• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---

    ... a distinction has to be introduced here between lack and hole: lack is spatial, designating a void within a space, while hole is more radical, it designates the point at which this spatial order itself breaks down (as in the "black hole" in physics). That is the difference between desire and drive: desire is grounded on its constitutive lack, while drive circulates around a hole, a gap in the order of being. In other words, the circular movement of drive obeys the weird logic of the curved space in which the shortest distance between the two points is not a straight line, but a curve: drive "knows" that the shortest way to attain its aim is to circulate around its goal-object. (...) distinction between the aim and the goal of the drive: while the goal is the object around which drive circulates, its (true) aim is the endless continuation of this circulation as such.

    BRANA
    BRANA --- ---
    Buddha říká v jedné ze svých promluv: "Viděl jsem své předešlé životy a jejich počátek byl v nedohlednu." Ovšem jak mohl vidět svoje předešlé životy, když nebylo žádného "já" Buddha?
    Ale protože viděl svá předešlá zrození a není možno brát na lehkou váhu jeho prohlášení a kromě toho i dnes někteří lidé vidí své dřívější životy a dokonce jsou jejich prohlášení verifikována, musíme tedy uvažovat takto: každý, kdo ktomu má schopnosti nebo si je patřičně vypěstuje, může vidět předešlé životy, ale jsou to životy kteréhokoliv z nekonečného množství zrození všech bytostí a pouze mé dnešní já, které je iluzorní si myslí, že vidí životy, které byly jeho dřívější podobou.
    A to právě vyhovuje lidem, kteří sice tvrdí, že jsou buddhisté a citují učení o nejá, ale v hloubi duše se takovéto představy hrozí.
    Před mým dnešním já nebylo žádné moje já a po mé smrti nebude žádné další moje já, jde jenom o to odhalit, že ani dnes není žádné moje já. Z tohoto hlediska je naprosto jedno, jak se člověk chová.
    Ovšem genialita Buddhova a jeho učení spočívá v tom, že život pojímá jako utrpení s cílem vyvanutí, zastavení kola dalších zrození. A tím i úžasný humanismus, protože usilováním o své vyvanutí pomáhám vlastně celému lidstvu, všemu stvořenému a nikoliv nějakému já. Vzít na sebe hříchy celého lidstva, jak nám to ukázal Kristus.
    Jakým jsem já, takoví jsou jiní, jací jsou jiní, takový jsem já, proniknut tímto poznáním neškodím jiným, ale činím dobro.
    Co bylo vybojováno, snahou dosaženo, není nadarmo vykonáno, když nevedlo zatím k cíli, co nebylo dokončeno dospěje později k dokonalosti v dalším zrození, buď ve světě nebeském, buď v dalším žití pozemském. - Nikde se zde nehovoří, že to bude mé já.

    Tak jako tvorové nemají začátku, nemají ani konce a onen zdánlivý konec, ono za časem a prostorem povstává vždy teprve s časem a prostorem, čas a prostor povstávají mnou, oním já, klamem. Pravý konec však, konec bez času a prostoru není naprosto zázrakem neboť je naopak poznáním onoho klamu z něhož zázraky vyrůstají, klamu který zrcadlí nekonečnost a poutá tím věčně tvora ke konečnosti.
    Buddha geniálním způsobem odkryl zdánlivou nekonečnost jako klam a ukázal že jeho zřídlo spočívá v oklamaném člověku samém. Ukázal, že nekonečnost se nenachází na oné straně konečnosti kam byla vždy kladena, nýbrž v ní samé, ukázal, že je to právě toto tělo jako obraz pomíjejícnosti, které klam nekonečna ze sebe produkuje, nekonečno zrcadlí. V nás leží nekonečnost světa s námi svět vzniká i zaniká. Svět je relativní, všechny věci i lidé trvají v určité odvislosti od něčeho a podmíněnost povstání a trvání je jednou z nejdůležitějších částí učení Buddhova. Buddhismus se drží tak zvaného pravidla odvislého vznikání - je-li zde to, je zde i ono. Když toho není, ani ono není. Takováto teorie je slučitelná s pojmem svobodná vůle. V tomto kontextu znamená schopnost člověka kontrolovat dynamické síly probíhající z minulosti do přítomnosti a změnit tak budoucnost, která by nevyhnutelně následovala.
    K tomuto zákonu odvislého vznikání, který je essencí Buddhova učení se vypráví jak Sariputta potkal mnicha Asadžího a ptal se ho: "Čemu učí Gautama Buddha?" Asadží odpověděl: "Nejsem ještě dlouho členem sanghy a tak mohu říci jenom tolik: Z věcí, které vyplývají z příčiny, určil Dokonalý příčinu a její zničení." Sariputta pochopil: Cokoliv podléhá vzniku, podléhá také zániku. Sariputta se stal později významným členem Sanghy.
    Pomíjející jsou všechny věci, vznik a zánik jejich podstatou, jelikož povstaly proto mizí a když konečně odpočívají je to nejvyšším blahem. A kdekoliv se tvorové rodí, tam jejich činy dozrávají a kdekoli jejich činy uzrávají tam budou sklízet ovoce svých činů, buď již v tomto životě, nebo v životě příštím. Protože není žádné neměnné já, bylo by lhostejné jaké činy konáme, protože jejich ovoce já nesklidím, ale, a v tom je hloubka buddhismu, že chce dobro pro všechny tvory, aby ta skupina skhandas, která se zrodí jednou po mně byla lepší, měla blíže k vyhasnutí, i když "já" z toho nic nemám. K tomu slouží takové napomenutí, které se často v buddhistických spisech nachází: Co člověk koná skutkem, řečí nebo myslí, to se stává jeho vlastnictvím, to sebou béře odcházeje a to jej provází jako stín. ( Toto naučení špatně pochopené může zcela rozbourat učení o nejá-anatta.)

    hka
    BRANA
    BRANA --- ---
    "Kde je tvé já?", tázal se Buddha a pokračoval: "tvé já na němž lpíš je samsaro, neustálá proměna, před lety jsi byl děckem, pak jsi se stal hochem a nyní jsi mužem. Je mezi děckem a dospělým mužem vzájemnost? Vzájemnost sice je, ale jen v určitém smyslu. Ve skutečnosti je však více vzájemnosti mezi plamenem první a třetí noci, i když druhé noci zhasnul. Které je tedy tvé pravé já, o jehož trvání jsi tak starostliv? Je to tvoje včerejší já, dnešní, nebo zítřejší?"
    Brahman byl zdrcen: "Pane světa", pravil, "přiznávám svůj omyl, ale stále ještě jsem zmaten."
    Tathagata pokračoval: "Sankhary vznikají vývojem. Žádná sankhara nevznikla bez prvotního vývoje. Sankhary jsou následkem tvého jednání v dřívějších tvých existencích. Souhrn tvých sankhar je tvoje já. Ve svých sankharách budeš žít dále a v pozdějším životě budeš sklízet, co jsi zasil."
    "Opravdu pane", odpověděl brahman, "to jistě není spravedlivá odplata. Nemohu uznati, že je spravedlivé, aby jiní sklízeli plody toho co já jsem zasil."
    Vznešený se na chvíli odmlčel a pak pravil: "Což je všechno učení nadarmo? Nerozumíš, že tito jiní jsi vlastně ty sám? Ty sám budeš sklízet, co jsi zasil a ne jiní!"

    KERRAY
    KERRAY --- ---
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    V tmavých jeskyních našich myslí
    sny stavějí svá hnízda z pozůstatků dne.

    Kněžka paměť ubíjí přítomnost
    a obětuje její srdce svatyni mrtvé minulosti.

    Drazí moji, víte že jsme nesmrtelní.
    Je tedy rozumné zničit si srdce pro ženu, která si to svoje vzala spět?

    Lehké je být upřímný, když neříkáme celou pravdu.

    Život jako celek nepřikládá smrti váhu.

    Zavřeli jsme dveře, aby nevešel omyl,
    ale jak má teď vejít pravda?

    Co je jako klenot nesmrtelné, nepyšní se věkem,
    ale jiskřícím se okamžikem.

    Porozumět člověku, to chvilku trvá.

    Některé věci pochopíme právě přes jejich protiklady. Zkušenost není to, co člověk potká, ale co člověk udělá s tím, co ho potkalo.

    [ BRANA @ Zenové příběhy ]
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    M0RF
    M0RF --- ---
    My mind is the only thing that exists.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    http://www.scottberkun.com/essays/51-attention-and-sex/
    Free money and sex if you read this now! (Laying the attention trap)
    SLEEPY
    SLEEPY --- ---

    http://www.nexusmagazine.com/articles/freeenergy.html


    Currently, a nation's economy can be either slowed down or sped up by the raising or lowering of interest rates. But if an independent source of capital (energy) were present in the economy, and any business or person could raise more capital without borrowing it from a bank, this centralised throttling action on interest rates would simply not have the same effect. Free energy technology changes the value of money. The wealthiest families and the issuers of credit do not want any competition. It's that simple. They want to maintain their current monopoly control of the money supply. For them, free energy technology is not just something to suppress, it must be permanently forbidden!
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    'Co je nejsvetejsi vec na svete?'
    'Mrtva kocka!'
    'Jak to?'
    'Protoze je bezcenna.'
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    what the buddha did not teach

    http://www.zenki.org/buddha-teach.htm
    YBUKO
    YBUKO --- ---
    vynatek

    "Soupeří-li muži o nějaký nedostatkový zdroj, obvykle přímo nebo nepřímo o ženy, mohou to v podstatě dělat buď jako „zločinci“, nebo jako „řádní občané“. Zločince si tu definujme jako jedince, který je pro svůj zájem ochoten podstoupit riziko, zaútočit a bojovat, dokud nezvítězí nebo dokud není zraněn či dokonce usmrcen.

    Řádný občan (pomineme-li fakt, že si platí policii a soudy, a budeme-li jej vnímat jako samostatně životaschopnou bytost) se sice tváří, jako by byl ochoten hájit své zájmy, ale pak to samozřejmě neudělá a uteče, setká-li se s agresí. Jde o velmi zjednodušené schéma, neboť existuje mnoho přechodů a jedinec obvykle zvládá hrát několik různých rolí podle okamžité situace, ale jakousi základní orientaci nám to poskytuje.
    Můžeme si představit tři možná modelová střetnutí: střetnutí dvou zločinců, střetnutí zločince s řádným občanem a střetnutí dvou řádných občanů. Střetnou-li se dva zločinci, jeden zvítězí a druhý je poražen, přičemž prohra tu znamená skutečné riziko. Střetnutí dvou řádných občanů není nebezpečné – jeden zvítězí a „poražený“, který stihl ustoupit jako první, je pak sice „vítězem“ léta různě deptán, tupen a ponižován, ale větší poškození mu nehrozí. Střet zločince a řádného občana je jediný, jehož výsledek lze jasně predikovat: zločinec spolehlivě zvítězí. Objeví-li se zločinec v čisté populaci řádných občanů, ať už tam přijel z Detroitu, nabitý tamními zkušenostmi, anebo ho možnost takové inovativní strategie samotného napadla, jeho střetnutí s řádným občanem bude vždy úspěšné.

    Zločinná strategie se tudíž bude populací šířit, nejen proto, že vítěz zanechává víc potomků, ale i proto, že řádní občané vidí jeho úspěchy a přirozeně chtějí být jako on. Nicméně čím víc je v populaci zločinců, tím častěji se potkávají; dosud jednoznačně výnosná interakce zločinec-řádný občan ustupuje riskantní interakci zločinec-zločinec a být zločincem přestává být výhodné. Každá populace tak nakonec dorazí k nějaké snesitelné rovnováze mezi zločinci a řádnými občany (která záleží na ceně zdroje, o nějž se bojuje), byť ideálního stavu, totiž být jediným zločincem mezi řádnými občany, natrvalo dosáhnout nelze právě proto, že o tento ideál budou usilovat mnozí a tím ho sami znemožní."
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    kdyby pro mě mé tělo nebylo břemenem, nemohl bych chodit

    José Ortega y Gasset
    DAJDALOS
    DAJDALOS --- ---
    OKAMŽIK SVĚTLA NENÍ TRVALÝ, PROTOŽE PŘIJDE NOC A PAK PŘIJDE ZASE SVĚTLO
    WOA
    WOA --- ---
    Jsem nikdy nekončící začátek a nikde nezačínající konec,
    jsem nula a nekonečno.
    Jsem první i poslední,
    jsem největší i nejmenší,
    jsem nejsilnější i nejslabší,
    jsem černý i bílý,
    jsem muž i žena.
    Jsem ve vašem středu a všechny vás do sebe pojmu a obklopím jako velkou arkánu.
    Jsem i nejsem
    Blázen
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DAJDALOS
    DAJDALOS --- ---
    Když Tě práce nebaví, jsou Ti peníze odměnou.
    Když Tě práce baví, jsou Ti peníze darem.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam