• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    LOOKASH
    LOOKASH --- ---
    Omlouvam se, ze prichazim mozna s hloupym dotazem ale.... Chtel bych zase znova zacit hrat na klavesy (ne ze by to predtim bylo nejak svetoborne - takze dejme tomu, ze vecny zacatecnik se chce zas ucit na klavesy)...

    Chtel bych poradit co poridit... A jestli jit do noveho (asi spis preferovana nabidka) nebo zkouset stesti na aukru??
    Asi jako vzdy - penize az na prvnim miste :( Je mi jasne, ze za par stovek asi moc muziky nebude, ale za par tisic??? Sice slintam nad Korgama a pod... Ale pro zacatek bych prezil i Casio ;)

    Co se rozsahu tyce - libilo by se mi 88 klaves, ale na to si necham pro zacatek zajit chut. A kdyz mi vysvetlite, ze pro zacatecnika staci mensi - i 61 klavesova klaviatura tak OK... Rozhodne ale chci dynamiku na klavesach

    Chtel bych alespon jeden Pitch Bend ovladac

    A rozhodne chci moznost napojeni na PC (abych mel moznost nahravat do ACIDu atd)...



    Pro trenovani bych chtel taky nakopnout kudy na vase FTP (na easypiano.cz uz sem si ucet udelal).

    Diky moc
    MISERY
    MISERY --- ---
    Nemáte někdo v pdfku sešit Jazz Parnass vol. 2? Alespoň myslím, že 2, nejsem si jistá... sháním jednu skladbičku.
    JIKE
    JIKE --- ---
    a aby to nebylo tak ujetý,

    tak ještě skladba na objednávku:

    http://www.facebook.com/photo.php?v=3326451195883
    JIKE
    JIKE --- ---
    tady něco ujetýho z roku 1996 :-)

    Receptář Remix z roku 1996 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=YehjxSqyFKc&list=UUxLLCJzTiKl8PApXWlK-j8g&index=1&feature=plcp
    TYKVE
    TYKVE --- ---
    NIMUI: v tom případě nemám námitky.
    TYKVE
    TYKVE --- ---
    NIMUI: prosím vás nedělejte si ze mě srandu.... do zušky se cvičí maximálně jednou týdně, den před hodinou...:))) vsadím se, že většina z žáků to tak dělá a dělat bude:) vy asi hovoříte o nějakém ideálu..
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    NIMUI: tak to v zásadě s dcerou dělám...všech hodin se účastním s ní, takže vím přesně co se požaduje, kde má problémy atd atp....navíc tím, že jsem sama hrála jí chyby opravuju v zárodku, takže učitelka je nadšená z toho jak drží ruku , protože já jí nikdy nedovolila zafixovat si to špatně....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    TYKVE: Tak u nás je oboje :-) hrajeme i při opékání buřtů, děláme koncerty, kde hrají žáci s rodinnými příslušníky, jsou to hodně uvolněné akce, také máme hooodně uvolněný koncert učitelů. Ale chceme, aby se děcka (i rodiče!!!) uměli chovat na klasických koncertech, užili si to i ve svátečním a se všemi rituály (potlesk, ticho při hraní, úklony...). A k programu - na našich koncertech se hraje všechno - od Bacha po jazz, muzikál, filmová hudba... Je to hodně o učitelích. Je pravda, že jsme "tradiční" zuš, takže základem je artificiální hudba (včetně soudobé), ale všichni velmi rádi zařazujeme i lehčí žánry. Lze dokonce i jako 1 ze skladeb k ročníkovým zkouškám.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Podle mne je pro normálního žáka 3-4x týdně dostačující. Problém nebývá ani tak často v délce cvičení, jako ve způsobu... Je to trénink. Stejně jako ve sportu - 1) rozmyslet si, co chci nacvičit (etudu? dynamiku ve skladbě? opravit si prstoklad? zamyslet se nad přednesem? přečíst správné noty? učit se zpaměti?....?), 10x udělat jeden cvik (zahrát problémové místo, zkusit to zvlášť, dohromady... pomalu, rychleji, uvolnit ruku, odskočit ruku, zlepšit cvičený úhoz.... Prostě se to musí dělat s nějakým cílem. Bezmyšlenkovité přehrávání je stejně jako čtení textu bez porozumění. Nějak to překoktáme, ale nic z toho nebude. A pravděpodobně se spíš člověk naučí chyby... Když takto někdy cvičím s dětmi na hodině (což bych ráda nedělala, na hodině bych chtěla pracovat jinak, ale občas jim to připomenout musím, i když často je to jako mluvení do dubu :D), tak uděláme hrozně moc práce za krátkou dobu - a děcka mají radost, že to jde lépe.

    Musí se to naučit zopakovat doma. Potom jim to jde lépe, učí se rychleji, jsou se sebou spokojenější... jak tu někdo napsal, je výhoda, když první roky s děckem cvičí rodič (podívá se do žákajdy, co mu k tomu učitel napsal, občas zajde mrknout na hodinu nebo ne přehrávku, aby věděl, co to jeho dítko vlastně má dělat). To je ideální stav.

    První ročníky stačí 20-30minut pro průměr 4x týdně. Nebo když někomu vyhovuje, vícekrát denně po 10 minutách. Ale to je individuální, někdo vydrží v 1. roč. cvičit dohromady i hodinu.

    Kdo se tomu chce věnovat soustavněji, tak musí cvičit víceméně denně (to asi byla ta ambiciózní paní, se kterou jste se bavila). Podle mne je fakt ideální 4x týdně a s rozmyslem.
    TYKVE
    TYKVE --- ---
    MORGYSZ: pro tenhle typ výchovy nemusíš zřizovat další instituce, stačí základní škola:)
    MORGYSZ
    MORGYSZ --- ---
    Tak jsou i zušky, kde se učí jazz, nebo rokec :) Ale musí tam být takoví učitelé. V Ostravě a kolem ní vím aspoň o dvou takových školách. Chápu, ja to myslíš s tím zkostnatělým systémem, ale já zas myslím, že by se to mohlo kombinovat - třeba jednou za pololetí nějaký uvolněnější koncert a zbytek třeba někde v sále nebo v kostele, nebo kdekoli se slušným oblečením, atd. Zase i tohle přispívá k tomu, aby ty děcka měly aspoň trochu zafixované, že na koncertech se musí chovat tak a tak a nechodit do divadla, na koncert vážné hudby nebo podobně v džinách a botaskách, ale ve slušném oblečení a chovat se jak lidi. Je to třeba volit podle situace.
    TYKVE
    TYKVE --- ---
    ještě mě včera napadla jedna věc s tím hraním před lidma... myslím, že by se to v těch zuškách mohlo dělat prostě trochu jinak.. nemuselo by to mít takovej ten snobskej nádech = "teď je koncert - slušně se oblíkni - nesmíš to zkazit" , ale prostě by to nemuselo být tak oficiální, jako třeba nějaké setkání, kde si navzájem něco zahrajeme, přičemž u toho bude i maminka:) mě třeba v zušce učitel učil se klanět, což mě poněkud rozčilovalo.. přišlo mi, že neumím nic na kytaru, ale hlavně ať všechno ostatní je v pořádku..když jsem přišla v červených keckách na koncert, tak jsem dostala vynadáno.. někdo samozřejmě může namítnout, že zuš má člověka i nějak kultivovat, ve skutečnosti je to pěkně na nic:) řekla bych, že je to daný i tím, že se na zuškách pořád ještě učí výhradně klasika, rokeři by přehrávku nepořádali v kostele, ale v klubu:) prostě nějakou uvolněnost do toho předvádění hudby dostat lze, ale zušky jsou v tomhle ohledu prostě zkostnatělý, plný kachen, který si potřebujou připadat důležitě, přičemž jejich výuka nemá s hudbou nic společnýho.. Je jasný, že je plno výjimek, ale ta neslavná image zušek prostě musí být něčím zapříčiněna:)
    KRTINKA
    KRTINKA --- ---
    MORGYSZ: to si prave nemyslim...neznam nikoho, kdo by nemel tremu....jen proste kdyz uz hrajes po x tý, tak vis jak s tim zachazet. ale ten strach a trema je tam vzdycky. To ze to publikum nepozna je vec jina...
    MORGYSZ
    MORGYSZ --- ---
    S tím ledovým klidem na místě akce to má spousta úspěšných muzikantů. Mně se to bohužel nikdy nepodařilo :D Vždycky jsem vylezla před lidi, začala být nervní a vždycky jsem měla aspoň jednu chybu. Na jednom koncertě jsem začínala třikrát, protože jsem zapomněla uprostřed skladby, jak je to dál. Sborové koncerty odtrpím už deset let - kazí mi to požitek ze zpěvu, protože vidím ty lidi, špatně se mi trémou dýchá a modlím se, ať už je po.
    MISERY
    MISERY --- ---
    No já se divím, že jsem ty 2 cykly v ZUŠ vlastně bez úhony přežila, jak to tady čtu :-)
    Koncerty jsme samozřejmě měli, ale ty povinný jenom 3x do roka v kulturním domě (vánoční, velikonoční a na konci školního roku) a na interní jsem nechodila, to byly prd koncerty, málo lidí :)
    Jinak já jsem byla hroznej trémista, před koncertem mi bylo vždycky blbě od žaludku, než jsem měla jít na pódium, tak jsem se klepala hrůzou, ale jakmile jsem nohou stoupla na pódium, tak najednou uplně ledovej klid a nikdy se mi nestalo, že bych něco trémou pokazila, prostě najednou jak když utne. No a potlesk jsem si vždycky užívala plnými doušky :)
    A asi největší, i když poněkud bizarní ocenění jsem dostala, když můj spolužák, syn učitele na dechové nástroje, který mě jinak ve škole furt ubližoval a naváděl ostatní děti proti mě, tak ten mi druhý den před školou řekl, že jsem to zahrála fakt výborně, že jsem dobrá.
    MORGYSZ
    MORGYSZ --- ---
    To, že ji do toho kopou násilím, je špatně.
    MORGYSZ
    MORGYSZ --- ---
    MEDVED007: No ještě by se dalo t= holčičce pomoct, aby s tou nesmělostí sama chtěla něco dělat - tohle se skoro určitě netýká jenom hudebky, ale bude jí to dělat problém i dál v životě. Introverze se dá aspoň částečně překonat a když třeba uvidí, že se ostatním líbí, jak zpívá a že to oceňují, minimálně trochu jí to pomůže.
    TYKVE
    TYKVE --- ---
    BINARY_PARANOIC: přesto je tvá argumentace nijaká:)
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    MEDVED007: výtvarné umění není múzické umění.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    TYKVE: já si hlavně myslím, že existuje skupina lidí (dětí), která vystupuje ráda, skupina, která to nějak přetrpí a skupina, která to nenávidí....a zejména té poslední (ale často i té druhé) to povinné vystupování v hudebce hrozně vadí a z náruče zuš je to vyžene.

    znám teď jednu holčičku, která hrozně pěkně zpívá, je rozhodně velmi talentovaná, ale je strašně stydlivá...jen si stoupnout v rámci výuky zpěvu ve třídě a něco zazpívat je pro ní hrozné utrpení, koncerty prostě neabsolovuje nikdy......a učitelka řekla, že koncerty jsou povinné a bez účasti na koncertech nelze v zuš studovat. takže odchází...je to velká škoda, její rodina na tom není finančně nejlíp, takže soukromý učitel nepadá do úvahy...takže řeší, jestli by to v jiné zuš nebylo jiné, ale dost se bojím, že nee :-(
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam