• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ZBYNEK: je to vlastnost, taky se mi to už stalo. Dopravní podniky často strhávají jízdné až za určité období, třeba týden, v momentě "pípnutí" se tak zablokuje třeba jen 1 koruna a celá částka se strhne za jízdy za několik dní dohromady. Třeba v PID jsem se s tím setkal.

    Hodně se s tím setkávám tam, kde není při nástupu jasné, kolik bude cena jízdného (cena je určena až při výstupu z vozidla a "odpípnutí" dle ujeté vzdálenosti), zároveň může být nastaven denní, týdenní či měsíční limit (typicky Londýn).

    Obdobně mají platby bez autorizace třeba mýtné brány.

    Je to z důvodu rychlého odbavení. Pokud je taková transakce neoprávněná, můžeš ji reklamovat a banka je povinna ji ihned vrátit a je to obchodník, kdo musí prokazovat oprávněnost transakce.

    Limity nastavené na kartách jsou vždy "autorizační", ovšem toto jsou platby bez autorizace, ty ty limity obejdou (ale zase jdou snáze reklamovat)
    CAMELLA
    CAMELLA --- ---
    V autobusech jsou offline terminály schválně, protože jinak by se mohlo stát, že někde v hornídolní nezaplatíš a budeš mít problém, jde to samozřejmě jen u relativně malých částek a taky tuším do určitého počtu takových transakcí. Není to chyba banky.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    NELDE: Ne, nemám kontokorent. Při jiných platbách mobilem (např. v potravinách když nastavím "špatnou" kartu), tak dostávám správně chybu transakce...
    NELDE
    NELDE --- ---
    ZBYNEK: Není na tom účtě kontokorent? Některé banky ho klientům dávají automaticky, protože jim to vyhovuje.
    Google wallet by neměl být offline.
    ZBYNEK
    ZBYNEK --- ---
    Jak to je v platebními kartami vs. zůstatek na účtu vs. "offline" terminálem?

    Přes mobil (google wallet) jsem si koupil lístek v autobusu, ale zvolil jsem špatnou kartu, kde byl zůstatek nižší než cena lístku, takže jsem se na účtu dostal do mínusu.

    Je to chyba banky (UCB)? Je to vlastnost, se kterou se musí počítat? Dá se tomu nějak předejít?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    A uz sem teda taky prehozenej u KB a:
    - Mel sem KB+ uz driv, protoze sem tam zkoumal DIP. Po prevedeni, pokud dam z hlavni nabidky v mobilu "QR platba", tak to automaticky vybere ten "puvodni KB+" ucet, ne jeden z tech prevedenych kde realne jsou penize. A nejde to zmenit. (Pry do konce roku).
    - Maji ficuru ze sporici ucet 2.5% do 200k, pokud tam clovek prevede 300+ tisic z jine banky, tak 3.5% do 1M. Prevedl sem o svatku instantni platbou a nezaregistrovalo to.

    Urcite s tim bude jeste celkem zabava.

    (Na druhou stranu treba bankovnictvi J&T Banky nezvlada prechod na novy iPhone, neprehodi si to nejaky certifikat a musi se udelat reinstalace)
    PAKOK
    PAKOK --- ---
    SAYUZ: Francouzi... co můžou zkomplikovat tak to udělají a ještě poserou...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    SAYUZ: Na druhou stranu to ze se prevadi nejdriv fyzicky osoby a az o dost pozdejc podnikatele neni zadna KB specialita. Sporitelna to paralelne tahla snad dva roky, kdyz se prechazelo na George.

    (Pokud mi pamet slouzi, tak u KB sem to zatim zazil 2x, u sporitelny jednou ale u zadne dalsi banky sem podnikatelsky ucty nikdy nemel)
    SAYUZ
    SAYUZ --- ---
    Jsem tu správně, kde si můžu postěžovat na KB? :D Dlouho jsem jim fandil a nechávalo mě to chladným protože u prémiového bankovnictví se mě převod pod KB+ moc netýkal. Posledních 14 dní mě naháněl poradce ať si to převedu, že to pak nebude fungovat, inu chtěl jsem mu udělat radost, online to bylo peklo a každý produkt zvlášť tedy po 10ti minutách jsem to vzal, tak se nabídl, že to udělá za mě a potvrdím v KB klíči.
    Převod mám hotový, ale překvapením bylo, když jsem hledal podnikatelské produkty a zjistil jsem, že ten převod se týkal jen toho účtu kde mám premium banking a firemní účty budou převádět až kdovíkdy.
    Takže si mám prý zase stáhnout starou appku a mít 2 a každý účet obsluhovat z jiné aplikace :( Bezva, předtím šli převody jen přetažením, teď to musím přepisovat...
    Má rada, kdo nemusíte, tak na to nepřecházejte dokud to bude normálně fungovat :D
    NELDE
    NELDE --- ---
    SILVEIG: On se nedá zjistit zůstatek někde na webu?
    Nemusíš úplně do mrtě, ne? A jsou i nákupy typu 1 banán na auto-pokladně.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SILVEIG: a to nejde utrácet běžnými nákupy v hyper super? V Kauflandu jdou platby rozdělit na malé části

    CUKI
    CUKI --- ---
    STARDAY: Tam šlo asi o to že netušíš pod jakým kódem je to vedeno. Nebo je to napsané na dveřích?

    BTW to chodí někdo po restauracích na základě 5% slevy? :-)
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    NELDE: dík, ale to je nereálný, protože obsah karty v dolarech. Naprosto netuším kurz, který vede tahle karta a nejsem tedy asi nijak schopná tu kartu vyčerpat do mrtě.
    Asi najedu na plán B a daruju jí americké "dceři", protože tady to prostě uplatnění nemá. Nemůžu si za to ani dát v restauraci víno a zbytek dát jako dýško, když netuším, kolik ten zbytek je.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    SILVEIG: promin, ale je to v podminkach akce presne vypsane:

    NELDE
    NELDE --- ---
    SILVEIG: Obávám se, že stejně jako tam nepíší o možnosti použití v bankomatu, tak je Revolut a další poskytovatelé blokováni. Zkusil bych cash back v sámošce
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SILVEIG: asi takhle - lepší než drátem do oka. Pokud nebudeš kvůli kartě měnit své nákupní zvyklosti, můžeš na tom jen vydělat - prostě v některé restauraci, kam bys stejně šla a kde bys stejně zaplatila kartou, ti to dá nějaký drobný bonus.
    Měnit kvůli tomu svoje nákupní zvyklosti (platit kartou, když bys jinak stejně zaplatila hotově) se nevyplatí nikdy.
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    Mám ovšem takový drobný dotaz dotaz na technicky zorientované přes karty.
    Přišla mi dnes z USA virtuální platební karta (My Prepaid Center).
    Jo, je to to odškodnění Facebooku za narušení soukromí, co se táhlo milion let a odškodnění je víc symbolické než k něčemu.
    Popis je "Your Virtual Prepaid Mastercard can only be used for online purchases or phone orders where Debit Mastercard is accepted. Or if you prefer, add your virtual card to your mobile wallet and shop in-stores that accept mobile wallet. This virtual card is compatible with Apple Pay, Google Pay and Samsung Pay."
    Povedlo se mi ji rozchodit, povedlo se mi ji přidat do Apple pay - ale nemůžu z ní peníze přes Apple pay poslat na Revolut, ač se to nejdřív tváří, že to za poplatek jde.
    Neřešil jste to někdo?
    Je to pro mne uživatelsky nepohodlné, a raději bych ty drobné měla na něčem, kde s tím můžu pracovat a nejsem omezena částkou.
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    PATRIKCHRZ: ...a o tom to je. Že to zákazník nemá šanci poznat. To není o tom, že to nevyhovuje. To je o tom, že to je v podstatě klamavá reklama. Protože člověk nedostane 5% zpět z útraty v restauraci, ale jen z útraty v restauraci, která je adekvátně označena. Taková loterie pro uživatele.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    CUKI: Z čeho ty peníze jsou?

    Část z nich je z toho, co banka dostává jako odměnu za to, že byla použita její karta. Ale většinou to nestačí, počítá se s tím, že část klient utratí v zahraničí (protože tam je větší pravděpodobnost stravování v restauraci), tedy banka vydělá na směnném kurzu (běžná přirážka u většiny bank je 2-5 % ke středovému kurzu), něco zaplatí zákazník kreditkou kterou ne všichni splatí v bezúročném období.

    Ale celkově jsou to spíše "marketingové náklady", tedy náklady na to naučit klienta nosit právě tuto kartu (a ne kartu jiné banky) všude s sebou a tak s ní zaplatí nejen v restauraci, kde dostane nějakou odměnu, ale i v supermarketu při týdenním nákupu.

    Třeba já mám teď u Essoxu akci na (tuším) 5 měsíců vratka 5 % ve všech kamenných prodejnách. A na kreditce od Monety zase 5 % na 3 (?) měsíce v obchodech s potravinami. Karty používám tak nějak "běžně" s tím, že něco z toho navíc asi bude, ale úplně nepodřizuji tomu moje nákupní chování a určitě bych s nimi neplatil v zahraničí, protože bych na tom byl (kvůli ztrátě na kurzu) v nejlepším případě šul-nul.

    A jak to běžný zákazník pozná?

    nijak
    CUKI
    CUKI --- ---
    PATRIKCHRZ: A z čeho ty peníze na tu vratku přesně jsou? A jak poznáš na co mají nastavený terminál?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam