• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    QUIP
    QUIP --- ---
    ADM: Myslim, ze tomuhle by mela / mohla zabranit Revoluti jednorazova virtualni karta (disposable virtual card). Ta funguje jen pro jednu platbu a vsude kde to jde ji pouzivam.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADM: Podobným způsobem jsou řešeny různá předplatná typu cloudů apod. Sami si to strhnou bez ohledu na nějaké aktuální nastavení. Mám pocit, že pokud si uděláš autorizaci karty v mobilu typu navázání na Apple Id, tak pak už platíš bez dalších autorizací bance.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    ADM: Musis se domluvit s eshopem, aby uz nezadal o dalsi opakovanou platbu.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    ADM: ComGate si neuchovava data o karte. Pri zapamatovani karty (tzn. i u opakovane platby) se eviduje hash pro danou kartu (dodany od partneru) a ten se pak posila zpet do systemu partneru (B+S, CSOB).
    ADM
    ADM --- ---
    NAVARA: Aha, to jsem nevedel, ze takova transakce existuje. Az ji budu chtit zrusit, udelam co?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ADM: Uděláš si recurring authorization a pak jí jen točíš - schválená již je a tudíž ji jak nemá to schvalovací nastavení ovlivnit.
    ADM
    ADM --- ---
    The thing with subscriptions is that you provide merchant your full card details and allowance to charge no matter the setting of the card. So subscriptions are still charged even if online transactions are set to off.
    Simple online payments will not go through if setting turned off.

    No ja tedy nevim, ze si platebni brana ComGate Payments uchova data o karte, tak o tom si iluze nedelam, ale ze by existovala specialni transakce platby kartou, na kterou se nevztahuje nastaveni u revolutu, je pro me tedy novinka.

    MAGE
    MAGE --- ---
    ADM: nemuze to spadat do MO/TO sluzeb?
    ADM
    ADM --- ---
    operator tomu taky nerozumi, ale jeste bude overovat u jineho oddeleni, zda neexistuje neco jako recurring payment s vyjimkou, pry to neco zabere ...
    ADM
    ADM --- ---
    ATAN: uz cekam na operatora
    MAGE: prisel mi k tomu email od ComGate Payments "Z obchodu XX jsme přijali požadavek k provedení platby", jedna se pristup k online sluzbe.
    MAGE
    MAGE --- ---
    ADM: co to bylo za predplatne?
    ATAN
    ATAN --- ---
    ADM: ja vzdy pisu I need a human answer a hned mi to napisi, ze se operator pripoji za nejakou doby (dle vytizenosti). Uz jsem se tak psal s operatorem dvakrat.
    ADM
    ADM --- ---
    ATAN: zkousim to, ale online chat bot me jen odkaze na clanek o nastaveni zabezpeceni platebni karty (kde mimochodem je to nastaveni popsano tak, jak chapu ze by to melo fungovat), nezda se mi ze by se tam mel pripojit nejaky lidsky operator ....
    ATAN
    ATAN --- ---
    ADM: tak jim napis do chatu v appce, me by to take zajimalo.
    ADM
    ADM --- ---
    ADM: Takze bych rekl, ze jim to proste nefunguje. Jeste by to snad mohla byt momentalni chyba, nebo je za tim skryta nejaka heuristika typu jedna se o stejnou platbu ve stejne castce od stejneho obchodnika jako pred mesicem, tak to povolme.
    ADM
    ADM --- ---
    Revolut: dnes me docela zarazilo, ze i presto, ze mam v revolut aplikaci u karty zakazane online transakce, tak mi obchodnik platbu stahnul. (jedna se o mesicni predplatne, vzdy jsem platil prikazem, ale posledne kartou a asi jsem indikoval ze chci pokracovat v pravidelnych platbach, udaje o karte si tedy ulozili a ted po mesici pouzili)

    Byl jsem presvedceny o tom, ze to nejde, jednou mi revolut poslal zpravu, ze zablokoval pravdepodobne neautorizovany pokus o pouziti karty, a chtel potvrzeni, zda jsem platbu inicioval ja. Jednalo se o amazon, a to jsem se domnival bylo prave proto, ze mam zakazane online transakce (vzdy si aktivuji jen kdyz aktualne platim, v tomhle me ten amazon mimochodem sere, ze charguji az po nekolika hodinach).
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Tak pošli jejich odpovědi na Úřad, nic jiného s tím neuděláš.
    Sice mohou tvrdit, že ta data mají před platností GDPR, nicméně k jejich následovnému použití by je měli prvně legalizovat (což jde těžko, pokud to nebylo plně legální získání před platností). A tu legalizaci by měli udělat v krátkém období (tuším někde bylo vyhlášeno cca 2 roky) po platnosti - jinak svůj oprávněný zájem kontaktovat "potenciální klienty" neobhájí.
    PS: Pokud si taková firma nezaplatí ani pořádného GDPR experta, aby to měli v pořádku, tak si o tu kontrolu od Úřadu přímo koleduje (-;
    KEJKLIR
    KEJKLIR --- ---
    E42: mi to pořád nejde, zkusím počkat jestli v týdnu s tím nepohnou. Případně to budu zase reportovat.
    E42
    E42 --- ---
    KEJKLIR: Debetní nevím, ale kreditka funguje (naposledy snad předevčírem). Autorizace přes mobilní klíč v aplikaci mBank.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOOTCHA: Žádný takový legální produkt nenajdeš - všechny finanční legální instituce musí v menší či větší míře dodržovat AML a tedy přinejmenším tušit, čí ty peníze jsou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam