Koukam, ze posledni posty jsou otom jak naucit / vychovat dobre interprety, ale s tvorbou a volnou hrou to nema absolutne nic spolecneho, naopak, jedinec vyprofilovany drcenim intervalu je naprosto imuni neco zaimprovizovat aniz by si spocital jestli to bude cisty nebo jiny interval / ton, ci jestli to do stupnice patri… mno, nevim. Noty jsou dobra pomucka, a vymysleli je asistenti opravdovych hudebniku a skladatelu, aby mohli interpretovat jejich genie. Osobne si myslim, ze je prave teorie v teto podobe spolehlivy “dusik” na prirozeny talent (casto se vyznacuje spatnou matematikou a naopak talentem na vytvarku - a samozrejme prirozeny rytmus a laska k hudbe). Teorii sem drzil prvnich 5-6 let kdyz sem zacal hrat na nastroj, malem sem skoncil, pak sem skolu opustil a potkal muzikanty co noty neresi, tam sem se zacal realizovat a opravdu rozvijet. Neduste sve/cizi deti, hrajte s nimi, nepocitejte, nenute jim svoje videni/slyseni sveta, pomozte jim najit jejich vlastni. Zadne pocty, maximalne ukazovani (prsty/klouby na rukach). Ucte je slyset rytmus. Pardon za obecny elaborat, muselo to ven… :)