• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Ted je to pry tak, ze:

    1) Ja jsem zadal o odstoupeni od smlouvyv (nejspis zatim nikdo nerozporuje)
    2) Ale zbozi jsem "vratil poskozene" (nehlede na to ze doprava zpet byla sjednana eshopem a ze zbozi bylo mene poskozeno jiz pri prvnim transportu ke mne), tudiz nemam narok na plne penize.
    3) Pak se stane nejaky "magicky" vypocet (nebo dobra vule eshopu?), na jehoz zklade mam narok na 50% procent. Teda pokud si vyplnim dobropis eshopu a pokud mi nasledne eshop ty penize posle a nezmeni opet nazor

    Dulezite je to "zatim" a "aktualne", protoze viz nize se ten nazor eshopu i Fio postupne vyviji :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Pokud to tak vnímá Fio, tak pak oslovit eshop, kdy hodlá vrátit peníze, na které máš nárok vzhledem k odstoupení od smlouvy. Nicméně by bylo bývalo lepší napsat tam, že odstupuješ, nikoli, že nemáš zájem.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Nerikam ze to tak neni, ale proc vetu "O stůl již nemám zájem." vnimas jako reklamaci? Nebo kvuli tomu, ze kdyz nejdriv udelam reklamaci, uz nejde udelat odstoupeni?
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Taky nejsem právník, ale vnímám to jako reklamaci. Odstoupení od smlouvy by muselo být přímo a jasně řečeno. Eshopy na to mívají i formulář (dle ČOI musí mít).
    https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-u-zbozi-2/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    OMNISLASH: Jo, tohle je take pravda.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Ja to chapu tak, ze nejdriv jsem udelal reklamaci (deska stolu) a pozdeji jsem jeste v ramci 14 dnu udelal odstoupeni, viz veta v emailu nize - "O stul jiz nemam zajem".

    Alespon takhle mi to vysvetlovalo Fio.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Obávám se, že posláním jen poškozené desky to byla reklamace, nikoli odstoupení od smlouvy. Tedy teď hlavně oslovit eshop a oficiálně se zeptat, kdy vrátí peníze, neboť reklamaci uplynula lhůta. Pokud odpoví, že nikdy, pak se obrátit na ČOI - ta by měla hrát roli arbitra.
    Mám pocit, že Fio nemůže pomoci, z hlediska smluvního ta smlouva je platná a není důvod vracet peníze kartou.
    OMNISLASH: Samozřejmě, že je možné odstoupit od smlouvy místo reklamace. Dokonce je to lepší, peníze jsou dříve zpět. A na to odstoupení od smlouvy by se asi vztahovala ta ochrana platby kartou.
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    NELDE: nejsem si jisty, ze s poskozenym zbozim lze vyuzit odstoupeni od smlouvy do 14 dnu. to by mozna bylo dobre upresnit.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Muj email na eshop, dle navodu od Fio, ze dne 08.04.2021 17:11:13:

    Dobrý den,

    Žádám vás o full refund. Zároveň vás žádám o adresu, na které vám mám zaslat zbývající části stolu. O stůl již nemám zájem.

    Kind regards,
    XXX


    To teda vnimam jako zadost o odstoupeni do 14 dnu, ne o reklamaci. Ale opet, pravnik nejsem.

    (Ty zbyvajici casti byly nohy stolu, ktere jsem jim poslal mnou zabalene pozdeji, opet dle zadosti Fio - nejdriv jsem si naivne myslel, ze ja odevzdam poskozenou desku a oni poslou novou desku a tim se to vyresi. Eshop potvrdil, ze nohy dosly ok.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Takze ted tomu dat tech 15 dnu na reklamaci u Fio a pak zkusit COI?
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Jenže ta nabídka na 50% už nemůže platit, když jsi vrátil zboží. Teď je to o tom, že nemáš ani zboží ani peníze.
    Fio i Mastercard to vzrušovat nebude, nicméně Fio by mělo být na tvé straně a MC je arbitr mezi Fio a bankou obchodníka.
    Podle mě v prvním kole Fio neposlalo žádné detaily a bank obchodníka to zamítla. Ve druhém Fio chce tvojí akci, protože předá důkazy a teprve, když to banka obchodníka odmítne, tak bude MC posuzovat detaily (do té doby je to pošťák).
    Podstatné je, aby Fio mělo důkazy, že peníze jsi zaplatil a zboží nemáš. Bohužel se domnívám, že to eshop označil jako reklamaci, nikoli jako odstoupení od smlouvy do 14 dnů (to by muselo ze tvé strany jasně zaznít) - pak ti nezbyde než to hnát přes ČOI - buď ti měli poslat nový produkt nebo peníze. Takže je to spíše nevyřízená reklamace. Tady má ČOI formulář: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: V tom dokumentu v emailu z Fio obchodnik znovu pripomina, ze mi nabizel 50pct. Takze jestli ta nabidka jeste trva (netusim?), tak mozna dostanu zpet 50pct. Teda, jestli neco doopravdy poslou... Po zkusenosti nize bych se uz nedivil nicemu :-)

    A predpokladam ze Fio nebo Mastercard nebude nijak vzrusovat, jestli neco obchodnik doopravdy poslal. Protoze takhle nabidka sla zcela po ose obchodnika. Nabizeli mi vystaveni dobropisu, at jim poslu cislo meho uctu. Tzn nevracelo by se to pres kartu.

    Nicmene pockam tech 15 dnu, nez zkusim tohle.

    Ach jo...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    GHOSTSTALKER: Ze ta arbitraz dopadla tak, ze zamitnuto, protoze zamitnul obchodnik.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    LAUNCHER: A co se ti na te odpovedi nezda? Opet, precti si ta pravidla. Obchodnik muze chargeback zamitnout, coz pak vede k zahajeni arbitraze.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VENIKA: Ad odvolani - Dekuji za info, muze to byt tak jak pises.

    Ad co se delo do lhuty 2021-06-18:

    Po me urgenci (body 12 a 13) jsem dostal v priloze k info z Fio anglicko/ceske PDF z rizeni. Zadne logo Mastercard (ostatne ani Fio) nevidim, ale z toho ze to v cestine i v anglictine bych spise tipoval, ze to slo nejakym zpusobem pres Mastercard (eshop je cesky, Fio je ceska). Ale na jistotu nevim.

    Vtipne je, ze z dokumentu nemam co rozporovat, az na ten vysledek. Domnival bych se, ze pokud stul ke me prisel poskozeny a zaroven nasledne pri doprave zpet k obchodnikovi, kde se "jeste vice poskodil" zaridil obchodnik - tak ze za to muze obchodnik. Ale pravnik nejsem.
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    LAUNCHER: Ne nutne. Pokud si to pamatuju spravne, u chargeback procesu je samozrejme neco jako odvolani proti tomu vysledku, nevim, jak se to jmenuje ted, mozna neco jako arbitraz. Predpokladam, ze Fio absolvovala jenom to prvni/druhy kolecko, kde se domlouvaji ty zainteresovany strany, a muze to vratit k posouzeni na asociaci.
    Ale zase nevim, jak jsou k tomu ochotni, podle ceho se rozhoduji, urcite se k tomu vztahuji specialni poplatky a pokuty.

    Takze to varovani specificky pred mastercardem imho neni uplne na miste, ten v tom mozna jeste vubec nebyl, jak uz se tu psalo.

    Ale ad Fio, to zamitnuti, ze transakce byla autorizovana, je vtipny, tam evidentne nekde neproteklo info o povaze toho chargebacku. Taky bych jim argumentovala tim, ze pokud ti sami navrhli, at trvas na 100%, predpokladas, ze to postavili na nejakem posouzeni, ze na to mas pravo => meli by to rozporovat dal.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE: Nn.

    Viz LAUNCHER:

    Stalo se to v dubnu. Nejdriv (logicky) reseno pouze s obchodnikem - Obchodnik presetril, pry za to muzu ja. Kontaktovano Fio, zadost o chargeback. Fio kontaktovali obchodnika. Obchodnik znovu presetril+navrhl ze mi vrati 50pct. Fio mi poradilo zamitnout a pozadovat 100pct (bod 7). Pak bezelo vlastni rizeni chargeback u Mastercard s ucasti Fio (za me) a obchodnik s lhutou pro rizeni do 2021-06-18.

    Do tohoto terminu Fio nenapsalo nic, po me urgenci napsali dnes, ze chageback nedopadl (bod 13).

    Dneska jsem ja reklamoval u Fio vysledek toho chargeback (bod 14) zde LAUNCHER. Tohle uz neni chargeback rizeni u Mastercard. Tohle je jen to, ze ja u Fio reklamuji vysledek toho chargeback rizeni.
    NELDE
    NELDE --- ---
    LAUNCHER: Ono je to takhle možná v pořádku. Podal jsi první dokument, obchodník zamítl, protože to "řeší". Pak uplynula lhůta pro řešení, což je nová zkušenost a tedy to znovu otevřeli - teď už obchodník nemá právo to tak snadno zamítnout - leda by ti to mezitím poslal zpět. Možná teprve teď se do toho asociace vloží (napoprvé jen předávali "papíry" a dávali vám možnost se domluvit).

    Mně napoprvé mBank zamítla, protože obchodník nereagoval. Tak jsem to vrátil zpět a pak teprve se něco dělo (u obchodníka).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Update, email pred 6 minutami:

    14)
    ------------------------------------------------
    Vážený pane XXX,

    na základě Vámi podaného Fio servisu - Protestu jsem reklamaci znovu otevřeli.

    Dle Reklamačního řádu (http://www.fio.cz/docs/cz/I_Reklamacni_rad.pdf) bude protest vyřízen ve lhůtě 15 pracovních dní od jeho podání,
    přičemž v odůvodněných případech může banka lhůtu prodloužit.

    S úctou
    M.V.
    ------------------------------------------------

    Blbe je zejmena to, ze to prislo od stejne pani M.V., ktera mi pise celou dobu. Tzn nepodarilo se to v ramci FIO nijak eskalovat, ac jsem to vyplnil na servis FIO, zavolal a napsal zpravu na FB.

    Obavam se, ze se muze klidne stat, ze pani M.V. neudela nic, jen za tech 15 dnu napise, ze zamitnuto... Netusim vubec, jestli se to kdy dostalo/dostane ke komukoliv jinemu v ramci Fio, nez pani M.V.

    Dost smutne na to, ze v te bance mam pres 1mio CZK :-/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NELDE:

    1) Toto jsem jiz ucinil v dubnu, 2021-04-08. Vse meli ve Fio vysvetleno ve formulari vyplnenem a vysvetlenem na pobocce, na servis Fio (elektronicke bankovnictvi) a v mailech. K tomu preposlana komplet komunikace s obchodnikem, ktery to nerozporuje. Vysledek viz nize.

    2) Bylo to v reseni, lhuta skoncila 2021-06-18, vysledek celeho chargeback viz nize.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam