MEDVED007: To je fajn vlastnost, mít dobré uši a rychle se učit zpaměti - jen není dobré u toho zůstat, takže nějaké procvičování čtení bych doporučila. Jednak ty noty budou stále složitější a učení zpaměti tím bude také komplikovanější a jednak v notách je víc, než jen noty - přibudou fráze, pedalizace, akcenty, dynamika, jsou tam prstoklady, rytmus, pomlky... tempová označení, rozpisy ozdob... Já jsem listař, takže si musím připomínat, že někdy je výhodnější s některými typy pracovat víc přes paměť, ale stejně se musí hlídat a vyrovnávat "sluchaři". Když člověk dobře zvládá čtení z not (pak tzv. "z listu"), tak si také rychleji zahraje své oblíbené skladby, písničky, prozkoumá sám materiál, který se k němu dostane - docela mne překvapila jedna má žačka, teď ve 3. ročníku, nechala jsem ji chvíli ve třídě samotnou, šla jsem jí zkopírovat noty, a ona si mezitím začala zkoušet skladby, které jsem tam nechala v jiných notách... A šlo jí to lépe, než bych byla řekla. Takže já bych se přimlouvala za procvičování :-) někdy je to i úleva, když to dítě nemusí hrát, ale jen ty noty čte. A klidně pořád opakujte stejné skladby - tím si zafixuje pamětně právě grafickou podobu zápisu. A to je radost, když se ozve "jo, todle je vlastně to déčko, že jo" :-)