• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    Jak rikam, kdyz je problem, tak ma klient volat do banky a ne "banka" klientovi. I kdyby to bylo o tom, ze volajicimu z prichoziho telefonatu podekujes za informaci, zavesis a obratem volas na oficialni linku banky. Neexistuje problem, ktery by byl tak urgentni, ze by se dal resit jen okamzitou reakci v ramci prichoziho telefonatu.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    CMLKA: Hm, ja mam ucty v 5 bankach a za posledni rok mi volal jeden fake vydavajici se za AirBank a jedna bankerka z Trinity reagujici na muj e-mail - a nechtela ode mne zadne citlive udaje :-).
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    CMLKA: Plus tim jak mi porad volaj, tak se spis snazim nejak rychle ten hovor ukoncit s tim, ze mam jasno, ze stejne vsechno odmitnu
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    GHOSTSTALKER: Jako ja nevim, ale mne vola z banky nekdo tak cca jednou za mesic-mam ucty ve trech bankach a mam uverove produkty, takze mi je opravdu casto nekdo nabizi....kdyby mi nikdy nikdo nevolal, tak mi to asi taky prijde divny
    QUIP
    QUIP --- ---
    CMLKA & NIGHTHUNTER: Za celej tenhle problem si muzou banky sami, protoze vyvolali svoji praxi velmi spatny navyk. Kdykoliv vam vola nekdo z banky (a tim myslim skutecne z banky, zadny podvodnik), tak se sotva predstavi, nijak neprokazuje svoji totoznost, ale ihned chce prokazani totoznosti po vas. Obvykle nejake otazky na posledni trojcisli rodneho cisla, posledni transakce na uctu atd. Ale to prave oni maji prokazovat kdo vola. A kamarad tohle se vsema bankama hraje po svem - kdyz mu volaji z banky, tak on jim odmitne rict po telefonu jakykoliv udaj, ktery by ho mohl identifikovat, dokud volajici neprokaze, ze je z banky a ze mu sdeli treba tri posledni transakce na jeho uctu. Kdyz jsme se o tom bavili, tak je fakt s podivem, ze na tohle banky nemaji zavedeny nejaky jednotny proces identifikace pred zakaznikem. Protoze pak to vede presne k tomu, co pise CMLKA - nekdo vam zavola a vy mu uplne automaticky vypovidate vsechny udaje o sobe, ktere on pak muze pouzit pro komunikaci s bankou a "sebrat vasi identitu".

    Takze varovani pro ostatni - kdyz vam vola nekdo z banky a je jedno, jestli je opravdu z banky, nebo je to podvodnik, chtejte nejprve prokazani po nem, aby on sdelil neco, co muze o vasem uctu vedet jen nekdo z banky. Kdyz se neumi spravne (bezpecne) chovat v bance, musime je to naucit my - zakaznici.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    NIGHTHUNTER: To je zrovna jedna z prvnich poucek - nebrat telefony z "banky", rozhodne jim nic nerikat; vzdy byt ten aktivni, kdo v pripade problemu vola sam do banky. Od banky by ti v tomto pripade mela prijit treba sms typu "Zaznamenali jsme podezrelou aktivitu na vasem uctu. Volejte klientske centrum."
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    GHOSTSTALKER: jako zaměstnanci banky máme hodně podobný testy součástí školení každého cca půl roku, takže tohle ti vyplním asi kdykoliv na 100%, ale příběh CMLKA, kdy ti někdo zavolá, by mi asi taky nepřišel podezřelý... Fakt je něco jiného dávat pozor na co klikáš (to už mám automatické), ale kdyby mi někdo zavolal, tak asi taky neumím být hned na pozoru :-).
    CMLKA
    CMLKA --- ---
    Ty jo, tak mi volali ty podvodnici, pred kterejma me Equa bank neustale varuje, a vzdycky v bankovnictvi ty varovani jen tak projedu, a kdyby me pritel nezastavil, tak bych jim na to snad skocila. Pripadam si fakt jak babicka, cejtim se super trapna, ale maj to asi fakt dobre vymysleny.

    Volali - jako cislo jsem neresila, ale ve skutecnosti bylo jen o jednu cislovku jiny nez ofiko cislo Equa bank.
    Volali, ze co ta zadost o pujcku, kterou jsem rano zadala, zda ji chci zprocesovat. Tak ja samozrejme ze o nicem nevim a on ze jeste je tam novy cislo pridany, takze vlastne vyvolali dojem, ze se mi nekdo dostal do e-bankovnictvi a teda je potreba prijit na to, co se stalo, ze to bude resit IT oddeleni. Pak se me teda ptal na posledni operaci na ucte, zustatek a zda mam pujcku - to sem samozrejme debil mu vsechno rekla, a to uz pritel zpozornel.
    Ale mne to fakt vubec nenapadlo, dokonce mi rikal, ze mam mit nejakej antivir, ale ze vidi, ze mam iphone, takze pohoda. I typ iphonu tusim trefil. PAk teda ze me prepoji IT, to chvilku hralo a hovor skoncil, nikdo to nevzal a ja zpet nevolala (coz se asi mozna ceka, ze clovek bude jeste vic nervozni, ze to vypadlo, a co teda se ted bude dit atd. a bude mnohem mene ostrazitej)

    Na Equa sem to nahlasila. Jo a v pozadi byl slyset druhej clovek, co jakoby resil s nekym to samy.

    Mno nic, tak jen, kdybyste chteli varovat svoje rodice ci babicky (jako jsem ja:) Fakt vlastne vyvolaj strach a externiho nepritele a pak oni jsou jakoby spojenec.

    Jen teda nevim, co je apk cilem vylakat dal, jestli poslat nekam ty penize, ajk pise equa nebo dat cislo uctu...
    NELDE
    NELDE --- ---
    MANDALA: V těch obchodech by to chápal, tak občas berou jen karty německých bank (kvůli poplatkům), ale to jednou jo a jednou ne v baru je divné. Jestlipak to nebylo "vypnuté" obsluhou, protože těch x% navíc bylo hodně?
    MANDALA
    MANDALA --- ---
    DOBYTEK: Stalo se mi to teď v Německu, Rostock a okolí, platba v baru jeden den prošla (s vložením do terminálu) a druhý ne. Bylo to jak loterie i v supermarketu, v Rewe se podařilo zaplatit, Aldi už zas ne. Místním mi bylo vysvětleno, že jejich terminály prý akceptují převážně EC karty. Helpdesk mi sdělil to samé, že problém není a ať si vyberu cash. Zajímalo by mě relevantní řešení, jedu tam znova a nechci s sebou vézt hotovost.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    SPLIFFBOY: zajimavy.
    Ja se pokusim vyrazit nejake info z helpdesku, ten jejich pristup je klasicky na facku a zrovna ty platby jsou jedna z funkci, bez ktere se neobejdu.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    ZAPPO: ne
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    DOBYTEK: zase jen polemizuju, ale prave nase nebankovni karty maji casteji problem nez klasicky, protoze autorizace platby vuci nasemu systemu trva o nepatrnej zlomek okamziku dele... coz v kombu s problemama s.netem zadela na problem. Tak si to umim predstavit i s lokalni vs zahranicni karty, ale asi si tam jen projektuju vlastni zkusenosti. Hlaska s chipem je divna, ta napovida spis jinym problemum
    ZAPPO
    ZAPPO --- ---
    DOBYTEK: jen pro jistotu, nenarazils na mista, kde berou jen nemecky karty? Me to tam parkrat vypeklo ze neberou obecny visa/MasterCard ale jen nejaky svoje.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    SPLIFFBOY: Nemci s platbami problem nemeli, jen my :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SPLIFFBOY:
    Jako zrovna nemecko mi prislo ze je bastou 3g. Neco lepsiho jen v nejvetsich mestech…
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    DOBYTEK: treba to vubec neni relevantni, ale pracujunv odvetvi spjatym s platbama (nebankovni platebni karty) a nekdy od zacatku leta resime stiznosti zakazniku na problemy bezkontaktnich plateb (v CR) a jejich procesori to svadeji na postupne vypinani 3g siti, na kterych rada terminalu bezela. Vypinani 3g aktualne nebezi jen v CR, ale i v dalsich zemich Evropy vcetna Nemecka... umim si predstavit spojitost. Ale muze to byt i cimkoliv jinym :)
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DOBYTEK: Ja mel v pondeli problem v madarsku - na chip se nechytla, fungovalo az klasicky projet magnetickej prouzek..
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Fungují vám platební karty ČSOB v Německu (Berlín+Mnichov za poslední týden)? Bezkontaktní mi proběhne tak v 1/3 případů, kontaktní tak 1/2, ve výsledku musím pořád vybírat z bankomatu, protože nezaplatím ani v Lidlu. Visa, Master, nálepky, přenosný terminál, nepřenosný, v okamžiku, kdy to zamítne bezkontaktní platbu jednou kartou (obvykle s hláškou o chybě čipu), neprojde ani jakákoliv další karta od účtu (měli jsme je s sebou všechny), když zkusím rovnou kontaktní platbu, tak někdy proběhne (ten samý obchod o den později). Být to někde v Číně, tak nad tím mávnu rukou, ale v Německu? Helpdesk se tváří, že problém nevidí, že si mám vybrat hotovost (wtf), ale mně to přijde, že je vadný/neaktuální software na těch čipech, karty jsou všechny vydané ve stejnou dobu, nadto loni ty samé kartu fungovaly bez nejmenšího problému po celém světě.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam