• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    PULKA: je třetí. Předběhly ji Oberbank a J&T
    PULKA
    PULKA --- ---
    Fio banka se jako jedna z prvních na českém trhu naplno zapojuje do systému okamžitých plateb v EUR. (z newsletteru)
    MAGE
    MAGE --- ---
    Bankovní rada České národní banky (ČNB) ve čtvrtek přistoupila ke snížení úrokových sazeb. Hlavní sazba, od níž se odvíjí ceny hypoték a úvěrů, se tak dostává na úroveň 5,25 procenta, tedy nejníže od počátku května 2022.
    ADAM
    ADAM --- ---
    SPLIFFBOY: o vikendu to neni asi tak rychly, uz cekam na presun mezi ucty asi 10 min...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MVEK: No jinak než se zápornou sazbou si dnes zaměstnanec decentní dům nekoupí :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    No, ale když už mám rýpavou, tohle mě taky pobavilo... (barvy asi jsou jasné)

    Hypotéku, kdy mi dům ještě zadotují 0,4 procentem, to bych bral.

    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    MVEK: jejich IB je dost špatný. Na spořák dobrý, ale běžnej účet to chce mít jinde.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak jsem se nechal zlákat k Trinity (stejně jsem o ní uvažoval už dřív pro diverzifikaci) a tedy dostali mě tím, že po aktivaci internetového bankovnictví jsem dostal přes 30 zpráv a 5 nových souborů. Jde o snad všechny změny... První je změna podmínek v roce 2018. Nejhorší navíc je, že zprávy nemají datum, takže to jde jen odhadovat z obsahu, z jaké doby to je (třeba změna úročení Dobrého klienta v roce 2022) a nejde je označit/smazat hromadně.

    Tady teda na mě po stránce bankovnictví nedělají dobrý dojem, a začínám chválit mbanku:-) (no dobře, tak strašné to zas není, aspoň je tohle jednodušší a přehlednější zatím).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: na odškodnění asi ne, musel bys škodu prokázat, ale na "pohnutí ledů" ano. Měl jsem kdysi s mBank problém v tom, že jejich systém neumožńuje více aktivních žádostí. Chtěl jsem zrušit 2 kreditní karty, ale když jsem zadal jednu, neumožnili mi zadat další, dokud žádost nebude vyřešena. Tak jsem dal na arbitra a sotva se jich dotázal, zrušili mi obě dvě (ještě před termínem konce výpovědní doby) a ještě vrátili poplatek za používání za měsíc zpět.

    V zásadě bych postupoval takto:

    Bance bych napsal, že udělali chybu a vypověděli jiný účet, než zablokovali a že žádám o zprovoznění zablokovaného účtu. Pokud zamítnou nebo nebudou v rozumné době reagovat, napsal bych na arbitra - předmětem žádosti by bylo odblokování zablokovaného účtu.
    Podmínkou pro to, abys mohl dát něco na arbitra je, že musíš doložit, že jsi nápravu žádal po "žalované" straně (tj. bance), arbitr nemůže rozhodnout o něčem, co jsi po bance nepožadoval.
    Můžeš zkusit i požadovat náhradu škody (platí to samé, co v přechozím odstavci, že musíš tu náhradu požadovat nejdříve po bance), pokud jsi způsobenou škodu schopen doložit, tedy např. že jsi nemohl splatit dluh a naběhly ti úroky. Čas se jako ztráta zatím obecně neuznává, pokud ho nejsi schopen nějak doložit, např. že sis musel vzít dovolenou nebo nemohl realizovat zakázku, atd.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Pomůžeš to napsat? Je šance na odškodnění - mám kolem toho spoustu "úsilí" plus ta dušení ujma.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: to zní jako případ pro finančního arbitra :D
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Uvidíme jak skončím u mBank, už nemám ani přístup ke spoření a běžnému účtu.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: ne, zasekli jsme se na rodném čísle. Nešlo to přes web, nešlo to ani osobně. Prostě tam mám velký černý puntík. Měli totiž věrnostní systém, který byl nastaven tak, aby z něj nešlo čerpat. Dokonce ani neměli doprogramovaný frontend na výběr bonusů a museli ho kvůli mě doprogramovat. Takže jsem byl jediný klient, který z jejich systému něco získal. Krátce poté ho zrušili :). A nějak mi to nemůžou zapomenout.

    Zkoušel jsem to i přes Creditas, kde mám účet, ale prý Maxbanka rozhoduje samostatně a nepomůžou mi.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Možná až budeš mít novou občanku, tak to půjde.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: u Maxbanky jsem zas na černé listině já :). Vypověděli mi účet ještě v době Expobanky a odmítli zřídit, když už to byla Max.

    VÚB se vyplatí i v případě, že daně platíš. Pořád to máš odložené, a díky dennímu připisování úroků bez daní se ti úročí i to, co by ti jinde na daních strhli - a daně zaplatíš až v dubnu (červnu, když ti to dělá daňový poradce).
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Partners má pouze mobilní plus tedy mají u mě nálepku prodejců, nechci jim dávat svoje detaily.
    VÚB by zněla zajímavě, jenže já bohužel daně doplácím.
    Moneta je u mě na černé listině. A tyhle nabídky při odchodu to jen potvrzují.
    Max banka zatím OK - založení přes bankovní identitu, účet druhý den. Bohužel nemají okamžité platby, ale to není problém. Ten rozdíl nad 500 mě nepálí.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: a co Partners (6,03) a VUB (5,8, ale díky kouzlům s denním připisováním úroků a odloženou daní to vychází ještě lépe)

    Trinity má ty svoje akční účty, kdy láká nové klienty a během pár týdnů nebo maximálně měsíců jim úrok srazí, aby zase nabídla lepší úrok těm novějším.

    Zajímavou volbou může být Moneta, když jsem před pár dny dal vybrat zůstatek ze spořáku, vyskočila mi nabídka na 5,6 % p.a.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    SPLIFFBOY: ještě teda jedna věc... když (Chrome, Win 10) zadám na přihlašovací stránce svoje username a odentruju, tak se nestane nic, respektive stránka se refreshne a teprve když zadám PODRUHÉ username, objeví se pole pro zadání SMS kódu a hesla. nevím, co to je za haluz, jestli nějaké security by obscurity řešení nebo co, ale působí to na mě dost divně. máš to taky?
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    Teda “nic proti max” bych mozna jeste lehce poupravil, celkem mi vadil ten jejich aktualni tah, kdyz snizili uroceni na sporaku a vedle toho spustili paralelni produkt sporiciho uctu s lepsimi podminkami. Na max uctu pomaham spravovat nejake prostredky rodine a ti by si toho nevsimli, takze jsem jim tam zakladal ten novej typ uctu a prevadel zustatky. Tahle jejich obchodni strategie me uplne nebavi, ze je musim hlidat.
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    NELDE: mam oboje, nic proti max, pokud je pro tebe hlavnim kriteriem nemit appku, jdi do max a pouzivej pro autentikaci sms. Jinak mi ve vsech ohledech prijde lepsi partners, rozdil sazby 0,3-0,4% uz me osobne motivuje aktualne preferovat spis partners.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam