Ne ze by 20 let stare bankovnictvi tehdejsi Expandia Banky bylo bezchybny, ale porad se neprestavam divit tomu, ze ani za tech 20 let se nektere banky nedostaly tam, kde tenkrat byla Expandia. Nektere se nekam dostaly a pak se otocily a sly zpatky (pro me taky dost nepochopitelne, napriklad co se prvku zabezpeceni tyce)
Pak tu jsou kroky jako treba modernizace rozhrani IB u Fio, ktera je urcite super pro nekoho na tabletu, ale me v browseru na PC to neprestava iritovat, jak je to roztahany oproti puvodni verzi, kde jsem zkratka na jednom screenu videl mnohem vic, nez ted a formular pro zadani platby nebyl na 1400px kvuli par znakum, co se tam zadava.
Bankovnictvi u AirBank jsem nikdy nemel rad. Bylo to takovy to "aby se to na prvni pohled lisilo", ale funkcne to bylo mizerny. Misty se layout uplne rozpadnul a text byl mimo vyhrazene boxy. Nastesti uz nepouzivam.
A Equa Banka, kterou hodnotim jako jednu z tech lepsich, co se IB tyce, tak ta ma zase jine perlicky. Jako treba ze z historie plateb se da kliknutim na ikonku platba zopakovat snadno a rychle... ale jen asi 2 mesice od zadani platby. Pak tam tahle ikonka v prehledu plateb zustava, ale platba uz takhle zopakovat nejde. WTF? Kvuli tomuhle jsem si dopisoval i se supportem a nakonec dosli k tomu, ze je to vlastne feature a ne bug. Ze proste po tech 2 - 3 mesicich promazavaji nejakou cache a uz nejde tahle platba zopakovat. Pritom kdyz tu platbu rozkliknu, tak tam vsechny ty detaily videt jsou a slo by z toho poskladat platbu novou. Ale vysvetleni je, ze kdyz chci zadavat platbu opakovane, mam si udelat sablonu. Jasne, kdyz budu predem vedet, ze budu platbu potrebovat opakovat, tak si udelam, ale abych ji delal pro kazdou platbu, tak to se pak v tech sablonach ani nevyznam. Proste si vzpomenu, ze jsem pred rokem tohle uz jednou platil a chci platbu zopakovat. U jinych bank tohle fungovalo odnepameti. U Equa je to neresitelny problem. Kdyby aspon dokazali schovat tu ikonku u plateb, ktere uz nejdou zopakovat, ale to ne, to je asi taky nad neci schopnosti (chapani).
Z pohledu nekoho, kdo se uz nejaky cas pohybuju v oblasti vyvoje webaplikaci, mi bankovni sektor (a pojistovny) prijdou jako jedny z nejhorsich. Mnohem mensi firmy s mnohem mensim prijmeme od svych zakazniku dokazi udelat mnohem lepsi webaplikace pro sve zakazniky. A to se vubec nebavim o libivosti, ale o technickych a funkcnich vecech.
Jak malo bank umoznuje editovat sablony pro e-mailove notifikace...