• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYoO( ) psychedelické memy ( )O๑.. ॐ ..๑O( ) psychedelic memes ( )Oo
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    CRS: ale taky to není důvod proč zanevřít na Vůdce - neopouštěj staré známé pro nové!
    CRS
    CRS --- ---
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    CRS: you are missing an entire aspect of illusion of reality.
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    DLOUHA_POTVORA
    DLOUHA_POTVORA --- ---
    HARVIE
    HARVIE --- ---
    SILVESTRAGON
    SILVESTRAGON --- ---
    XCHAOS: Chodí se tam uměle vybudovaným podzemním labyrintem. Pohled zdola - z vlastní zahrádky :)
    Místo: Quinta da Regaleira, Sintra, Portugalsko.
    Quinta da Regaleira - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Quinta_da_Regaleira

    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    FURIUS
    FURIUS --- ---
    Epictetus wrote: "Make the best use of what is in your power, and take the rest as it happens. Some things are up to us [eph' hêmin] and some things are not up to us. Our opinions are up to us, and our impulses, desires, aversions—in short, whatever is our own doing. Our bodies are not up to us, nor are our possessions, our reputations, or our public offices, or, that is, whatever is not our own doing."

    Co mi prijde na tomto zasadni je, ze Epictetus (a asi nebyl ve sve spolecnosti jediny) nepovazoval telo za neco co nam nalezi, co je v nasich rukou. Je to docela prakticke :D
    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Historie tak nejen udělala náhlý skok vpřed, ona s progresivními kulturami teprve vlastně vznikla. Zdá se, že přívrženci historizující kultury si vzájemně blahopřejí k tomu, že došlo k úniku z "času točícího se v kruhu" do "času postupujícího vpřed". Přehlížejí, že nic není více cyklické než "bludný kruh". Svět, v němž je možno cestovat stále snáze a rychleji do míst, která stále méně stojí za navštívení, svět, v němž se produkuje stále rostoucí objem pořád méně výživné stravy, je - abychom uvedli jen ty nejmírnější příklady - bludný kruh. Podstatou bludného kruhu je, že se člověk žene za nějakým cílem, anebo před ním utíká, přičemž tento cíl je naprosto neoddělitelný od svého protikladu, a že pokud se to nepochopí, honička se zrychluje. Náhlý výbuch historie v posledních pěti stoletích může být označen spíš jako rakovinné bujení, než jako zdravý růst.

    To, co jsme uvedli, může být chápáno jako úvod k revoluční doktríně. O nic takového ale nejde. Nic není vzdálenější naším záměrům než obhajovat návrat tradičního stylu kultury a opuštění stylu pokrokového. Blud všech tradičních romantismů či romantického "návratu k přírodě" spočívá v tom, že její hlasatelé jsou v jádru vlastně progresivisty, protože se starají o budoucí stav věcí, který bude lepší než ten přítomný.

    Tak jako ego nemůže nic udělat k překonání svého vlastního izolovaného způsobu vědomí, nemůže ani lidské společenství udělat s cílem osvobodit se od bludu progresivnosti, neboť by šlo o rozpor řízené přirozenosti. "Cílem" tradicionální kultury není budoucnost, nýbrž přítomnost. To znamená, že tradicionální kultura klade své hmotné a praktické plány, pokud jde o potravu a přístřeší do budoucích dnů a roků, ale nečiní nic více. Nesměřuje k psychologickým potěšením, která přinesou budoucí jídla. Zkrátka nehoní se za štěstím.

    A navíc, moudřejší členové těchto kultur nevyhledávají ani radosti plynoucí z přítomné chvíle. Neboť jakmile se zmocníme okamžiku, abychom z něco něco vyzískali, zdá se, že zmizí. Důvodem je snad to, že potěšení je spíš funkcí nervů než svalů a že nervy přijímají automatický a pasivně, zatímco svaly uchopují aktivně. Potěšení je vždy zdarma a nemůže přijít jinak než samo od sebe spontánně. Snažit se je vynutit znamená snažit se zažít budoucnost dříve, než přišla, znamená to hledat psychologický výsledek otevření své mysli vůči přítomnému okamžiku, cítí se ovšem být od něho oddělen. Člověk je subjekt a zážitek je objekt. Nenahlíží, že zážitkem jest on sám a že snažit se získat něco z něho je pouhé sebepronásledování.

    (Alan Watts - Příroda, muž a žena)

    INK_FLO
    INK_FLO --- ---
    Je zcela nesprávné považovat pokrok vyznávající kultury za něco materialistického, jestliže materialista je ten, kdo miluje hmotné věci. Žádné z moderních měst nevyhlíží tak, jako by bylo zbudováno lidmi milujícími hmotu. Spíše je pravda, že člověk progresivní kultury nenávidí hmotu a dělá vše možné, aby překonal její odpor ke změně, její prostorové a časové omezení. Ve vzrůstající míře pozůstává svět člověka progresivní kultury z cílových bodů, přičemž čas a prostor mezi záměry a cíli se odstraňuje tryskovým pohonem. Následkem toho dochází jen k malému hmotnému uspokojení z dosažení cíle, neboť život plný cílů a vytčených met se podobá snaze utišit hlad tím, že sníme jen oba konce banánu. Naopak ale konkrétní realita banánu je všechno, co se nachází mezi těma oběma konci, podobně jako cestování, které nyní odbourává tryskový pohon. Navíc, když se mezi místy určení odbourává čas a prostor, pak všechna místa určení mají sklon se stále více sobě podobat.

    Cíle pokrokových lidí jsou vpodstatě psychologické a spirituální, jde o pocity, kopance a pochvaly, pro něž hmotné reality jsou téměř jen nešťastně nutnou potřebou. Zášť pokrokového člověka vůči hmotě je pokračujícím výrazem základní roztržky mezi jeho já a přírodou. Láska není láskou k ženě, ale láskou k zamilovanosti, což vyjadřuje dualistický, rozdělený, ducha milující a hmotu nenávidějící postoj k životu

    (Alan Watts - Příroda, muž a žena)
    MTO
    MTO --- ---
    "To, že nemáte zájem o politiku, neznamená, že nebude mít politika zájem o vás."

    - Periklés, 5. stol. př. Kr.
    KAMAHL
    KAMAHL --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    CRS
    CRS --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam