• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    BOS
    BOS --- ---
    Sokrates, zkouška tří sít (pravda, dobro, užitečnost):
    Jednoho dne Sokrata potkal jeden známý a povídá: "Jestlipak víš, Sokrate, co jsem se zrovna dozvěděl o tvém příteli?" "Počkej chvilku," odpověděl Sokrates. "Než mi cokoli řekneš, rád bych tě podrobil zkoušce. Máš naprostou jistotu, že to, co mi chceš říct, je pravda?" "Ne," odpověděl ten člověk, "vlastně jsem to jenom slyšel a..." "Dobře," řekl Sokrates. "Takže ty opravdu nevíš, jestli je to pravda nebo není. Chceš mi o mém příteli říct něco dobrého?" "Ne, naopak..." "Takže," pokračoval Sokrates, "chceš mi o něm říct něco špatného a nejsi si jist, jestli je to pravda. Je mi to, co mi chceš o mém příteli říct, užitečné?" "Ne, moc ne." "Dobrá," uzavřel Sokrates, "to co mi chceš říct není ani pravdivé, ani dobré, dokonce ani užitečné, tak proč bys mi to měl vyprávět?
    ZURG
    ZURG --- ---
    KUKIDE:

    Cloud Atlas Soundtrack - 16 All Boundaries Are Conventions - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=hVc4feKudF8


    Taky Wachowští ;)
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    Jeste jeden musim:
    Why is it Dark at Night? - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=gxJ4M7tyLRE
    KUKIDE
    KUKIDE --- ---
    a jeden zvířecí mem
    KUKIDE
    KUKIDE --- ---
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    “It is the mark of the mind untrained to take its own processes as valid for all men, and its own judgments for absolute truth.”
    ―Aleister Crowley
    BOS
    BOS --- ---
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SINECURVE:
    338. Existují dokonce lidé, kteří tvrdí, že lze pouze nanejvýš předpokládat, že voda v kotli nad ohněm bude vřít a ne mrznout, a že tedy přísně vzato to, co považujeme za nemožné, je pouze nepravděpodobné. Jak se to projevuje v jejich životě? Není to jen tak, že o některých věcech hovoří o trochu víc než ostatní?

    467. Sedím s filosofem v zahradě; neustále opakuje: „Vím, že to je strom,“ a ukazuje přitom na strom poblíž nás. Přichází někdo třetí a slyší to, a já mu říkám: „Tento člověk není pomatený: pouze filosofujeme.“

    Ludwig Wittgenstein: O jistotě
    SINECURVE
    SINECURVE --- ---
    "Ten, kdo hledá pravdu, musí, pokud to je jen možno, pochybovat o všem." Descartes ("Pravidla vedeni rozumu")
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    HARVIE: patřím určitě mezi ty, kteří pomohli "přisát" víc lidí k Internetu. Jako určitě to ideální není, ale ve srovnání s televizí to dává aspoň nějakou iluzi interakce... TV jako primární médium ve mě vyvolávala zoufalství.

    JAZZZ:
    ARGANNAH:
    HARVIE: no, ono jde o samotné "připoutání pozornosti": už jsme tedy určitě opustili cokoliv "psychedelického", ale možná to spadá to škatulky "neuropolitika", nevím. lze si to vyložit sociálně i ještě jinak... já jsem za "zábavu" prostě samotný fakt "připoutání pozornosti".

    pokud někomu např. nějaký čas pomáháš, děláš to proto, že ti to přijde zábavnější, než konzumovat nějaké produkty určené k připoutání tvé pozornosti. nic víc, nic míň. nijak chytřeji to říct neumím... pokud se stala dobrá věc, stal se zázrak, protože někomu přišlo zábavnější tu dobrou věc udělat, než si nechat připoutat pozornost něčím jiným. nic víc.

    buddhisté tuším nějak složitě formulovali, že pokud někomu pomáháš s nějakým účelem "zlepšit si karmu", tedy připadat si jako někdo lepší, tak je to v podstatě špatně: mělo by se to dělat, ale "jen tak" a být si vědom jakési neutrality. "do what you do"... já si pochopitelně často nechávám připoutat pozornost špatnýma či bezvýznamnýma věcma, o tom žádná...

    HESPELER
    HESPELER --- ---
    HARVIE: ano ano... :]

    HARVIE
    HARVIE --- ---
    JAZZZ: no nakonec to tak zkoncilo, ze sme vsichni objevili internet a ze jsme aspon nejakym zpusobem si z nej vybirat co nas zajima a ze je to hrozne efektivni a nikdo nam nic nevnucuje, az na to ze uz me to intelektualne vysalo do nejaky sedivy oblasti, kde uz vlastne jenom sedim na nyxu a ta kreativita a vlastni invence ktera byla potreba tenkrat na vytacecim modemu se s kazdym novym internetovym vynalezem ztraci a stava se ze me konzument stejne jako predtim u televize, kterou jsem tak odsuzoval v porovnani s internetem.
    CRS
    CRS --- ---
    "Odhaduje se, že dnešní banky nabízejí lidem 350 tisíc 'finančních produktů'. Když se ale pořádně podívám okolo sebe, vidím jen jeden jediný – chudobu."
    (neznámý)
    JAMINA
    JAMINA --- ---
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    ono to je oběma způsoby současně a mnoha dalšími k tomu :)
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    ARGANNAH: v zajmu libozvucnosti je to mozna napsane nejasne, ale vsadim boty, ze xchaos mel na mysli velmi nepovrchni typ "vzajemne mezilidske zabavy" :) kdyz mi byly 3 tak jsem porad behal za rodicema a otravoval je aby mi cetly. pokud by mi do ruky vrazili tablet a nechali me konzumovat proud, ktery tymy odborniku navrhuji k dosazeni ultimatni iluze, pravdepodobne bych se ted placal v peknych srackach :)
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    XCHAOS: To je přece úplně obráceně, ne? Že jsou prostě na světě i jiné věci, než bezbřehá věčná povrchní zábava
    SAGUS
    SAGUS --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    INK_FLO: já tyto teorie znám, a víceméně je obvykle stručně shrnuji takto: "naděje spočívá v tom, že budeme všichni pro sebe navzájem zábavnější, než zábavní průmysl"
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Je-li princip neustálé obměny povýšen na hlavní maximu všeho usilování, mění se proud i těch nejvíce vzrušujících inovací pozvolna v obyčejnou rutinu. Zrychlující se koloběh novinek, i kdyby každá z nich byla sebevíce poutavá, se po čase stává únavným a neméně ubíjejícím než nuda, které se snaží sběrači zážitků stále křečovitěji vyhnout.

    Společnost zážitků se rodí v okamžiku, kdy střední vrstvy své pokrytectví odkládají a začínají se věnovat honbě za prchavými zážitky stejně náruživě jako vrstvy vyšší. Teprve od této chvíle se z provozování báječných zážitků může stát nové a prosperující průmyslové odvětví. Na rozdíl od klasických odvětví, která produkovala věci více či méně trvalejší spotřeby, kde trh mohl být po jistém čase nasycen, profituje nový byznys plnými hrstmi z toho, že zážitky není možno změnit v trvalý stav. To umožňuje, aby byl proud jejich produkce neomezeně rozšiřován.

    O co méně zážitky obohacují nitro těch, kdo se za nimi bezcílně honí, tím vyšší profit pro ty, kdo je ve velkém provozují a nabízejí. Pouhý užitek, který ještě nedávno motivoval ty, kdo věci sháněli a kupovali, je doplněn (někdy dokonce nahrazen) prožitkem, který si mohou jejich nákupem s garantovanou zárukou obstarat. Strategie, které byly při tomto prodeji na trhu se zážitky rozvinuty, prohlásí později filosofové a sociologové za rysy zcela nové a bezkonkurenčně jedinečné doby – doby postmoderní. Patří do ní údajná neomezenost výběru v kombinaci s naprosto reálnou těkavostí konzumenta, právě tak jako neporovnatelnost téhož prožitku u různých lidí či aktivní dotvoření toho, co je nabízeno, podle vlastního gusta.

    Moderní společnost se svými obrovskými aparáty průmyslové výroby byla ráznou odpovědí na pradávný strach lidstva ze zoufalé bídy a nedostatku. V okamžiku, kdy obyčejného zboží začal být alespoň v některých zemích dostatek pro všechny, nastoupil místo strachu z nedostatku strach nový, strach, který dříve znali jen privilegovaní – strach z ubíjející nudy. Masivní produktivní aparát pružně reaguje na novou poptávku a začíná jako na běžícím pásu chrlit neobyčejné zážitky. Spotřebitelé si je pořizují v rytmu módních vln, aby tak sami před sebou osvědčili svou jedinečnost a vychutnali si naprostou svobodu své volby.

    Jan Keller: Dorian Gray a společnost zážitku – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/kultura/salon/221264-jan-keller-dorian-gray-a-spolecnost-zazitku.html
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam