• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    CAMELLA: Jako KB mám na blacklistu už od VŠ pro několik případů nekompetentnosti a tímhle si to moc nepolepšili…
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    NAVARA: Navíc možnost vyžádat si daňovko mají v podmínkách i další velké banky ;). A ze zkušeností to většinou bývá dost jinak, než je popsáno, většinou tomu předchází x telefonických upozornění atd., tohle je taková klasika.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PATRIKCHRZ: lol, říkat AML jejíž je KYC součástí "jejich program" :)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Z podnikatelské skupiny na FB

    Děkujeme, že jste náš klient - vůbec nás nezajímáte. Vaše Komerční banka. Komerční banka ruší firmám internetové bankovnictví a platební karty firmám bez jakékoliv komunikace.
    U Komerční banky máme účet jako firma 20 let. Přesto všechno, jsem minulý týden (po návratu z dovolené) ve čtvrtek 5.3. 20 zjistila, že mi nefunguje internetové bankovnictví I. Začala jsem pátrat co se děje. K mému velkému překvapení jsem zjistila, že nám banka z vlastní vůle zrušila internetové bankovnictví a všechny platební karty. Důvodem údajně je, že jsme v rámci jejich programu který se jmenuje: Poznej svého klienta, neodevzdali bance daňové přiznání! Na základě tohoto se banka jednostranně rozhodla k vypovězení těchto smluv, aniž by nás jakkoliv osobně informovala. Podotýkám, že všechny závazky vůči bance máme v pořádku. Nikde nedlužíme. Nemáme úvěr. (Ano vybavuji si, že mi v létě někdo volal, ať zašlu bance daňové přiznání a já je poslala do háje a považovala jsem jejich požadavek za neoprávněnou byrokratickou buzeraci. Samozřejmě kdyby mi řekli, že mi vypnou účet, s skřípěním zubů, bych jim daný dokument dodala. To se však nestalo.) Na účet máme napojený bankovní terminál z provozovny.
    Při osobním jednání v bance nám bylo sděleno, že nám ( rozuměj všem firmám, které nedodali bance daňové přiznání) banka napsala dopis a poslala smsku.
    Tak jsem začala pátrat a zjistila jsem, že mi banka v pondělí 2.3.20 poslala smsku, kde bylo napsáno že mi poslali důležitý dopis, ať si ho přečtu. Co v dopise je o tom tam nebylo ani slovo. Druhý den v úterý 3. března nám zrušili, aniž by se kdokoliv z banky ozval, internetové bankovnictví. Dopis mi následně přistál ve schránce v pátek 6. března 2020.
    Od čtvrtka jako slepička běhám, volám a tlačím na banku, aby vše dala zpátky do pořádku. Stěžovala jsem si několika ředitelům, pracovnici na pobočce, ale není mi to nic platné, musím čekat až banka obnoví naše internetové bankovnictvá. Nikdo neví jak dlouho to potrvá. Dělají to na centrále. Na můj dotaz, zda jsi banka uvědomuje, že mi bez mého vědomí znemožnili přístup k firemnímu bankovnímu účtu a že díky tomu budu mít velké problémy, protože nebudu moct platit dodavatelům, paní pokrčila rameny, že takhle to mají nastavené. Jste klient podnikatel? Fuck you.
    S celou záležitostí jsem strávila minimálně 8 pracovních hodin a to nemluvím o hodinách, které budeme muset věnovat obnovení bankovního systému a změně banky. Protože po tomto zákaznickém zážitku od Komerční banky odcházíme. Jim to evidentně nevadí. Domnívám se že nejsme sami, potvrdili mi, že jen ve čtvrtek se jim ozvalo minimálně 5 dalších firem. Vůbec tomu nerozumím, obvolávala jsem si další banky s žádostí o informaci zda potřebuji daňové přiznání firem které tam mají účty, a všichni mi sdělili že nic takového nepotřebuji.
    Kdyby vás napadlo kde a u koho se mohu stěžovat na tento postup, budu velmi ráda. Považuji takové jednání za antizákaznické, odpudivé a arogantní a nechci si to nechat líbit.
    Děkuji.
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: Vypadalo to, ze na to potvrzeni cekat umi, protoze to z Ali presmerovalo na web v designu Revolutu, kde se zobrazil progress bar s odpoctem, ze na to potvrzeni mam 5 minut a ze se mam podivat na telefon do aplikace Revolut. Po spusteni aplikace na telefonu vyskocil dialog, ktery jsem potvrdil, pak na webu doslo k presmerovani zpatky na AliExpress, presejpaci hodiny a pak az Payment failed.
    Tenhle zpusob potvrzeni jsem videl poprve.
    Ale taky den pred tim jsem platil na Ali kartou od Equa Banky a tam me to poprve v zivote taky presmerovalo na potvrzovaci web 3D secure s potvrzovaci SMSkou. Coz se mi u Equa / Ali nikdy nestalo.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QUIP:
    třeba neumí ali čekat na potvrzení dialogu. Popravdě si nevybavuji, zda jsem někdy něco potvrzoval... Ale já tam hodně nakupuji AirBankou protože mi vrací část peněz z transakce...
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: cim jsem si odpovedel?
    Tu testerskou kartu AliExpress identifikuje jako Brazilskou a pro Brazilce vyzaduje nejake jejich tax ID, takze s tou se zaplatit neda z tohoto duvodu. To uz vim.
    Ale proc to nejde s tou normalni VISA kartou mi nedokazal nikdo rict ani na supportu. Limit na karte mam pomerne vysoky (a chtel jsem zaplatit $12). Nakupuju s tim letenky, platim ubytovani atd. a to vsechno funguje. AliExpress je zatim jedina sluzba, kde to dela problemy.
    Z meho pohledu je divny to, ze mi v apce vyskoci dialog, ktery uspesne potvrdim a pak to selze nekde mezi Revolutem a Alikem. Kdybych mel zakazane online platby, nebo nizky limit, tak by neproslo uz to overeni v Revolut apce. A hlavne by ty transakce meli videt supportaci v systemu Revolutu a tam mi tvrdili, ze je tam nevidej.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QUIP:
    Tak to sis ale nyní sám odpověděl... Teda minimálně na to, že to není tím testerským statusem.

    Nemáš tam nějaký limit nebo tak něco. Zkus ještě jednou pořádně projít nastavení. Taky jsem řešil i když možná trochu něco jiného a nakonec to bylo nějaké zatoulané nastavení...
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: Revolut chce usetrit naklady a mit vlastni card processing a na to vydal testerum samostatne karty. Neni to rozdil Mastercard / VISA, ale jiny zpusob zpracovani transakci. Ta testovaci karta je vydana bokem, aby tester mel obe dve a v pripade, ze testovaci nekde nefunguje, tak mohl zaplatit tou normalni, ktere procesuje nekdo jiny (nevim kdo). Jenze me ta platba na Ali neprojde ani tou normalni fyzickou. Bohuzel mi nikdo nebyl schopen rict proc. V Revolutu mi tvrdili, ze tam zadne transakce z Ali ani nevidi v systemu, pritom ale me se v Revolut aplikaci objevil dialog pro potvrzeni te platby, napsalo to, ze platba se uspesne potvrzena a pak se na webu AliExpressu objevilo Payment failed.
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    QUIP: Mně naopak snad ještě nikde nefungovala ta virtuální, kdežto fyzická vždycky OK...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QUIP:
    Co znamená testerská? On v tom je nějaký rozdíl? Pokud vím, tak dříve dávali normálně MC, později VISA jen tak na eventech a nyní dávají jen VISA. Ale nevím, že by některé měly nějaký "beta" příznak, nebo že by se snad mohly nějak rozlišovat...
    R_G
    R_G --- ---
    QUIP: Mne Revolut fyzicka karta na Aliexpressu funguje, nikdy zadny problem.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    QUIP: Hmmm, hezký... Kdyby byl aspoň rozdíl MC vs. Visa...

    Revolut se fakt šíleně kazí :-(
    QUIP
    QUIP --- ---
    ZBYNEK: Tak s virtualni VISA kartou uz to taky proslo. S fyzickou to nejde ani na nekolik pokusu. A ani na help chatu Revolutu nikdo netusi "proc". Proste jen rekl, ze to tak nekdy je, ze to s virtualni funguje.
    Tazke aktualne moje zkusenost se trema Revolut kartama:
    NEFUNGUJE Fyzicka Mastercard (testerska beta jejich vlastniho card processora)
    NEFUNGUJE Fyzicka VISA
    FUNGUJE Virtualni VISA
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    QUIP: Teď vyzkoušeno a v pohodě... Zapamatovaná virtuální Visa karta (jestli to má na něco vliv)
    ALTOR
    ALTOR --- ---
    QUIP: Ano, funguje
    QUIP
    QUIP --- ---
    Funguje vam nekomu platba Revolut kartou na AliExpressu? Zkousel jsem tam s ni ted zaplatit a u beta karty (Mastercard) to chtelo CPF number, protoze si Ali mysli, ze je to Brazilska karta (a CPF samozrejme nemam) a u normalni (Visa) to opakovane pise Payment Failed / This payment has been declined by your card issuer. (povolene online platby mam)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Asi tak...

    ADAMM
    ADAMM --- ---
    LELI: tak v dalším tweetu píše, že za Emirates letenky nikdy Revolutem neplatil, takže...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ALTOR:
    Tak to jsem cekal ze ten clovek bude alespon trochu chytry a bude si pamatovat ze kupoval letenky, tak jsem to tu ani nepsal, ale stalo se mi i u letenek na Faerske ostrovy. Blokace 9000 za tri letenky a nasledne mi strhli 3x3000 za konkretni letenky. Trochu neprijemne ale tak nejak to bylo jasne odkud vitr fouka...
    LELI
    LELI --- ---
    ALTOR: Rezab je holt kreten, to se v prubehu casu asi moc nemeni. :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam