• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    Cesta ke světlu vede všemi aspekty temnoty.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    Prisel ke mne jeden chlapek a pta se, co je to punk. Tak jsem rozkopl poplnici a rikam: Tohle je punk! On taky jednu rozkopl a rika: ty vole, fakt, to je punk? A ja na to: ne, to je komerce.

    [ NINE_OF_NINE @ Textove ftipy - taky ste na modemu a vecne se opakujici obrazky vam kazi pozitek? /pouze cj, pripadne slovencina/ ]
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    "By 1980 I will be the best known oriental movie star in the United States and will have secured $10 million dollars. And in return I will give the very best acting I can possibly give every single time I am in front of the camera and I will live in peace and harmony."

    - Bruce Lee
    January 9, 1970
    MYKO
    MYKO --- ---
    SLEEPY
    SLEEPY --- ---
    ATOMINATOR
    ATOMINATOR --- ---
    Teacher: What is the highest technique you hope to achieve?
    Bruce Lee: To have no technique.
    Teacher: Very good. What are your thoughts when facing an opponent?
    Bruce Lee: There is no opponent.
    Teacher: And why is that?
    Bruce Lee: Because the word "I" does not exist.
    Teacher: Continue...
    Bruce Lee: A good fight should be like a small play; but played seriously. A good martial artist does not become tense but ready, not thinking yet not dreaming. Ready for whatever may come. When the opponent expands, I contract. When he contracts, I expand...and when there is an opportunity..."I" do not hit. "It" hits all by itself.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Tranquility at the expense of awareness is dozing; awareness at the expense of calm is tripping.
    MYKO
    MYKO --- ---
    evil is boring

    ( http://freewillastrology.com )
    STRYX
    STRYX --- ---
    LALINA
    LALINA --- ---
    OOHN: super!!! tomu osobne teda ríkám NECESTA, ale to je fuk ;-)
    není rozlišení:-)))
    OOHN
    OOHN --- ---
    Sózan - Sin sin ming .:. Verše důvěřující mysli

    Velká Cesta je snadná,
    pokud ničemu nedáváš přednost.
    Když není lásky ani nenávisti,
    vše se stává jasným a nezastřeným.
    Ale učiň sebemenší rozlišení
    a nebesa budou oddělena od země
    nekonečnou vzdáleností.
    Toužíš-li spatřit pravdu,
    nestav se pro ani proti.
    Stavět milé proti nemilému,
    to je nemoc mysli.
    Není-li pochopen hluboký smysl věcí,
    je základní mír mysli zbytečně rušen.

    Cesta je dokonalá jako širý prostor,
    kde nic nechybí ani nepřebývá.
    Jen pro svou tendenci přijímat či odmítat
    nevidíme pravou podstatu věcí.
    Nežij ve spletitosti vnějších jevů
    ani ve vnitřním pocitu prázdnoty.
    Buď klidný v jednotě věcí
    a podobné chybné postoje samy zmizí.
    Když se pokoušíš vyloučit činnost,
    abys dosáhl nečinnosti,
    tato snaha tě naplňuje činností.
    Dokud setrváváš v jedné či druhé krajnosti,
    nikdy nepoznáš Jednotu.

    Kdo nesetrvává na jednoduché Cestě,
    selhává v činnosti i nečinnosti,
    v potvrzení i popření.
    Popřít realitu věcí
    znamená opomenout jejich skutečnost.
    Potvrdit prázdnotu věcí
    znamená opomenout jejich skutečnost.
    Čím více o tom mluvíš a přemýšlíš,
    tím více se odchyluješ od pravdy.
    Přestaň mluvit a přemýšlet
    a nebude nic, co bys nebyl schopen poznat.
    Vráti se ke kořenům znamená nalézt smysl,
    honit se za povrchními jevy znamená opomíjet zdroj.
    V momentě vnitřního osvícení
    dochází k překročení jevů i prázdnoty.
    Změny, které se zdají dít v prázdném světě,
    nazýváme skutečnými jen z vlastní nevědomosti.
    Nehledej pravdu;
    pouze přestaň zastávat názory.

    Nepřebývej ve stavu duality,
    pečlivě se mu vyhni.
    Pokud je zde byť jen stopa
    toho či onoho, správného či nesprávného,
    podstata Mysli se ztrácí ve zmatku.
    Přestože všechny protiklady vycházejí z Jediného,
    nebuď připoután ani k tomuto Jedinému.
    Když mysl přetrvává nerušena na Cestě,
    nic na světě ji nemůže ohrozit.
    A když věci nejsou již více hrozbou,
    přestávají existovat v původním smyslu.
    Když nevznikají žádné rozlišující myšlenky,
    přestává stará mysl existovat.
    Když zmizí předmět myšlení,
    zmizí i myslící subjekt.
    Když mizí mysl, mizí i objekty.
    Věci jsou objekty, protože je zde subjekt - mysl
    a mysl je subjektem, protože jsou zde objekty.
    Pochop relativitu obojího
    a základní skutečnost, jednotu prázdnoty.
    V této prázdnotě jsou věci nerozlišitelné
    a každá v sobě obsahuje celý svět.
    Pokud nerozlišuješ mezi hrubým a jemným,
    nebudeš pokoušen předsudky a postoji.

    Žít na Velké cestě
    není ani snadné, ani obtížné.
    Ale ti, jejichž rozhled je omezen,
    jsou ustrašení a nerozhodní.
    Čím rychleji se ženou, tím pomaleji postupují.
    Lpění nemůže být udrženo v rozumných mezích,
    dokonce i připoutanost k myšlence osvícení
    znamená zbloudění.
    Jen nech vše jít vlastní cestou
    a pak nebude příchodu ani odchodu.

    Buď poslušný přirozenosti věcí
    a budeš kráčet volně a nerušeně.
    Pokud je myšlení spoutáno, je pravda skryta,
    neboť vše je temné a nejasné.
    Obtížná praxe odsuzování
    přináší jen mrzutost a únavu.
    Jaký užitek může vzejít
    z rozlišování a rozdělování?

    Jestliže chceš kráčet po Jediné cestě,
    neměj nic ani proti světu smyslů a myšlenek.
    Jejich plné přijetí totiž odpovídá
    pravému osvícení.
    Moudrý člověk se nesnaží dojít cíle,
    ale hloupý se váže.
    Je pouze jediná Dharma, ne mnoho;
    rozlišování pochází ze lpění nevědomých.
    Hledat Mysl pomocí rozlišující mysli,
    je tou největší ze všech chyb.

    Odpočinek i únava vycházejí z iluze;
    kde je osvícení, tam není libost ani nelibost.
    Všechny podvojnosti pocházejí z nesprávného úsudku.
    Jsou jako sny o květinách v povětří;
    jen hlupáci se je snaží chytit.
    Zisk a ztráta, správné a chybné,
    podobné myšlenky musí být nakonec zrušeny.

    Když oko nikdy nespí,
    všechny sny přirozeně ustanou.
    Když mysl nečiní žádných rozdílů,
    pak je deset tisíc věcí tak, jak jsou,
    jediné podstaty.
    Pochopit tajemství této jediné podstaty
    znamená být vysvobozen ze všech nesnází.
    Když jsou věci viděny jako sobě rovné,
    je dosaženo bezčasé podstaty jáství.
    Žádná srovnání ani analogie nejsou možné,
    v tomto bezpříčinném, bezvztažném stavu.

    Pomysli na pohyb v klidu,
    pomysli na klid v pohybu
    a pohyb i klid zmizí.
    Když přestanou podobné podvojnosti,
    nemůže existovat ani sama Jednota.
    Na toto nejzazší
    se nevztahuje žádný plán ani popis.
    Pro sjednocenou mysl, která je ve shodě s Cestou,
    přestává všechno sobecké snažení.
    Pochybnosti a nerozhodnost ustanou
    a otevře se možnost života ve skutečné víře.
    Jediným tahem jsme vysvobozeni ze zajetí,
    nic na nás neulpívá a my se ničeho nedržíme.
    Vše je prázdné, jasné, sebeosvětlující,
    bez použití síly mysli.
    Zde nemají myšlenky, pocity, znalosti
    ani představy žádnou hodnotu.
    V tomto světě taktovosti
    není ani já, ani cokoliv kromě já.

    Abys mohl být v přímé harmonii s touto skutečností,
    ve chvíli pochybností řekni prostě “Nic dvojího.”
    V tomto “nic dvojího” není nic odděleno,
    ani vyloučeno.
    Bez ohledu na to, kdy nebo kde,
    osvícení znamená vstoupit do této pravdy.
    A tato pravda je mimo nárůst i úbytek
    v čase či prostoru;
    jediná myšlenka je v ní desetitisícem let.

    Prázdnota tady, prázdnota tam,
    ale nekonečný vesmír stojí
    stále před tvýma očima.
    Nekonečně velký a nekonečně malý:
    v tom není žádný rozdíl, neboť definice zanikly
    a nejsou vidět žádné hranice.
    Stejné je to i s bytím a nebytím.
    Nemař čas pochybnostmi a argumenty,
    které s tímto nemají co dělat.
    Jediná věc, všechny věci:
    pohybují se a vzájemně se prolínají
    bez rozdílu.
    Žít s tímto vědomím
    znamená být bez starostí o nedokonalost.
    Žít v této víře je cesta k nedualitě,
    protože nedualistický je ten, kdo má důvěřující mysl.

    Slova!
    Cesta jde za hranice jazyka,
    protože na ní není
    žádné včera,
    žádné zítra,
    žádné dnes.
    M0RF
    M0RF --- ---
    We used to hate people
    Now we just make fun of them
    It's more effective that way
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    [ LALINA @ NECESTA ]
    z knihy H.W.L.Pundža "Srdce, které tančí"

    Sádhana:
    Není čím se stát

    Žádná oddělená bytost tu není.
    Je to jen trik mysli, abychom si mysleli, že se potřebujeme do Já vžít.
    Jsi jím!

    Zůstaň, jaký jsi, ať jsi kdekoli.
    Buď "tam", a začneš přemýšlet.
    Buď tady, a nemusÍŠ mysl používat vůbec.
    To je krása, to je mír.

    Je to jako vtip:
    hledat mír, když se z něj nikdy neodešlo.
    Hledej, a praxe se stane úplně zcestnou, protože jen hloupí potřebují cvičit.
    Řeka se nemusí snažit, aby se vlila do moře.
    Upusť od myšlení a snažení - a máš to!
    Necvič ani odmítání, prostě jen zůstaň tichý.

    Pasti hledání, cvičení a vývoje

    Všechno, co děláš, děláš pro uklidnění mysli, pro radost,
    ale zároveň vše, co děláš, mysl zneklidní.
    "Dělání" je mysl, past,
    ať jde o samádhi, štěstí nebo cokoli jiného.
    Všechno, co zkusíš udělat, skryje diamant
    v aroganci přičinění.
    Pracoval jsi 35 milionů let,
    proto teď zůstaň tichý.
    Já nepoznáš díky úsilí!
    Ani svoboda není výsledkem namáhavého snažení, je zde již nyní!
    Mijíš štěstí, protože hledáš něco pomijivého,
    ale Pravdu nelze spatřit:
    dívá se!
    Najdi to, prostřednictvím čehož bys hledal,
    a poznáš, že žití je štěstím.

    Snaha hledat a nacházet přichází odevšad,
    jako když se slétnou moskyti, aby tě rušili v poznávání Já nyní!
    Nenamáhej se, je to mysl:
    jen mysl chce mysl vyčistit!
    Proto je lepší vzdát se ega-mysli:
    o zametání v mysli můžeš mluvit jen tehdy,
    když je mysl nečistá.

    Ze třech příčin hledání a praxe selhávají a stávají se scestnými
    a jen chytře svobodu odkládají:

    Nejdříve vytvoří hledajícího.
    Tím posílí koncept individuálního "já", sužovaného odděleností od svobody,
    a vzbudí v něm dojem, že Já je "něčím" jiným než tím, čím je tady nyní.

    Potom začne hledání.
    Hledání je rozptýlením, které vede ke zdržení a zbytečnému, nekonečnému trápení.
    Hledání podporuje náboženství:
    zvyky a cesty, které lidé vyznávají
    a jež slouží jen k hlubšímu polapení v iluzi. Pravda je jen zde a nyní,
    ale hledání říká: až zítra.

    Nakonec se hledání upne na objekt dosažení,
    a to může být nejjemnější a nejnebezpečnější past. Jakmile začneš hledat, vytvoříš si představu o tom, co hledáš.
    A protože je přirozeností máji, iluze, že na cokoli pomyslíš, to se stane, pak také cokoli budeš mít za cíl, toho dosáhneš.
    O tom není pochyb: jak myslíš, tak se ti stane. Kvůli hledání tedy stvoříš něco, co máš za hledané, a toho i dosáhneš.

    Jakéhokoli nebe či vysoké duchovní zkušenosti, na které se těšíš, že jich nabudeš, dosáhneš poté, co sis o nich vytvořil představu a položil sis je za cíl. Pak budeš spokojeně dlít v této pasti a myslet si, že jsi dosáhl svého "nebe".
    To jsou vzdušné zámky, svoboda šitá na míru tvé nejvlastnější představě o tom, co je konečné.
    Pravda je za myšlenkami, koncepty i předpoklady a tato Pravda je tím, čím jsi.
    Jen ona je.
    A tak skonči s hledáním, jednoduše buď tichý, definitivně nepohni myšlenkou, nesnaž se, a Pravda se ti sama odhalí.

    Cvičení vyžaduje ego, které by prohloubilo vztah subjektu s objektem, a všechny praxe, které se dotýkají těla, mysli a smyslů, posílí ztotožnění se s tělem a myslí. Každé ztotožnění je nesprávné. Cokoli si myslíš, tím se staneš, a tak myslet na jméno a tvar znamená myslet na ego-mysl-svět-smysly-iluzi. Musíš-li přemýšlet, vzpomínej na existenci-vědomí-blaho. Nejlepší je prostě vědět: "Jsem brahma".
    Přímou praxí je samo nynější čisté bytí, nikoli čekání na jindy, na příští myšlenku nebo na další život a uskutečnění.
    Přímou praxí je blaho otočení tváře k Já,
    přímou praxí je žití.

    Předepsaná sádhana vyžaduje a ponouká ego, aby se stalo něčím zvláštním, zatímco jsme všichni vpravdě tím Jediným Puvodním. Nemůžeš se procvičovat v bytí, jsi jím ty. Překonej hrdost - buď jen Já. Musíš udeřit na kořen ega,
    ale ne sádhanou, kterou ego ukládá egu. Nabídni svou pýchu svému vlastnímu tichu-míru-Já, životu. Jen dotazováním se po zdroji ega-mysli to dokážeš, a jak jednou cestu najdeš, již se nevrátíš.

    Přestaň přemýšlet a postup všechna jména a tvary tichosti. Mysl je pohybem, vlnou, Já je klidným oceánem.
    Aby ses poznal, stačí se zastavit a na jediný moment být tichý.


    Koncept ,jsem tělo" je konceptem času, nech dojem času za sebou.
    Všechny koncepty spolu souvisí: chop se jich, a poznáš své meze!

    Jinou pastí je myslet si: "Jsem prázdný". V tomto konceptu prázdnoty není štěstí.
    "Já jsem" se musí rozpustit, aby zbyla prázdnota. Všechno je prázdné: jaký vývoj by sem tedy mohl vést? Většina pokusů o odstranění zdí slouží jen k jejich posílení: úsilím, metodou, činností a vývojem tě mysl podvádí;
    nejde ani o ne-konání, proč tedy ztrácet čas očišťováním mysli? Mysl je jen touhou a ty jsi pouze satjam,
    doma jsi stále tady: teď.

    Zůstávej, jaký jsi, ať jsi kdekoli.
    "Uděláš-li to", okamžitě budeš vědět,
    že jsi tím, co jsi hledal miliony let.
    Není, jak to najít, protože hledáním jen ztrácíš.

    Tady zůstaň jen tichý. Nepohybuj myšlenkami,
    a budeš vědět, kým skutečně jsi.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    http://lunaticwisdom.com/blog/2007/01/18/what%e2%80%99s-the-opposite-of-faith-%e2%80%93-fear-or-reason/

    Viewpoint A: “What we do in life echoes in eternity”. Life has profound significance; a meaningful life is preferable to an easy one, “peak experiences” are more important than everyday emotional stability, ultimate truth is of supreme importance and can be approached. Eternity is actively longed for, but even this life is rendered more meaningful because it is lived from an eternal perspective. Paradise is seen as vital, full of life, desire, and dreams coming true. Eternity is the beginning of real life.

    Viewpoint B: “Eat, drink and be merry, for tomorrow we die”. Life has no objective significance or purpose; the best we can hope for is an easy life of comfort and security. Money is tangible, love is not, so money is more “real” – you can touch it, you can count it, you can drop it on your foot. Emotional stability is more desirable than illusory “peak experiences”, even at the cost of sleepwalking through life. Life-organizing beliefs are based on the search for utility rather than truth; doesn’t dare to hope that truth could be ultimately good because of refusal to face fear of disappointment. Seeks above all things to avoid suffering. Fear governs life, and avoidance of suffering is worth sacrificing all opportunity for happiness and meaning. Doesn’t ask for anything more than comfort, security and emotional stability for the few decades between birth and death. Sees life as characterized primarily by suffering; sees eternity as permanent cessation of all desire and its bastard child, suffering – eternal “rest”, oblivion, truth becoming dreams. Eternity is the end of real life (i.e., the end of suffering rather than the beginning of joy).
    ...
    Devotion to tradition is simply cowardice – taking the path of least resistance. Never ask whether an idea is true or not, only whether it’s traditional or not (otherwise your unorthodoxy may subject you to gossip!).
    ...
    The choice comes down to whether or not you dare to believe that life has profound significance. Daring to believe that life has profound significance does not compel you to accept that belief, but it does compel you to at least investigate the possibility and be willing to accept the results of that investigation, for better or for worse.
    ...
    You can live consciously – in other words live (on purpose) rather than be lived (by your unconscious fears).
    SLEEPY
    SLEEPY --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam