• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    QUIP
    QUIP --- ---
    NAVARA: Ale nic takoveho nenabizi a trvaji na navsteve pobocky.

    NELDE: Zadne uvery nemam, mam v bankach jen svoje vklady, zadne "dluhy". Ja jim ty nove udaje poskytnout chtel, ale jestli oni je nechteji prevzit na dalku, tak je holt dostanou az v okamziku, kdy tam pujdu ucet zrusit.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    Banky mají datovky, už je možné je ověřeně informovat bez návštěvy :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    QUIP: V zásadě sice je obvykle ve smlouvě povinnost oznamovat bance změny osobních údajů (a tam změna bydliště a změna čísla OP patří), ale nemají tě moc jak postihnout - smlouvu ti za to nevypoví. Maximálně se může stát, že některé produkty nebudou plně fungovat - např. pokud pro sjednání smlouvy po telefonu je potřeba ověřit klienta.
    Bacha ale, že u některých úvěrových produktů může být za neoznámení změn smluvní pokuta v řádu stokorun.
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    QUIP: Ono se dá dobře žít i bez té změny adresy. Já adresu měnila asi před pěti lety. Raifka chce osobní návštěvu, navíc si musíš zjednat termín. Na to se můžu...Změnila jsem jen korespondenční adresu a ničemu to nevadí.
    QUIP
    QUIP --- ---
    ZBYNEK: Kdybych vedel, ze to bude takove trapeni, tak bych se na to taky vykaslal a vsude si jen zmenil kontaktni adresu, protoze to jde udelat online u vsech bank :) A asi to tak nakonec dopadne,. Kdo mi umozni to udelat na dalku, ten bude mit moje aktualni udaje, kdo ne, ten bude mit smulu a dozvi se je az pri vypovedi. Ta Raiffka me irituje uz dlouho.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    QUIP: já bance (ani jedné) změnu bydliště, novou občanku a podobné věci nehlasil... pravda, puvodni adresa pořád funguje a adresu pro zaslání karty mi naposledy ve fiu změnili po telefonu
    QUIP
    QUIP --- ---
    BUNDA: Kdyby se podivali do me slozky, tak by zjistili, ze mi nikdy nic nevnutili a nevnuti :) Takze cas jejich cloveka je bude stat zbytecne penize, ktere na me zpatky nevydelaji.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    QUIP: protože na dálku ti nic nevnutí. Sází na ten osobní kontakt.
    QUIP
    QUIP --- ---
    BUNDA: Me je jasny, co budou chtit, ale prave proto si rikam PROC?
    I Trinity, ktera ma internet banking jak z prelomu tisicileti to dokaze udelat na dalku.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    QUIP: tipuji, že si budou chtít zkopírovat OP s novým bydlištěm a také se ti pokusí vnutit nějaký další jejích produkt.
    QUIP
    QUIP --- ---
    KOC256: Z Raifky jsem utikal uz nekolikrat a vzdycky si me problemy najdou. Respektive klientem raifky jsem se nikdy nestal dobrovolne, vzdycky me koupili. Kdyz jsem si pak z Raifky prevedl hlavni ucet do Equa tak co? Koupili Equa .. nemam to srdce sebou vzit klienty dalsi banky ;)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    QUIP: Vymen je…
    QUIP
    QUIP --- ---
    Jen takovy povzdech - co vede banky k tomu, ze pro zmenu trvaleho bydliste pozaduji navstevu pobocky? To vazne ani covid nezmenil uvazovani nekterych dinosauru?
    U vetsiny bank se da novy ucet (pro noveho zakaznika) zalozit na dalku bez navstevy pobocky, ale nekde holt ani zmenu udaju stavajiciho zakaznika na dalku provest nehodlaji (Raifka a FIO). Pripada mi to jak spatny vtip. V roce 2022 bych vazne cekal vic.
    KAREN
    KAREN --- ---
    Dotaz pro uživatele Payoneeru: Měli jste problém s vyplněním Business Profile?
    Registrovala jsem se kvůli jakýmusi singapurskýmu klientovi, aby mi mohl zaplatit jinam než na PayPal, a pro mě to byl hotovej očistec - je tam sekce, kde se má vyplnit "firemní" web nebo profil na platformě, o což jsem se snažila, nicméně to hlásilo chybu validace odkazu/webu (snažila jsem se zadat url svýho profilu na profesní platformě, svůj web nemám). Následně se na mě vystřídalo během měsíce+ kolem 8 pracovníků zákaznickýho servisu, který furt točili svý 3 dobře míněný rady a jeli metodu horký brambor, případně mi slíbili, že to nějak potvrdí manuálně, což se nestalo... Až mě v době splatnosti napadlo vyplnit tam prostě "seznam.cz", peníze přišly obratem a už putujou ke mně do banky - nicméně kdybych to potřebovala i později, funguje vám to s nějakým vaším zadaným url? V čem může být problém??
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    EDERA: záleží obvykle na tom, kdy banka do Certisu odesílá a jak často.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    EDERA: UCB AFAIK systematicky vsechny platby provadi co nejpozdeji - snazi se tahat uroky z O/N ulozek u CNB.
    EDERA
    EDERA --- ---
    KOC256: Ale jo, už jsem se zorientovala.
    Jen mě překvapilo, že jakékoliv platby z UniCredit trvají tak dlouho. Většinou z tohohle účtu platím úřední věci, kde nemám zpětnou vazbu. U všech jiných bank mi to běhá jak na drátku.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    EDERA:
    Nereaguješ na to co píše :-)

    Nejprve se zorientuj v tom o čem přesně píšeš a co to je přesně za služby...
    DYNK
    DYNK --- ---
    EDERA: Ne vsechny banky maji implementovane okamzite platby - ty jdou pres system AMOS, zatimco expresni platba jde klasicky pres CERTIS

    Seznam ucastniku systemu okamzitych plateb zde: https://www.cnb.cz/export/sites/cnb/cs/platebni-styk/.galleries/certis/download/seznam_okamzite_platby.pdf
    EDERA
    EDERA --- ---
    BUNDA: mBank to pošle prakticky okamžitě i u normální platby, Airbank totéž. Zkoušeli jsme ještě i platbu přes QR kód z UniCredit - totéž, přišlo dneska dopoledne. Přitom i Spořka to dokáže ve večerních hodinách obratem (kamarádka mi platila večeři v restauraci, co jsem za ni uhradila v hotovosti).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam