ELIJEN: CO mě napadá: banka odesílatele zvolila korespondenční banku u nás, ale bohužel zvolila korunový účet (u ČS asi těžko bude jiný). Řešení by bylo zvolit jako korespondenční US banku, která umí poslat peníze tvé bance u nás. Jenže pokud to nebylo z US banky, tak to asi těžko půjde. Možná by to uměla ČSOB prohnat lépe, ale to bys asi u ní musel mít účet. Zkus se zeptat v Air, jestli nemají US korespondenční banku.
Stalo se mi něco podobného pro platbu kartou - Číňan si místo 50 euro (cena na eshopu) strhl částku v yuanech, ještě přepočtenou nějakým divným kurzem nebo zatížené poplatkem. Argumentoval, že podle nějakého lokálního kurzu je to x yuanů a tu částku on zadal své bance, že mu má dodat. Jenže těch konverzí tam bylo více a nakonec to v korunách bylo o hodně více, než je kurz euro (z 50 euro bylo skoro 2000 Kč - více než je cena u nás). Reklamce u mojí banky prošla a peníze mi nakonec vrátili (zůstalo mi i zboží, které mezitím došlo a které jsem neměl jak zaplatit).
Asi by prošla reklamace u banky odesílatele, že ti došlo méně, než kolik poslali - pošli jim screen shot, kolik ti přišlo. Musí ale odesílatel chtít - musí to být ale významná částka, řekněme 100+ USD. A po reklamaci je to na tobě najít jinou kombinaci korespondenčních bank, aby to prošlo bez poplatků.