• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Asi jo, bude dovolená...
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Za to podle me banka ani MasterCard nemuze. Obchodnik se proste branil, asi poslal fotky poniceneho zbozi apod. Ja bych se teda si s 50% nesmiril pokud zbozi opravdu uz prislo ponicene.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TOOMIX: Zkusim se eshopu zeptat, jestli jeste plati ta nabidka na 50pct.

    Kvuli "jen" 5k CZK se mi nevyplati na tom dal palit cas.

    Uz ted jsem do toho investoval vic casu, nez je zdravo.

    Berme to sportovne, alespon jsem experimentalne zjistil, ze s tim chargeback to neni tak paradni, jak se to leckde tvari.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    LAUNCHER: co dál? Budeš se handrkovat s eshopem?
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    RATTKIN: nepřekročil jsi nějaký limit pro konverze zdarma?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    RATTKIN: aha tak to zamítnutí je PSD2 verifikace se musí udělat v apce.
    ale ten poplatek při směně?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    revolut co se s nima stalo?

    poplatek při směně, teď platba zamítnuta.. wtf?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Napady, jestli odejit od MasterCard nebo od Fio nebo oboje?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: LAUNCHER: NELDE: VENIKA: GHOSTSTALKER:

    Vážený pane XXX,

    dovolte mi seznámit Vás se závěry šetření Vámi podaného protestu, které uskutečnila společnost Fio banka, a.s. (dále jen "Banka"), proti výsledku reklamačního řízení, které evidujeme pod číslem 4953850.

    Předmětem reklamace byla následující transakce:
    Nákup: xxxx, dne 15.3.2021, částka 5408.00 CZK.

    V podaném protestu jste mimo jiné uvedl:
    Potrebuji vedet zejmena:
    1) Zda takto spatne funguje chargeback u Mastercard a zda bych u napr. Visa penize dostal zpet.
    2) Nebo/a byl nejaky problem na strane Fio.

    K Vaší argumentaci v rámci podaného protestu Banka uvádí, že ani na její straně ani na straně karetní asociace nedošlo k pochybení. Patrně došlo z Vaší strany k neúplnému pochopení procesu chargeback. Jeho podání totiž rozhodně neznamená automatické vrácení raklamované platby a uznání Vašeho nároku.

    Banka, jakožto vydavatel karty příjme Vaši reklamaci, která je podána z konkrétního důvodu, shromáždí od Vás veškeré podklady, které by mohly podložit Váš nárok na refundaci, dále skrze karetní asociaci (VISA nebo MasterCard) podá žádost o zpětné zúčtování platby, tato žádost je předána bance obchodníka, která ověřuje, zda jste jednoznačně v právu u samotného obchodníka. Teprve pak se banka obchodníka rozhodne, jestli transakci stornuje a peníze vrátí.

    Jak Vám již bylo sděleno k zaslanému chargebacku přišlo zamítnutí podložené dokumentací, která toto zamítnutí odůvodňuje. Bance nepřísluší posuzovat spor držitele karty a obchodníka a ani není v takovém případě odpovědná za náhradu vzniklé škody, proto Vás odkázala na další instituce např. Evropské spotřebitelské centrum, soud apod., zde pak můžete řešit, co je třeba k prokázání Vašeho nároku na refundaci, pokud se domníváte, že se obchodník nedovoleně obohatil.

    Banka konstatuje, že vyřídila reklamaci v zákonném termínu, zprostředkovala Vám možnost podání žádosti o refundaci, avšak výsledek této žádosti Banka neměla možnost žádným způsobem ovlivnit.

    Postup Banky v rámci reklamačního řízení byl plně v souladu se smluvní dokumentací a platnou legislativou, proto nemůžeme souhlasit s tím, že neúspěšnost žádosti o refundaci byla způsobena Bankou. Váš protest jsme proto nuceni vyhodnotit jako neoprávněný.

    Do budoucna Vám doporučujeme při příjmu zásilky tuto vizuálně zkontrolovat a v případě, že je zásilka zjevně poškozená, je třeba skutečnost reklamovat přímo u dopravní společnosti, sepsat zápis o poškození, aby bylo jasně prokazatelné, že za konkrétní poškození nenesete odpovědnost.

    Zároveň si Vás dovolujeme informovat, že v případě nesouhlasu se způsobem vyřízení protestu již Banka neposkytuje žádný opravný prostředek, což Vás však nijak neomezuje v možnosti podat návrh k orgánu veřejné moci nebo k České národní bance ve věcech souvisejících s její působností (též jako orgánu dohledu v oblasti ochrany finančních spotřebitelů). Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.


    ---

    Pro zasmani starsu email, kdy mi Fio radi ze nepristoupit na nahradu alespon 50%. Protoze jsem je poslechnul, tak nemam ani tech 50%:


    Vážený pane XXXX,

    požádala jsem reklamační oddělení k vyjádření a sdělení dalšího postupu. Dle jejich pokynů máte tuto částku odmítnout a trvat na vrácení celé částky.

    Děkuji.

    S pozdravem

    A.T.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MAGE:
    puntik nemam
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    MAGE: Mam, zkusila jsem, puntik neni
    MAGE
    MAGE --- ---
    ahoj, mate tu prosim nekdo Monetu a zaroven jejich aplikaci Smart Banka na iOS? Jestli ano tak by me zajimalo jestli vam taky behem pouzivani aplikace bezi kamera na pozadi (zobrazi se zeleny puntik nahore u signalu)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KOC256: poplatek za notifikační SMS a ještě v balíčku po 50 nebo kolika
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BUNDA: Muzes vytnout zmenu?
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    https://www.mbank.cz/promotion/sazebnik/ - krása jak se převážnému zdražování říká úprava :D
    SPAMST
    SPAMST --- ---
    SPLIFFBOY: přečti si příbalový leták.

    Spíš mne zajímá praxe od pojišťoven jak to mají nastaveno nebo je to zatím jenom šedá zóna...
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MAGE: z puvodni otazky nemam dojem, ze tam mirila, ani uplne ted chut rozvijet hypoteticke situace. Reagoval jsem na tu blbost s tim, ze je neco v testovani.
    MAGE
    MAGE --- ---
    SPLIFFBOY: treba proto ze byl v miste kde jsou schvalene?
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MAGE: ani kdyby si nechal pichnout sputnik, tak to neni ucast v testovani leku. Nicmene nevim, jakou klauzoli v te pojistce konkretne ma. Osobne nemam pojistovny rad prave proto, ze se skrz podminky casto snazi hledat klicky pro neplneni, takze si umim v pripade komplikaci predstavit problem, ale treba argumentovany jinou vyjimkou. Nicmene nemyslim si, ze ta otazka mirila na v EU neschvalene vakciny, moc nevim, proc by nekdo byl motivovany si nechat pichnout neco, s cim nejsou spojeny vyhody pro ockovane v EU schvalenymi vakcinami, kdyz ty jsou tu uz bezne dostupne.
    MAGE
    MAGE --- ---
    SPLIFFBOY: a co kdyz ma neschvalenou vakcinu z ruska nebo ciny?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam