• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Creditas mění poplatky, z 10 na 50 zvyšuje poplatek za výběr hotovosti. Používal jsem na výběr eur, takže teď asi založím eur účet u Erste.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    R_G: To bude tím že nejsi retard.
    R_G
    R_G --- ---
    GREVE: U mě ČSOB úplně bez problémů, do druhého dne vše založené a fungující.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAMM: hm, založení účtu je mi úplně jedno, to dělám jen jednou. Když už, tak zrušení účtu a to už je u většiny bank problém. Při založení účtu budu klidně skákat na jedné noze a zpívat Holka modrooká, když to bude banka chtít a když ten účet bude mít pro mne nějaké zajímavé vlastnosti.

    U hlavního účtu je pro mne rozhodující jednoduché, rychlé a přehledné internetové bankovnictví s neomezenou historií, ideálně s možností vygenerování delšího období (několika let) na jednu stránku a možnost v prohlížeči hledat přes ctrl+f. Bonusem je volba uživatelského jména a hesla bez omezení typu použitých znaků a podobně. Banka, která nemá internetové bankovnictví, tak o takové vůbec nemůžu vážně uvažovat.

    Pak jsou banky, které mají nějaké (i velmi závažné) vady, ale nabízí něco, kvůli čemu se mi vyplatí ty vady akceptovat - dobrý úrok, bonusy za platbu kartou, různá pojištění zdarma, vstupy do letištních salonků, dobré směnné kurzy,... Partners má jen ten úrok na spořáku a ani ten už není nejlepší. Další vadou je, že člověk zadá okamžitou platbu, ale ta odejde jako běžná, aniz by na to byl klient upozorněn. Dost blbé, když ty peníze potřebujete. Velký problém je teď v posílání peněz z Partners do Creditas. Pak ti visí pár set tisíc celý víkend někde ve vzduchoprázdnu a přicházíš o úroky
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: založení účtu, kde nemusíš nikam chodit, všechno jednoduše vidíš, nové funkcionality přibývají... za mě je to fakt dobrý.

    o tvé úchylce k FIO IB všichni v tomto klubu určitě ví, nicméně, při vší úctě, řekl bych, že ty jsi prostě úkaz, ne normální uživatel :))
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    PATRIKCHRZ: UX je obecně User Experience, jako nadmnožina UI, User Interface. Není to nezbytně jen vzhled jen webu, zahrnuje to i věci jako jak často si člověk poradí sám a jak často musí volat helpdesku.
    (Netuším co tím myslel, jen dodávám termity)
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAMM: tím UX myslíš jako vzhled intetnetového bankovnictví. A jako příklad dáváš Partners, která žádné internetové bankovnictví nemá? :-o
    Já za nejlepší rozhranní intenretového bankovnictví považuji FIO, jednoduché, funčkní naprosto na všem, já "velké" IB používám i na mobilu, díky jeho jednoduchosti.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    MMORT7: no já Revolut na spoření nepoužívám - ale je tam 2,91% na Euro a 4% na dolary...
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    ADAMM: Supr, Kde se tam nastavuje spořák a kolik má %?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: tak to je jasný - nicméně je fakt smutný, jak to u většiny bank s tím UX je bída. vsadil bych si dost možná na Partners, tam teda mám jen ten účet ve variantě zdarma -- ale všechno to bylo fakt velmi smooth. jestli dětské účty nemají, tak je určitě brzo budou mít.
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    GREVE: Tak každá pobočka má zřejmě své "libůstky". Po mně pracovník vyžaduje osobní přítomnost dětí s průkazem totožnosti/pasem, pokud chci k účtu kartu.
    Namítl jsem, že dle popisu na jejich webu je to nutné pouze u vyzvednutí karty, nikoliv při zakládání účtu. Což se zaměstnanci nezdálo, mně se zase nezdálo, abych musel tahat na pobočku děti, ukázat, že existují. Nakonec to celé skončilo patem, protože jsem na oplátku já zapomněl doma telefon, který dle zaměstnance potřebujeme na průběžné párování s účty dětí během procesu zakládání.
    Takže v pondělí znovu a lépe, ba co více, i s dětmi na pobočce :D Jak mi Fio vyhovuje virtuálně, při osobních jednáních je to vždy rozpačité.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAMM: Revolut bych opravdu jako "univerzální" účet nedoporučil. V nejméně vhodnou chvíli ho zablokují, nejde na něj poslat peníze převodem (protože máš jen litevské číslo účtu, kam bezplatně pošleš akorát eura, ale české koruny už jsou "ostatní zahraniční platba") jen platební kartou a dle jejich podmínek jen svojí.
    Jasně, všechno lze vyřešit, můžou i ty babičky mít svůj Revolut, ten si dobít kartou a pak převést peníze ze jednoh účtu u Revolutu na druhý, ale proč takové drbání pravou nohou za levým uchem.

    Hlavní účet má být v zemi, kde člověk žije v měně, ve které platí své výdaje a obsluhovaný (včetně, nebo spíš hlavně, řešení různých problémů) v jazyce, kterým mluví.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    STARDAY: jo, v placené verzi Revolut můžeš do rodiny dát třeba oba rodiče, ale to pořád není totéž co vlastní normální účet :)

    dcera má tedy účet v Creditas, protože to byla banka, která - vedle KB a tu bojkotuju - jako jediná uměla karty od 6 let :) ale to tedy skutečně seamless nebylo ;)
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    ADAMM: a pokud se neco nezmenilo, tak prostredky na nej muzes posilat jen ty, takze neni vhodny na rozdavani babickam na prispevky k narozeninam a za vysvedceni apod
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    Nechci nic říkat, ale v Revolutu to šlo všechno seamless online :) ale není to samozřejmě plnohodnotný účet, dokonce mě to překvapilo, že to je jen v jedné měně.
    MAGE
    MAGE --- ---
    I kdyz me posledni dobou trochu serou tak zalozeni detskeho uctu vypada celkem jednoduse

    https://www.moneta.cz/ucty-a-karty/detsky-ucet
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    GREVE: Během covidu jsme řešili účet pro starší dceru u Raiffeisenbank a bylo to teda osobně, ale cca 30 minut a hotovo
    BRUKEV
    BRUKEV --- ---
    GREVE: já jdu dneska osobně do Fio, čeká mě založení dokonce dvou dětských účtů. Tak pošlu zpětnou vazbu.
    MLIKARNA
    MLIKARNA --- ---
    Každej, kdo si zakládá něco u ČSOB si za to může sám :D
    GREVE
    GREVE --- ---
    Právě zakládám účet pro syna u ČSOB. Neuvěřitelný proces, táhle se týden, čistého času stráveno už několik hodin na telefonu a výsledek je, že už mi potřetí přišla k podpisu smlouva se špatnou adresou :-( Fakt neuvěřitelný.
    Do toho ještě další libůstky, jako že se 2 dny nejde dovolat na Premium linku, a když se dovolám, tak se mě poté, co byla dvakrát (robotem i člověkem) strašně zdlouhavě ověřena moje identita, paní na té samé Premium lince zeptá, jestli už u nich mám nějaký účet?
    Když jim pošlu e-mailem rodný list syna, paní ho dostala, a pak jí ho musím do telefonu celý znova přečíst?
    Mám pocit, že si ze mě dělají srandu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam