• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JIKEKlavir, dospeli zacatecnici


    Pouze pro NYXáky je zde k dispozici FTP s notama pro vzájemné vyměňování



    Pokud budete uploadovat své noty, uvádějte tam prosím celé názvy skladeb, nejlíp včetně autora (i když to bude v adresáři s autorem).
    Soubory, co patří k sobě, házejte do archivu (zip).
    rozbalit záhlaví
    RAVENIUZ
    RAVENIUZ --- ---
    MICKEY_MOUSE: inak v tejto suvislosti davam do pozornosti program ear master pro. sice plateny, ale skvely nastorj na cvicenie zapisu a citania not, rytmu, cvicenia usi, harmonickej analyzy apod..
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    REPLIKANT: nene, je to uplne jednoduchy web, kde si klikanim zobrazuju noty a hadam, co to je zac. ja to pouzivam v kanclu na notebooku, kdyz mam volnou chvili. ale i na mobilu mi to funguje v pohode: http://maestro.clovecenebojse.cz
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    MICKEY_MOUSE: Prosimtě, to notové udělátko je přesně co? Nějaká aplikace na chytrej telefon, či co?
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MISERY: na to jsem taky koukal a rikal si, ze to muze byt fajn.
    MISERY
    MISERY --- ---
    REPLIKANT: Album Etud I - V
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: kombinuje to s já písnička, aby se naučila hrát písničky s doprovodem, což jsem ráda.....
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MEDVED007: díky za info, to jsem teda zvědav, kdy tu osmdesátku pokořím, zatím jsem u 55. a hraje dcera ještě z jiných not, nebo zatím jen ta BGS v prváku?

    REPLIKANT: já jsem se naučil být nadšenej z toho, že mám podle čeho hrát a uživám si i prstový cvičení nebo stupnice. neřeším teď vůbec co hraju, ale JAK to hraju a bavím se tím, jak vnímám pokroky. u tebe bude asi rozdíl v tom, že už na jinej nástroj rutinně hraješ a tudíž spousta věcí co je v BGS pro nováčka zajímavých je pro tebe rutinní nuda a šeď. já jako skutečněj začátečník v BGS cítím, že mě to doopravdy postupně vede.
    REPLIKANT
    REPLIKANT --- ---
    FIFI: Půlka z těch odkazů mi bohužel nejde otevřít a zbytek do jednoho jsou dětské zpěvníky. Jako nechci bejt nevděčnej, ale tři čuníci už mě dávno omrzeli a vlastně mě vůbec nebaví zpívat ty český vodrhovačky, na piáno se chci naučit a chci se u toho i bavit, né trpět táborovky, to sem si užil dost už v mládí kdy sem neměl moc na výběr.

    Nějaké kusé party z klasiky? Které by se dali opakovat, pomalu, pak rychleji? Nemá nikdo nějaký tip?

    MICKEY_MOUSE: Abych pravdu řekl, tak s toho "BGS" nejsem nějak moc nadšený...

    Jinak co se týče teorie, tak jak už sem zmiňoval ABC Hudební nauky; Zenkl, sice je to učebnice jedním fontem a jednoduchou grafikou, ale vše je tam perfekně popsáno a i přehledně znázorněno, hlavně stupnice, akordy a obecně teorie. Jinak nápodobně, můžu doporučit hodiny teorie s učitelem, který ti dá ten potřebný výklad k textu, který ti, jako samoukovy, není jasný.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: dcera teďka vrabčáka s vrabčicí hrála :-) co vím, tak do konce prvního ročníku má dojít do čísla 80....vím to od učitelky, protože jsem dceři fotila jen ty listy, které bude letos potřebovat, aby to nenosila celé....
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    Mimochodem - BGSka se tuším používá i v Liduškách. Na kolik ročníků v lidušce je plánovaná? Já jen abych si udělal představu podle svého progresu, kolik let s tím strávím a na jaké úrovni lidušky se cca budu nacházet, jestli to takhle jednoduše jde odvozovat.

    Jinak bych moc ocenil nějakou šikovnou knihu hudební teorie. Něco šikovně napsaného a zároveň praktického pro člověka, který nehodlá hrát v orchestru - prostě věci, které využiju a dají se z toho dobře pochopit. Já jsem si koupil jednu knihu, kterou se celkem prokousávám, protože spousta věcí mi tam přijde pro mě úplně zbytečných a bohužel i graficky to je jak samizdat, nepřehledné, všechno jedním písmem, takže se z toho učit je děsběs. Možná se samozřejmě pletu a ukáže se časem, že to bylo potřeba. Ale jako začátečník to těžko posoudím, proto uvítám šikovný tip. Můj cíl je naučit se hrát nejen z not, ale i z hlavy, dokázat zahrát melodie, doprovázet se, improvizovat aby to znělo atd., čili věci okolo harmonie a jak vůbec na to. Tohle určitě chci v sobě rozvíjet a zatím nemám vůbec představu jak.
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MISERY: Jo, to je tuším hned někde na začátku, ten název mi něco říká a to jsem teprv na straně 35. Já momentálně ujíždím na "Vrabčákovi" a děsně mě potěšilo, že když jsem pak otočil stránku, našel jsem tam pokračování "Vrabčák s vrabčicí". :)
    MISERY
    MISERY --- ---
    MICKEY_MOUSE: Já z BGS milovala čtyřručně tu skladbu V národním tónu, ale to mi bylo asi 5 let, když jsem to hrála :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MEDVED007: Mně jako "hráči horních not" se vždycky nejvíc líbilo právě to, jak složitou skladbu jsme s učitelem odehráli. :) To mi právě dělalo největší radost, i když jsem věděl, že moje jsou čtyři celý noty a z něj padá ten zbytek. Takže možná s tímhle záměrem je ten spodek dělanej. V očích začátečníka je to symfonie, ze které pak další týden vnitřně žije. :)
    FIFI
    FIFI --- ---
    NIMUI: u nás je nauka zábavná. Vždy čtu netové diskuze a všude rodiče - většinou matky -píší, že nauka je děsná, to nechápu. Moje děti se při nauce často dívají např. na vybraná videa typu Amadeus, filmy o skladatelích apod.
    Třeba mi učka vždy vypráví, jak pouští kousek filmu, kde je vidět, jak Smetana ohluchl. To prý děti sedí zařezané a jen koukaj. Pak tam samozřejmě zpívají, učí se noty etc..ale ta hodina je kousek noty a kousek toho a kousek zpívání a kousek filmu a za správnou odpověď razítko atd.. Nevím, mé děti se klidně těšily i na Prodanou nevěstu, pak na to chtěly jít do Národního atp.

    MEDVED007: My teda máme BGS úplně novou, všechny noty, které kupujeme, máme nové. Občas učka půjčí něco starého nebo často něco okopíruje.
    Kdysi jsem si noty psala:

    4. http://knihy.abz.cz/prodej/mam-v-hlave-mys-lenku

    5. http://knihy.abz.cz/prodej/kdyz-tygr-jede-do-parize

    6. http://www.muzikmanie.cz/G-W/Ja-pisnicka-1-dil_g4949.html

    7. http://knihy.abz.cz/prodej/ja-pisnicka-3-zpevnik-pro-stredni-skoly

    8. kniha Tři čuníci od Jaromíra Nohavici


    Barevne cinkani: http://www.pomucky.com/image.php?nid=2002&oid=482740

    Dale z Milady Borové:

    1. http://www.panton.cz/gfx/publikace/janzurova_borova01.gif

    2. http://www.panton.cz/gfx/publikace/janzurova01.gif

    3. http://www.organservis.cz/eobchod/data/pictures/store/35-002-90.jpg

    Teď už to dávno neaktualizuju, nyní - tak druhým rokem hraje z http://raj-not.cz/klavesove-nastroje/die-russische-klavierschule-2-7610/

    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: jo ale jinak je dobrý tvůj postřeh ohledně čtyřhry...je fakt hezké, že tam je dost čtyrručních skladeb....dceru to hodně motivuje a baví a mě ostatně taky :-) ač teda někdy jsou ty "moje" ruce dle mého názoru zbytečně obtížné....když teda člověk vezme, že by to měl cvičit hlavně ten hráč "horních not" :-))
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    MICKEY_MOUSE: já teda v hudebce vidím děti, které mají BGS v totálně salátovém vydání zjevně ještě po rodičích, ne-li prarodičích :-) takže ty aktualizace asi nejsou nijak podstatné....rozhodně si teda nevybavuju, že bych dostala zadání, že má holka mít BGS vydání xy
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    MEDVED007: Já teda ze své zkušenosti zatím nedám na BGSku dopustit. Naopak z ní cítím ten systém, kterým je tvořena, každé cvičení chápu, kam mě posouvá, co nového mě učí, takže mi vyloženě sedí. A taky jsem si tam někde přečetl, že to vydání se aktualizuje a ladí. Asi nijak dramaticky, ale můj dojem z těch not je fakt moc příjemnej.
    Do toho trénuji prstová cvičení podle Hannona, ta jsou tuším populární spíš v zahraničí - kdesi jsem na ně narazil a hrozně mě to chytlo. No apokud jde o noty, tam se mi osvědčilo to moje online udělátko, teď s odstupem pár týdnů můžu říct, že jsem se s ním zcela bezbolestně naučil téměř perfektně houslový klíč a basový už zvládám tak na 50% a dostávám čím dál větší jistotu, přičemž nedělám nic jiného, než si s tím ve volných chvilkách když mám chuť vždycky jen chvilku hraju. Čili BGS, Hannon a notové udělátko je teď moje trojkombinace, než přijde nové piano a s ním i znovu učitel.
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    NIMUI: u dcery v ZUŠ nechuť k nauce vyřešili tím, že nauka není povinná ve smyslu docházky, ale kdo na ní nechodí, tak musí každé pololetí skládat poměrně ostré zkoušky z nauky čili většina radši chodí a nauku si "vysedí" neboť chodící žádné takové zkoušky neskládají :-)


    MICKEY_MOUSE: tak to ráda slyším, že jsou lidi, kterým se obligátní BGSka líbí...já když zjistila, že i po třiceti letech se pořád učí z téhož, byla jsem docela překvapená....myslela jsem, že doba se už hnula a třeba by bylo vhodné některé věci trochu oživit, protože i to tupé nacvičování techniky lze pojmout různě....a BGSka to podle mě dělá dost neohrabaně a minimálně pro malé žáky neatraktivně :-( tak aspoň, že dospělým začátečníkům to vyhovuje, byť pro ně to asi primárně dělané nebylo :-)
    MICKEY_MOUSE
    MICKEY_MOUSE --- ---
    REPLIKANT: ještě jeden výborný postřeh z hodiny s učitelem - taky jedu hlavně z "Klavírní školy pro začátečníky; Bohmová, Grunfeldová, Sarauer" a hrozně mě překvapilo i potěšilo, jak bylo fajn hrát s učitelem už v úplném začátku čtyřručně. To pro mě byla ohromná motivace. A úplně podobně mě motivovaly i jeho připomínky typu "pořád zvedáš levej malíček, to se teď odnauč a hrej tohleto cvičení, dokud se toho nezvbavíš". A já jel, furt dokola, a přesto mě to nesmírně bavilo. A takovýhle rady jsem dostal každou hodinu dvě tři. Naučilo mě to sám sebe motivovat a užívat si hraní čehokoli.
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    FIFI: Je pravda, že hrozně záleží na tom, jak to učitel podá. Ale i na tom, na co jsou děti od mala zvyklé. Normální, nepřecitlivělé dítě by to mělo zvládnout bez problémů. My poměrně bojujeme s rodiči, kteří se nám (na rozdíl od vás) snaží neustále do naší práce mluvit a mají občas opravdu podivné požadavky, takže vymýšlíme, jak to udělat, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Také máme dost dělí s individuálním plánem právě kvůli různým diagnózám z poraden. Ale myslím, že poslední roky se tento "spor" zlepšuje.
    A je výborné, že máte tak dobrou nauku, resp. tak oblíbenou. Myslím, že máme také velmi schopné učitele na nauku, jen opět - bojujeme s opačným problémem, rodiče ani nechtějí děti do HN posílat, nemají čas, chtějí individuál... ale i to se nám poslední roky daří zlepšovat a myslím, že samotné děti jsou s výukou spokojené... prostě jsou to velmi individuální problémy a velmi individuální přístupy. Nechci, aby to vyznělo ode mne jako kritika, vím, jak jsou to opravdu specifické situace a podmíny - každá škola jinak. Každý učitel jinak.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam