• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    DYNK
    DYNK --- ---
    KOC256: Uprimne taky nechapu proc delaj separatni apku na neco, kdyz muzou vyuzit existujici cesty. Nicmene me osobne to nijak netrapi, FitBit jsem si musel googlit, wearables na sobe nesnesu ani chytry, ani hloupy.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    DYNK:
    Zrovna vcera mi kolega, jejich uzivatel, spilal nad tim, ze jsou pozadu se zalozenim FitBit pay pripadne ApplePay. A tato slepa cesta ukazuje, že moc neví kaj ma kanec piču... :(
    DYNK
    DYNK --- ---
    DOBYTEK: Raifka spustila aplikaci RaiPay, jdu vyzkouset co umi.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.raiffeisen.mobilepay&hl=en
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    MICKEY_MOUSE: Kdyz ta konkretni banka bude mit implementovane bankovni tlacitko, tak to neni problem. Horsi je to u tech, kde to implementovane neni - tam se to paruje podle VS (a castky) a relativne casto jsou s tim stejne problemy jako mas ted.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    NELDE: Ono v tom ID je obsaženo i to číslo účtu v tom jejich systému, když na to mrkneš, tak jedna část je pokaždé stejná a mění se jen ta reference specifická pro danou fakturu.
    NELDE
    NELDE --- ---
    NELLAS: Pokud vím, chtěli tak po nás dodavatelé platit - místo čísla účtu a reference a částky poslali jen id platby. Zřejmě mají nějaký centrální systém na registraci plateb.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MICKEY_MOUSE: Nejsem expert na platební brány pro karty, ale po zaplacení kartou by ti měla ta brána poskytnout zpět nějaké id zaplacené transakce (jako minimum jim musíš předat id a částku). Takže by to mělo umožňovat automatické "párování" - ono to vlastně není úplně párování, když to děláš online pro jednu transakci.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    NELDE: Doplním, že se i v zahraničí často používá text, do kterého se vpíšou třeba čísla faktur.
    V Dánsku asi narážíš na FIK, to je tuším trošku jiný způsob platby, stejně jako švédské bankgiro. V Norsku používají někdy KID. Ony ty platby v severských zemích jsou obecně dost specifické :)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    NELDE: Takže by řešením mohlo být napojit eshop na platební bránu, např. pays.cz? To by se pak vše párovalo automaticky?
    NELDE
    NELDE --- ---
    MICKEY_MOUSE: Obvykle přes číslo účtu, datum a částku. Případně přes jméno klienta. Proto platební systémy posílají payment remittance emaily, kde dodavatel vidí, kdo mu platil, kdy, kolik a z kterého účtu.
    On ani VS není optimální, nedovoluje sdružit více plateb do jednoho.
    Proto jsou tam populární platby kartou, tak tu referenci dostaneš automaticky.
    V Dánsku mají něco jako VS, ale je v tom i číslo účtu
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    GHOSTSTALKER: Aha, tak to jsem netušil, díky. On to někdo uvádí jak píšeš, ale systém to nepozná a pak stejně musím platbu spárovat do účetnictví ručně.
    Jak se tedy "jinde ve světě" softwarově párují platby, když ne přes variabilní symbol? Jde mi o to, že bych rád v eshopu proces "platba-spárování-vytvoření a odeslání dokladu emailem zákazníkovi" zautomatizoval, ať se o to nemusím starat.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    MICKEY_MOUSE: Variabilni symbol je specifikum CR, v zahranici se nepouziva, ale da se simulovat tak, ze platce uvede ve zprave pro prijemce (pole 70 dle MT103 formatu) "/VS/xxx", kde xxx je variabilni symbol. Tobe se to pak zobrazi v poli variabilniho symbolu.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, mám na webu minieshop, přes který prodávám své služby, a jediná forma platby je nastavena bankovním převodem. Začal jsem podnikat i na Slovensku a klienti mi říkají, že do plateb na můj eurový účet v ČR (Fio banka) nemohou vyplnit variabilní symbol. Jak to? (není to fatální, jen pak musím platby párovat ručně, což mi přijde, že ve velkých firmách by se zbláznili a musí to tedy jít automaticky). Chci se tedy zeptat, jak se tohle řeší. Případně jestli to vyřeší přechod na platební bránu. Poradíte? Díky.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ADAMM:
    snad půjde alespoň SMS a zbytek dočasu. Asi nechtěli řešit přechod, kde nyní jinak a od 14/9 zase jinak... Ale to jen tipuji.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    jakože cajk, že informují, ale trochu divný, že ta nová verze aplikace s mKlíčem ještě není dostupná. má to být ve verzi 3.28, já mám 3.26 a nevidím možnost aktualizovat ji na novější. to pak vyvolává zmatky, protože ten návod ještě nejde použít...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    RATTKIN:
    Souhlas. Asi spise cili na pravek nez na pokrocile uzivatele.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KOC256: tuhle reakci jsem přesně měl, asi měli ty odstavce prohodit
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KOC256:
    Tak jsem se unáhlil, hned další odstavec mluví o tom, že nebudou v pravěku... Tímto se mBank omlouvám!



    KOC256
    KOC256 --- ---
    mBank zavádí dvoufaktorové ověření...
    Takže krom jména a hesla budu ještě opisovat ideáně osmimístné číslo. OMG. Alespoň kdyby to udělali inteligentně jako přihlášení do GEORGE nebo potvrzení plateb v AirBank - tedy jen odkliknutím v mobilní appce...

    KOC256
    KOC256 --- ---
    Revolut Down? Service Status, Map, Problems History - Outage.Report
    https://outage.report/revolut

    Revolut má dneska nějaké problémy...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Jak jsem psal, iPhone nemám, měl jsem pocit, že "Apple Pay" je způsob zaplacení iPhonem, nebo ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam