• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MISERY: neviem, co presne mas na mysli pod pojmom digitalne pianino a kridlo. ak myslis take tie kvazi ako kratke kridlo vyzerajuce digitaly, tak tam je vnutri v principe rovnaky engine, rozdiel je vo vizuale a v ozvuceni. rozmiestnenie reproduktorov a system reprodukcie simuluje priestorovu zvukovu charaketristiku kridla (zvuk je lepsie definovany v priestore), ale hlavny dovod je skor imidzovy.
    potom je este nieco ako seria avantgrand - tam uz je velky rozdiel - ten ma naozajstnu klavirnu mechaniku, stale je to vsak digi klavir. a potom je este system silent piano - do skutocneho kridla sa nainstaluje modul, ktory snima mechaniku (ta sa odpoji od strun) a teda dokaze zo skutocneho kridla spravit digitalny klavir.


    NIMUI: napriklad taketo situacie riesi trojsenzorova mechanika (este stale len vysada drahsich modelov). nechcem tu rozpisovat jej system, ale v principe dokaze ovela detailnejsie snimat rychlost a tlak klavesy nez dvojsenzorova a teda adekvatne reagovat na danu situaciu. ale inak suhlas.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    NIMUI: A ještě dodám, že si myslím (a mám to docela už i vyzkoušené), že rozvinuté smyslové vnímání jednoho smyslu člověka vede k citlivosti i smyslů ostatních. Myslím, že to nakonec nekultivuje jenom klavírní hru, ale osobnost vůbec - její vztah ke světu, prostředí, schopnost vnímat okolí citlivěji... neříkám, že to platí absolutně, ale věřím, že smysl to má minimálně vyzkoušet.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    RAVENIUZ: Jo, já v zásadě souhlasím, nebrojím proti digi pianům obecně, jenom považuji za svou povinnost pořád a všude říkat, že ta současná technická dokonalost ještě furt na ten živ nástroj v něčem nemá. Třeba ten pocit, když 4. prstem člověk měkce a pomalu hladí (spíš než stiskne) klávesu a ten tón je měkký, sametový a když na tu samou klávesu použiju tu samou dynamiku, ale loketní staccatissimo, tak ten zvuk je prostě ostrý, jasně ohraničený... to je prostě niterný prožitek ruky a srdce (ale i hlavy) :-)))) Ale jinak jsem nesmírně ráda, že mohu mít doma alespoň to digi, protože bych jinak měla vyloženě hudební absťáky.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MEDVED007: Psala jsem, že to vyžaduji u dětí, které se jeví jako nadané :-) A tam věřím, že to má cenu i pro ty, kteří se tomu nebudou věnovat profesionálně. Ale kdybych to po nich nechtěla, jak by se z nich měli šanci ti profící vyklubat? Barevná hra se nenaučí a rok, to se učí od zuš po vš, ale zuška jediná má šanci to podchytit (vynechám-li výjimku vyloženě geniálně disponovaných jedinců). Moje přesvědčení vychází z vlastní zkušenosti - do 11 let jsem hrála normálně, pro radost a většinou na klávesy. Potom jsem změnila učitelku, dostala jsem klavír a začala "zvuková" dresura :-))), totální objev, za 4 roky jsem se dostala na konzervatoř - se strašnými technickými nedostatky, ale v výrazovými přednostmi, které jsem snad dále rozvíjela. Kdyby to po mně nikdo nechtěl, tak jsem si dál hrála jenom pro radost, dodělala gympl a šla studovat něco jiného než to, co ze mne udělalo učitele klavíru (a estetické výchovy vůbec).
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    JUNGLER: dík, smartphone na Androidu mám, tak otestuju!
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    MICKEY_MOUSE: já se noty učím pomocí perfektní hry pro android... Note trainer. Pravděpodobně bude i něco podobného na iOS. Super je, že celkem zábavnou formou si prostě člověk ty noty do hlavy narve a navíc se díky stoupající rychlosti učí noty poznávat okamžitě na první pohled bez přemýšlení.
    https://play.google.com/...pps/details?id=com.bigboxlabs.notetrainer&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5iaWdib3hsYWJzLm5vdGV0cmFpbmVyIl0.
    MISERY
    MISERY --- ---
    RAVENIUZ: Prosímtě, koukám, že se v tom hodně vyznáš, jaké jsou rozdíly mezi digitálními pianiny a křídly? Je to věc designová nebo tím, že jsou ta křídla větší se toho "víc vejde"? :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Trochu změním téma - tenhle Francesco se mi líbí čím dál víc: http://www.youtube.com/watch?v=3x-9kJThA_Y
    To je panečku motivačka!!! :) Krásný den s klavírem vám všem.
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    NIMUI: o tom nepochybujem. ved prave preto som niekolko krat zdoraznil, ze je treba sa konfrontovat casto aj s akustickym klavirom, zo zaciatku cim viac, tym lepsie, kym si ziak osvoji navyky na spravnu tvorbu tonu.
    ale aj v tomto sa u digi nastrojov posuvaju hranice. dnes su uz simulovane take nuansy, ze az. stvor az pat vrstvove samplovanie, rezonancia pedalu, polovicny pedal, realisticky release (dolezite pre nacviky stacata, portamenta), rezonancia "overtones" (vyssie harmonicke), nehovoriac o mechanike. kedysi sa pouzivala jedna vaha kladivka, pripadne 2-3 zony, dnes nie je nezvykle 88 roznych vah kladivka (pre kazdu klavesu zvlast).
    opat, aby to nevyznelo ako jednostranna obhajova digi. nic sa nevyrovna hre na dobry akusticky klavir. sam sa k nemu dostanem malokedy a neviem sa vtedy od neho odtrhnut a to mam doma fakt dobry digi klavir. len myty su na to, aby sa vyvracali. :)
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    NIMUI: a myslíš, že citlivost pro zvuk je nezbytná výbava amaterského hráče ? není to míněno jako rýpání, čistě dotaz....ráda bych znala názor profesionála.
    já mám zatím pocit, že ne, ale třeba se pletu.....
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    RAVENIUZ: Jsem současná učitelka klavíru a mám doma digitální nástroj - prostě nemám možnost mít jiný. Podobně jako dost mých žáků. Nicméně jsou opravdu věci (hlavně barva), kterou se na digi nástroji naučit nedají. Pokud mám nadanějšího žáka s trochu komunikativními rodiči, usiluji o živý nástroj, protože je mi líto u schopného děcka nerozvíjet vysokou citlivost pro zvuk, kterou má a kterou jinak nevyužije a nerozvine.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    MICKEY_MOUSE: dynamicky se na digi hrát naučíš, barevně ne. Tu barvu nemusíš tvořit, ta tam je prostě nahraná. Je velmi těžké se i naučit tu barvu poslouchat, i to chce trénink a je to dost závislé na fyzickém pocitu v rukách a prstech - to opravdu na digi učit nelze. Ale radost ze hry určitě ano.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    REPLIKANT: Nene, existující rozdíl mezi klasikou a digi si uvědomujeme. Snažili jsme se dobrat toho, jestli i na elektrickém klavíru je možné se naučit hrát dynamicky. Čili jestli je pro výuku hry použitelný nebo ne.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    Hmm, to vypadá, že ideální řešení opravdu ten kvalitní elektrickej klavír, samozřejmě využí všech možností aby si se necítil něčím spoutaný. Nechci tu vůbec hodnotit jestli ten kdo hraje na klasiku je víc než kdo na elektriku, to by mě ani nenapadlo, ale jenom sem měl pocit, že se tu snažíme dobrat jestli je to stejný, nebo je to jiný, a je to prostě jiný, což neznamená že to je špatný.

    MICKEY_MOUSE: Někdy všechno nejde všude, na africkej buben můžu taky hrát jenom venku nebo v klubu, potichu hrát nejde, potichu cvičit taky nejde... prostě jsou nástroje, který mají svoje specifika, který nejdou obejít.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Ja jsem napsal mail primo do yamahy, tak jsem zvedavy, co odepisou. Rozumim vsem mistnim argumentum, na druhou stranu nechci zit kvuli klaviru ani sam, ani chodit kanalama, ani stehovat piano z mistnosti do mistnosti. Chci hrat kdykoli dostanu chut, neomezovat sebe, ale ani ostatni. Zaroven se chci ucit hrat dobre, dynamicky, at se to da poslouchat, klasiku i pisnicky, nicmene ve filharmonii hrat neminim, to neni muj cil. Musim myslet prakticky, chci si hrani uzivat, nikoli resit, kolik je hodin, jaky den, jestli maji doma naladu me poslouchat ani v ktere mistnosti soused zrovna neni, citit se jako verejny nepritel. To je nesmysl. Navic to piano chci nejen na trenink, ale i na hrani, nebudu chodit do zkusebny, do sklepa ani jinam hrat na jine. Budu hrat doma. Zatim vidim reseni v kvalitnim digi pianu a pres vsechna zde zaznela proti a s uctou i s diky vam vsem za nazory nejsem presvedceny, ze to je pro me ucely spatne a ze tim ze sebe vychovam jen mechanickeho prehravace not. Dovedu si treba predstavit, ze obcas zajdu nekam, kde klasiku maji a tam si ji osaham. Ale klasika doma pro me predstavuje generator spousty omezeni, diky cemuz by me to urcite nebavilo.
    FIFI
    FIFI --- ---
    MICKEY_MOUSE: :))

    Bohuzel me druhe dite hraje na pricnou fletnu a tam se teda zvuk tlumit neda, takze se ve vecernich hodinach na cviceni stehuje do kuchyne, z tehle strany bytu sousedi nebouchaji, nase kuchyn ma za zdi jejich kuchyn a tam asi takhle vecer nejsou nebo jsou proste v klidu a pricka jim nevadi:)

    Klasickej klavir ale do kuchyne uz neumistim:)
    CORNELA: tomu diteti, hrajicimu na klavir je pres 12 let a ten s pricnou fletnou je skoro plnolety (cili vazne chodi ze skoly a z odpolednich aktivit pozdeji, pak hodinu zere jak ruskej zajezd :), pak ovsem nemuze hned hrat, takze nekdy opravdu zacina cvicit treba v 8 vecer).

    Pro predstavu:
    http://www.youtube.com/watch?v=MUMhjHLMEs4 - tady ji to ale vazne neslo, meli to s uckou rozpracovane a tim mela jeste vetsi tremu nez obvykle. Prvni skladbu pokazila opravdu desne, prestoze den pred prehravkou si to byla na tom samem miste, na stejnem nastroji vyzkouset. A ja, jako laik vubec nevim, co dela spatne, jak ma mit prsty, jak ruku..
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    rozumim. cili ideal je mit dva klaviry. nocni a denni. :)
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MICKEY_MOUSE: Jelikož sem spíš baskytarista, tak mi to přijde, jako když hraju na akustickou a elektrickou kytaru, v kapele hraji výhradně na elektrickou, ale doma častěji a rád cvičím na tu akustickou, je to mnohem náročnější aby tóny zněly čistě a dlouze, daleko víc se nadřeš, když pak hraju na elektriku, tak mám pocit, že můžu zahrát všechno a dvakrát rychleji.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    CORNELA: ale vzdyt digi piano nema jen jednu uroven hlasitosti. proc bych se teda na nem nemohl naucit hrat dynamicky? urcite chapu, ze klasicke piano ma nejspis vetsi dynamicky rozsah. ale to je ten rozsah tak propastnej, ze je kvalitni digi piano pro vyuku nepouzitelny?
    FIFI
    FIFI --- ---
    CORNELA: no jak jsem psala, druhe dite hraje na jiny nastroj a sousedi neustale bouchaj, kdyz nestihne cvicit ve svem pokoji treba do osmi vecer, tak uz musi chudak chodit cvicit do kuchyne a musi sebout tahnout stojan. Kuchyn je jen jednou zdi spojena s druhou kuchyni a po osme uz u sousedu v kuchyni nejsou - a z tehle strany nikdo neboucha. Klavir do kuchyne neumistim, jsem rada, ze se da ztlumit.

    Ja vim, ze to v dome s vice partajema blby, snad to nejak s bydlenim do budoucna vyresime, ale mam spis pocit, ze driv nez nove bydleni nastane, ze v ZUSce reknou, ze na to nestaci.
    Moje dcera je asi prumerny zak, ja ji vazne nechci nastrojem stresovat, kdyz nestaci, tak nestaci.


    RAVENIUZ: my jsme nastroj koupili z druhe ruky, cili asi za 11-12 tisic a to od studenta VS, ktery na nem hral celou svoji ZUSku az do nevim asi 20 let, kdy si koupil nejake lepsi digitalni piano. On mel tenhle KORG na kolejich, tam tez nemohl mit klasiku, ale rikal, ze ani doma klasiku nemel, mel jen KORG.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam