• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    HARALDBanky, bankovnictví, bankovní operace
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    PATRIKCHRZ: ...a o tom to je. Že to zákazník nemá šanci poznat. To není o tom, že to nevyhovuje. To je o tom, že to je v podstatě klamavá reklama. Protože člověk nedostane 5% zpět z útraty v restauraci, ale jen z útraty v restauraci, která je adekvátně označena. Taková loterie pro uživatele.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    CUKI: Z čeho ty peníze jsou?

    Část z nich je z toho, co banka dostává jako odměnu za to, že byla použita její karta. Ale většinou to nestačí, počítá se s tím, že část klient utratí v zahraničí (protože tam je větší pravděpodobnost stravování v restauraci), tedy banka vydělá na směnném kurzu (běžná přirážka u většiny bank je 2-5 % ke středovému kurzu), něco zaplatí zákazník kreditkou kterou ne všichni splatí v bezúročném období.

    Ale celkově jsou to spíše "marketingové náklady", tedy náklady na to naučit klienta nosit právě tuto kartu (a ne kartu jiné banky) všude s sebou a tak s ní zaplatí nejen v restauraci, kde dostane nějakou odměnu, ale i v supermarketu při týdenním nákupu.

    Třeba já mám teď u Essoxu akci na (tuším) 5 měsíců vratka 5 % ve všech kamenných prodejnách. A na kreditce od Monety zase 5 % na 3 (?) měsíce v obchodech s potravinami. Karty používám tak nějak "běžně" s tím, že něco z toho navíc asi bude, ale úplně nepodřizuji tomu moje nákupní chování a určitě bych s nimi neplatil v zahraničí, protože bych na tom byl (kvůli ztrátě na kurzu) v nejlepším případě šul-nul.

    A jak to běžný zákazník pozná?

    nijak
    CUKI
    CUKI --- ---
    PATRIKCHRZ: A z čeho ty peníze na tu vratku přesně jsou? A jak poznáš na co mají nastavený terminál?
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SILVEIG: ale on funguje. V podnicích, které mají terminál nastavený na MCC 5812, tedy v místech, které mají restauraci jako hlavní obor podnikání.
    Úplně stejně to je, když banky vrací například v "obchodech s potravinami", kde je bonus priznán i v hypermarketu a je jedno, že si tam kupíte ledničku.

    Ale chápu, ne každému to vyhovuje, pokud tobě ne, tak to prostě nepoužívej, já jsem, když tyhle bonusy byly ještě hodně rozšířené, takhle získal moho tisíc korun (jednu dobu to banky přiznávaly i za chargeback - tj. výběr hotovosti, takže jsem koupil rohlík a k tomu vybral 3000 Kč na kase supermarketu).
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    PATRIKCHRZ: nabízet benefit, který nefunguje je k ničemu, plus je to zatěžuje v rámci reklamací.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    MIKEE: Taky jsem v šoku … ale je to tak

    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SILVEIG: neumí to žádná banka, protože to prostě nejde. Takže může nabízet alespoň toto. Ano, mohli by mít v reklamě "zaplatíte na platebním terminálu s MCC 5812", ale asi by to nikdo nepochopil. Hotely mají MCC 3501–3999.
    MIKEE
    MIKEE --- ---
    PUEBLO: what the fucking fuck?

    btw to se snad obnovuje jednou za tri roky, ne?
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    PATRIKCHRZ: tak ať to nenabízí, když předem vědí, že to neumí zprocesovat.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    Btw zjistil jsem že Spořka chce 50eur ročně za obnovení formuláře W-8BEN 😂😂😂

    A to mají ty investice v Georgi celkem pěkně udělané
    NELDE
    NELDE --- ---
    PUEBLO: Hmm, to spíše vyhazují lidi, co dělali ty starší systémy. To že nový nic neumí, je dané tím, že ty funkce nepřibývají tak rychle, jak by chtěli (-;
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    NELDE: Dik na smlouvu mrknu.

    Šablony tam už jsou, inkaso nepoužívám.

    Narazil jsem na tento článek. Možná jejich neslutečná pasivita v retail bankovnictvi s tim nejak souvisi. Jestli vyhodili drahe odborniky a nechali si levnejsi prumer tak to pak tak vypada no

    Komerční banka letos propustí stovky lidí. I kvůli vysokým IT nákladům - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-komercni-banka-letos-propusti-stovky-lidi-i-kvuli-vysokym-it-nakladum-278813
    NELDE
    NELDE --- ---
    PUEBLO: Mno, pokud máš ten inviduální přístup ve smlouvě, tak mají trošku problém (-;
    Jinak unifikací nazývají "minimalismus" svých produktů - asi se jim nechce platit za vývoj (-;
    Nevím, jestli to přidali, ale jejich představa byla, že platby budou jen přes QR kódy, žádné šablony a neuměli ani inkaso (-;
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    NELDE: Tak jsem s joudou konečně mluvil, všechno chápe ale KB se rozhodla vše unifikovat a nedovolí u těchto produktů individuální přístup.

    Takže buď si dám práci a vymyslím kam nejlépe těch mých X produktu v rámci účtu převézt nebo si počkám až mi něco doběhne a ptal se zařídím…

    Na faktické argumenty stran velmi co do funkcí zaostalé apky KB+ nemel odpověď
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    a ano, mimo EU dost často chtějí za platbu kartou poplatek
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    SILVEIG: ono se to třídí dle MCC kódu. A pokud má MCC "hotel", tak smůla. Ono to ani jinak nejde, banka nemá jinou možnost, jak to poznat.
    SILVEIG
    SILVEIG --- ---
    PATRIKCHRZ: těch 5% v restauracích v zahraničí je výsměch. Zkoušela jsem to pár let zpátky na Zanzibaru (přičetli si k platbě kartou asi 3%, takže to furt pro mne vypadalo výhodně). Výsledkem byla reklamace a zjištění banky, že do těch 5% započítávají jen to, co je zřejmá restaurace. Tedy ne třeba hotelovou restauraci, která jede pod účtem hotelu atd. Nějaké drobné mi i v té reklamaci uznali, ale výsledkem je, že to vypadá jakže "slibem nezarmoutíš" a na něco, co tak třeba může fungovat z 50%, ale určitě ne full.
    Pokud do toho někdo jdete, doporučila bych schovávat si účtenky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    PUEBLO: Napiš Joudovi otázku, jakým způsobem podporují přechod od nich do jiné banky.
    PUEBLO
    PUEBLO --- ---
    NELDE: Maji stesti ze mam co delat, rak pockam par dni jestli se ten jouda neozve a pk pujdu na schuzky ke konkurenci :-)
    NELDE
    NELDE --- ---
    PUEBLO: Tak pak doporučuji užít ty kódy níže a hlasovat nohama (-;
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam