• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    NELDE
    NELDE --- ---
    DAPHNEE: Podle GDPR by musel klient souhlasit s tím, že jeho údaje předají třetí straně. Banky si to často dávají do podmínek sami, aby mohly nabízet produkty jejich dcery. Takže je možné, že to sama banka předala. Nicméně když už je to existující klient, proč by to dávala prodejcům. Spíše to naivně předal nějaký bankovní manažer, který potřeboval splnit cíle. Nepřekvapuje u velké trojky.

    TUILE: Může to být normální a nemusí. Nicméně bacha na to, že pokud to nezměnili, tak refinancovat s odečtením úrokům lze jen jednou - to může být problém u krátké fixace.
    DAPHNEE
    DAPHNEE --- ---
    Většinou nedávají, databáze se kradou a preprodavaji :)
    TUILE
    TUILE --- ---
    DAPHNEE: financne si to spocitat umim, o to mi nejde.
    de mi o ten divnej postup - mame na vas kontakt od banky A a pojdme to refinancovat k bance B.

    proc by banka A davala kontakt poradci, keter muze pretahnout klienta?
    navic, kdyz banka A sama nejakej kurz navrhla a refinanc s klientem resi?
    DAPHNEE
    DAPHNEE --- ---
    TUILE: mrkni na poplatky za předčasné splacení. Všichni poradci to dělají primárně kvůli provizi. Další věc je, že je možné, že se ti budou snažit nacpat nesmyslné pojištění, na které navazou tu úrokovou sazbu.
    TUILE
    TUILE --- ---
    Mate nekdo zkusennosti s poradenskou firmou EDOfinance?
    Volali mi, znali me jmeno a u jaky banky cerpam hypoteku a nabidli refinanc (cislo na me udajne ziskaly od teto banky).
    nicmene refinanc nabidli k jine (a nabidka je pomerne lakava, o desetinku nizsi nez nabidka, co mi dala k refinanci puvodni banka).

    je to bezna praxe a nebo mi to smrdi opravnene?
    QUIP
    QUIP --- ---
    R_G: S cizima menama tusim dobre funguje Creditas, ale vypada to, ze vyber hotovosti je za 10,- (do 500 000), vklady zdarma, vedeni uctu zdarma, SEPA platby zdarma.
    R_G
    R_G --- ---
    Můžete prosím doporučit banku působící v ČR, která má účet v eurech bez poplatků a umožňuje na pobočce výběr hotovosti (bez poplatků)? Mám účet u Komerční banky a začalo mi vadit, že si za to účtují poplatek :-) Díky!
    NELDE
    NELDE --- ---
    WERT: Teď jsem přispíval na jednu aktivitu na https://www.znesnaze21.cz/
    Dostal jsem i doklad pro daně.

    Konkrétně na tohle, protože Frantu znám: https://www.znesnaze21.cz/...ny?fbclid=IwAR2Qw3cvZQzCamPKk-O6Rs2BnTzwYR2Uyl0i8ETMgjyt08zJ9mUNZBn6XQ8
    Když to vyjde, tak vám třeba nějaká trika udělá.
    MAGE
    MAGE --- ---
    WERT
    WERT --- ---
    OT: poradi nekdo sluzbu vhodnou pro usporadani charitativni sbirky? Jde mi o neco jako crowdfunding / transparentni ucet.

    Jde mi o to aby bylo prehledne videt kolik je penez vybranych, kdo co dal a bylo to uzivatelsky jasny / srozumitelny a easy pro ceskyho uzivatele.

    Potrebuju udelat sbirku pro ochrnutyho kluka, a pak tu samou platformu chci pouzit i pro spinalni jednotku v Motole. Kdyby nekdo vedel, diky!!!!
    HARALD
    HARALD --- ---
    GIOMIKY: Součástí založení klienta v bance je i jeho ověření z pohledu např politické exponovanosti. Součástí je i sebe-deklarace stavu klienta. Na téhle deklaraci kolabují plné moci vytvoření účtu pro fyzické osoby.
    Banky hledají cesty, jak tenhle bod obejít. Ale jde se přesunem na internet. Tedy řeší se počítačově gramotná populace. Zbytkové populace totiž valem ubývá a ekonomicky je nevýhodné pro ni vyvíjet cokoliv nového. Tahle populace už dožije na pobočkových sítích.
    EDERA
    EDERA --- ---
    GIOMIKY: Prostě ČSOB.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    EDERA: Z duvodu?
    EDERA
    EDERA --- ---
    GIOMIKY: Nezařídí. Mám dispoziční právo, mám notářsky ověřenou plnou moc a nešlo to.
    NELDE
    NELDE --- ---
    GIOMIKY: Hmm, potřeboval jsem notáře do nemocnice, ověření podpisu smlouvy kvůli prodeji a byl to docela problém. Ještěže to byl známý realiťáka.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    STARDAY: Notarsky overenou plnou moci. Notar prijde domu, potvrdi plnou moc a zplnomocnenec zaridi internetove bankovnictvi.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    GIOMIKY: nemyslela jsem tím tu digitální negramotnost. té rozumím. ale osoba, která nedojde s doprovodem ani na přepážku nebo na poštu, tak už mi přijde, že je na hraně. jak se bance pravidelně ztotožní?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    EDERA: myslím, že pro tuhle kategorii je dobrá AirBank. Sice přímo nepodporuje papírové příkazy, ale bankéř to může za klienta zadat na počítači, když tam u něj oba sedí. A klient vůbec počítač ani chytrý telefon mít nemusí.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    STARDAY: Digitálně negramotný != nesvéprávný.
    EDERA
    EDERA --- ---
    STARDAY: Žák dokonale příčetná je moje 88 letá matka, ale ani ta teda nemá počítač nebo chytrý telefon. Takže pokud jde o převody, byla by odkázaná na ty hodně zpoplatněné na přepážce. Nepřijde mi to jako vůči téhle věkové kategorii úplně fér.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam