• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    LOPIN: podle mne byli hosté zdarma v MC salóncích zrušeni u všech karet, takže budeš na přítelkyni vždy čerpat vstupy. Leda by měla vlastní "prestižní" MC kartu, ale myslím, že obyčejná Gold (pokud to není např. Business) stačit nebude, ale to by v salónku měli vědět, mají tam "výstavu" "platných" karet.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    LOPIN:
    a v RB neví? Řešil bych to asi s nimi...
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    Equa bank dava az do konce roku zdarma zlatou kartu. Nevim, jestli to nebyla blbost, ale nechala jsem si ji dat. Pak ji kdyztak ukoncim.

    A druha celkem malickost, co me potesila, ze se v internetovem bankovnictvi objevila moznost rovnou poslat prachy na Moravu, dokonce s predvyplnenejma moznostma, kolik se da darovat, chystala sem se to udelat, ale klasicky to vazlo, takhle sem to videla a hned posala, za me fakt super efektivní!!
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    Mate nekdo zkusenost s rb v mastercard lounge. Meli ted po zruseni rb lounge dat 4 lounge key vstupy i na golden debet mc. Chtel jsem na to vzit pritelkyni, ale nebylo to aktivovane, tak jsem pouzil csob lounge key.
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tohle jsem od Banky ještě neviděl - máte to taky?

    Název karty: MKARTA SVĚT VISA
    Poslední 4 čísla karty: XXXX
    Datum transakce: 2021-06-30
    Popis transakce: XXXX
    Částka v původní měně: 154,00 EUR
    Částka v měně účtu karty: 3947,78 CZK
    Náklad na převod: 15,73 CZK
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Ve FIO jeste bezi 15 pracovnich dnu na tu moji reklamaci zamitnuti cashback, viz: LAUNCHER.

    Dejme tomu cas, pak muzu zkusit tu COI.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ČOI přímo píše v https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-u-zbozi-2/
    "Prodávající naopak není oprávněn snižovat vracenou částku v situaci, kdy využíváte možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů u zboží, které jste obdrželi poškozené."
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Tak prima, pak Fio je mimo hru a musíš napřímo.
    1) Nech si to potvrdit, že došlo k odstoupení od smlouvy.
    2) Máš fotky, že to došlo poškozené (tedy neodpovídající). Napiš, že pokud nechtějí vrátit celou cenu, že se obrátíš na ČOI. Nebo se rovnou obrať a napiš jim, že ses obrátil. ČOI pošli fotky, jak to vypadalo, když jsi to dostal.
    3) Na 50% kašli, to je jejich hra. Spoléhají, že vyměkneš. Normálně by to vrátili velkoobchodu, ale asi je to nějaká laciná Asie. Tipuji, že 50% je jejich nákupka. Normální eshop by si tohle netroufl.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Tím si nejsem jist, jestli jde odstoupit, když je reklamace. Navíc ta věta to neříká explicitně (jen implicitně), že odstupuješ. Právě proto by to mělo být řečeno jasně. Ale argumentuj tím, že jsi odstoupil a že tedy se není o čem bavit. Koukni ještě na jejich podmínky, možná bys měl něco splnit - třeba dodat vyplněný formulář - oni to musí nějak zaúčtovat (FÚ kontroly) a možná jen čekají.
    Jako měli by vrátit peníze jak u odstoupení, tak u reklamace. Jen si mohou započítat nějakou srážku za opotřebení - možná budeš muset dokladovat, že to přišlo poškozené.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Ted je to pry tak, ze:

    1) Ja jsem zadal o odstoupeni od smlouvyv (nejspis zatim nikdo nerozporuje)
    2) Ale zbozi jsem "vratil poskozene" (nehlede na to ze doprava zpet byla sjednana eshopem a ze zbozi bylo mene poskozeno jiz pri prvnim transportu ke mne), tudiz nemam narok na plne penize.
    3) Pak se stane nejaky "magicky" vypocet (nebo dobra vule eshopu?), na jehoz zklade mam narok na 50% procent. Teda pokud si vyplnim dobropis eshopu a pokud mi nasledne eshop ty penize posle a nezmeni opet nazor

    Dulezite je to "zatim" a "aktualne", protoze viz nize se ten nazor eshopu i Fio postupne vyviji :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Pokud to tak vnímá Fio, tak pak oslovit eshop, kdy hodlá vrátit peníze, na které máš nárok vzhledem k odstoupení od smlouvy. Nicméně by bylo bývalo lepší napsat tam, že odstupuješ, nikoli, že nemáš zájem.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Nerikam ze to tak neni, ale proc vetu "O stůl již nemám zájem." vnimas jako reklamaci? Nebo kvuli tomu, ze kdyz nejdriv udelam reklamaci, uz nejde udelat odstoupeni?
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Taky nejsem právník, ale vnímám to jako reklamaci. Odstoupení od smlouvy by muselo být přímo a jasně řečeno. Eshopy na to mívají i formulář (dle ČOI musí mít).
    https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-u-zbozi-2/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    OMNISLASH: Jo, tohle je take pravda.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Ja to chapu tak, ze nejdriv jsem udelal reklamaci (deska stolu) a pozdeji jsem jeste v ramci 14 dnu udelal odstoupeni, viz veta v emailu nize - "O stul jiz nemam zajem".

    Alespon takhle mi to vysvetlovalo Fio.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Obávám se, že posláním jen poškozené desky to byla reklamace, nikoli odstoupení od smlouvy. Tedy teď hlavně oslovit eshop a oficiálně se zeptat, kdy vrátí peníze, neboť reklamaci uplynula lhůta. Pokud odpoví, že nikdy, pak se obrátit na ČOI - ta by měla hrát roli arbitra.
    Mám pocit, že Fio nemůže pomoci, z hlediska smluvního ta smlouva je platná a není důvod vracet peníze kartou.
    OMNISLASH: Samozřejmě, že je možné odstoupit od smlouvy místo reklamace. Dokonce je to lepší, peníze jsou dříve zpět. A na to odstoupení od smlouvy by se asi vztahovala ta ochrana platby kartou.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    NELDE: nejsem si jisty, ze s poskozenym zbozim lze vyuzit odstoupeni od smlouvy do 14 dnu. to by mozna bylo dobre upresnit.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Muj email na eshop, dle navodu od Fio, ze dne 08.04.2021 17:11:13:

    Dobrý den,

    Žádám vás o full refund. Zároveň vás žádám o adresu, na které vám mám zaslat zbývající části stolu. O stůl již nemám zájem.

    Kind regards,
    XXX


    To teda vnimam jako zadost o odstoupeni do 14 dnu, ne o reklamaci. Ale opet, pravnik nejsem.

    (Ty zbyvajici casti byly nohy stolu, ktere jsem jim poslal mnou zabalene pozdeji, opet dle zadosti Fio - nejdriv jsem si naivne myslel, ze ja odevzdam poskozenou desku a oni poslou novou desku a tim se to vyresi. Eshop potvrdil, ze nohy dosly ok.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Takze ted tomu dat tech 15 dnu na reklamaci u Fio a pak zkusit COI?
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Jenže ta nabídka na 50% už nemůže platit, když jsi vrátil zboží. Teď je to o tom, že nemáš ani zboží ani peníze.
    Fio i Mastercard to vzrušovat nebude, nicméně Fio by mělo být na tvé straně a MC je arbitr mezi Fio a bankou obchodníka.
    Podle mě v prvním kole Fio neposlalo žádné detaily a bank obchodníka to zamítla. Ve druhém Fio chce tvojí akci, protože předá důkazy a teprve, když to banka obchodníka odmítne, tak bude MC posuzovat detaily (do té doby je to pošťák).
    Podstatné je, aby Fio mělo důkazy, že peníze jsi zaplatil a zboží nemáš. Bohužel se domnívám, že to eshop označil jako reklamaci, nikoli jako odstoupení od smlouvy do 14 dnů (to by muselo ze tvé strany jasně zaznít) - pak ti nezbyde než to hnát přes ČOI - buď ti měli poslat nový produkt nebo peníze. Takže je to spíše nevyřízená reklamace. Tady má ČOI formulář: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam