• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ZBYNEK: jak to dopadlo? ;)
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    Z AirBank mi nejdou poslat peníze do Komerčky... První platba má důvod "Nelze se spojit s bankou příjemce", další platby mají důvod "Systémová chyba".

    Trochu nechápu ten jejich systém - pokud nejde platbu provést, tak bych čekal, že jí nechají jako "čekající" a peníze pošlou, až jim to bude fungovat.

    A korunu tomu všemu nasadil maník na infolince - radí, abych si zavolal do Komerčky.


    Jdu to poslat z FIO :-/
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    QUIP: já to používám, právě z apky Creditas, mám tak náhled na víc bank zároveň.
    QUIP
    QUIP --- ---
    NELDE: Nektere aplikace umi pracovat s daty z vicero bank, ale zase jen v nejakem rezimu toho, co ta dalsi banka povoli. Je to v ramci jednotneho bankovniho systemu z nejakeho narizeni EU, takze pokud si to dobre pamatuju, melo byt mozne pouzit napriklad Creditas k pristupu k uctu Fio, Equa a nekterych dalsich bank. Ale nikdy jsem to nezkousel.
    NELDE
    NELDE --- ---
    QUIP: Hmm, to vypadá, že RB už začala integrovat služby - omezila náklady na podporu některých aplikací (-; Někde na ten merge musí vydělat.
    Za mně je hlavně zlo, že pokud ztratím/rozbiju mobil, tak se ke svým penězům nedostanu. Novou sim mi dají rychle (nebo ji přendám do jakéhokoli jiného telefonu - třeba půjčeného), ale aplikaci musím nainstalovat (mít prvně na čem - "moderní" smartphone) a aktivovat.
    Ani nevím, jestli mi umožňují aplikace správu více uživatelů u jedné banky - to asi těžko.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QUIP:
    Co umí co jiná neumí?
    QUIP
    QUIP --- ---
    Ackoliv to patrne vubec nesouvisi s tim, ze Equa Banku vlastni Raifka, nejak se nemuzu zbavit toho pocitu, ze od toho spojeni EB + RB jim to bankovnictvi / aplikace stale casteji nefunguje (a kdybych aspon vedel, ze to zrovna ted nefunguje...).
    Vcera jsem posilal penize v ramci CR, kde bylo celkem dost dulezity, aby tam dneska byly. Asi pred 2 hodinama se mi na mobilu objevila notifikace, ze platba 3000 neprosla. Kdyz na notifikaci kliknu, v aplikaci se zadne blizsi info nedozvim. Otevru internetove bankovnictvi na pocitaci a ani tam o takove transakci neni nikde nic videt.
    Asi po hodine prijde stejna notifikace na mobil znovu (pro jistotu celkem 4x), na mobilu porad nic, ale na webu uz vidim "Transakce zrušena bankou z důvodu chybného/ nedostatečného vyplnění platebního příkazu." a protoze platba obsahovala vsechno (jinak by mi v aplikaci nesla vubec odeslat), tak volam na zakaznickou linku, kde mi rekli "To jste posilal z vcera aplikace? No tak to nam od vcerejska az do ted nefungovalo a platby z aplikace se neprovedly a musite je zadat znovu".
    Super, ale ze by se obtezovali o vypadku informovat zakazniky a upozornit je vcas, ze aplikace nejde, ale pres web to zadat jde (protoze pres web jsem vcera delal jine platby a ty vsechny odchazely okamzite), to ne.

    Banky se snazi vsechny zakazniky natlacit do pouzivani mobilni aplikace misto weboveho bankovnictvi, delaji pro to neuveritelne veci, ale pritom ty aplikace jsou porad dost polovicate. Nektere operace pres ne udelat vubec nejdou a clovek stejne musi na web. Nektere informace se z aplikace clovek nedozvi (tu zrusenou platbu jsem tam nikde nenasel)
    A dalsi bizar u Equa Banky je potvrzovani na webovem bankovnictvi - Prihlaseni potvrzuju v aplikaci, platbu potvrzuju v aplikaci, ulozeni sablony zadanim hesla a prepsanim kodu z SMSky.

    Equa mam jako hlavni banku a dlouha leta mi vyhovovala nejvic a to i tim webovym bankovnictvim, ale mam pocit, ze to jde od desiti k peti.

    Dalsi, s kym ted zapasim je Creditas, kde jsem mel driv jen sporici ucet, ted tam mam i bezny ucet a i kdyz mi driv to webove bankovnictvi prislo docela strohe, ale aspon funkcni, tak posledni dobou je pro me nepouzitelne, protoze je v browseru pekelne pomale. Takze ted jeste zacnu zapasit s jejich aplikaci a kdyz vidim, ze na Google Play ma hodnoceni asi 2.6, tak snad ani nechci videt, co me ceka.

    Chapu, ze overovaci SMSky uz pro dnesni bezpecnostni standardy nestaci, ale ty bankovni aplikace jsou zlo. Byl bych mnohem radsi, kdyby se to dalo porad vsechno delat pres web a overovat treba pres FreeOTP bez nutnosti mit aplikaci v mobilu.
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    VENIKA: Too much MO/TO, snad si rozumime, prepisovat uz to nebudu :)
    VENIKA
    VENIKA --- ---
    NELDE: Driv byly MO/TO i pravidelne subscription jeste MO/TO, nebo taky treba nakupy aplikaci. Nevim, jestli to tak porad je, ale diky tomuhle nektery banky zavadely pro MO/TO specialni limity a ne/povolovani.

    To by ale dotycnymu meli kdyztak v bance rict, ze mu to neprochazi na nejaky jeho mozny nastaveni.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MAGE: tuším cvc nehlásíš, MO/TO je starší.
    NELDE
    NELDE --- ---
    MICKEY_MOUSE: mail order & telephone order - použití karty obchodníkem bez toho, že by obchodník kartu fyzicky viděl - jen dostane od klienta číslo. Typické to bylo třeba pro objednání letenek nebo hotelu po telefonu. Nevím, jak dnes, ale třeba Slevomat to užíval pro uložené karty - po prvé proběhla normální validace a pak už jen toto.
    MAGE
    MAGE --- ---
    MICKEY_MOUSE: Transakce které probíhají na dálku (většinou telefon, fax, e-mail). Kdy nahlasis druhé straně vlastně veškeré informace na kartě (číslo, platnost, cvc/cvv) bez dalšího zabezpečení.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    NELDE: Co znamená MO/TO?
    NELDE
    NELDE --- ---
    MICKEY_MOUSE: A to zadala kartu jednou nebo ji zadává opakovaně? Některé opakované platby jedou přes MO/TO, nikoli přes bránu a 3D Secure - to jde jenom první. A MO/TO se považují za nezabezpečené.
    MUXX
    MUXX --- ---
    MICKEY_MOUSE: Jo, to je divny. Pouzival jsem to taky a nikdy nebyl problem.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Zdravím, chci se zeptat na online platby jízdenek, konkrétně jde o mobilní aplikaci Poseidon. Přítelkyně si u nich předplácí kredit, při čemž jí často transakce skončí jako neúspěšná. Volal kvůli tomu i do banky, kde jí odpověděli, že to končí na tom, že ta transakce není zabezpečená a tak ji banka "ochrání" tím, že neuvolní prostředky.
    Přijde mi to divné, protože ten Poseidon používá platební bránu GoPay, kde předpokládám jde o zabezpečené transakce automaticky. Je to tak, nebo ne?
    Díky.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Je krásně vidět, že věříte v 20. století a nemyslíte si, že si to zakroužkuje v kalendáři, kdy to má ručně odeslat :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    REDSNAKE: Tak mně u téhle banky nepřekvapí vůbec nic (-; Kromě faktu, že ještě nezkrachovala.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    KOC256: nepřekvapilo by mě to.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    REDSNAKE:
    do osmi tam sedí baba, co ji to svítí na monitoru a překlepává to za tebe do systému...
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    NAVARA: Uprimne se toho desim…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam