• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NELDE: Stížnosti na ÚOOÚ celkem fungují. Znám několik případů, kdy firma dostala pokuty v řádu statisíců.

    Sám jsem nedávno podával stížnost na Centrální Registr Dlužníků, kterej mě spamoval mailama s prasáckejma clickbait předmětama, a za rok přišlo od ÚOOÚ, že bylo zjištěno porušení deseti paragrafů :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    TUILE: Výhledově se to má stejně zrušit. Rekolaudaci nevím - otázka, co je v zákoně. Domnívám se, že rekolaudace na byt by znamenala novou hypotéční smlouvu.

    Jinak u nebytového prostoru si snad podnikatel může dát celé úroky jako daňově uznatelný náklad. Ale daňař bude vědět.

    NAVARA: Máš nárok vznést požadavek dle GDPR a mají 30 dní na odpověď (resp. 90, když to zdůvodní). Ptej se jaké tvoje osobní údaje zpracovávají a za jakým účelem. Pokud jsi jim nedal písemný souhlas (což bys asi věděl) a nejsi jejich minulý klient (to bys opět asi věděl), tak to nemají moc snadné (mohou tvrdit, že ho mají před platností GDPR, ale stejně musí zdůvodnit užití). Musí totiž zdůvodnit pro každý tvůj osobní údaj, proč ho vedou. Kromě GDPR si ještě přečti anti-spam, ten se na podobné nabídky vztahuje také (ale trochu jinak - hlavně na emaily). A pokud se vytáčí, tak dej stížnost na ÚOOÚ - optimálně přilož ty vytáčivé odpovědi. I když se slušná firma nemusí kontroly bát (a úřad moc nestíhá), tak ta kontrola není žádný med - zejména, když se to týká nereakce nebo špatné reakce na konkrétní žádosti osob.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    TUILE: Men takhle někde švihnul mé údaje Conectart a začal mi pak navolávat s různými nabídkami (vždy skryto za jiným jménem dotčené firmy, v pozadí ovšem vždy Conectart), krom mé hodně staré adresy trvalého bydliště měli i základní přehled produktů.
    Když mi chtěli nabízet nějaké bonusy, tak ovšem nevěděli, jaké jsou ty staré :) Docela úsměvné, když tvrdili že jim pojišťovna dala seznam produktů, kam jdou dát bonusy (nejdou, mám max co metodika mé pojišťovně umožňuje), moji trvalou adresu apod, ale už neřekne kolik.

    NELDE: Píšu si s těmi výše skrze GDPR a dosti se vytáčí, zdroj dat neuvedli.
    Resp. teď jsem to zazdil, ale asi to s nimi ještě otočím…
    TUILE
    TUILE --- ---
    uz poradil gugl - z dani.
    neodepisuju hypoteku z dani, protoze nesplacim bytovej prostor a danar mi to odmitl odecist.
    nicmene mozna probehne rekolaudace na byt v nasledujici fixaci.
    lze pak zacit odecitat? a pujde to i pri prechodu do ty jiny banky?
    TUILE
    TUILE --- ---
    NELDE: co znamena refinancovani s odectenim uroku? jakym odectenim?
    NELDE
    NELDE --- ---
    DAPHNEE: Podle GDPR by musel klient souhlasit s tím, že jeho údaje předají třetí straně. Banky si to často dávají do podmínek sami, aby mohly nabízet produkty jejich dcery. Takže je možné, že to sama banka předala. Nicméně když už je to existující klient, proč by to dávala prodejcům. Spíše to naivně předal nějaký bankovní manažer, který potřeboval splnit cíle. Nepřekvapuje u velké trojky.

    TUILE: Může to být normální a nemusí. Nicméně bacha na to, že pokud to nezměnili, tak refinancovat s odečtením úrokům lze jen jednou - to může být problém u krátké fixace.
    DAPHNEE
    DAPHNEE --- ---
    Většinou nedávají, databáze se kradou a preprodavaji :)
    TUILE
    TUILE --- ---
    DAPHNEE: financne si to spocitat umim, o to mi nejde.
    de mi o ten divnej postup - mame na vas kontakt od banky A a pojdme to refinancovat k bance B.

    proc by banka A davala kontakt poradci, keter muze pretahnout klienta?
    navic, kdyz banka A sama nejakej kurz navrhla a refinanc s klientem resi?
    DAPHNEE
    DAPHNEE --- ---
    TUILE: mrkni na poplatky za předčasné splacení. Všichni poradci to dělají primárně kvůli provizi. Další věc je, že je možné, že se ti budou snažit nacpat nesmyslné pojištění, na které navazou tu úrokovou sazbu.
    TUILE
    TUILE --- ---
    Mate nekdo zkusennosti s poradenskou firmou EDOfinance?
    Volali mi, znali me jmeno a u jaky banky cerpam hypoteku a nabidli refinanc (cislo na me udajne ziskaly od teto banky).
    nicmene refinanc nabidli k jine (a nabidka je pomerne lakava, o desetinku nizsi nez nabidka, co mi dala k refinanci puvodni banka).

    je to bezna praxe a nebo mi to smrdi opravnene?
    QUIP
    QUIP --- ---
    R_G: S cizima menama tusim dobre funguje Creditas, ale vypada to, ze vyber hotovosti je za 10,- (do 500 000), vklady zdarma, vedeni uctu zdarma, SEPA platby zdarma.
    R_G
    R_G --- ---
    Můžete prosím doporučit banku působící v ČR, která má účet v eurech bez poplatků a umožňuje na pobočce výběr hotovosti (bez poplatků)? Mám účet u Komerční banky a začalo mi vadit, že si za to účtují poplatek :-) Díky!
    NELDE
    NELDE --- ---
    WERT: Teď jsem přispíval na jednu aktivitu na https://www.znesnaze21.cz/
    Dostal jsem i doklad pro daně.

    Konkrétně na tohle, protože Frantu znám: https://www.znesnaze21.cz/...ny?fbclid=IwAR2Qw3cvZQzCamPKk-O6Rs2BnTzwYR2Uyl0i8ETMgjyt08zJ9mUNZBn6XQ8
    Když to vyjde, tak vám třeba nějaká trika udělá.
    MAGE
    MAGE --- ---
    WERT
    WERT --- ---
    OT: poradi nekdo sluzbu vhodnou pro usporadani charitativni sbirky? Jde mi o neco jako crowdfunding / transparentni ucet.

    Jde mi o to aby bylo prehledne videt kolik je penez vybranych, kdo co dal a bylo to uzivatelsky jasny / srozumitelny a easy pro ceskyho uzivatele.

    Potrebuju udelat sbirku pro ochrnutyho kluka, a pak tu samou platformu chci pouzit i pro spinalni jednotku v Motole. Kdyby nekdo vedel, diky!!!!
    HARALD
    HARALD --- ---
    GIOMIKY: Součástí založení klienta v bance je i jeho ověření z pohledu např politické exponovanosti. Součástí je i sebe-deklarace stavu klienta. Na téhle deklaraci kolabují plné moci vytvoření účtu pro fyzické osoby.
    Banky hledají cesty, jak tenhle bod obejít. Ale jde se přesunem na internet. Tedy řeší se počítačově gramotná populace. Zbytkové populace totiž valem ubývá a ekonomicky je nevýhodné pro ni vyvíjet cokoliv nového. Tahle populace už dožije na pobočkových sítích.
    EDERA
    EDERA --- ---
    GIOMIKY: Prostě ČSOB.
    EDERA
    EDERA --- ---
    GIOMIKY: Nezařídí. Mám dispoziční právo, mám notářsky ověřenou plnou moc a nešlo to.
    NELDE
    NELDE --- ---
    GIOMIKY: Hmm, potřeboval jsem notáře do nemocnice, ověření podpisu smlouvy kvůli prodeji a byl to docela problém. Ještěže to byl známý realiťáka.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    GIOMIKY: nemyslela jsem tím tu digitální negramotnost. té rozumím. ale osoba, která nedojde s doprovodem ani na přepážku nebo na poštu, tak už mi přijde, že je na hraně. jak se bance pravidelně ztotožní?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    EDERA: myslím, že pro tuhle kategorii je dobrá AirBank. Sice přímo nepodporuje papírové příkazy, ale bankéř to může za klienta zadat na počítači, když tam u něj oba sedí. A klient vůbec počítač ani chytrý telefon mít nemusí.
    EDERA
    EDERA --- ---
    STARDAY: Žák dokonale příčetná je moje 88 letá matka, ale ani ta teda nemá počítač nebo chytrý telefon. Takže pokud jde o převody, byla by odkázaná na ty hodně zpoplatněné na přepážce. Nepřijde mi to jako vůči téhle věkové kategorii úplně fér.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    RATTKIN:
    Jo ale cokoliv najit je cim dal slozitejsi.

    Na uvodni strane mam v pravo nahore hvezdu a tam mam SLEDOVANI. Zda jsem to tam nejak dal sam nebo to tam tak je netusim.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    našli jste v novém revolutu zobrazení aktuálního kurzu?
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    EDERA: Tohle nezni jako popis svepravne osoby
    EDERA
    EDERA --- ---
    BLAAZEN: Opakuju - 92 letá paní, neopouští byt, nedojde do banky, nedojde na poštu. Kartu si zablokovala před rokem, protože zapomněla PIN a pak i zapomněla, že si ji zablokovala, aktuálně se blíží do bodu, kdy zapomene, co je karta (jo, jednoho dne ten zlom prostě přijde). Důchod jí naštěstí chodí na účet, stejně jako dalším seniorům v rodině. Těch, co si to nechávají vyplácet od pošťačky, už v okolí moc neznám.
    BLAAZEN
    BLAAZEN --- ---
    EDERA: Vyzvedne zdarma v bankomatu. Nebo si nechá posílat důchod poštou. Jako to důchodci dělají.
    EDERA
    EDERA --- ---
    BLAAZEN: Jakože by vyzvedla v bance na přepážce hotovost (což je teda ještě za víc než ten plaťák) a odnesla to na poštu? :-D
    Jsem nečekala, že to bude za darmo, ale 60, resp. 75 mi teda za jednu položku na tom plaťáku přijde fakt hodně. No, plyne z toho poučení dotlačit seniory k zřízení nejmodernější formy bankovnictví hezky včas, dokud ještě můžou chodit.
    NELLAS
    NELLAS --- ---
    NOIZER: Haha, to by bylo asi bez dalšího nastudování příliš složité i pro mě, natož pro o padesát let starší babičku :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam