• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    mozna jeste jak tu probihal ten Tolle:

    Moc pritomneho okamziku


    http://i.nyx.cz/files/00/00/02/04/204601_676d81ca0a34d04fc33d.pdf



    (via SCHWEPZ, diky)
    RAVNOS
    RAVNOS --- ---
    SKAFF: Mohinder, serial Heroes :D
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BROZKEFF: toz moje oblibena domnenka je ze jakmile prestane byt mozne prokazat danove uniky/vybirat dane (kvuli el. obchodu atd.), tak se konvencni staty stejne rozpadnou a vzniknou nova uskupeni na jinych hodnotach... nektera 'kmenova', nektera 'elektricka' . cili imho se to nejruznejsi promicha dle vkusu kazdeho soudruha cerneho ci bileho. ale to jsem OT tak aspon psychdelicky mem ;-)

    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    YMLADRIS: s těmi černochy mi to připomnělo klasický text Marshalla McLuhana z rozhovoru pro Playboy. Vložím zde delší citaci, protože je dodnes zajímavá k zamyšlení:

    Marshall McLuhan v rozhovoru pro Playboy (1969)


    Playboy: Jste pro legalizaci marihuany a halucinogenních drog?

    Marshall McLuhan: Na mém osobním názoru nezáleží, protože všechna taková zákonná omezení jsou neúčinnými a nevyhnutelně uvadnou. Drogy lze v retribaiizované společnosti zakázat asi tak snadno, jako lze v mechanické kultuře postavit mimo zákon hodiny. Mladí budou pokračovat v dopování, bez ohledu na to, kolik z nich skončí ve vězení, a taková zákonná omezení představují pouze kulturní útok a pomstu umírající kultury na kultuře, která ji nahrazuje.
    Když už mluvím o umírající kultuře, není náhodou, že v Americe drogy hodně užívali indiáni a potom černoši, a jedni i druzí mají v tomto přechodném věku velkou kulturní výhodu — zůstali totiž blízko svým kmenovým kořenům. Kulturní útok bílé Ameriky proti černochům a indiánům není založen na barvě kůže a na víře v radikální nadřazenost, ať už se skrývá za jakoukoli ideologií. Zmíněný útok vychází z vědomí bílého muže, že černoch a indián, jako lidé hluboko zakořenění v rezonujícím prostoru diskontinuálního, vzájemně provázaného kmenového světa, jsou ve skutečnosti fyzicky a společensky nadřazeni fragmentámímu, odcizenému a disocio-vanému člověku západní civilizace. Takové poznání míří do srdce celého hodnotového systému bílého člověka, nevyhnutelně plodí násilí a genocidu. Je smutným osudem černochů a indiánů, že jsou kmenovými lidmi fragmentárni kultury, lidmi narozenými spíše předčasně než opožděně za svou dobou.

    P.: Jak to myslíte?

    McL.: Myslím tím, že přesně v té době, kdy se bílá mladší generace vrací ke kmenovosti a všeobecnosti, jsou černoši a indiáni pod ohromným sociálním a ekonomickým tlakem, jenž je nutí jít opačným směrem: civilizovat se a specializovat se, vyrvat své kmenové kořeny, zrovna když zbytek společnosti své kořeny znovu objevuje. Dlouho byli v naprosto podřízeném socioekonomickém postavení a nyní je nutíme k tomu, aby získali vzdělání jako předpoklad k zaměstnání ve starém mechanickém servisním prostředí hardwaru, místo aby se přizpůsobili novému kmenovému prostředí softwaru, nebo elektrickým informacím, jak to dělají bílí mladí lidé ze střední vrstvy. Není třeba říkat, že to působí velikou psychickou bolest, která obratem přerůstá v hořkost a násilí. To můžeme vidět v mikrosvetě drogové kultury: psychologické studie ukazují, že když se černoch a indián nadopují marihuanou, často pak na rozdíl od bělochů propadnou zuřivosti, jejich stav je nepovznáší. Zuří, protože pod vlivem drog rozumějí tomu, že zdroj jejich psychického a společenského ponížení spočívá v mechanické technologii, kterou nyní odsuzuje tatáž bílá nadkultura, která jí vyvinula. Většina černochů a indiánů si podobné odsouzení doslova nemůže dovolit kvůli svému podřadnému ekonomickému postavení.
    Tato situace je současně ironická i tragická: sociální a psychické rozdíly mezi rasami se spíše zvětšují než zmenšují, což snižuje šance na pokojné zmírnění napětí a rasové smíření.
    Černochy a indiány, zdá se, vždy čeká Špatné zacházení; nejprve trpěli, protože byli kmenovými lidmi v mechanickém světě, a nyní, když .se snaží zcivilizovat a strukturovat v mezích hodnot mechanické kultury, střetávají se s pokusem o návrat ke kmenovosti. Konfliktní situace tak spíše narůstá, než aby se zmírňovala. Obávám se, že budoucnost nevypadá příliš růžově, zvláště pak pro černochy.

    P.: Co si myslíte, že se jim konkrétně může stát?

    McL.: V nejlepším případě se budou muset bolestně přizpůsobit dvěma konfliktním kulturám a technologiím, vizuálně-mechanické a elektrickému světu; a v nejhorším případě budou vyhlazeni.

    P.: Vyhlazeni?


    McL.: Vážně se bojím této možnosti, i když Bůh ví, jak rád bych se mýlil. Snažil jsem se ukázat, že jedním z neúprosných důsledků honby za identitou, kterou vyvolala revoluční změna prostředí, je ohromné násilí. Toto násilí tradičně dopadalo na kmenového člověka, který měl odpor k vizuálně--mechanické kultuře, na indiány jako genocida a na černochy jako institucionalizovaná dehumanizace. Dnes se ten proces obrátil a násilí jsou během přechodného období vystaveni ti, kdo se novému kmeni nepřizpůsobují. Ne kvůli barvě kůže, ale proto, že na území nikoho mezi mechanickou a elek-trtckou kulturou je černoch hrozbou, nepřátelským kmenem, který je pro nový řád nestravitelným. Osudem takových kmenů je často vyhlazení.

    P.: Co můžeme udělat, aby se tö černošskému obyvatelstvu Ameriky nestalo?

    McL.: Myslím, že nejprve by stálo za to upozornit černochy, stejně jako zbytek společnosti, na povahu nové elektrické technologie a na důvody, proč je tak nevyhnutelné, abychom své společenské a psychické hodnoty pozměnili. Černoši by měli pochopit, že jejich hlediska, která vlivem výchovy považují za podřadná či „zaostalá", jsou ve skutečnosti nejvyššími hledisky nového prostředí. Západní Člověk je posedlý pošetilou představou neustálého „pokroku" a na diskontinuální synestetické vzájemné kmenové vztahy se vždycky dívá jako na primitivní, Uvědomí-li si černoši velkou přednost svého dědictví, skoncují se svým sebevražedným skokem do zastaralého mechanického světa.
    Existují povzbudivé znaky, které ukazují, že si to nové hnutí „černé síly" se svým důrazem na černošství a návratem ke kmenové hrdosti na africké kulturní a sociální kořeny uvědomuje. Většina amerických černochů je však bohužel stále rozhodnuta přidat se k mechanické kultuře. Kdyby se je povedlo přesvědčit, aby následovali ty, kteří si přejí znovu zažehnout jiskru kmenového vědomí, získali by strategickou výhodu, která by jim usnadnila přechod k nové technologii a zmobilizovala jejich zbylé kmenové hodnoty, jež by jim pomohly přežít v daném prostředí. Měli by být na své kmenové hodnoty hrdí, neboť ve srovnání s vybledlými gramotnými kulturami jejich tradičních pánů hrají všemi barvami.
    Ale jak jsem řekl, bílí se staví k černým nepřátelsky právě proto, že podprahově rozeznávají jejich blízkost ke kmenové hloubkové vtaženosti, k simultánnosti a harmonii, které jsou nejbohatším a nejrozvinutějším výrazem lidského vědomí. Proto se bělošské politické a ekonomické instituce mobilizují, aby vyčlenily a utlačily černochy; jde o instituce, od pologramotných spolků po pologramotné politiky, jejichž vyzáblá vizuální kultura jim dovoluje držet se s vytrvalým fanatismem zastaralého hardwaru, specializovaných dovedností, klasifikace, oddělených sousedství a životních stylů, které jsou od toho odvozeny. Nejnižší bělošská intelektuální vrstva se dívá na gramotnost a její hardwarové prostředí jako na čerstvou novinku a symbol dosaženého postavení, a tudíž bude poslední, kdo se vrátí ke kmenovosti, a první, kdo zavdá podnět k tomu, co by snadno mohlo přerůst v otevřenou radikální, občanskou válku. Spojené státy jsou jako národ v každém případě odsouzeny k rozpadu na řadu regionálních a rasových ministátů a občanská válka by tento proces jenom urychlila.

    (str. 235-237)

    Celý text v PDF zde
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    the place where the singer disappears and only the song remains
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: za 4. verzi uz asi dostanu RO, ze ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=_01R8jeFdYc

    kirk franklin a vyndani Norove !! v Oslu
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: sorry jeste jednu verzi ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=LnIO13dvifw&feature=related

    cernosi se umi krasne vyndat, kdy to asi bila civilizace konecne nakopiruje ;)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BROZKEFF: jo jsem moc rada ze se ti to libi! (zkousky v utery v brne, kdyz by nahodou nekdo ;-))

    You took away the fear in us
    Now we praise You cause you have delivered us!

    krestansky metody jsou super ;)
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Kirk Franklin - It Reigns (Awesome God)

    http://www.youtube.com/watch?v=ews3gd3whvs

    lyrics:

    Our God
    Is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis, strong power and love
    Our God is an awesome God.
    Our God is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis,strong power and love
    Our God is an awesome God

    You're marevelous and you're glorious
    You're love has made me victorious
    You took away the fear in us
    Now we praise You cause you
    have delivered us

    There aint no stoppin us (now)
    Devil there aint no blockin us (now)
    Come on and clap your hands with us
    Like this yall, like that

    Our God
    Is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis, strong power and love
    Our God is an awesome God.
    Our God is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis,strong power and love
    Our God is an awesome God

    You're marevelous and you're glorious
    You're love has made me victorious
    You took away the fear in us
    Now we praise You cause you
    have delivered us

    There aint no stoppin us (now)
    Devil there aint no blockin us (now)
    Come on and clap your hands with us
    Like this yall, like that


    Our God
    Is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis, strong power and love
    Our God is an awesome God.
    Our God is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis,strong power and love
    Our God is an awesome God


    [Vamp:]
    He reigns
    He reigns
    He reigns
    He reigns

    He reigns 3x

    He reigns
    He reigns
    He reigns
    Forever and ever

    He reigns 3x

    He reigns
    He reigns
    He reigns
    Forever and ever 3x

    He reigns 3x

    Our God
    Is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis, strong power and love
    Our God is an awesome God.
    Our God is an awesome God he reigns
    From heaven above
    With wis,strong power and love
    Our God is an awesome God


    p.s. thx to Ymladris ze me pozvala do sboru kde zpivame takovyhle bezva veci xD
    JOHNY_V
    JOHNY_V --- ---
    Můj svět je Tvůj

    - tv nova
    wtfomglol by nestacil
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    RAVNOS: doporucim ti http://www.aypsite.org/13.html resp. http://ayp.cz/lekce/13 ... je to velice funkcni open-source system.
    pristupu je ale spousta.
    RAVNOS
    RAVNOS --- ---
    TADEAS: a jake metody meditace k tomu doporucujes pouzit?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    DOGGY: reseni je zjistit kdo jsi na ty nejhlubsi urovni.
    instrukce zmineny v TLUSTEI jsou dobry, ale abys v tom klidu o kterym se mluvi mohl spocinout, odevzdat se, je treba predevsim meditovat :) ... a tedy pracovat na urovni hlubsi nez myslenky.
    TLUSTEI
    TLUSTEI --- ---
    Nehledejte klid. Nehledejte jiny stav, nez je ten, v nemz se prave nachazite. Budete-li jej hledat, zpusobite vnitrni konflikt a vyvolate nevedomou rezistenci. Odpustte sami sobe za to, ze nezijete ve stavu klidu. Jakmile prijmete svuj neklid, vas neklid se promeni v klid. Cokoli plne prijimate, vam pomuze dosahnout klidu. To je zazrak odevzdani.
    Jakmile zacnete prijimat to, co existuje, kazdy okamzik bude tim nejlepsim okamzikem. To je osviceni.

    Eckhart Tolle
    DOGGY
    DOGGY --- ---
    BROZKEFF: super,z ceho to je?
    a jaky je reseni ?
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    Angels, aliens, and secret agents all serve the same function: to explain away the spontaneous order beneath the surface of chaos. For adults, it's preferable to have an explainable nightmare than a lucid dream.

    - Douglas Rushkoff, Screenagers
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    a ještě jeden
    --

    TOUHA EGA PO CELISTVOSTI
    Dalším aspektem emoční bolesti, který je neoddělitelnou součástí egoistické mysli, je hluboce zakořeněný pocit vlastní neúplnosti, pocit, že nejsme celiství. U některých lidí je tento pocit vědomý, u jiných je nevědomý. Je-li vědomý, projevuje se jako nepříjemný a stále přítomný pocit neadekvátnosti. Je-li nevědomý, pak se projevuje nepřímo jako intenzivní žádostivost nebo chtivost. V obou případech jsou lidé nuceni hledat něco, co uspokojí jejich ego as čím se mohou ztotožnit, aby zaplnili prázdnotu, kterou cítí ve svém nitru. Proto se snaží získat majetek, peníze, úspěch, uznání, aby se cítili naplněni. I když však dosáhnou všeho, po čem toužili, brzy zjistí, že se své vnitřní prázdnoty nezbavili, že je bezedná. Pak mají opravdový problém, neboť si už nemohou nic nalhávat. Vlastně mohou, a také to dělají, aleje to mnohem obtížnější.

    -- E. Tolle
    XEZRETNUMF
    XEZRETNUMF --- ---
    Fifth-Dimension Treatment - Tatsuyuki Tanaka




    GIRL: Not yet?



    GIRL: Are they really going to do it?
    BOY: I’m telling you, they’ll do it. Watch.



    DOCTOR: So… what seems to be the problem?



    PATIENT: Uh, it’s just some pain in one of my back teeth. Uh…
    DOCTOR: Mmm hmm.



    DOCTOR: I see. The root of your pain does not exist in our dimension. Kishikawa-kun, go get the usual stuff.
    NURSE: OK.
    PATIENT: Huh?



    ---



    DOCTOR: This machine will expand your body into the fifth dimension. Then we’ll get rid of what’s causing your toothache.
    PATIENT: Huh?



    ---



    PATIENT: Uh… I think it’s just a cavity. What the hell is this?
    NURSE: Please don’t move.



    DOCTOR: Just relax. This is a long lost technique from the Golden Age that I managed to get my hands on. Trust me.



    NURSE: Here we go!



    PATIENT: Naaaa…



    NURSE: Heave-ho! Heave-ho!
    DOCTOR: Looking good. Looking good.
    PATIENT: Everything’s starting to look distorted.



    PATIENT: I… I can see little people.
    DOCTOR: That’s fine.



    DOCTOR: Kishikawa-kun. See the toothache spores sprouting up over there? Cut them off.
    NURSE: OK.
    PATIENT: Oh, that feels nice.



    NURSE: Doctor. The handle is stuck. It won’t turn back.
    DOCTOR: Again? It’s such an old machine.



    NURSE: What should we do?
    DOCTOR: Just leave it. It’ll come unstuck eventually.
    GIRL: Wow.
    BOY: Amazing.



    PATIENT: Doctor!!!
    DOCTOR: Don’t worry. Don’t worry.
    GIRL: Fifth-dimension treatment!
    BOY: Yeah!

    ---

    vetší velikost je někde tady:
    http://gallery.digik.net/gallery/474/page/0

    ---
    BROZKEFF
    BROZKEFF --- ---
    Je jistě pravda, že když přijmete své negativní emoce, nemusíte se jimi už nechat ovládat a přenášet je na druhé. Nejsem si však jistý, zda neklamete sami sebe. Když jste se naučili přijímat své emoce, musíte se snažit dosáhnout dalšího stadia, kde je přestanete vytvářet. Pokud to neuděláte, vaše „přijímání" se stane pouhou nálepkou, která dovoluje vašemu egu oddávat se svému neštěstí a tím posilovat pocit odloučenosti od ostatních lidí, od okolního světa a od přítomného okamžiku.

    -- E. Tolle
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    "The function of music is to release us from the tyranny of conscious thought."

    Sir Thomas Beecham
    PETVAL
    PETVAL --- ---
    It is a cosmic principle that we either live in imbalance or act to create balance. Though we may be comfortable in imbalance (which we often perceive as balance), we cannot grow in such a state. It is through shining light on that which we are not—our opposite—that we illuminate the road to progress.

    Aadil Palkhivala
    STRYX
    STRYX --- ---
    I saw a man upon the stair,
    A little man who wasn't there.
    He wasn't there again today;
    Gee, I wish he'd go away.
    CONTINUITY
    CONTINUITY --- ---
    If you change the rules of what controls you, you change the rules of what you can control
    KOMPAS
    KOMPAS --- ---
    Anything you conceal will be held against you.
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    The Future of Language
    by Saul Williams



    in the beginning was the word. word. and the word was with God. and the word was God. word up. and God said, let there be ... and (then) there was. Word is bond. and the word was made flesh. word life.

    a latin transcription of the word "person" is "being of sound." as human beings we communicate with each other and with the greater universe through sound vibration. it is, thus, the essence of our collective being. all sounds reverberate with meaning. every sound vibration has an effect, and every sound connected with every word we speak, in every syllable, is connected to its eternal meaning, its eternal reverberation. the original inhabitants of egypt (KMT) actually documented the esoteric meaning of each sound vibration. they believed that all consonant sounds communed with energies of a temporal reality, whereas vowel sounds connected us with energies of the eter-nal reality, in their written text they wrote only consonants, for the eternal re-ality was too sacred to be transcribed. the ancient egyptian language like all other languages of antiquity was, needless to say, rooted in passion. yet, over time, many cultures have become disconnected from the passionate roots of their language and thus, perhaps, we have become disconnected from the roots of our existence.


    nada brahma: the world is sound

    in the east, it is widely believed that the word/sound "om" is the seed of the universe and the seed of all creation that can be heard reverberating within all life forms. practically all religions over time have focused on the power of sound vibration. whether through the chanting of "om," buddhist and hindu chants, islamic prayers and calls to worship, or reciting hail mary and the lord's prayer, the common thread has been an investment in the belief that change will come about through voicing these sacred words, aloud. yet, like that of the ancient egyptians, many of these belief systems have also contained the idea that there is a realm of eternal reality that cannot be put into words. in the words of the eastern mystic lao-tsu:

    the tao that can be told is not the eternal tao.
    the name that can be named is not the eternal name.
    the unnamable is the eternally real.
    naming is the origin of all particular things.


    thus, the future of language would involve our getting closer and closer to being able to articulate the unspoken. consciousness, like technology, evolves over time. in the same way that there are advances in technology that may take a decade or more before they reach the public, there are also shifts in consciousness that gradually become understandable to the masses over time—so that an idea that perhaps the twelfth dalai lama achieved through meditation however many years ago may just today be reaching the level of common understanding by the average young american. ideas and concepts that perhaps our parents could not grasp until reaching a midlife crisis may now be grasped by adolescent teens. and things that once could be put into words only by the most learned philosophers can now be expressed by the average emcee (and in my estimation most emcees that i hear are average).

    i had the privilege of cowriting a film called slam, the story of a young kid who learns the power of words and uses it to transcend his given reality, in writing this film i decided to give the main character the last name joshua, based on the biblical story of joshua who fought the battle of Jericho by simply marching around the city's walls seven times while playing his trumpet to make the walls come tumbling down. i figured that if the film was played on seven hundred screens the walls of babylon would come tumbling down, mainly because of the spells laced into the poetry of the film. i have often thought of my poetry in terms of incantations: spells (note: magic is done through casting spells which is the same way words are made) or prayers to be recited in the darkest caves and highest mountain tops. in writing, i often feel as if i am deciphering age-old equations and am often as baffled an audience member as any other listener or reader. i have also found numerous occasions where i have felt that i wrote or recited a situation into existence.

    i write in red ink
    that turns blue
    when the book closes


    language usage is a reflection of consciousness. thus, the future of language is connected to the ever-evolving state of human awareness. as we become more aware of our existing reality it becomes clearer that we live with the power to dictate our given situations and thus the power to determine our future. our present reality is pre-sent, dictated by what we asked for previously. no, i am not saying that everything that happens to us is within our control, but through our perception we have the ability to determine much more of our reality than we realize (all puns intended). and what we say (which is clearly a reflection of what and how we think) is of the ut-most (utter-most) importance. what we say matters (becomes a solid: flesh). word life.

    so then the question becomes, what role does hip-hop play in the future of language, or rather, what role does the future of language play in hip-hop? there does seem to have been a lyrical evolution in hip-hop. vivid, descriptive narratives of ghetto life seem to have come at the cost of imaginative or psycho-spiritual exploration. in other words, niggas have come up with amazing ways to talk about the same ol' shit. the problem is, when we recite the same ol' shit into microphones which increase sound vibration the same ol' shit continues to manifest in our daily lives, and only gets more deeply embedded. but of course employing one's imagination is problematic when the aim is to keep it real.

    in a book called illusions by richard bach, the main character finds that when jesus reportedly said that all one needs is faith the size of a mustard seed to move mountains he actually only used the word faith because at the time there wasn't a word for imagination. it is imagination applied to our daily lives and use of language that brings about interesting futures. hip-hop, as is, is mainly concerned with depicting a rough street life devoid of hope or an upscale designer life devoid of reflection and in doing so dictates its own outcome. if biggie's album had not been entitled ready to die would he still be alive today? did his vocalized profession dictate his destination? the fact that we were so ready to hear about how he was ready to die increased the sound vibration of his recitation through playing it on a million radios and televisions at once, to the point where it affected our reality and his.

    word is bond.

    "these are the words that i manifest"
    —guru

    we are the manifestation of our thinking patterns. and we think in terms of terms. words. sooner or later we must realize that we are liable for what and how we think and say and thus must alter (altar) our use of language. sentence structures predate pyramids and are as complex. realize, even in asking me to describe the future of language, i am simply playing my part in determining it by helping those who read this to become more aware of the importance of what they say. and that (this) is how the future comes about.

    word.


    (z knihy "Sound Unbound")
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    24 Hours To Die

    Raj asked Buddha, “Reverend Sir, how come my mind wanders around to forbidden places and yours does not?” “Sir, how come I do back-biting and you don't?” “Sir, how come I don't have compassion for others, while you have?” All the questions that Raj asked were of similar nature.

    Buddha replied, “Raj, your questions are good, but it seems to me that in 24 hours from now you will die.”

    Raj got up and started getting ready to go.

    Buddha asked, “Raj, what happened? You came with such vitality now you are totally dismayed.”

    Raj said, “Sir, my mother told me that your words are true and are to be held in high esteem. So please let me go so that I may meet my family members, friends and others before I die.”

    Buddha said, “But there are still 24 hours. Sit, we will talk more.”

    Raj said, “Reverend Sir, please let me go. I must meet my people before I die.”

    So Raj left and went home. Met his mother and started crying. The word spread. His friends came; other family members came; neighbors came. Everyone was crying with Raj. Time flew.

    Raj was busy either crying or counting the hours. When only 3 hours were left, he pulled up a cot and lay down. Although the Death had not yet arrived, poor Raj was kind of dead.

    When only an hour was left, Buddha walked in.

    Buddha said to Raj, “Raj, why are you lying down on the cot with your closed eyes. Death is still an hour away. And an hour is 60 minutes long. That's a lot of time. Get up, let us talk.”

    Raj: “Sir, what is it now that you want to talk? Just let me die peacefully.”

    Buddha: “Raj, there is still time and our talk will get over before the 'ordained' time.”

    Raj: “Okay, Sir . . . say what you have to say.”

    Buddha: “In the past 24 hours, did you curse anyone?”

    Raj: “How could I curse anyone? I was all the time thinking about death.”

    Buddha: “In the past 24 hours, did you think or wish ill for anyone?”

    Raj: “How could I do that? I was all the time thinking about death.”

    Buddha: “In the past 24 hours, did you steal?”

    Raj: “Sir, how can you even ask that? I was all the time thinking about death.”

    Finally the Buddha said, “Raj, I don't know who has to die and who has to live. But understanding the ultimate truth — i.e. death — can be very enlightening. All the questions you posed to me have been answered by yourself because of the awareness of death that you experienced during the past 24 hours. The difference between me and you is that you were aware of death for the past 24 hours, I have been aware for the past 24 years.”

    http://www.gakkaionline.net/Myths/24Hours.html
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    čím více člověk získává svobodu ve smyslu vycházení z původní jednoty s přírodoou, čím více se stává "individuem", nemá jinou volbu než se buď sám sjednotit se světem ve spontaneitě lásky a tvořivé práce, nebo se shánět po nějakém druhu jistoty, kterým ho svět spoutá, a tak si sám svobodu a integritu své indiviuality zničí

    Erich Fromm - Strach ze svobody
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam