• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ADAM
    ADAM --- ---
    LAUNCHER: vždyť ti tam vysvětlují, že fio výsledek nemá jak ovlivnit. Chargebak opravdu není náhrada soudu. Příp. Soud nemají nejmenší šanci vyhrát a oni to vědí. Dej to advokáti i, Pošli jim predzalobni výzvu a po jednom dopisu máš peníze doma
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Za to podle me banka ani MasterCard nemuze. Obchodnik se proste branil, asi poslal fotky poniceneho zbozi apod. Ja bych se teda si s 50% nesmiril pokud zbozi opravdu uz prislo ponicene.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Napady, jestli odejit od MasterCard nebo od Fio nebo oboje?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: LAUNCHER: NELDE: VENIKA: GHOSTSTALKER:

    Vážený pane XXX,

    dovolte mi seznámit Vás se závěry šetření Vámi podaného protestu, které uskutečnila společnost Fio banka, a.s. (dále jen "Banka"), proti výsledku reklamačního řízení, které evidujeme pod číslem 4953850.

    Předmětem reklamace byla následující transakce:
    Nákup: xxxx, dne 15.3.2021, částka 5408.00 CZK.

    V podaném protestu jste mimo jiné uvedl:
    Potrebuji vedet zejmena:
    1) Zda takto spatne funguje chargeback u Mastercard a zda bych u napr. Visa penize dostal zpet.
    2) Nebo/a byl nejaky problem na strane Fio.

    K Vaší argumentaci v rámci podaného protestu Banka uvádí, že ani na její straně ani na straně karetní asociace nedošlo k pochybení. Patrně došlo z Vaší strany k neúplnému pochopení procesu chargeback. Jeho podání totiž rozhodně neznamená automatické vrácení raklamované platby a uznání Vašeho nároku.

    Banka, jakožto vydavatel karty příjme Vaši reklamaci, která je podána z konkrétního důvodu, shromáždí od Vás veškeré podklady, které by mohly podložit Váš nárok na refundaci, dále skrze karetní asociaci (VISA nebo MasterCard) podá žádost o zpětné zúčtování platby, tato žádost je předána bance obchodníka, která ověřuje, zda jste jednoznačně v právu u samotného obchodníka. Teprve pak se banka obchodníka rozhodne, jestli transakci stornuje a peníze vrátí.

    Jak Vám již bylo sděleno k zaslanému chargebacku přišlo zamítnutí podložené dokumentací, která toto zamítnutí odůvodňuje. Bance nepřísluší posuzovat spor držitele karty a obchodníka a ani není v takovém případě odpovědná za náhradu vzniklé škody, proto Vás odkázala na další instituce např. Evropské spotřebitelské centrum, soud apod., zde pak můžete řešit, co je třeba k prokázání Vašeho nároku na refundaci, pokud se domníváte, že se obchodník nedovoleně obohatil.

    Banka konstatuje, že vyřídila reklamaci v zákonném termínu, zprostředkovala Vám možnost podání žádosti o refundaci, avšak výsledek této žádosti Banka neměla možnost žádným způsobem ovlivnit.

    Postup Banky v rámci reklamačního řízení byl plně v souladu se smluvní dokumentací a platnou legislativou, proto nemůžeme souhlasit s tím, že neúspěšnost žádosti o refundaci byla způsobena Bankou. Váš protest jsme proto nuceni vyhodnotit jako neoprávněný.

    Do budoucna Vám doporučujeme při příjmu zásilky tuto vizuálně zkontrolovat a v případě, že je zásilka zjevně poškozená, je třeba skutečnost reklamovat přímo u dopravní společnosti, sepsat zápis o poškození, aby bylo jasně prokazatelné, že za konkrétní poškození nenesete odpovědnost.

    Zároveň si Vás dovolujeme informovat, že v případě nesouhlasu se způsobem vyřízení protestu již Banka neposkytuje žádný opravný prostředek, což Vás však nijak neomezuje v možnosti podat návrh k orgánu veřejné moci nebo k České národní bance ve věcech souvisejících s její působností (též jako orgánu dohledu v oblasti ochrany finančních spotřebitelů). Vezměte, prosím, na vědomí, že z tohoto důvodu nebude na případné další protesty či výzvy k obnově řízení z naší strany již nijak reagováno.


    ---

    Pro zasmani starsu email, kdy mi Fio radi ze nepristoupit na nahradu alespon 50%. Protoze jsem je poslechnul, tak nemam ani tech 50%:


    Vážený pane XXXX,

    požádala jsem reklamační oddělení k vyjádření a sdělení dalšího postupu. Dle jejich pokynů máte tuto částku odmítnout a trvat na vrácení celé částky.

    Děkuji.

    S pozdravem

    A.T.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MAGE:
    puntik nemam
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    MAGE: Mam, zkusila jsem, puntik neni
    MAGE
    MAGE --- ---
    ahoj, mate tu prosim nekdo Monetu a zaroven jejich aplikaci Smart Banka na iOS? Jestli ano tak by me zajimalo jestli vam taky behem pouzivani aplikace bezi kamera na pozadi (zobrazi se zeleny puntik nahore u signalu)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KOC256: poplatek za notifikační SMS a ještě v balíčku po 50 nebo kolika
    KOC256
    KOC256 --- ---
    BUNDA: Muzes vytnout zmenu?
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    https://www.mbank.cz/promotion/sazebnik/ - krása jak se převážnému zdražování říká úprava :D
    SPAMST
    SPAMST --- ---
    SPLIFFBOY: přečti si příbalový leták.

    Spíš mne zajímá praxe od pojišťoven jak to mají nastaveno nebo je to zatím jenom šedá zóna...
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MAGE: z puvodni otazky nemam dojem, ze tam mirila, ani uplne ted chut rozvijet hypoteticke situace. Reagoval jsem na tu blbost s tim, ze je neco v testovani.
    MAGE
    MAGE --- ---
    SPLIFFBOY: treba proto ze byl v miste kde jsou schvalene?
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    MAGE: ani kdyby si nechal pichnout sputnik, tak to neni ucast v testovani leku. Nicmene nevim, jakou klauzoli v te pojistce konkretne ma. Osobne nemam pojistovny rad prave proto, ze se skrz podminky casto snazi hledat klicky pro neplneni, takze si umim v pripade komplikaci predstavit problem, ale treba argumentovany jinou vyjimkou. Nicmene nemyslim si, ze ta otazka mirila na v EU neschvalene vakciny, moc nevim, proc by nekdo byl motivovany si nechat pichnout neco, s cim nejsou spojeny vyhody pro ockovane v EU schvalenymi vakcinami, kdyz ty jsou tu uz bezne dostupne.
    MAGE
    MAGE --- ---
    SPLIFFBOY: a co kdyz ma neschvalenou vakcinu z ruska nebo ciny?
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    SPAMST: nic neni "v testovani", vsechny zde pouzivany vakciny prosly klinickymi studiemi, na zaklade doporuceni EMA je schvalila EU, na regionalni urovni je schvalil SUKL. Pojistovne tedy nic hlasit nemusis, urcite jsou tam radsi, ze se nechas ockovat vakcinou prijatou k pouzivani ve zrychlenem rizeni, nez abys riskoval, ze te slozi covid
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    SPAMST: Jaké testování?
    SPAMST
    SPAMST --- ---
    Neví nekdo jak je to s očkováním a životním pojištěním musí se to nahlásit?
    Jelikož tedka je to stále v testování a oni tam mívali klauzuli o odstoupení od smlouvy. Ať si někdo neudělá pojistku a pak zhrabne prachy za testy leku a jak se to zvrhne tak i pojistku.
    Řeší to již nějaká pojišťovna?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ‚Igelitková‘ pračka? Směnárník nanosil do banky téměř 90 miliard v hotovosti, přicházet měly z Ruska | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/smenarny-prani-spinavych-penez-rusko-libor-ondracek-usti-nad-labem_2107130600_ace
    LOPIN
    LOPIN --- ---
    PATRIKCHRZ: jo. Me rikali v salonku ze na debet fild by meli byt ctyri lounge key, ale nahrany tam nebyly. Tak jsem pouzil lk na csob. Az se vratim zavolam bankerovi.
    TRAILER
    TRAILER --- ---
    Ahoj, týden si píšu s podporou google pay, jak vypnout výběr měny (CZK/EUR) při placení v domovské zemi a nikam to moc nevede. Nemám eurový, ani zahraniční účet. Není to vždy a stává se to jen ve vybraných obchodech (Starbucks, Relay). Volal jsem do banky (ČS) a řekli mi, že chyba nebude u nich, protože google pay jejich kartu jen zdigitalizuje. Pro google pay používám virtuální kartu, ale i normální kreditku. Domovskou zemi mám v Google pay nastavenou dobře. Při placení normální plastovou kartou tenhle problém nemám. Netušíte, co s tím? Díky.
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    DOBYTEK: i společná domácnost je v pohodě. To já jen, abych nežil v tom, že jsme oba pojištění a pak nebyla nepříjemně překvapená
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam