• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    KOC256
    KOC256 --- ---
    OMNISLASH:
    Myslim ze jsem nedokazal vytahnout vice nez 100 000 na jeden vyber.

    V takove situaci je vzdycky dobre mit nejakou hotovost :)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    OMNISLASH: Rok dozadu jsem jim z bankomatu vytáhl bez problémů pořádný pakl dvoutisícovek - tip říkal že na vklad až 650k, výběr je tuším omezen na těch 270k - jestli mají nadotováno teď nevím...
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    jak jsou na tom vybery v ab v hotovosti v radech set tisic? uz mate zkusenosti, nebo otalite? :)
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    Smenarny jsou zavreny, ze? Tzn hotovost smenit jedine v bankach?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    50 bps dolu.
    ČNB přijímá stabilizační opatření v souvislosti s epidemií koronaviru - Česká národní banka
    https://www.cnb.cz/...-zpravy/CNB-prijima-stabilizacni-opatreni-v-souvislosti-s-epidemii-koronaviru/

    Jsem zvedavy, jak dlouho jeste Trinity bude nabizet 2,08 % :-).
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Ty regulace jsou dost obecný a gumový, každá banka je musí nějak implementovat a pak na to dostat razítko od regulátora. A gag order je často požadovanou součástí těchto pravidel, aby nebyl dáván návod jak je obcházet.

    PATRIKCHRZ: Jj, jejich support je neexistující - nešla mi aktivovat apka na novém telefonu (tj. nedostal jsem se do chatu) a jediné co jsem našel byl email na ombudsmana, fórum nedostupné (musí se tam nějakým procházením a časem získat asi tři levely).
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    ocividne i "normalni banky na tom budou nekdy pobodne"
    Když vás Equa bank dostane do nesnází. A je jí to jedno. - Blog Martina Humpolce
    https://martinhumpolec.cz/kdyz-vas-equa-bank-dostane-do-nesnazi-a-je-ji-to-jedno/

    ale oproti revolutu, se aspon nekam dovolas, sice je ti to k nicemu, ale jde to
    KOC256
    KOC256 --- ---
    GHOSTSTALKER:
    A myslis ze ten fintech je v tomto ohledu stejne bezpecny?
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    KOC256: Nam takhle zrusila firemni ucty holandska ABN Amro, rovnez z nevysvetlitelnych duvodu/s vagnim odkazem na KYC (a jeste pred zrusenim nam asi na mesic zablokovala ucty). To se proste bohuzel muze stat u kamenne banky i fintechu.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    PATRIKCHRZ:
    no korporatni ucet bych na necem takovem fakt nezakladal. :-D

    Jinak já měl podobné strory s PayPalem (viz PayPal auditko), kde mi zrušili účet a nikdo mi neřekl proč. A ani mi neřekli, že mi to nemohou říct, jen prostě blbé a nasrávací kecy...
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    PATRIKCHRZ: Jo, to je dobrej fail toho uzivatele, ze tam zalozil korporatni ucty.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Sdíleno z Chronomagu:
    http://forum.chronomag.cz/index.php?/topic/36617-jakou-mate-banku/?p=2479650

    Tak já mám teď čerstvou, a ne moc příjemnou zkušenost s Revolut. otevřel jsem tam korporátní účty, proces byl dost náročný a trval asi dva dny, nicméně prošel jsem vším včetně doplňovacích údajů od complaints. No a cca za 20 dnů mi takhle v pátek večer, když už byly účty nadeponovány příchozími platbami, poslali email, že jako sorry, ale že už mi dál nemůžou poskytovat služby, a že si do dvaceti dnů mám peníze odeslat jinam.
    Takže anabáze : chat....přestal fungovat, protože zůstala otevřená komunikace s touto informací a pokud ji nezavřou, nelze otevřít nový chat s dotazem. Takže dotaz sem...bez odezvy. Email : problém nějaký najít, ale našel se, odeslán. Ihned odpověď od robota,že to zpracují a do 15ti dnů dají vědět. Tak šup na FB...no a tam se člověk nestačí divit, že není sám s problémem... nicméně žádná reakce dodnes od Revolut adminů.Tak poslední pokus ještě Revolut community...no horor přes registraci až po to vyznat se, kam vložit dotaz/ stížnost...a čekat, až vás to vůbec pustí zadat nějaký příspěvek, O sz adminům se vám může jen zdát. Nicméně i to se nakonec zadařilo.
    Týden se nic nedělo, peníze odeslali zpět (nicméně dodnes zpět nejsou u odesílatelů) a ticho po pěšině. Tak znovu kolečka chatu, mailů, atd. Dnes první reakce : odeslali jsme zpět, je to automatický proces, nevíme, kdy to bude mít odesílatel připsáno u sebe. Tak zase dotazy (páč hurá, info přišlo v chatu)...a zase ticho po pěšině. Nicméně email s podobným zněním též dorazil... No a po 15ti dnech skutečně napsal někdo ze stížností, žen mi nemůžou říct proč mi nemůžou dál vést účty, že přísné regulace a bezpečnost a kecy v kleci...prostě šablona, jen mění jména a data stížností .
    Takže výsledek necelého měsíce je : zrušený účet, nepřijaté platby odeslané zpět (14 dnů a zpět není nikde nic) a komunikace 0.
    Ted večer zareagoval z Community další podobně postižený soudruh a ptal se mě, jestli už je to vyřešeno, ta komunikacke atd...tak jsem takovýto podobný příspěvek pověsil pěkně na zeď, ať i ostatní nešťastníci vidí, jak to tu ( myslím v Revolut)chodí.
    PS: A na té komunitě jsem byl zděšen, jak obrovské množství lidí tam řeší (a to už od roku 2014 minimálně) to, že se nemůžou dostat k penězům, že s nimi nikdo nekomunikuje, že mají zrušené účty, nebo jen karty, nedoručené odeslané platby apod. a bez možnosti to nějak řešit.... No, nejsem rád,že to nefunguje jak by mělo, ale je to tak. Trochu škoda, FinTechům fandím, sám jeden provozuji, a tohle je tak velký hráč (Revolut) že to dělá špatnou reklamu.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CAMELLA: Jako KB mám na blacklistu už od VŠ pro několik případů nekompetentnosti a tímhle si to moc nepolepšili…
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Hezké. Docela nechápu, proč by měla banka chtít daňové přiznání. Pokud mají pocit, že je něco v nepořádku, mají to hlásit na FAU.

    Ohlásit by to měla soudu formou žaloby a o náhradu způsobené škody. Vypovězení smlouvy je platné snad až od doručení klientovi, ne?

    Jinak bacha na to, že KB jako součást SG musí plnit různé podmínky různých regulátorů, nejen ČNB.
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    NAVARA: Navíc možnost vyžádat si daňovko mají v podmínkách i další velké banky ;). A ze zkušeností to většinou bývá dost jinak, než je popsáno, většinou tomu předchází x telefonických upozornění atd., tohle je taková klasika.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PATRIKCHRZ: lol, říkat AML jejíž je KYC součástí "jejich program" :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Z podnikatelské skupiny na FB

    Děkujeme, že jste náš klient - vůbec nás nezajímáte. Vaše Komerční banka. Komerční banka ruší firmám internetové bankovnictví a platební karty firmám bez jakékoliv komunikace.
    U Komerční banky máme účet jako firma 20 let. Přesto všechno, jsem minulý týden (po návratu z dovolené) ve čtvrtek 5.3. 20 zjistila, že mi nefunguje internetové bankovnictví I. Začala jsem pátrat co se děje. K mému velkému překvapení jsem zjistila, že nám banka z vlastní vůle zrušila internetové bankovnictví a všechny platební karty. Důvodem údajně je, že jsme v rámci jejich programu který se jmenuje: Poznej svého klienta, neodevzdali bance daňové přiznání! Na základě tohoto se banka jednostranně rozhodla k vypovězení těchto smluv, aniž by nás jakkoliv osobně informovala. Podotýkám, že všechny závazky vůči bance máme v pořádku. Nikde nedlužíme. Nemáme úvěr. (Ano vybavuji si, že mi v létě někdo volal, ať zašlu bance daňové přiznání a já je poslala do háje a považovala jsem jejich požadavek za neoprávněnou byrokratickou buzeraci. Samozřejmě kdyby mi řekli, že mi vypnou účet, s skřípěním zubů, bych jim daný dokument dodala. To se však nestalo.) Na účet máme napojený bankovní terminál z provozovny.
    Při osobním jednání v bance nám bylo sděleno, že nám ( rozuměj všem firmám, které nedodali bance daňové přiznání) banka napsala dopis a poslala smsku.
    Tak jsem začala pátrat a zjistila jsem, že mi banka v pondělí 2.3.20 poslala smsku, kde bylo napsáno že mi poslali důležitý dopis, ať si ho přečtu. Co v dopise je o tom tam nebylo ani slovo. Druhý den v úterý 3. března nám zrušili, aniž by se kdokoliv z banky ozval, internetové bankovnictví. Dopis mi následně přistál ve schránce v pátek 6. března 2020.
    Od čtvrtka jako slepička běhám, volám a tlačím na banku, aby vše dala zpátky do pořádku. Stěžovala jsem si několika ředitelům, pracovnici na pobočce, ale není mi to nic platné, musím čekat až banka obnoví naše internetové bankovnictvá. Nikdo neví jak dlouho to potrvá. Dělají to na centrále. Na můj dotaz, zda jsi banka uvědomuje, že mi bez mého vědomí znemožnili přístup k firemnímu bankovnímu účtu a že díky tomu budu mít velké problémy, protože nebudu moct platit dodavatelům, paní pokrčila rameny, že takhle to mají nastavené. Jste klient podnikatel? Fuck you.
    S celou záležitostí jsem strávila minimálně 8 pracovních hodin a to nemluvím o hodinách, které budeme muset věnovat obnovení bankovního systému a změně banky. Protože po tomto zákaznickém zážitku od Komerční banky odcházíme. Jim to evidentně nevadí. Domnívám se že nejsme sami, potvrdili mi, že jen ve čtvrtek se jim ozvalo minimálně 5 dalších firem. Vůbec tomu nerozumím, obvolávala jsem si další banky s žádostí o informaci zda potřebuji daňové přiznání firem které tam mají účty, a všichni mi sdělili že nic takového nepotřebuji.
    Kdyby vás napadlo kde a u koho se mohu stěžovat na tento postup, budu velmi ráda. Považuji takové jednání za antizákaznické, odpudivé a arogantní a nechci si to nechat líbit.
    Děkuji.
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: Vypadalo to, ze na to potvrzeni cekat umi, protoze to z Ali presmerovalo na web v designu Revolutu, kde se zobrazil progress bar s odpoctem, ze na to potvrzeni mam 5 minut a ze se mam podivat na telefon do aplikace Revolut. Po spusteni aplikace na telefonu vyskocil dialog, ktery jsem potvrdil, pak na webu doslo k presmerovani zpatky na AliExpress, presejpaci hodiny a pak az Payment failed.
    Tenhle zpusob potvrzeni jsem videl poprve.
    Ale taky den pred tim jsem platil na Ali kartou od Equa Banky a tam me to poprve v zivote taky presmerovalo na potvrzovaci web 3D secure s potvrzovaci SMSkou. Coz se mi u Equa / Ali nikdy nestalo.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QUIP:
    třeba neumí ali čekat na potvrzení dialogu. Popravdě si nevybavuji, zda jsem někdy něco potvrzoval... Ale já tam hodně nakupuji AirBankou protože mi vrací část peněz z transakce...
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: cim jsem si odpovedel?
    Tu testerskou kartu AliExpress identifikuje jako Brazilskou a pro Brazilce vyzaduje nejake jejich tax ID, takze s tou se zaplatit neda z tohoto duvodu. To uz vim.
    Ale proc to nejde s tou normalni VISA kartou mi nedokazal nikdo rict ani na supportu. Limit na karte mam pomerne vysoky (a chtel jsem zaplatit $12). Nakupuju s tim letenky, platim ubytovani atd. a to vsechno funguje. AliExpress je zatim jedina sluzba, kde to dela problemy.
    Z meho pohledu je divny to, ze mi v apce vyskoci dialog, ktery uspesne potvrdim a pak to selze nekde mezi Revolutem a Alikem. Kdybych mel zakazane online platby, nebo nizky limit, tak by neproslo uz to overeni v Revolut apce. A hlavne by ty transakce meli videt supportaci v systemu Revolutu a tam mi tvrdili, ze je tam nevidej.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam