• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    SAYUZ: Na přepážce mBank jsem nebyl několik let - naposled, když jsem nesl papíry kvůli hypotéce. Úředníci měli přesilovku.
    To relativně málo peněz se nasčítá. Já mám na účtě každý měsíc tak 14 pravidelných plateb (z toho 9 trvalých/inkas) = to je 100,- měsíčně plus. A hodně bank ti to dá zadarmo.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    LINKOS: Třeba stavební spoření, které se do toho počítá také? ;)

    NELDE: Příchozí platby jsou zdarma, odchozí myslím za 7... ale kolik kdo má příkazů k úhradě?... Pak je tu varianta toho placeného za 39 kde už jsou nějaké v ceně a další výhody.

    Nepsal jsem to primárně kvůli tomu, že je to ZADARMO, ale že za relativně málo peněz může někdo mí tu z klasických bank, kde nemají otevřenou jednu přepážku, kde smrdí kungpao z místní číny a dovolat se tam je nemyslitelné.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    E2E4: komunikace terminálu s bankou je samozřejmě šifrovaná a mobil ani cokoli co by odposlouchalo ten bluetooth do ní nevidí
    E2E4
    E2E4 --- ---
    NAVARA: pochybuju, mozna nak bokem pri platbe, ale i tak je to dost na nic, kdyz se slavnym 3D secure staci pouhe zalogovani na muj ucet do alzy aby si na mne nekdo objednal neco s dorucenim k nemu domu.. nepta se to ani na cislo karty, ani na CVV, ani se to neautorizuje 3D secure..

    a kdyz jsme u toho, druha vec ktera me u karet desi je ze itesco normalne pouziva mobily svych ridicu s bluetooth cteckou karet..
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    E2E4: to uložení jsi pomocí 3DS zcela určitě potvrzoval
    E2E4
    E2E4 --- ---
    zasr. alza, nějak mi to uteklo a koukám, mám tam uloženou platební kartu. fakt nechápu jak tohle můžou lidi dělat, viz např. poslední únik dat z mall.cz nebo viz zapamatovaný přihlášení.

    co je na tom nejvíc krušný že se to zjevně zaplatilo bez jakýkoliv autorizace, a to mi banka vnutila 3D secure. jaksi při uložený kartě se na 3D secure nehledí, že..
    NELDE
    NELDE --- ---
    SAYUZ: Nejsem si jistý, že to je za "hubičku". Ve spořitelně to bývalo 5+2 za každý trvalý příkaz a příchozí platbu. K tomu ještě výběry. Při tom tu banku to nestojí skoro nic navíc - jsou to pevné náklady bez ohledu na to, kolikrát to kdo použije. Je to na úrovni ceny za SMS do vlastní sítě u operátora.
    Osobně bych do účtu, který nemá zdarma všechny příchozí a odchozí elektronické transakce nešel.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LINKOS: Nepotřebuješ celou částku. Stačí pár tisíc každý den tam a zpět. Ale je pravda, že něco mít hotově musí - nechodí to mezi bankami okamžitě. Plus má možná na takový účet naměřenou výplatu.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    LINKOS: U Patrika to je koníček a u koníčků se čas ani náklady neřeší ;-)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    PATRIKCHRZ: coze? To mas fakt 150k bokem,jen aby sis je preposilal mezi ucty a neplatil "top" ucet, chapu,ze to ma jiste spousty necekanych vyhod,ale stoji to za to?
    GOR
    GOR --- ---
    SAYUZ: Nechces nam sem dat odkaz na sbirku rozhodnuti finarbitra? Nebo to tam jeste nevisi?
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    PATRIKCHRZ: Ano platím odeslané platby, ale to je za ten servis co mi banka poskytuje "za hubičku", kdybych chtěl zaplatím si 39 Kč za účet plus... ale stejně to asi nevyužiju. Jinak samozřejmě pokud splníš nějaké podmínky máš výhody a naštěstí některé podmínky splňuji aniž bych chtěl...
    Z neveřejné nabídky jsem dostal např. účet zdarma v době kdy se ještě hradil.


    K TOMU PŘÍPADU JSEM PSAL ZDE: SAYUZ Pak mám ještě 16 stránkovou odpověď od fin. arbitra...
    NELDE
    NELDE --- ---
    SAYUZ: Bacha na jednu věc - účet "zdarma" u některých bank znamená bez měsíčního poplatku, nikoli bez dalších.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SAYUZ: Finanční arbitr většinou postupuje hodně proklientsky, pokud uznal spoluúčast 150 EUR, tak asi byla oprávněná. Ono dost záleží na tom, jak to při reklamaci popíšeš - musel dojít k tomu, že jsi jednal nedbale. Co se stalo? Ztratil jsi kartu?

    Co se týče bezplatného účtu u KB, tak mají několik různých variant. Jedna z nich je "základní účet zdarma a platí se za každý prd - karta, platby, pohyby", pak je naopak opačná strana spektra - Top účet, který je zdarma při splnění obratu (150 000 Kč měsíčně) a vše podstatné je už obsaženo v paušálu (při nesplnění obratu 499 Kč tuším, ale já obrat plním, tak nic neplatím), tedy karta, pohyby, vklady a výběry z bankomatu v tuzemsku i v zahraničí, cestovní pojištění (u nově vydaných karet už prý cestovní pojištění nebude).

    Pak jsou neveřejné nabídky, vím o jedné firmě, která pohrozila odchodem z KB do FIO a dostali u KB stejné služby, jako má FIO zdarma také zdarma.
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    Řeší se tu poslední dobou účty "normálních" bank zdarma - já mám třeba KB (z několika důvodů) a před nedávnem mě příjemně překvapili, že nabízejí účet zdarma... Rád si poslechnu u negativa!?

    Jinak jsem tu taky řešil reklamaci plateb z odcizené karty u FIO (u KB bylo vráceno bez větších problémů - byly mi odcizeny dvě karty) a vyjádření po půlroce řešení finančního arbitra bylo, že se zamítá. Tedy FIO není povino mi cokoliv vracet a jejich "spoluúčast" ve výši 150 EUR byla oprávněná.
    Děkuji a za mě je to poslední krok před odchodem od FIO po dlouhé době zpět do KB i s podnikatelským účtem, který by měl být také zdarma a budu ho snad spravovat z jednoho bankovnictví.
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    ZBYNEK: Tak nevim, co delam spatne, ale Senovazne nam., V Celnici i v Jecny hruza.. Ale dam tomu jeste sanci, dnes zkusim Petriny :)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    K4N3C: Tyhle věci mi nabízeli v RB, ale nakonej jsem u nich firemní účet zrušil kvůli poplatkům... V RB není problém se s bankéřem domluvit na přesnou hodinu a pak s ním na místě probrat vše potřebné.

    Jinak ale u FIO se mi nikdy nestalo, že bych čekal déle než 10 min.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    K4N3C: Pokud to nemusí být zdarma, tak to potom jo. Kterákoliv -ční banka ti ráda vyhoví. Jen co si pamatuji z minulé práce - náklady byly ročně několik tisíc korun a to jsme neměli moc pohybů - byli jsme velkoobchod, který měl sice obraty v milionech, ale počet plateb velký nebyl (malé množství velkých zákazníků, kteří si něco objednávali jednou za měsíc až několik měsíců).

    ...a že bychom za to dostávali nějaké extra služby mi nepřišlo. Na všechno jsme se museli objednávat k "osobnímu bankéři".

    Dobrá zpráva ale je, že se s bankami dá vyjednávat, třeba u KB není problém si vyjednat "vše zdarma"

    Co se týče front na FIO, tak já zatím zažil většinou jen na pokladnu, na přepážky fronty nebývaly (vyzkoušena v Praze Moskevská a pak Senovážné náměstí - to bylo trochu horší).
    K4N3C
    K4N3C --- ---
    PATRIKCHRZ: Jde o sro, zdarma to byt ani nemusi, kdyz to bude odpovidat ty kvalite sluzeb. Ted naposledy chci treba vydat dalsi karty (MC Business) opet na moje jmeno - internetbanking nabizi ale pouze vydani dalsi karty na jinou osobu. Ostatni pozadavky na pobocce. Odppvedi z Fio servisu tak na tyden + na jednu odpoved a treba pozadavek na zmenu domaci pobocky cekam uz od zari. Byl jsem na 3 ruznych pobockach v ruznou dobu, pekelny fronty a po 50 minutach cekani odchod, protoze byli odbaveni 2 a predemnou dalsich 5.. Nemam na to cas :-)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    K4N3C: pokud to chceš zadarmo, tak to budeš hledat hodně těžko. Je to na firmu (sro, as,...) nebo živnostníka (tedy osobu)?

    Fio má třeba tu výhodu, že zde má účet řada devizovek (Akcenta, Easychange, Fortissimo a asi i další), takže můžeš devizy levněji nakupovat i prodávat a převod v rámci banky je zdarma. K tomu SEPA za dvacku a relativně levné i ostatní zahraniční platby, to ti nikdo jinde nenabídne.

    S čím pořád na FIO voláš? Já mám účty u 14 bank, ale nějak mě nenapadá, proč by tam měl volat.


    LELI: přesně tak, jednoduché, rychlé, přehledné, fungující na čemkoliv (jakýkoliv OS, jakýkoliv HW)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam