• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    LOOK
    LOOK --- ---
    Všichni jsme stvořeni z energie velkého třesku.
    YBUKO
    YBUKO --- ---
    (o konzumu)
    http://www.respekt.cz/clanek.php?fIDCLANKU=996&fIDROCNIKU=2007

    Kam ale může vést taková konzumní „ultrasaturace“ společnosti, která už nemá nic společného s běžnými potřebami a užitnou hodnotou zboží? Cest je několik, jak ukazují zkušenosti západních společností, které prošly podobným boomem o několik desetiletí dříve. První je přepnutí do vyššího „levelu“ stále přístupnějšího luxusu (tady někde se už možná nacházíme), který je jedinou možností, jak zachovat zájem o konzumaci zboží. Rozšíří se zkrátka konzumní pole do jiných oblastí, kde může probíhat nekonečné množení tužeb. Opakem takové extenze je intenzivní pohyb dovnitř, obrat k jiným než konzumním potřebám, na které má podle tradičních ekonomických teorií společnost čas právě až ve chvíli, kdy začíná být přesycena, v tom nejpřímějším smyslu slova.
    Obě cesty se vzájemně nevylučují, nejsou to varianty volby. Obvykle se kříží a vzájemně doplňují nebo se vinou paralelně vedle sebe.
    Ale skutečné bohatnutí společnosti, o němž se v souvislosti s úžasnými březnovými tržbami hovoří, se ohlašuje až v hlubším obratu ke kultuře, kam patří i ekologické a sociální, mezilidské ohledy. Je to nejtajemnější společenská proměna, k níž může dojít, protože v takové chvíli se všeobecně sdílený individualismus, starost o vlastní ekonomické blaho, tento motor konzumentství, vlastně nelogicky a podivuhodně mění v postoj sdílení, který se dostal i do politického žargonu, třeba v podobě pojmu „soucitný konzervatismus“, v českém prostředí tak pěkně přeloženého premiérem Mirkem Topolánkem: „Sociální politika patří tradičně k pravicovým stranám, ale socialisté nám ji ukradli.“
    Euforie z obrovského růstu tržeb je tedy opravdu na místě. Když už ne kvůli nádherně dětské radosti z nového auta, domácího kina, iPodu, dovolené nebo bytu, pak přinejmenším proto, že bod obratu, o němž byla řeč, se zřejmě stále rychleji a nezadržitelně blíží. Chvála konzumu nemusí být vždycky úplně slepá.
    KORNY
    KORNY --- ---
    To co vidíš, nemusí být nutně to, co se děje.

    ( na desce indy a wich, autor? )
    SLEEPY
    SLEEPY --- ---
    "I'll tell you the ultimate secret of magic. Any cunt could do it."


    John Constantine in Snakes and Ladders by Alan Moore and Eddie Campbell
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    "Studium bez myšlenky je ztracená práce,
    myšlenka bez studia je nebezpečná."
    Konfucius
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    Hloupý říká co ví, moudrý ví co říká!

    [ VASUCEK @ CITATY ... aneb veci, ktere vam pomohly otevrit oci ... ]
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Byl jednou jeden žák a ten se zeptal svého Mistra: " Co mě odděluje od Pravdy? A Mistr řekl: " Nejsi sám kdo je oddělen od Pravdy. Je mnoho takových.


    Povím ti dvanáct malých příběhů, které ti budou připadat velice jednoduché. Musíš je ale projít mnohokrát, a i když si budeš myslet, že jsi je pochopil, nepřestávej je stále procházet. Dělej to tak dlouho, až jimi prostoupíš, až se z malých příběhů stanou velké a z velkých zase malé."


    *První příběh: Byla jednou jedna kapka v moři, která tvrdila, že moře nikdy neviděla a proto moře neexistuje. / S tejně je to s mnohými lidmi, stojí ve středu Boha a tvrdí,že Bůh nikdy neexistoval.


    *Druhý příběh: " Chci svoji svobodu" , dožadovala se jedna kapka v moři a moře ji ve své milosti vyzdvihlo na svůj povrch.


    " Chci svoji svobodu" , požadovala. A slunce bylo plné milosti a vyzdvihlo ji do oblak.


    " Chci svoji svobodu" , dožadovala se stále kapka. A oblaka byla dobrotivá-spustila zase kapku dolů . A tak byla opět v moři.


    *Třetí příběh: Intelektuální kapka vody je intelektuální kapka vody, ale není moře.


    *Čtvrtý příběh: " Všechny tyto kapky v moři za nic nestojí" , řekla kapka v moři.


    *Pátý příběh: " Bezpochyby jednu věc už jsem poznala. Jsem určitě o něco důležitější než moře" řekla kapka vody.


    *Šestý příběh: Povzdychla si jedna kapka v moři: " Asi se nikdy nepotkám s mořem."


    *Sedmý příběh: " Ale,co je mi po tomto moři," řekla kapka v moři.


    *Osmý příběh: Jedna kapka vody bojovala se svým osudem. I když byla uprostřed moře, volala : " Nechci o moři nic vědět!"


    *Devátý příběh: Jedna kapka v moři svolává ostatní kapky: " Povstaňme proti moři!"


    *Desátý příběh: " Z titulu mé moci," řekla kapka druhé kapce uprostřed moře, " od tohoto dne jsi vyloučena z moře."


    *Jedenáctý příběh: " Jsi v mé lásce," řeklo moře kapce vody. Ale kapka vody moře neslyšela, protože byla naplněna láskou k jiné kapce.


    *Dvanáctý příběh: " Kdyby se mi podařilo..." uvažovala kapka vody, " aby každá kapka v moři byla v mé lásce, stala bych se celým mořem." A tak začala zahrnovat jednu kapku za druhou do své lásky. Byla tam však jedna kapka, která jí velice ublížila a způsobila největší utrpení v životě. A tak jí přes všechnu svoji lásku nedokázala odpustit. A protože nezahrnula jednu jedinou kapku do své lásky, jen jedna jediná chyběla - nestalo se z ní moře.


    *Příběh poslední: Byla jednou jedna kapka vody, která hledala ticho moře, dálku moře a lásku moře. " Ty jsi já" ,řeklo moře " a já jsem ty" . Otevřelo svoji náruč a přijalo kapku. A to co patřilo moři, patřilo od této chvíle i kapce. Stala se tichem, stala se dálkou moře a její hloubka byla požehnáním pro tento svět.


    Věz můj žáku ,moře je plné odpuštění pro ty, kteří ho milují a přijme do sebe ty, kteří si to opravdu přejí.


    " Ale co když je taková kapka vody velice špinavá, co potom?" zeptal se žák. Tehdy se Mistr rozesmál z celého srdce a řekl: " Žádná kapka nemůže být TAK špinavá, aby ji moře nedokázalo očistit" .

    [ GAF @ Zenové příběhy ]
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    INK_FLO: a ta druha planeta odpovi .. to nic, to prejde ..
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Potká se Země s jinou planetou. Ta se jí ptá, jak se má. "Nic moc",povzdychne si Země, "Chytla sem lidi..."
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    "Truth never damages a cause that is just."

    Mahatma Ghandi
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    PERPLEX: černé? :) každopádně dočasné, vždy musí být omezené v časoprostoru.
    PERPLEX
    PERPLEX --- ---
    male cerne viry ?
    (tj. malé černé víry sem chtel rict:)
    MARSHUS
    MARSHUS --- ---
    PERPLEX: to je fajn definice :) zvlášť když směr růstu entropie určuje tzv. statistický čas (existuje ještě biologický a kosmologický a dost složitě se dokazuje že jsou ty samé) - vypadá to, že život je místo kde čas běží opačně, proti statistice, ale jen lokálně :)
    PERPLEX
    PERPLEX --- ---
    to mi pripomina jednu z definic zivota jako mechanismu spotrebovavajiciho zapornou entropii ze sveho okoli:)
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    The Last Question by Isaac Asimov
    http://www.multivax.com/last_question.html
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    A mystery cannot be answered; it can only be framed.

    Gregory Treverton
    DAW
    DAW --- ---
    Vse je laska. Proto i vsechny rozdilne pohledy na ni jsou pravdive.
    SOUMRAKOSVIT
    SOUMRAKOSVIT --- ---
    Cim vice lasku specifikujete, tim dale od ni budete.
    LOOK
    LOOK --- ---
    Cesta k lásce vede u Lacana nejprve přes vzdání se objektu a posléze vzdání se touhy. To teprve otevírá možnost dospělé lásky. Lásky jako druhu rezignace. Stažení. Askeze. Ovšem láska jako druh rezignace či askeze není rezignací a askezí! Je to situace, kdy se člověk přiblíží k druhému a pod dotykem cítí, jak mu druhý mizí, uniká, jak je strháván něčím jiným, jak uniká za neexistujícím "perverzně-lidským" objektem, který by dokázal pojmout touhu. Schopnost kochat se touto nekompatibilitou vzájemné tělesnosti (i nekompatibilitou člověka a tělesnosti) je pro Lacana schopnost lásky. Přát druhému v tomto míjení vývoj je pak vrcholnou podobou lásky, natolik ideální, že vlastně božskou.

    Lacan nedoporučuje žádnou platónskou lásku předtělesnou, ale lásku post-tělesnou, v níž druhý není nucen k pramateřské fúzi, ke splynutí, ale je v něm milována nepřekonatelná cizota. Nejde tedy o askezi tělesnou, ale psychickou. Těla se milují, ale psýché od toho nežádá své rozhřešení. Jde také o brutální politizaci oblasti dosud v dějinách vesměs náboženské: bázeň a chvění kultu touhy střídá v zásadě solidarita. Nejde o chlad a odcizený dotyk, natožpak dokonce neurotickou polygamii, jde o vyšší podobu vřelosti. Uvědomělou loajalitu, tichou oslavu vývoje, tedy schopnosti člověka jít po cestě a reflektovat to. Teprve tehdy dochází ke skutečnému odumření polygamie. Ano, mizí osudovost, splynutí duší, hledání jednoty, ale to neznamená, že objekt (žena, muž) je tím pádem libovolně zaměňovaný - je jen zaměnitelný, a to je podstatný rozdíl.

    zdroj:
    http://pubweb.ihned.cz/c3-23097915-200000_d-incest-kleceni-po-vyprasku-a-ally-mcbeal-1-2
    http://pubweb.ihned.cz/c3-23097945-200000_d-incest-kleceni-po-vyprasku-a-ally-mcbeal-2-2
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam