• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Jestli to za to stálo, ti řeknu později. Zatím nemám nic a už mě to stálo hodinu času.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: škoda, že mi v Hello zrušili účet ještě než ohlásili konec, litr bych si taky vzal... ;)
    NELDE
    NELDE --- ---
    SPLIFFBOY: Já po nich nic nechci - jen těch 1000 za přechod z Hello Bank (-;
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    BUNDA: přesně tak :). Obvykle mám účet tak u cca 10 ústavů, které průběžně doplňuji a ruším. Všude maximálně do pojištěného limitu.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    MMORT7: tipuji, že prakticky všude, kde to je výhodné .)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    NELDE: tohle dela komercka i svym vlastnim klientum, telefonicky si je pozve na schuzku s bankerem, kdyz se z ni chci vyvliknout, ze fakt nejsem moc typ na navstevovani pobocek, tak me operatorka premlouva, jak si chtej bejt jisty, ze pro me maj to nejlepsi… a kdyz tam prijdu, tak o me banker nevi. Oni jsou taky hrozne zoufalej ustav. Tak jsem tam nechal jen jednu hypoteku a prestal jsem to pouzivat. V procesu utlumovani aktivity jsem byl vypovedet devizovej ucet osobne na jiny pobocce, pohotova bankerka tam zbystrila, co se deje, tak jsem ji popravde rekl, ze mi prijdou zoufali a jdu zkusit erste… tak zas premlouvani, jaka by to byla skoda a ze mi daj top nabidku, ze ji akorat letos nejak predelali a jak to bude fajn… a ze da moje cislo kolegyni z pece o vyznamny zakazniky… a pak se ta kolegyne ozve, zni jako nejznudenejsi tvor na svete, predstavit vyhody produktu neumi, potazmo se o to vlastne ani nesnazi… a povidani ukonci na zpusob “tak kontakt na me mate, tak pokud byste mel zajem, staci se ozvat a zaktivujeme to”… no, radsi ani ne.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    PATRIKCHRZ: Kde máš účet teď? Abych měl jistotu že tam nic nemám...
    NELDE
    NELDE --- ---
    Tak jsem jako klient Hello Bank dostal email, že pro nás mají nabídku od KB. Proklikal jsem se až ke sjednání schůzky na pobočce a když jsem tam došel, tak dotyčný nevěděl, proč tam jsem ani o jako nabídku se jedná. Ale moje nacionále v systému měl (a nic víc). Tak jsem ho opustil, ať se ozvou až budou vědět. Nebo až jim to bude fungovat.
    V rámci klikání jsem totiž musel souhlasit s "Souhlasím s předáním informací o existenci mého běžného, spořicího účtu a s předáním svých osobních údajů v rozsahu jméno, příjmení, rodné číslo, e-mailová adresa a telefonní číslo Komerční bance..."
    NELDE
    NELDE --- ---
    AGNES_NITT: Já se také nebojím jejich krachu a naprosto chápu, že se vám líbí jejich marketing, ale na mě to jejich pozlátko nepůsobí.
    AGNES_NITT
    AGNES_NITT --- ---
    JTP: To jenom tady kolega NELDE je chronický hater Monety, někde níž jsme se o tom bavili. :D Já bych se nebála.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    oprava - 4 krachy. Ještě Sberbank :D.
    NELDE
    NELDE --- ---
    JTP: To my ne (-; Proto provozní peníze (silně nad limitem) jsou v KB, kde je to riziko krachu menší (-;
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: do těch 100 tisíc eur je to v pohodě a rychlé, Výplata náhrad musí být zahájena do 7 pracovních dnů od rozhodného dne.

    Bohužel je zde poněkud rozšířený omyl, že to, co je v zákoně uvedeno jako "ukončení výplat" není termín, do kdy musí peníze vkladatel dostat, ale jakási promlčecí doba na vznesení nároku. Vkladatel je dostane ihned (s technickými omezeními na převod vkladu) po požádání, tedy hned ten první den. Mám už za sebou 3 krachy finančních ústavů (MSD, Unibon, ERB) a na žádném jsem neprodělal, vlastně naopak (dostával jsem vyšší úrok, než byl v té době obvyklý). Ale ano, může dojít ke zdržení (to byl případ MSD), kdy banka/záložna sice nevyplácí, ale zároveň nevyhlásí úpadek. V tom případě jsou ale vklady stále úročeny, což byl můj případ.
    JTP
    JTP --- ---
    NELDE: Jsme pod 100k €, tak jsem si oddechl :)
    NELDE
    NELDE --- ---
    JTP: Každé bance teoreticky hrozí krach - proto je to pojištění vkladů, ne?
    Asi nehrozí, že o ty prachy SVJ přijde, ale může to trvat roky, než je všechny získá zpět.
    Takže je lepší mít v jedné bance prachy pod limitem.
    JTP
    JTP --- ---
    NELDE: To snad Monetě hrozí krach nebo co? Taky tam máme něco na spořáku. A zařizoval jsem to já, tak abych nebyl za vola.
    NELDE
    NELDE --- ---
    TOOMIX: Pojištění je do 100k euro.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    NELDE: tak jasně že tam nedáme všechny peníze, ale když tam dáme jen milion, tak je to i tak za rok kolem 50000Kč jenom proto, že to tam leží
    NELDE
    NELDE --- ---
    TOOMIX: Zádrhel je v tom, že je to Moneta (-;
    SVJ mají klasicky hodně peněz na účtě fondu oprav, tak je vhodné jim něco nabídnout. My máme spořící asi v 5 bankách, aby se rozložilo riziko.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Moneta konecne umoznuje zridit si novy lepe uroceny sporici ucet pro podnikatele i pro stavajici klienty online.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam