• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    QUIP
    QUIP --- ---
    NELDE: Uplne jsem zapomnel, ze vlastne stejna fuze probehla loni, kdy Moneta koupila Wuestenrot.
    Nikde jsem nic nepodepisoval, neuzaviral zadnou novou smlouvu, 17.9.2020 prisel e-mail z Wuestenrot, kde tim podstatnym sdelenim bylo jen:
    rádi bychom Vás přivítali v MONETA Money Bank, která se stala novým vlastníkem Wüstenrot - stavební spořitelny a Wüstenrot hypoteční banky. Stavební spořitelna bude nyní působit na bankovním trhu jako MONETA Stavební Spořitelna. Wüstenrot hypoteční banka se přejmenuje do konce roku.
    Vaše služby se nemění
    Všechny Vaše aktuální smlouvy zůstávají platné a beze změny. Dokumenty ke své stávající smlouvě nově najdete na webu www.moneta.cz. Pod oranžovým tlačítkem W zde najdete i vstup do všech Wüstenrot portálů.


    Pak prisel e-mail a papirovy dopis s novym cislem uctu v ramci Monety. V lednu jeste prislo pripomenuti, ze uz to probehlo.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    ZAPPO: Já už mám rok v telefonu aplikaci pro ČSOB a sms se neopisují.
    QUIP
    QUIP --- ---
    NELDE: Jenze pri pohlceni jedne firmy druhou vsechny zavazky te jedne prechazeji na druhou a dokud ti nezmeni podminky produktu, tak vsechno funguje dal. Kdyz pak sahnou na zmenu parametru produktu, tak ti nabidnou, ze v pripade nesouhlasu muzes smlouvu bez sankci ukoncit. Coz je opet stejny, jako kdyz tvoje stavajici banka upravuje nejake smluvni podminky - jenom ti to oznami a kdyz neprotestujes, jede se dal.
    Takze ocekavam, ze jednoho dne ti prijde zprava, ze od ted za 60 dnu prestane fungovat equabanking.cz, ze se tvoje cislo uctu zmeni na xxxx/yyy a ze kdyz se ti to nelibi, tak muzes do tech 60 dnu kdykoliv zrusit ucet.
    NELDE
    NELDE --- ---
    QUIP: Sice asi číslo změnit může, ale nikoli smlouvy. Ty mám s Equa Bank a.s. Tak jsem zvědav, jak to zkoulí.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    Mám už 4 roky KB a nedám na ne zatím dopustit. Alespoň pobočka P2, Italská

    Záleží co od banky chceš. Používám kromě běžného účtu více služeb

    Utekl jsem od RB a komercka lepší snad ve všem a dokonce i levnější :-)
    QUIP
    QUIP --- ---
    CMLKA: To netusim, kontokorent nepouzivam

    NELDE: To sice neni, ale kdyz neodkazou udelat dobre tu prvni vec, se kterou prijde klient do styku, takove to "kdyz ptacka lapaji", tak si nedelam velke iluze o tom, jak to bude vypadat dal. Co se tyce toho, ze jim nedas souhlas, tak si myslim, ze zadny souhlas nepotrebujou, protoze te proste koupili a banka muze klientovi zmenit cislo uctu kdykoliv. Maximalne ti reknou, ze pokud se zmenou produktovych podminek nesouhlasis, tak muzes bez jakychkoliv problemu ucet u nich ukoncit.
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    Já mám takový opakující se dotaz, ale třeba se něco změnilo.
    Mám v tuhle chvíli běžný účet u Airbank, kde jsem spokojený s internetovým bankovnictvím a mobilní aplikací - a cca předloni jsem si založil premium účet u ČSOB. Chtěl jsem mít devizový účet navíc k běžnému, přišlo mi dobré cestovní pojištění jako bonus ke kartám, zkrátka některé ty "prémiové" vlastnosti mi přišly fajn.
    Bohužel, ani za skoro dva roky života s ČSOB jsem se s tím nesžil. Webové rozhraní je překomplikované, systém toho, co provedu v něm a co musím volat na helpdesk je bizarní a opisování SMS kódů mi přijde že je trochu překonaná sranda.
    Je nějaká rozumná alternativa nebo jsem zhýčkanej? Nechci určitě KB ani Reifku (zejména teď).
    NELDE
    NELDE --- ---
    QUIP: Tak zakládání účtů není věc, co člověk dělá pravidelně. Stejně jako rušení účtů. Spíš by mě zajímala praktická zkušenost s Hello, protože ji zvažuji (spolu s Fio) místo Equy, účet u RB nechci - a nevím, jak to udělají, když jim nedám souhlas se založením nového účtu u nich, resp. jim nepodepíšu smlouvu o založení nového účtu (-;
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    QUIP: fio zkusit muzu no...daj mi kontokorent? mam splatku kreditky vzdycky asi 3 dny pred vejplatou a nekdy mi to fakt nevychazi :)
    QUIP
    QUIP --- ---
    CMLKA: AirBank / Moneta uz se mi taky nelibi. Nejak mam porad vetsi a vetsi averzi k tem PPF podnikum, ale je to jen ciste subjektivni pocit.
    Ja si ted udelal osobni ucet u Creditas. Mam u nich nekolik let dva sporici ucty a za me dobry. Pripadne pokud jeste nemas, muzes zkusit i FIO, tam mam firemni ucet a taky naprosta spokojenost. Vim, ze si lidi obcas stezuji na chovani na pobockach, ale ja pobocky bank nenavstevuju, takze to je mi jedno. Jde mi vzdy o to, abych s bankou musel resit co nejmin veci, kdyz uz tak na dalku a rychle a aby meli fungujici a prehledne internetove bankovnictvi. Co se obliby bankovnictvi tyce, tak mi nejvic vyhovuje prave Equa a FIO. Creditas mi prijde obcas ne uplne intuitivni a obcas nejaky pomaly.

    A pridam jeste aktualni zkusenost s Hello Bank - zakladal jsem si tma sporici ucet online. Naposilal jsem jim tam fotky dokladu, vypis uzctu a rozmery prirozeni a vsechny dalsi veci co chteli, poslal jsem overovaci platbu 1,- z uctu na me jmeno, zalozilo mi to ucet, ale neaktivovalo. Na uctu je progresbar 2/4 a ze se ceka na overovaci platbu. Po trech dnech jsem jim psal, kde se u nich platba zasekla, ze uz jsem ji posilal. Tak mi odepsali, ze platba jim dorazila, ale ze to v tom UI bude svitit, dokud mi neschvali ty doklady. A ze toho ted maji moc a nekdy se ozvou. Tak si predstavuju, ze tu moji online zadost nekdo vytisknul vceten fotek dokladu asi na 20 stranek papiru a poslal to postou do Indie. Po tydnu cekani mi napsali, ze chteji fotku obcanky znovu, protoze puvodni ma odlesk na hologramu. Super, to je fakt rychlost. Kdybych si dosel na pobocku, tak bych ten ucet mel pravdepodobne zalozeny jeste ten den, ale online v roce 2021 to trvalo 10 dnu. to jsem zvedav, co predvedou priste. Za me hned vedle monety nejhorsi zkusenost se zakladanim uctu online.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    QUIP: no, kdyz ja nevim kam. Airbank uz taky mam, ale taky na neco jineho :) Leda ze prejdu k Airbank uplne a na ten puvodni ucet pro domaci vydaje si zalozim nejaky jiny...A kde mas ucet?
    QUIP
    QUIP --- ---
    CMLKA: Raifka to vzdycky delala tak, ze z koupene banky sebrala klienty, zalozila jim novy ucet (s novym cislem atd.) a stare ucty, internetove bankovnictvi, aplikaci atd. zrusila.
    Predpokladam, ze to tak udelaji i ted. Jestli ti nabidnou slouceni, nebo ti zalozi druhy ucet, to si netroufnu odhadovat. Kazdopadne ja si radsi zalozil ucet jinde a az prijde ten den, kdy budou chtit Equa zrusit, tak se presunu jinam.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    CMLKA: Jo a teď teda přejdu pod REifeseisenbank? A kdy to bude?
    A jak to udělaj, když už u REifky jeden účet mám, ale nechci to slučovat?
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    Ty jo, strasně mě vyděsila dneska ráno Equa, protože z nějakýho mě neznámýho důvodu přestala zobrazovat stav účtu včetně kontokorentu - ale jenom v aplikaci. Tak jsem se vyděsila, že mi skončil, ale v bankovnictví to mám pořád stejně. Zaznamenal jste to někdo?
    PULKA
    PULKA --- ---
    WOJTISHEK: jj, byla, ale delaji ji to i jine weby a treba Revolut.
    PESAN
    PESAN --- ---
    Ktera banka(y) je je pratelska(e) k subjektum fyzickym osobam a / a nebo k podnikatelskym subjektum s nizkym danovym priznanim, ale rozumnym obratem?

    Moneta treba i na malou kreditku chtela danovy priznani a i cislo trenek. Sporka mela uver v normalni vysi na par kliknuti bez dokladani danovyho priznani.

    Kolega ma treba Komercku a rika, ze treba Komercka, Ale zase Komercka je uplne desiva v poplatcich, zpusobu a casu pripisovani plateb, ze pripisovani plateb v ramci banky o vikendu je pro ne sproste slovo...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Nevite nekdo, jak je to se SWIFT platbama v USD z jednoho EU uctu na druhy EU ucet (oba v USD)? Myslel jsem, ze to musi vzdycky jit pres nejakou banku v USA a poplatky jsou pak kolem $30 za prevod, ale ted jsem posilal $2 kvuli verifikaci z Revolutu a bylo to uplne bez poplatku.
    WOJTISHEK
    WOJTISHEK --- ---
    PULKA: Ad.1 nebyla to treba Alza, ktera automaticky k platbe firemni kartou prihazuje nejake procento navic?
    PULKA
    PULKA --- ---
    #FIO

    (1) K čemu je dobrá u Fio Mastercard Business Contactless, která je automaticky k podnikatelskýmu účtu? Už se mi opakovaně stalo, že mi služba chtěla naúčtovat poplatek navíc za použití a s žádnou jinou kartou se mi to u stejného obchodníka nestalo.

    (2) Neporadil byste mi někdo, kde si uložím číslo účtu, abych ho příště nemusela zadávat? Nějak se mi to ani po půl roce nepodařilo objevit. Dík!
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ELIJEN: Delal jsem par tydnu zpatky a zadne obrazky si nepamatuji. To zrusili uz par let zpatky ne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam