• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    NELDE: Ne, jenom byli dotěrní. Několik emailů a pak mi volali. No jsem blbej, nechal jsem se ukecat. Tak snad to tady čte taky někdo, na koho to budou zkoušet, aby je poslal doháje.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PREDSEDA: A to nějak si ten přechod vynutili? Já bych tedy se snažil být až v poslední možné vlně (-; takhle jsem se vyhnul změně z Equy do RB.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    KOMPAS: S tím převodem - já se tím proklikal asi do půlky (a ještě že jsem měl u toho komerčku na telefonu, spolu jsme si všechny kroky potvrzovali). Pak jsme došli na stránku, kde se mi měl zobrazit můj tarif Standard, který mám u nich sjednaný. Jenže tam byl tarif Start, což je osekanější verze a chtělo ho to potvrdit. Kdybych nedával pozor, případně jí neměl na telefonu, tak mě to degradovalo služby.

    Musel jsem na pobočku, kde jsme převod prošli znova, ženský se tam ukázaly tarify všechny na naklikla mi tam ten správý.

    Takže nejen že je to nedodělané, ale navíc nebezpečné.
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    Mě z KB dlouho otravovali všemi kanály (mail, SMS, bankovnictví). Mnohokrát mi volali a slibovali, že ten převod bude trvat jen deset minut(!) a že budou volat dál, dokud to nepřevedu.

    Tak jsem si nakonec našel čas. Po 45 minutách neustále selhávajících pokusů o migraci, prohlížení vývojářské konzole prohlížeče a telefonátech s podporou slíbili, že se na to podívají a dají mi vědět.
    (Zpětně jsem zjistil, že musím zaškrtnout Preserve log a pak už bylo vidět, že se z nějaké backendové služby vrací chyba 500 Internal server error).

    Vědět z technické podpory mi samozřejmě nedali, jen mi poslali několik dalších otravných generických zpráv, že mám přejít do nového bankovnictví v okamžiku, kdy to ještě nebylo opravené.

    Nicméně před koncem roku jsem zase měl chvíli času, tak jsem zkusil migraci spustit znovu. Než jsem prošel všechna zákoutí toho (celkem pěkně udělaného) migračního webu a alespoň zběžně pročetl dokumenty, které jsem tam podepisoval, utekla bezmála hodina; s těmi deseti minutami samozřejmě lhali.
    (Ano, kdybych nasypal zrní do klávesnice a nechal to projít holuba, tak by to nejspíš deset minut trvalo, jen by holub podepsal dokumenty, které neměl šanci ani zahlédnout.)

    Nové bankovnictví KB+ vypadá jako na rychlo spíchnutý prototyp. Na dashboardu je náhled účtu s pouhými dvěma transakcemi (proč ne alespoň tři?) a pod tím zbytečný asi kilometr prázdného místa. Víc položek se tam nastavit nedá, jak mi potvrdila pracovnice na telefonu. Vpravo je mimo jiné dole nějaký box s červeným X a nápisem "Údaje teď nejsou dostupné.". Po kliknutí na nastavení Šablony plateb se zobrazí prázdná stránka s nápisem "Zatím jste si neuložili žádnou šablonu" (což je pravda), docela tu ale chybí tlačitko "Nová šablona". Šablony v téhle parodii na bankovnictví však žádným způsobem ani vytvořit nejde, jak potvrdila pracovnice na telefonu; prý to půjde v březnu (neupřesnila však kterého roku).

    Ještě, že to bankovnictví nemusím moc používat, asi by mi praskla žilka.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    SPLIFFBOY: buď rád že tě tam zatím nepustili, aspoň tě to nebude lákat. Já nacházím stále další problémy v jejich novém IB (třeba zobrazení trvalých příkazů ve výpisu) i bugy v mobilní bance (zobrazení karty k účtu) a jsem z toho otrávený a znechucený.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    Jako ja uz teda z KB coby poskytovatele meho primarniho uctu odesel, vyplata mi chodi jinam, nicmene porad tam mam premiovy ucet (jen gold) a hypoteku… a nejaka individualni nastaveni podminek, protoze jsem uz v minulosti jejich diletantismus libit nenechal… a popravde co pisete je smutny a strasidelny zaroven. Ale me teda prijde jeste absurdnejsi, ze me skrz ty asi individualni nastaveni do noveho systemu furt nepustili, soucasne jim ale neni blby mi do zprav v inetbankingu psat, co vse v nem jednou najdu. Zrovna dnes jsem jednu takovou zpravu od nich cetl. A to mi teda prijde totalni dadaismus, ze me spamujou news o funkcionalitach systemu, o kterem mi snad uz rok pisou, ale vyuzivat mi jej stale neumozni…

    “Dobrý den,

    chtěli bychom vás informovat, že jakmile ukončíte užívání současného internetového bankovnictví KB a začnete využívat jen KB+, dojde k malé úpravě. Již vám nebudeme do internetového bankovnictví posílat výpisy z vašeho hypotečního úvěru.

    Výpisy si můžete v KB+ sami kdykoliv zobrazit nebo stáhnout až 24 měsíců zpětně. Stačí v sekci Informace o hypotéce kliknout na Výpis z hypotéky.

    Až pro vás bude KB+ připraveno, dáme vám hned vědět.

    S pozdravem

    vaše Komerční banka”
    NELDE
    NELDE --- ---
    NAVARA: Čas přejít s hlavním účtem jinam (-; Do bytu v rekonstrukci/stavbě se také nechodí spát a nedávají se tam cenné nebo důležité věci.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STARDAY: Včetně transakčních systémů apod? Říkáš popcorn do pohotovostní polohy? :)
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    NAVARA: nene, nejen internetove bankovnictvi. celou banku odspoda. a spustili docela "holatko", zvlast v porovnani s tim, co maji v puvodnich produktech
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    STARDAY: Technické řešení jejich Produktu Internetového bankovnictví možná, ale Produkt jako takový už venku mají - jestli tedy mění podvozek, neměl by jít na uživatele dokud nebude obsahovat stejnou, již schválenou a implementovanou, funkcionalitu původního technického řešení.
    Nebo otevřeně říct "nabíjení předplacenek ukončujeme (v novém i starém), nikdo to nechce (platit)".
    Tady nehrozí feature creep, protože všechny ty současné featury už v současném Produktu jsou.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    NAVARA: no zrovna komercka novy produkt dela. stavi cely reseni uplne bokem, nic nemigruje...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    PREDSEDA: Klasika, projekťák musel dodat, je jedno co :)

    Že nedělají nový produkt, aby se mohli vymlouvat na MVP, to je v metodice také neučí…
    NELDE
    NELDE --- ---
    PREDSEDA: Ale už aspoň přidali do IB možnost zobrazení PINu ke kartě.
    Jinak jsem ani nenašel, jak vložit šablonu . dokonce ani jak vložit nového příjemce - mám tam dva, ale mohu je jen smazat, nikoli vložit nebo editovat (-; Ani vlastně filtrovat - jeden seznam a tím to končí. Dokonce tam ani není nová platba, jen mohu vyhledat příjmemce při zadání platby. Myslím, že to je vlastně jen nick pro číslo účtu.

    Ale možná jim křivdíme, třeba mají hako hlavní prioritu vzhled (-;
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PREDSEDA: KB je totální děs, a jejich nový IB je hrozný - ale to původní bylo snad ještě horší.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    NELDE: Máš úplnou pravdu:

    "Dobrý den,

    mrzí mě, že vám služba šablon v nové aplikaci nevyhovuje.

    Způsob, jak šablony fungují, možnost vytvářet a upravovat šablony a také funkce výběru šablony při zadávání platby teprve budou do aplikace přidány."

    Betatest.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PREDSEDA: To je důvod, proč se novým produktům vyhýbám, nechci být beta-tester, který za tu "možnost" platí (-;
    Sranda je, že tyhle možnosti šablon měly snad už první internet-bankingy. Jenže je holt nová doba - zřejmě autoři žijí v iluzi, že vše se dneska platí přes QR kódy (-; nebo kartou.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    NELDE: Ano, na to jsem si stěžoval taky, navíc se původní šablony příkazů ze starého bankingu v novém nepochopitelně nenabídnou při zadávání nového přikazu, ale jsou někde v Nastavení účtu.

    "děkujeme za váš dotaz ohledně umístění šablon

    Šablony z původního systému byly přeneseny do aplikace KB+. Jejich přehled naleznete po přihlášení do aplikace v pravém horním rohu (v mobilu pod ikonou vašich iniciálů, na PC pod ikonou Nastavení)."


    Kromě toho když si chci udělat novou šablonu z příkazu k úhradě, můžu si uložit jen číslo účtu příjemce. Tedy ani částku, ani variabilní symbol, ani zprávu pro mě / pro příjemce.

    No a do třetice - v transakční historii se u trvalých příkazů zobrazuje jenom částka a účet příjemce. Popis chybí. Takže nemám přehled, kam se co platí.

    Tohle všechno ve stávajícím ibankingu bylo.

    Jak píšu - nedodělaný paskvil a nechápu, jak to jejich quality assurance oddělení testovalo, než to vypustili. A to otravovali emailem, smskami i telefonicky, abych přešel na nový banking.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PREDSEDA: Není jim hanba. Slíbit lze cokoli.
    Ona je otázka kolik lidí to reálně užívá a nakolik jsou tihle klienti pro banku zajímaví.
    Mně více chybělo nemožnost v internetovém bankovnictví definovat příjemce platby - šlo jedině zadat platbu. Ani nejsem nezkoušel se ptát - prostě je to pro mě spící banka.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    MMORT7: přesně tak, to bude OK.
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    XCIDER: vyuzivam, prachy mi chodi, hacek nehledam
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam