• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    Vaše zkušenosti s českými bankami. V čem jste spokojeni, v čem ne. Zajímá vás, jak funguje banka uvnitř?

    [ mBank ] - klub spravovaný ADAMMem, kde lze získat odpovědi na dění uvnitř této banky
    rozbalit záhlaví
    GHOSTSTALKER
    GHOSTSTALKER --- ---
    EDERA: Já bych se ČS zeptal, z jaké konkrétní části smluvní dokumentace vyplývají jejich požadavky na plnou moc.
    EDERA
    EDERA --- ---
    NELDE: Tak než by soud rozhodl, tak ti senioři zemřou a problém se vyřeší sám.
    Zatím jsme ji teda nasměrovali, ať banka přesně řekne, co teda by chtěla, aby byla ochotná to vyřešit.
    NELDE
    NELDE --- ---
    EDERA: Chtěli svůj formulář - asi by tam mělo být dispoziční právo i právo zřídit IB. Mohou se bránit univerzální plné moci, ale těžko mohou bránit úředně potvrzené plné moci ke konkrétnímu úkonu. Uvidíš, zda to pak dát k soudu jako diskriminaci.
    EDERA
    EDERA --- ---
    NELDE: No, v ČS mám zkušenost, že ke zřízení internetového bankovnictví nestačilo, že jsem tam měla já dispoziční právo k účtu, ale musela tam se mnou máma jako majitel účtu osobně, aby jim na místě odsouhlasila, že mi to IB mohou zřídit.
    Chtěli teda svou speciální plnou moc?
    NELDE
    NELDE --- ---
    Mám zkušenost s tím, že mi ČS akceptoval úředně podepsanou plnou moc (do většiny domovů chodí notář nebo úředník radnice právě kvůli těmto podpisům) na svém formuláři ke zrušení stavebního spoření. Takže asi nechat vystavit plnou moc na dispoziční právo k účtu - pak je možné zřídit IB a zrušit trvalé příkazy.
    MUXX
    MUXX --- ---
    EDERA: mam zkusenost s odmitnutim v CS. nemam zkusenost s resenim :/
    EDERA
    EDERA --- ---
    Prosím, máte někdo zkušenost s tím, že by banka odmítla akceptovat generální plnou moc a jestli je možné nějak tenhle jejich postoj zvrátit?
    Řeší kolegyně ve vztahu k ČSOB a ČS. Prudce se zhoršil zdravotní stav obou jejích rodičů, oba jsou nyní v domově pro seniory (spolu). Od jedné banky by potřebovala v zásadě jen informaci, jestli odeslali novou platební kartu místo té, které končí platnost. Druhá věc je za současné situace (nemá dispoziční právo k účtu, nedokážou se dostat do internetového bankovnictví, seniora není možné dopravit ani na pobočku) asi neřešitelná - potřebovala by zrušit trvalé platby za předchozí bydlení, aby to mohla platit sama ze svého účtu.
    AUSS
    AUSS --- ---
    PATRIKCHRZ: jo, super, díky za upřesnění vč. těch potenciálních rizik mimo EU a ten téměř karetní kurz by byl fajn. Asi do toho Creditas půjdu. Já ještě včera zjišťoval, jak u ČSOB (tam bych sice jako premium klient neplatil měsíční poplatky, ale jinak třeba výběr na pobočce mají za 150 Kč).
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    AUSS: škoda, že u Creditas došlo ke zhoršení, když jsem si eur účet zakládal, tak byl výběr na přepážce jen za 10 korun, teď je za 50 korun. Občas totiž potřebuji hotová eura, platím eury za potápění v zemích, kde eura nejsou národní měnou, tedy tam nevyberu z bankomatu a musím si hotovost vézt už z ČR, vymýšlím "workflow", zatím řeším přes kamaráda.

    Jedno pozitivum ale Creditas má. Pokud si zařídíš k eurovému účtu platební kartu, tak platby v jiných měnách než EUR a CZK se převádí skoro kurzem karetní společnosti (Creditas uvádí, že přímo kurzem karetní společnosti, ale vypozorovali jsme, že tam je malý rozdíl, asi tak 0,5 %), takže se ti touto kartou vyplatí platit i v zemích, kde mají jinou národní měnu.

    Pozor na to, že Creditas standardně blokuje platby mimo EU a USA. Narazil jsem na to před pár týdny, kdy jsem se pohyboval po "falešné Číně" (Hong Kong, Macao a Taiwan), musel jsem řešit přes zprávy v internetovém bankovnictví, aby mi to odblokovali, trvalo to několik dní, naštěstí nikdy nevyrážím jen s jednou kartou. Výběry z bankomatu fungovaly normálně, ale platby u obchodníků mi museli "povolit".
    AUSS
    AUSS --- ---
    PATRIKCHRZ: díky moc, to vypadá, že Creditas bude ta nejlepší a nejjednodušší možnost, příp. KB co zmiňoval DAVIDOWITCH (Raifku nechci a ze zahraničí to vkládat nehodlám). Plány s tím velké nemám. Prostě jde max o pár tisíc EUR ročně v hotovosti, co bych raději než někde doma v hrníčku měl někde na EUR účtu a pak využíval na platby v zahraničí třeba při dovolených
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    AUSS: vklad je snazší než výběr. Umí to třeba Creditas (ovšem výběr už je za 50 korun), omezený počet (tuším jeden měsíčně) vklad/výběr má Raifka. Také eurový účet k Erste Premier má zdarma vklady a výběry EUR.

    Zajímavé řešení má FIO. Vklad/výběr je zpoplatněn (dle částky, tuším 50-250 Kč), ale jen, pokud se provádí v ČR. I jako zákazník "české FIO" můžeš přijít do pobočky "slovenské FIO" na Slovensku a vložit eura na vlastní účet bez poplatku (a obráceně Slovák může v ČR bezplatně operovat s korunami). Pokud jsi tedy z pohraničí, je to jedna z možností.

    Co s těmi eury chceš dál dělat? (abychom zhodnotili, jestli to má smysl).

    U některých bank pak byla obezlička přes krátkodobý (1 denní, týdenní) termíňák, kdy na něj a z něj šly eura zdarma vložit a vybrat. Takže přijdeš s hotovostí, založíš týdenní termíňák, vložiš eura v hotovosti a udáš, že po ukončení vkladu se mají převést na zvolený (eurový běžný) účet. Vím, že to tak měla KB.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    AUSS: KB to umí (umřela před pár lety) za 75Kc. Výběr i vklad na přepážce přímo na EUR účet.
    AUSS
    AUSS --- ---
    Poradíte prosím, jestli, jak a u jaké české banky lze vložit EURa v hotovosti na účet (nepřevádět do CZK), ideálně abych neplatil nějaká procenta z vložené částky nebo to neprošlo dvojí konverzí?
    GOR
    GOR --- ---
    Diky. Chyba byla, ze ta aktivace uctu ma pomerne velkyz zpozdeni oproti aktivaci IB.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    SPIKE411: (tady v tom mailu jsem měl svůj účet v IBAN formátu (SK) a variabilní symbol pro ten CZ sběrný účet.)
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Třetí e-mail:
    Vážený kliente,

    Děkujeme Vám za zájem o služby VÚB, a. s. Nyní můžete na svůj účet Spoření bez limitů vložit počáteční vklad a následně další vklady.

    Počáteční vklad a další vklady můžete vložit buď:
    1. v hotovosti na kterémkoli obchodním místě na území Slovenské republiky nebo
    2. formou bezhotovostní platby, a to buď naskenováním QR kódu, nebo zadáním platebního příkazu k úhradě ve Vaší bance, nebo na pobočce zahraniční banky nacházející se v České republice s níže uvedenými platebními údaji.

    Všeobecná úverová banka a.s., pobočka Praha
    Číslo účtu: 1000003011/6700
    BIC: SUBACZPP
    Variabilní symbol:



    Abyste se vyhnuli placení poplatků za převod, zadejte převod na výše uvedený účet příjemce, který je registračním účtem VÚB, a. s., ze kterého Vám následně převedeme a připíšeme finanční prostředky na Váš účet Spoření bez limitů . Připsání prostředků na účet Spoření bez limitů může trvat několik dní.

    Váš počáteční vklad se úročí až od okamžiku jeho připsání na účet Spoření bez limitů.

    Informaci o připsání vkladu na účet Spoření bez limitů uvidíte ve svém Nonstop bankingu, v sekci Pohyby na účtu, případně ve výpisu z účtu Spoření bez limitů.

    V případě jakýchkoli dotazů jsou Vám k dispozici pracovníci služby Kontakt +420 2 270 460 70, kontakt@sporenibezlimitu.cz

    Vaše VÚB banka
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Druhý e-mail:
    Vážený kliente,

    přijali jsme od Vás dokument Potvrzení o zemi Vaší daňové rezidence - daňový domicil (dále jen "Potvrzení"). Předmětné Potvrzení jsme akceptovali a na základě tohoto Potvrzení budeme ode dne přijetí Potvrzení zdaňovat připsaný úrok z Vašeho vkladu zvýhodněnou sazbou srážkové daně v souladu se Smlouvou o zamezení dvojího zdanění mezi Slovenskou republikou a zemí vaší daňové rezidence na účtu Spoření bez limitů. Srážková daň z úroků, která byla z připsaného úroku do přijetí Potvrzení sražena, Vám bude vrácena na účet Spoření bez limitů do 60 dnů od zpracování.

    V případě jakýchkoli dotazů jsou Vám k dispozici pracovníci služby Kontakt +420 2 270 460 70, kontakt@sporenibezlimitu.cz

    Vaše VÚB banka
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    První e-mail:
    Vážený kliente,

    děkujeme, že jste projevili zájem o služby VÚB banky.

    Smlouvu ke službám Nonstop banking podepíšete při prvním přihlášení do Internet bankingu a to pomocí autorizačního kódu zaslaného formou SMS zprávy na telefonní číslo, které jste uvedli v žádosti.
    Následně stejným způsobem podepíšete i smlouvu k Vašemu účtu. Smluvní dokumentaci je třeba podepsat do 7 kalendářních dnů od doručení tohoto mailu.

    Do Internet bankingu se můžete přihlásit:
    přes naši stránku: http://www.vub.sk/
    přes odkaz: https://ib.vub.sk/

    Přihlásíte se prostřednictvím Vašeho identifikačního čísla, které je <číslo> a prvotního jednorázového Hesla, které Vám bylo zasláno na Vámi zadané telefonní číslo formou SMS zprávy.

    Rady, jak využívat Internet banking naplno, naleznete na stránce: https://www.vub.sk/sk/internetbanking

    Chcete mít přístup ke svým financím neustále po ruce? Stáhněte si naši aplikaci VÚB Mobil Banking. Více informací naleznete na stránce: https://www.vub.sk/sk/mobilbanking


    V případě dotazů jsou Vám k dispozici pracovníci služby Kontakt 0850 123 000 (ze zahraničí +421 2 4855 59 70), kontakt@vub.sk nebo pracovníci kterékoli pobočky VÚB banky.

    Vaše VÚB banka
    GOR
    GOR --- ---
    Mate nekdo VUB sporak? Podepsal jsem dokumenty, mam login do IB, ale nemam ucty a nepochopil jsem dalsi postup. Odkaz s navodem v emailu vede na Error 404 ;-)

    Vite, nekdo jak dal?

    Diky
    MARASAN
    MARASAN --- ---
    konverze nejsou vzdycky okamzity:

    MARASAN
    MARASAN --- ---
    GHOSTSTALKER: skvely!!! Dik.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam