ADAMM: Zase tak malý trh nejsme. Už proběhl phishing na ČS klienty a tuším i na ČSOB.
Podstatné je spíše to, že ty aplikace bank jsou psané v nějakých nástrojích a ty stejné nástroje jsou použité v různých bankách po světě. Ergo když to proboří, tak se svezou i ty české. A hackerové už dávno nejsou vlasatí šílenci někde v sklepech. Jsou to organizované skupiny v rámci firem, které si tím vydělávají.
Jak to probořit - zejména pomocí Man in the middle. Aplikace zavolá ověření otisku prstu a netuší, že jí ho poskytnul někdo jiný, protože dostala úpravu volané služby. Aplikace se připojí k bance a netuší, že to jde přes prostředníka, takže to není žádný bezpečný kanál. Nemluvě o možném hacknutí na straně bankovní části. Případně v okamžiku připojování aplikace k bance je mobil monitorován, takže není problém to pak emulovat na počítači. Tohle vše a další věci musí být ošetřeny a jakákoli díra v nástroji, kterým je to ošetřené, je díra do stovek bank.
Jasně, že je to neklientské, ale věřím tomu, že to mají spočítané. Klienti bez smartphonu nejsou pro ně zajímavou skupinou. A ti paranoidní také nejsou.