NELDE: na odškodnění asi ne, musel bys škodu prokázat, ale na "pohnutí ledů" ano. Měl jsem kdysi s mBank problém v tom, že jejich systém neumožńuje více aktivních žádostí. Chtěl jsem zrušit 2 kreditní karty, ale když jsem zadal jednu, neumožnili mi zadat další, dokud žádost nebude vyřešena. Tak jsem dal na arbitra a sotva se jich dotázal, zrušili mi obě dvě (ještě před termínem konce výpovědní doby) a ještě vrátili poplatek za používání za měsíc zpět.
V zásadě bych postupoval takto:
Bance bych napsal, že udělali chybu a vypověděli jiný účet, než zablokovali a že žádám o zprovoznění zablokovaného účtu. Pokud zamítnou nebo nebudou v rozumné době reagovat, napsal bych na arbitra - předmětem žádosti by bylo odblokování zablokovaného účtu.
Podmínkou pro to, abys mohl dát něco na arbitra je, že musíš doložit, že jsi nápravu žádal po "žalované" straně (tj. bance), arbitr nemůže rozhodnout o něčem, co jsi po bance nepožadoval.
Můžeš zkusit i požadovat náhradu škody (platí to samé, co v přechozím odstavci, že musíš tu náhradu požadovat nejdříve po bance), pokud jsi způsobenou škodu schopen doložit, tedy např. že jsi nemohl splatit dluh a naběhly ti úroky. Čas se jako ztráta zatím obecně neuznává, pokud ho nejsi schopen nějak doložit, např. že sis musel vzít dovolenou nebo nemohl realizovat zakázku, atd.