• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    CUKI
    CUKI --- ---
    Budu teď kupovat něco z Alibaby. Má smysl platit "Payment Options:Goods and service fees (PayPal/CC/Visa, etc.) is 5%, Alternatively, bank transfer with a bank fee of approximately $48-$100 per payment"

    Nikdy si nepamatuju že bych platil do zahraničí něco extra 5% už je poměrně dost. Jakou metodu /banku nejlépe použít?
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    NIGHTHUNTER: Prave proto, ze mi prijde ze to neni nikde napsane, tak cekam lumparnu.
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    SWALLOW2: Ne, obvykle seurok pocita na denni bazi a pripisuje na konci mesice. Nevim, jak konkretne RB, ale predpokladam, ze takovou hloupost, jakou by bylo uroceni podle nejnizsiho stavu uctu v mesici, nedelaji :-).
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    SWALLOW2: to by byla blbost, ne? jakože celý měsíc tam máš statisíce, před koncem měsíce všechno vybereš/přesuneš jinam a nedostaneš vůbec nic, protože na konci měsíce je zůstatek nula?

    Nenašel jsem to konkrétně u Raifky, ale třeba AirBank to má hezky vysvětlené:

    Úrok počítáme na konci každého dne z aktuálního zůstatku. Velikost denního úroku si můžete vypočítat podle následujícího vzorce:

    Denní úrok = účetní zůstatek účtu na konci každého dne*úroková sazba v procentech/(365*100).

    Celková částka úroků, kterou vám připíšeme na účet, je tedy součtem úroků za všechny dny, kdy jsme vám peníze na účtu v daném měsíci úročili. Jaký jste měli zůstatek na konci každého dne si zjistíte pomocí mimořádného výpisu, za každý den. Po připsání úroku se vám z účtu odečte ještě 15% daň z úroku.
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    prosim o potvrzeni. Urok u spořícího ucetu u Reiff se počíta ke konci měsíce z nejnižší částky která v danem měsící byla na účtu? dekuji
    PAKOK
    PAKOK --- ---
    Tak jsem dneska při zadání převodu zbytku peněz od Monety dostal nabídku na úročení 5,1% namísto 4,8% :-)
    SPLIFFBOY
    SPLIFFBOY --- ---
    Nekde jsem cetl, ze partners az dostane BIC, coz by se melo stat v prubehu kvetna, tak by zahranicni platby mela mit spustene take rovnou jako okamzite v pripade EU. A naopak CS se pripravuje na spusteni az v prubehu 2026, jak ji uklada narizeni EU…
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    PULKA: je třetí. Předběhly ji Oberbank a J&T
    PULKA
    PULKA --- ---
    Fio banka se jako jedna z prvních na českém trhu naplno zapojuje do systému okamžitých plateb v EUR. (z newsletteru)
    MAGE
    MAGE --- ---
    Bankovní rada České národní banky (ČNB) ve čtvrtek přistoupila ke snížení úrokových sazeb. Hlavní sazba, od níž se odvíjí ceny hypoték a úvěrů, se tak dostává na úroveň 5,25 procenta, tedy nejníže od počátku května 2022.
    ADAM
    ADAM --- ---
    SPLIFFBOY: o vikendu to neni asi tak rychly, uz cekam na presun mezi ucty asi 10 min...
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    MVEK: No jinak než se zápornou sazbou si dnes zaměstnanec decentní dům nekoupí :)
    MVEK
    MVEK --- ---
    No, ale když už mám rýpavou, tohle mě taky pobavilo... (barvy asi jsou jasné)

    Hypotéku, kdy mi dům ještě zadotují 0,4 procentem, to bych bral.

    ANT_39
    ANT_39 --- ---
    MVEK: jejich IB je dost špatný. Na spořák dobrý, ale běžnej účet to chce mít jinde.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Tak jsem se nechal zlákat k Trinity (stejně jsem o ní uvažoval už dřív pro diverzifikaci) a tedy dostali mě tím, že po aktivaci internetového bankovnictví jsem dostal přes 30 zpráv a 5 nových souborů. Jde o snad všechny změny... První je změna podmínek v roce 2018. Nejhorší navíc je, že zprávy nemají datum, takže to jde jen odhadovat z obsahu, z jaké doby to je (třeba změna úročení Dobrého klienta v roce 2022) a nejde je označit/smazat hromadně.

    Tady teda na mě po stránce bankovnictví nedělají dobrý dojem, a začínám chválit mbanku:-) (no dobře, tak strašné to zas není, aspoň je tohle jednodušší a přehlednější zatím).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: na odškodnění asi ne, musel bys škodu prokázat, ale na "pohnutí ledů" ano. Měl jsem kdysi s mBank problém v tom, že jejich systém neumožńuje více aktivních žádostí. Chtěl jsem zrušit 2 kreditní karty, ale když jsem zadal jednu, neumožnili mi zadat další, dokud žádost nebude vyřešena. Tak jsem dal na arbitra a sotva se jich dotázal, zrušili mi obě dvě (ještě před termínem konce výpovědní doby) a ještě vrátili poplatek za používání za měsíc zpět.

    V zásadě bych postupoval takto:

    Bance bych napsal, že udělali chybu a vypověděli jiný účet, než zablokovali a že žádám o zprovoznění zablokovaného účtu. Pokud zamítnou nebo nebudou v rozumné době reagovat, napsal bych na arbitra - předmětem žádosti by bylo odblokování zablokovaného účtu.
    Podmínkou pro to, abys mohl dát něco na arbitra je, že musíš doložit, že jsi nápravu žádal po "žalované" straně (tj. bance), arbitr nemůže rozhodnout o něčem, co jsi po bance nepožadoval.
    Můžeš zkusit i požadovat náhradu škody (platí to samé, co v přechozím odstavci, že musíš tu náhradu požadovat nejdříve po bance), pokud jsi způsobenou škodu schopen doložit, tedy např. že jsi nemohl splatit dluh a naběhly ti úroky. Čas se jako ztráta zatím obecně neuznává, pokud ho nejsi schopen nějak doložit, např. že sis musel vzít dovolenou nebo nemohl realizovat zakázku, atd.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Pomůžeš to napsat? Je šance na odškodnění - mám kolem toho spoustu "úsilí" plus ta dušení ujma.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: to zní jako případ pro finančního arbitra :D
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Uvidíme jak skončím u mBank, už nemám ani přístup ke spoření a běžnému účtu.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    NELDE: ne, zasekli jsme se na rodném čísle. Nešlo to přes web, nešlo to ani osobně. Prostě tam mám velký černý puntík. Měli totiž věrnostní systém, který byl nastaven tak, aby z něj nešlo čerpat. Dokonce ani neměli doprogramovaný frontend na výběr bonusů a museli ho kvůli mě doprogramovat. Takže jsem byl jediný klient, který z jejich systému něco získal. Krátce poté ho zrušili :). A nějak mi to nemůžou zapomenout.

    Zkoušel jsem to i přes Creditas, kde mám účet, ale prý Maxbanka rozhoduje samostatně a nepomůžou mi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam