• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ATAN
    ATAN --- ---
    ADM: tak jim napis do chatu v appce, me by to take zajimalo.
    ADM
    ADM --- ---
    ADM: Takze bych rekl, ze jim to proste nefunguje. Jeste by to snad mohla byt momentalni chyba, nebo je za tim skryta nejaka heuristika typu jedna se o stejnou platbu ve stejne castce od stejneho obchodnika jako pred mesicem, tak to povolme.
    ADM
    ADM --- ---
    Revolut: dnes me docela zarazilo, ze i presto, ze mam v revolut aplikaci u karty zakazane online transakce, tak mi obchodnik platbu stahnul. (jedna se o mesicni predplatne, vzdy jsem platil prikazem, ale posledne kartou a asi jsem indikoval ze chci pokracovat v pravidelnych platbach, udaje o karte si tedy ulozili a ted po mesici pouzili)

    Byl jsem presvedceny o tom, ze to nejde, jednou mi revolut poslal zpravu, ze zablokoval pravdepodobne neautorizovany pokus o pouziti karty, a chtel potvrzeni, zda jsem platbu inicioval ja. Jednalo se o amazon, a to jsem se domnival bylo prave proto, ze mam zakazane online transakce (vzdy si aktivuji jen kdyz aktualne platim, v tomhle me ten amazon mimochodem sere, ze charguji az po nekolika hodinach).
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Tak pošli jejich odpovědi na Úřad, nic jiného s tím neuděláš.
    Sice mohou tvrdit, že ta data mají před platností GDPR, nicméně k jejich následovnému použití by je měli prvně legalizovat (což jde těžko, pokud to nebylo plně legální získání před platností). A tu legalizaci by měli udělat v krátkém období (tuším někde bylo vyhlášeno cca 2 roky) po platnosti - jinak svůj oprávněný zájem kontaktovat "potenciální klienty" neobhájí.
    PS: Pokud si taková firma nezaplatí ani pořádného GDPR experta, aby to měli v pořádku, tak si o tu kontrolu od Úřadu přímo koleduje (-;
    KEJKLIR
    KEJKLIR --- ---
    E42: mi to pořád nejde, zkusím počkat jestli v týdnu s tím nepohnou. Případně to budu zase reportovat.
    E42
    E42 --- ---
    KEJKLIR: Debetní nevím, ale kreditka funguje (naposledy snad předevčírem). Autorizace přes mobilní klíč v aplikaci mBank.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOOTCHA: Žádný takový legální produkt nenajdeš - všechny finanční legální instituce musí v menší či větší míře dodržovat AML a tedy přinejmenším tušit, čí ty peníze jsou.
    KOOTCHA
    KOOTCHA --- ---
    Poradili byste mi, prosím produkt, ve kterym budu moct obchodovat (primárně) kryploměny, sekundárně akcie a nebudu nucenej poskytovat ID v kombinaci s číslem svýho aktuálního účtu apod.? Chci něco, kam pošlu část peněz, bude to mít nějakou apku, nebo webovky a bude mě to co nejmíň otravovat. Nevim, jestli i na to dává smysl třeba Revolut. Nechci se registrovat do nějakejch ebrokerů, nebo co a řešit kolik jsou kde za co poplatky.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    GHOSTSTALKER: Yup, nebylo to zaplé… teď už je aspoň přečtu, u sebe vidím i smime přílohu, gmail pro jistotu zapře, že email byl podepsán, včetně té přílohy
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NAVARA: Je to OT, ale asi mas spatne nastaveny podpis v Outlooku - https://support.microsoft.com/...-digit%C3%A1ln%C3%ADho-podpisu-549ca2f1-a68f-4366-85fa-b3f4b5856fc6 viz bod 4, mel bys mit zaskrtnute "Při odesílání podepsané zprávy odeslat podepsanou zprávu bez nutnosti ověření".

    Mozna to je jinym nastavenim, ale obecne bys i pres webklienty mel byt schopen podepsane zpravy cist.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    KOC256: 2016, bez exchange - imap, když se připojím napřímo web klientem, winmail.dat vidím také (a neotevřu)

    KOC256: Mne pohotově řekla email na pověřence :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA:
    To jsem tu tuším už popisoval...

    Volali mi a něco chtěli nabízet... Zarazil jsem je s tím, odkud mají moje číslo. Paní obratem pohotově odpověděla: "Číslo bylo vygenerováno náhodně počítačem, pane Novák." :-D.
    Tak jsem se zeptal, zda to k číslu vygenerovalo i náhodné jméno a tak mi poděkovala za čas a už nikdy se mi neozvala :D
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA:
    Winmail.dat byl problém minulého desetiletí. Nemáš nějaký prehistorický Outlook? Nebo prehistorický Exchange?
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    DAPHNEE: mno nesmyslné pojištění není tak objektivní tvrzení. Nevíš jaké má požadavky a parametry. Můžeš mu tím špatně poradit. Sám jsem poradce a mám ho u svých obou hypoték. Při mém věku by mne stejné krytí stálo mnohem víc nemluvě o tom, že mi sleva na sazbě pojištění zlevňuje.
    ATAN
    ATAN --- ---
    Nemel ted nekdo v posledni dobe problem s vyberem pres Revolut v zahranici mimo EU? Aplikace pise pri pokusu o vyber, ze Country is restricted nebo tak nejak. Revolut mi uz dva tydny tvrdi, ze o tom problemu vi, ze to resi, ale nevi, kdy se to vyresi.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELDE: Jj, švihnutá krajně (8+ let) zastaralá databáze

    Pokud číslo vygenerovali náhodně, tak jak vědí jméno, přijmení a hlavně email (-;
    Přesně :) Prostě divná báchorka, kterou chci sepsat a poslat dál.

    Dále v okamžiku zavolání, kdy jsi sdělil své jméno
    Nesdělil, rovnou se ptali jestli se dovolali panu XXX.
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Tak na vyžádání by ti měli sdělit, kdo je správce, což udělali - jméno společnosti. Pověřence sice mít asi musí, ale nemusí ho sdělovat v každém emailu - mohou ho mít někde na stránkách.

    NAVARA: Pokud číslo vygenerovali náhodně, tak jak vědí jméno, přijmení a hlavně email (-; ?Jestli věděli, i jaký typ pojištění máš, tak to je trochu více - to už je osobní údaj (protože bez auta těžko máš jeho pojištění apod.). Dále v okamžiku zavolání, kdy jsi sdělil své jméno, tak se z toho čísla stal osobní údaj a oni neměli už právní titul k jeho užívání - už to byl náhle osobní údaj. Proto obvykle žádá operátor o souhlas s pokračováním, aby měli právní titul!
    Jinak tam mají chybičku - "oprávněný zájem společnosti Conectart vyplývající přímo z nařízení GDPR" je nesmysl. GDPR dovoluje oprávněný zájem jako právní titul, musí být ale specifikováno, čím je ten zájem konkrétně oprávněn - to není bianco šek na jakékoli zpracování. Obvykle je to užívané, když oslovuješ své existující "zákazníky", nikoli cizí osoby, což ty jsi. Měli by ale mít balanční test na posouzení jak je ten jejich zájem oprávněný, což pochybuji, že mají (viz ta chybička). Takže si stěžuj, vypadá to, že jim tam úřad nějaké chyby najde.
    Viz tenhle výklad ÚOOÚ: https://www.uoou.cz/gdpr-a-primy-elektronicky-marketing/d-30715 plus tento text od Frank Bold (ti jsou docela dobří v GDPR) https://www.fbadvokati.cz/cs/novinky/1403-kdy-je-primy-marketing-opravnenym-zajmem-stanovisko-uoou

    Stručně - pro zákazníky máš oprávněný zájem (případně lépe smluvní závazek, když je to ve smlouvě (-;), pro nezákazníky potřebuješ souhlas nebo je musíš upozornit, jak mohou být vyřazeni. Pro nezákazníky jsi docela na vodě, pokud jsi koupil databázi, což zakrývají tou "lží" o generovaném čísle.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Hmm, prošel jsem telefon a ten s tím pojištěním byl jiný (den předtím), tam to budu muset poslat rovnou na ÚOOÚ, protože mi ani dodatečně nesdělil zpracovatele / pověřence.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELDE: Volali mi a znali mé jméno, trvalou adresu a že mám nějaká pojištění - nic z toho, včetně níže zmíněného emailu, jsem jim nikdy vědomě nedával.

    Telefonický hovor byl společností Conectart uskutečněn na telefonní číslo, které bylo vygenerováno technickým zařízením náhodně z databáze možných telefonních čísel, která je vytvářena z možných rozsahů telefonních čísel. Tato databáze je před využitím důsledně analyzována a jsou z ní vyloučena veškerá telefonní čísla, která má společnost Conectart ve své dřívější evidenci coby nevolatelná, resp. která jsou uvedena ve veřejném seznamu podle ust. § 95 a 96 zákona o elektronických komunikacích a o změně některých zákonů (zákona o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů. Při tomto zpracování vůbec nedochází k nakládání s osobními údaji, telefonní čísla nejsou spojena s žádnou konkrétní osobou, v příslušné databázi společnosti při tomto zpracování nejsou k telefonnímu číslu evidovány žádné osobní údaje. I Vaše telefonní číslo bylo takto vygenerováno, předem ověřeno v dostupných databázích společnosti a bylo vyhodnoceno, že jde o telefonní číslo zcela anonymní, dostupné pro předmětnou službu.
    Telefonní číslo se stává osobním údajem konkrétní osoby teprve po jeho propojení s osobou (konkrétní či anonymní), tedy navoláním. Právním titulem tohoto nakládání s telefonním číslem je pak oprávněný zájem společnosti Conectart vyplývající přímo z nařízení GDPR. Samozřejmě, pokud volaný kontakt odmítne, resp. vyjádří nesouhlas s oslovením, jsou veškeré záznamy včetně osobních údajů smazány a telefonní číslo je zaznamenáno na seznam nevolatelných telefonních čísel.


    1. Vechny osobní údaje, které se Vás týkají a které jsou uloženy společností
    K tomuto uvádíme, že společnost Conectart o Vás zpracovává osobní údaje v rozsahu: jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailová adresa.

    8. Kdy, jakým způsobem a na základě jakého souhlasu, byly získány?
    K tomuto uvádíme, že Společnost Conectart neeviduje Váš dřívější souhlas se zpracováním osobních údajů, resp. souhlas udělený dřívějším držitelem telefonního čísla. Dále uvádíme, že Váš předběžný souhlas s využitím telefonního čísla není dle platné právní úpravy nutný. Jak bylo výše uvedeno, telefonní číslo se stává osobním údajem konkrétní osoby teprve po jeho propojení s osobou, tedy navoláním.

    To pak anonymizované hodím do GDPR audítka…
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Nemusí sdělit odkud je mají, ale bez toho se jim zužuje právní titul pro jejich zpracování. Jaký právní titul uvedli?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    NELDE: Mám kvalifikovaný certifikát, ale odeslaný outlookem prostě do různých webových a alternativních klientů (které možnost podepsat nemají vůbec) dorazí jen jako příloha winmail.dat a to neotevřou. Přestože by podepisování mělo být standardní, přijde mi že podpora v klientech nic moc.

    Chtěl jsem informace, něco mi odpověděli (pověřenec, adresně mně), ale informace odkud ty data dostali mi např. nesdělili; takže jen si musím najít čas sepsat odpověď.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam