Takže, odepsal bych pánovi v tomto duchu:
Vážený pane,
přiznám se, že se mi příliš nelíbí tón Vaší zprávy, kdy v podstatě říkáte, že zákazník je nečestný spekulant, který úmyslně využil zjevnou chybu systému.
Dovolím si rozporovat i Vaše zdůvodnění. Za prvé, občansý zákoník, který citujete, již nějaký čas neplatí. To, že by nákup odporoval zákonu, nebo jej obcházel můžeme taktéž asi vyloučit, protože prodej / nákup výrobku pod tržní cenou rozhodně není nezákonný, ani nevyužívá žádnou mezeru v zákonech. Odpor vůči dobrým mravům by teoreticky šlo použít ve výše uvedeném příkladě, kdy tedy v podstatě říkáte: "Ano zákazníku, objednal sis to zcela umyslně proto, aby si poškodil naši firmu, která má chudinka chybu v systému. Nezlobte se na mě, ale to mi na zavedený obchod připadá trochu silná káva. Navíc, považovat nákup v počtu jednoho či dvou kusů za spekulativní mi taktéž připadá trochu mimo.
Nicméně i kdybych toto uznal, je tu ještě jedna věc. Včera jsem objednal SSD disk A-Data, který byl taktéž nabízen za zajímavou cenu, která odpovídala cca 40 % tržní ceny. Objednávka mi byla zrušena s odůvodněním, že se jednalo o promo akci a zboží v této akci již bylo vyprodáno. Na to, že zboží jako akční/promo/výprodejové nebylo označeno jsem poukazoval již v komunikaci s Vaším kolegou, nebylo mi to vysvětleno. Proto Vás prosím o vysvětlení, jak má zákazník identifikovat, že "cena zcela zřejmě neodpovídá tržní ceně", když sami nevíte, které zboží má správnou cenu, které špatnou a které akční.
Na závěr si dovolím konstatovat, že oceňuji alespoň Vaši omluvu, které jsem se od Vašeho kolegy nedočkal, i když v kontextu s výše uvedeným nepůsobí příliš upřímně.
Nejsem prudič, na druhou stranu myslím, že si zaslouží trochu podráždit :-)-
Co si o tom myslíte? Dává to smysl?