilani penez z uctu jsou tam o dost slozitejsi na vyreseni. A nedaji ti tam destnik, kdyz prsi, nebo sem tam flasku vina, nejspis ani kafe. :-) I kdyz pravda je, ze ne-pobockovy fio uz pak fungovalo lip, kdyz jsem tam jednou byl, o trochu vic jako normalni banka.
    FLAD
    FLAD --- ---
    SINEAD: Napis ombudsmanovi KB, ze ti zaměstnanci svévolně odmítají přístup k informacim o podmínkách produktu. Von te pošle do haje, ale nekdo bude muset někomu něco vysvětlovat - to je v korporatu největší strasak.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    BUNDA: Refinanc ma zadlouho takze prevadeni hypoteky neni mozne. Takze vysledek je uvest ucet do stavu "posilam tam vejplatu abych nemusel platit poplatky a hned ji zas preposilam jinam". Ale i na to potrebuju vedet, jaky tam ma vlastne presny podminky vedeni uctu zdarma. To mi (jemu) zatim nebyli schopny rict a furt ho tlacej ze musi za svym bankerem. Kruh se uzavira, demence roste :))
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    SINEAD: chápu. Pak bych si stěžoval a pokud není ta hypo ultra výhodná pro Vás pohrozil převedením jinam. Banky se perou o o klienty s úvěrovými produkty.
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    BUNDA: Ja ji samozrejmne mam, ale resim neco priteli, kterej tam ma bohuzel hyposku. Jen by me zajimalo kde se tyhle demence berou, kazdej se ted snazi se co nejrychleji a nejefektivneji dostat ke klientovi, aby mu moh neco narvat a KB proste totalni fakac :) asi je pro ne retail nezajimavej, nebo nevim.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    SINEAD: snadné řešení, zvol si banku bez osobního bankéře. A přepošli svou zkušenost někomu vyššímu v KB, aby dostal feedback :D
    SINEAD
    SINEAD --- ---
    Vi nekdo co to je za demenci s tema "osobnima bankerema"? Jakoze potrebuju neco vyridit tak me zenou pres pul Prahy na pobocku, kde sedi ten jediny a spravny clovek, kterej to se mnou muze vyridit a ne na jakykoliv jiny pobocce kdyz jich maji 100. Tak se tam objednam, mesic musim cekat pac ta dotycna dulezita osoba nema driv cas, pak se uvolnim z prace (maji jen od 9 do 5) a dovalim tam a frajerka je na dovoleny? :D Jeste mi den predtim prijde mail...mate schuzku, nezapomente na ni! Konkretne cerstva zkusenost s KB.
    Ne nadarmo si v tech reklamach Air bank delaj prdel zrovna z nich :)
    ENDER
    ENDER --- ---
    PATRIKCHRZ: posledni dobou zacala delat cnb audity bank kvuli tomu, ze na zaklade psd1 musi banky neprodlene vratit prostredky v pripade reklamace neautorizovanych transakci...

    OTZ: tuhle reklamaci nemuzes nikdy prohrat... Rekl bych, ze data o karte unikla uz v prvnim shopu..
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    OTZ: trošku tě zklamu s tím "Pokud je transakce nezauctovana, tak doufam penize z banky jeste neodesly", v momentě, kdy je transakce autorizována tak odeslání peněz je pouze technickou záležitostí, banka nemůže peníze neposlat.

    Každopádně hned při podání reklamace upozorni banku, že v souladu s § 115 Zákona o platebním styku požaduješ, aby neprodleně uvedla platební účet do stavu, v němž by byl, kdyby k odepsání prostředků nedošlo.

    Pokud k tomu v rozumné době (řekněme 3 dny) nedojde, zbytečně se nezdržuj a podej podnět finančnímu arbitrovi. Některé banky jsou totiž schopny "šetřit" i půl roku a stejně nic nevyšetří.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    OTZ: SMS ověření se vyžaduje jen u obchodníků, co podporují 3D Secure, ne? Nemusí to mít všichni.
    Každopádně, ono by možná docela pomohlo nastavit si limity na nulu a měnit je až těsně před platbou na potřebnou částku. Když už chceš být aspoň trošku paranoidní.
    OTZ
    OTZ --- ---
    Cau, chci se podelit o neprijemnou zkusenost..jedna se o podvod s bankovni kartou. A mezi radky taky story o tom, ze cely usnadnovani zivota pres elektroniku porad balancuje mezi funkcnosti a bezpecnosti..

    Koupil jsem si v jedny online hre nejaky zlataky za 1 dolar. Platil jsem pres branu https://wnu.com/secure/ (eopch.com). Nasledne se me Chrome zeptal, jestli chci kartu (od fio banky) ulozit, odklikl jsem, ze ne..

    Posleze jsem se pokousel neco stahnout a po kliknuti na odkaz na jakysi filehosting na me vyskocilo cerveny okno s varovanim o phishingu atd., a ja hlupak jsem kliknul na "pokracovat", protoze jsem to proste musel mit, zejo...

    Podotykam, ze jsem nemel zablokovanej pristup tretich stran ke cookies, coz je zrejme pricina pruseru a bod zlomu. Otazka je, proc je to tak defaultne (pokud si vzpominam, nehejbal jsem s tim), a zda a proc se udaje o karte do cookie ulozily, kdyz jsem chromu rekl, ze nechci, aby si ji pamatoval (i kdyz, asi to nema souvislost, chrome si to uklada jinam, nez do cookie webu..).

    Ubehl necely den a na vypisu z uctu se objevila nezauctovana, a hlavne neocekavana transakce - nakup na grpmarket.com v hodnote 48,34 eur/1287 czk. Ja si tam ale samozrejme nic nekupoval, a co me hlavne fascinuje je to, ze neproblehlo schvaleni pres SMS, ktere je nastaveno na transakce v hodnote 500+ czk. A vzhledem k tomu, ze je to celkem dulezity zabepecovaci prvek pri online nakupech, me to trochu rozciluje..a moje paranoidni ja ma za to, ze zasrani Cinani nekde na Huawei BTS odposlechli telefonni cislo, kam se notifikace posilaji, a notifikaci si presmerovali, protoze ja ho jinak nepouzivam, a v Chromu ho nikde ulozene nemam..

    No, do banky bude podana reklamace. Pokud je transakce nezauctovana, tak doufam penize z banky jeste neodesly, a pokud v logu systemu nebudou mit zaznam o notifikaci pres SMS, snad nebude potiz transakci zrusit a penize vratit zpet na ucet..

    btw., grpmarket.com je nejakej zprostredkovatel zakaznickyho servisu. to uz mi do hlavy nejde vubec, koupit se tam nic neda, ale to asi radsi resit nebudu..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam