• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TRUCEI:\truce\notes | | Le'Olam, Ever!
    _ELPH_
    _ELPH_ --- ---
    OVERDRIVE: ja nevidim az tak velky rozdiel v tom ci zabijem cloveka alebo pavuka a ked som bol maly tak som pavuky zabijal a osobnost sa mi moc nerozpadla. a celkovo ludia bezne vrazdia kravy, prasata, slepice a kury a tiez sa im z toho osobnost neviem ci rozpada. samozrejme zalezi od toho ze aky clovek ale pri drtivej vacsine by som s tym asi nemal problem / drtiva vacsina ludi mi ajtak prijde ze sa tu po meste hemzi jak pojebany hmyz. teda asi by som sa v tom vrazdeni moc nevyzival, a kde by sa dalo by som idiota radsej obisiel, ale neraz som bol v situacii kedy som mal pocit ze vrazda by bola najoptimalnejsie riesenie. napriklad ked ma nejaky kreten ojebe (o peniaze alebo hocico), tak ja to urcite nemam cas ani chut riesit s policiou (ak to je vobec realne. ja si na nejake formality ako zmluvy moc nepotrpim), nemam vacsinou cas ani chut sa s nim nejako natahovat a riesit to (zdlhavo a nudne)...vtedy mam chut toho zmrda zajebat, zobrat si co je moje a ist dalej
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    _ELPH_: mam dva takove sny, co se mi opakuji uz od detsvi, kdyz je mi zle nebo nevim, oba jsme si nekolikrat umyslne vyvolal intoxikovany ketaminem [kterej se jim nejvic podoba] a kricel jsem hruzou, ale od ty doby se mi jete nezdaly... jedno je krivka, jakoby tep srdce na nejakem pristroji... nebo jako kdyz pozorujes provesene kabely na sloupech vedle jednouciho vlaku... ruzne se to zrychluje a nasleduje me jakoby priblizovani pohledem ke krivce, az po ni jakoby plynu a ona se upne narovna... Tehdy uz kricim hruzou ze spani a vetsinou me musi nekdo probudit, jinak se na tomhle obrazu zacyklim.
    Druhy takovy sen, ktery mam ciste pocitovy, je o tom, ze se mi jakoby meni geometrie vzdalenosti. Vim ze neco je nejak daleko pak se ale jakoby zmeni misto odkud pozoruju a jakoby vim, ze ta vzdalenost je porad stejna, ale pritom vidim blbe, jakoby to co pozoruju usttoupilo a zmensilo se v perspektive.
    I pri tomhle snu kricim hruzou.

    jinak s tim racionalnim stavem: nemas teda takove to, ze si rikas, ze prece nemuzu nekoho zabit, kdo mi dal pravo soudit, jestli je lepsi ci horsi?
    Me by hrozne zajimalo, zda takova vrazda cloveka hodne zmeni. Visco, rikaj nam ve filmech, ze se z toho proste muzes zblaznit a jinak se rozpadnout jako osobnost.
    Znam to z detstvi, kdy jsem udelal neco a pak jsem vedel, ze je to nevratne a spatne, v ten samej moment, kdy se to jeste delo a uz to neslo zastavit. Toho se bojim ja, co se vrazdy tyce. Strasne na me funguji vnucene standardy, ne ze by na kazdeho, jen presne vim, ze kdyz treba mluvim o odmitani Boha a pak dojdu ke chvili, kdy se chci pomodlit, jakoby si to vnitrne zakazu. Kdyz se bavime o lasce a o sexu, mam dojem, ze vlastne, jako vsichni, prijimam televizni a knizni predstavy atd...
    Celkove se toho vlastne musim vedome zrikat a nedokazu posoudit, jak moc silny jsem v zreknuti se tak silneho pravidla jako je "Nepobodas idiota nozem svojim"...
    Uz jsem to jednou udelal v sebeobrane, kdyz jsem byl bit a prava zdrhnul jsem a nelitoval, pac bych jinak asi dopad sakra zle... ale nebyla to zrejme vrazda a ne promyslene a chladnokrevne chovani.
    _ELPH_
    _ELPH_ --- ---
    TRUCE: a sniva sa ti niekedy ta pocitova vrstva samotna? mne sa niekedy snivaju len cisto abstraktne vizualy bez deja a k tomu intenzivne pocity (vacsinou tak intenzivne ze ma to preberie do lucidu).

    OVERDRIVE: u mna osobne je to cisto racionalny strach. keby bola vrazda legalna zalezitost, tak by som tu moznost istotne vyuzival z casu na cas.... niektori ludia mi prijde ze su fakt stratene pripady a ked sa mi taky postavi do cesty tak by som nemal vycitky z toho ze som ho dal prec... navyse sme ajtak dost premnozeny druh... len takto su s tym strasne opletacky so zatajovanim a skryvanim a stale je velka sanca ze potom clovek bude vela rokov niekam zavrety, tak to nieje moc dobry deal....
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    dobry ;]

    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    NESERMI: to mi pripomina:
    Prijdu do hotelu a je tam automat, na kerym se pise, ze "Plne nahradi vasi zenu."
    Tak chvilku vaham, ale pak ho tam precejen soupnu..
    No a kurva, uz jste nekdy meli prisitej na peru knoflik?
    NESERMI
    NESERMI --- ---
    Jo, ve stredoveke byly snatky z lasky vyjimkou. Taky pak stacilo prijet na bilem koni, zazpivat milostny song a panicky vlhly blahem a zamilovaly se az po usi.

    A moderni prumyslova spolecnost laskou posedla asi bude, protoze se neda naplanovat, zpenezit. Az postavi automaty na lasku, posedlost zmizi.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    SHASHA_KRASTY: usmevny clanek z civilizovane Anglie :]
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    OVERDRIVE: kdybych se byvala urazila, i tebe by bylo mozno narknout z mentorovani, ale myslim ze jsme tu interakci docela zvladli ;D

    mas uplavici? ojoj. a ona? jaka byla? ;]]
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    TRUCE: spatne se mi vnima, uz vcera jsem psal s teplotou blizkou 40*C, skoro si neuvedomuju, ze jsem to napsal, ty sociologicke casti brat s rezervou... jak to tak ctu zapomel jsem naznacit, ze je to vlastne co me zajima, nez odpoved na vytahy. ze hledam opoved ne ze odpovidam.
    ale mam porad kolem deveta triceti a zvracim, tak bych vlastne nerad neco vecne komantoval, jen me mejte radi ;]
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    This is the story we like to tell ourselves, In the night, When the labour is too hard and goes on too long, When the fire seems nothing but dying embers winking out, We say we remember a time when we were free, We say that we are free, still, and always, And the pain we feel is that of labour, And the cries we hear are those of birth ~ Starhawk
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    neni to dokonale, ale libi se mi to i po mesici a jde mi to cist.
    je to v souboru s debilnim nazvem ktery chci smazat..ale o jeho obsah se podelim.



    Je cize, jen nejasně světla vzpomínek, mlhavě září, celé měsíce v mlze, jakýsi pocit

    Neklid mě jako podzemní řeka do ulic vábí, něco zažít, tak jako kdysi

    Sedíme u stolů, jak prázdní panáci, mlčky, již dávno si nemáme co říct

    Lej to tam, ať otevřou se v nás brány, lej to tam, ať na cizotu zapomeneme

    Jsem ten co hladoví u prostřeného stolu,

    Jsem ten co žízní hyne u pramene

    Jsem zvíře běsnící, zavřené v lahvi alkoholu, a čím starší tím snažší je na všechno srát

    Jsem mrtvola na dovolené zpátky doma v podzemí u mrtvých

    Tak jako kdysi mám ruku v klíně a neštěstí z řečeného hříchu, dusno v pokoji.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    ale abych byla uplne presna, ted jsem si vzpomela, ze ten text mi puvodne prisel jako dobry napad na zhudebneni.
    asi jako jsem si vypsala ty reformacni a protireformacni keczy o hrisnosti tance a zpevu.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    OVERDRIVE: jo, tomu cloveku se rika sociolog :]
    obcas je zabavny, ale podezrivam ho z silene neexaktnosti.. a to se snazi o objektivni vedu...
    pobavil me spis nazor ktery tam zazniva, ze je v dnesni dobe laska precenovana
    mozna si domyslim co tam neni, ale porovnat nasi zhyckanou euroamerickou spolecnost timto zpusobem je asi jako tve porovnani teze spoelcnosti a instituce "vynuceneho" sexu..
    ale krasne si to napsal, to je pravda. az se ve me srdce zachvelo.
    nicmene, ty jsi umelec.
    a mnoho lidi zije jinak...mnoho lidi chce jen spokojeny zivot, a jsou ochotni a schopni se zamilovat do kohokoliv, kdo jim ho pomuze nest, i nudu, i problemy.

    socioligie zatim vypada jako dobry hradrovy panak, na uspokojeni z rozstrileni.... :)))
    coz everybody needs a scapegoat ;)
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    TRUCE: TRUCE: Bondy prave v uzasnem i kdyz mirne roztresenem Lednu na Vsi mluvi o koncentracnicke spolecnosti nebo primo o koncentracich jako o chvili, kdy rozumny jedinec ztraci jakekoli vstemene i vlastni moralni hodnoty a soustredi se na Boha-puste preziti.
    Da se srovnat napriklad s etologii psi smecky, ktera se koncentraku podoba velmi povrchne, ale vlastne velmi vecne. Vzyd existuje jedinec, jehoz moc nad zbytkem smecky je dominantni, aby ostatni, nize postaveni, jedinci dosahli jeho mista, jsou veskrze ochotni vest valku proti vsem a jakymikoliv prostredky. Vzhledem ale k tomu, ze na rozdil od lidske spolecnosti je tento proces dlouhodobe stabilni, nedochazi k regresi, jen k napodobovani, coz muze mimo jine souviset i s tim, ze bezmocnost je u lidskych mladat casto velmi podporovana [a socialne proklamovana], ktezto u jedincu smecky je naopak podporovana soutezivost.
    Je to jako pravidla silnicniho provozu, tam kde se striktne dodrzuji, je velka nehodovost casto s nasledkem smrti, narody, ktere jezdej jak se da jezdi sice vic otlucenymi auty, ale neumiraji na silnicich tak casto.
    Muj oblibeny priklad podporujici [mozna demagogicky] tuhle teorii je napriklad sexualni zneuzivani a obtezovani. Nerikam, ze driv se jen vic nemlcelo, ale bylo napriklad bezne v Japonsku, ze zena muzum drzela, asi jako jsi to tady popsala [proste se v pripade sexualniho chovani odevzdala a uvolnila]... Bezne bylo, ze napriklad v dopravnich prostredcich muzi osahavali zeny na intimnich mistech a to i dost verejne [JP ma nejmensi diskretni zonu na svete mmchodem, mene nez 45 cm]. Do priblizne sedumdesatych let se defacto v JP nevyskytovala instituce brutalniho znasilneni, jejiz procento, diky "feminizaci" spolecnosti vzrostlo zcela neumerne k predchozim statistikam.

    Tedy tvrdim, ze jedna-li se o jedince, kteri byli vychovavani v komunite ne prilis diverzifikovanych roli a zaroven nutneho boje o preziti by dosahli v techhle pokusech daleko jinych vysledku, nebo spise jine casove krivky vedouci k regresu. Nenastal by mozna ani tak strmy pad jejich moralnich hodnot, ackoliv to se tezko posuzuje, protoze asi nikdy nevideli krasu v sose krale, jako spis v plnym brichu.

    Samozrejme vsechno co jsem napsal muze byt blbost, pac nemam zadny vedecky zaklad pro sva tvrzeni, vzdy me spis zajimaly cesty typu Leary, ktery se snazil odstranovat zabrany a vsechny vtisknute jistoty pomoci vysokych davek psychoaktivnich drog a nasledovny reimprint za pomoci pozitivniho podminovani [mj set and setting].

    dluzno podotknout, ze ideu vetsi pes jebe nepovazuju za nemoralni nebo neco takoveho, proste je v danem momente vyhodne prijimat mimikry silnejsiho a ziskat si jakousi moznost stat se jeho "mazlickem", nez se proste nechat zabit a umucit. to ze venkovni svet v tom vidi nejakej problem je spis dane tim, ze vnekovni svet proste nedostava prez drzku nebo alespon ne tak, aby si to uvedomoval.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    TRUCE: clovek ktery tohle napsal je bohapusty blb a to jeste navic s mizernym literarnim vzdelanim.

    Uz antickla klasika pojima lasku jako zakladni tvurci cit, Platon mluvi o laskach nenaplnenych i ukojenych, Ovidius ve svem Umeni Milovat popsal desitky zpusobu jak na lasku ze vsech stran a mnohe jsou velmi pravdive a konecne, i tolik oblibeny Crowley mluvi o lasce jako nezbytnem predpokladu k provadeni magie a v jeho vyznamu lasky pod vuli rozhodne nechybi pripomenuti, ze ten cit je nezbytne nutne udrzovat.
    Necitis-li lasku neumis se ani milovat, takze sex degradujes na uroven nudy nebo telesneho cviceni [potazmo prostituce] a sama sebe na zvire, ktere soulozi jen v dobe optimalni pro rozmnozovani.
    Hodne asijskych civilizaci, prikladne Indie, at uz nechodim daleko, ma velmi krasne milostne divadelni hry stare i dva tisice let, ktere se hraji dodnes, protoze laska je nejen ideal, ale samotne ucteni podstaty ziti. [zajimave, jak maji napriklad radi jasne a siroke vyjadrovani toho citu, plne gest a barev, kdezto Evropan nejradej chodi v cerne]. V Bibli, konkretne Knize Salamounove najdes milostnou poezii a Jezis mluvi o lasce, jako k ceste pro pochopeni. Coz mozna neni dobry priklad, pokud jsi ve stadiu odmitani za kazdou cenu, ktere ale zrejme vyusti v pochopeni symbolu, ktere casto v Bili nejsou, ale muzes je sama tvorit [jako tarot s kterym nekolik noci hraju pasians]

    Davat za priklad dobu nekonecneho upadku Evropske civilizace, ktera zda se ani diky vede nevedla k nicemu dalsimu neni snad ani mestacky nihilismus, ale prosta neschopnbost dosahnout na vyssi cile a sirokeho pochopeni.

    Ovidius mimo jine mluvi o tom, ze lasku je nutne kultivovat a napriklad muz, ktery stoji o zenu ma se o ni uchazet a nepolevovat ve sve vuli, protoze i z lasky predstirane se muze vyvynout krasny cit. Jak daleko je to od pojeti ritualu, ktery prvopuvodne ma uspokojit toho kdo jej provadi [bezcilne provozovani nevede k vysledku ani k lepsi zkusenosti ani k cemukoliv uzitecnemeu, naopak s potrebou uspokojit byt i nevyslovitelne predstavy je kazda cesta mozna.]

    Ten, kdo tvrdi, ze sex je nuda, nikdy zadny nezazil. Ten kdo tvrdi, ze laska neexistuje, je bud sam, uzavreny jako krasna plachetnice ve flasce od rumu nebo se nikdy nedokazal vuli presnest pres okamzity chtic a zmenu. [laska stala je nesmysl a oxymon podobny jedinemu tonu a jedinemu rytmu, z ktereho by mela vzniknout symfonie]

    Laska je pratelstvi a ucta, stejne jako inspirace a sexus, laska je hrava, drava, bojacna, reze a hladi, vzdy je podezrela a kdo nemiluje casto kysne a zavidi. Laska vznika a malokdy zanika [nerezavi] a jen hlupak ji zahazuje.

    Jak zpiva Tony Wakeford "Without love, we are nothing, believe me, my friend, believe me." [opravdu obesi Hedda sveho muze ucetniho na zachode, jen pro sve pobaveni?]

    Nemuzes tvorit, kdyz necitis, protoze citem prijimas to, co se v tobe zahustuje a dava vzniknout hranam, ktere nepokryte a bez lzi vypravi pribeh nebo emoci. Nemuzes psat poezii, kdyz jsi lhar a verim, ze lhat musi clovek nejdriv prestat sam sobe.

    Kdo ma dite, nebo kdo miluje sveho nejblizsiho, pochopil, co je to laska s tak intenzivnim zachvevem, jako kdyz se proste zahledis na neco co chces, ale pochopis, ze videt v ocich ditete/partnera cit, je nejdulezitejsi potvrzeni tve existence a nejsi jen zbytecne slepe strevo v dejinach, ze mas proc tu poezii psat, tehdy zijes, jinak vlastne jen prezivas ke smrti a trapne to odklanis bohem, drogama a klidne i ctenim zavaznych filosofickych del a poezie, utikas.
    Muzes napsat 1000 basni, ale dokud v nich neni krom vule [forma] i laska [sdeleni], proste zmizi, aniz by kdy meli smysl.

    Jednou budem stari a osklivi, sex se zmeni v nemoznou ideu, protoze nase zfetovana, prochlastana tela budou odmitat dal se stavet, vlhnout, citit... nakonce i dychat, ale jeste predtim zustane duvera a pochopeni nebo samota a prazdnota.
    Samozrejme nechci moralizovat a laska muze byt i koncentrak, at nechodim daleko, podivam se do zrcadla a pak si vzpomenu na to, ze ideal je neco, k cemu muzou vest me kroky dokud jeste dejcham a je mi lip.
    Bez lasky je zivot Mein Kamf a pasians, jenomuzna veznice a nizkost banality schoana za vletna slova i nadavky
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Obdobné reakce a změny byly zaregistrovány v jiných mezních situacích, například v chování jedinců podrobených násilným výslechům nebo tzv. vymývání mozků (brainwashing). V počátečních stadiích takových výslechů se jedinec snaží vzdorovat tlaku, jemuž je vystaven. Poté se objevuje zdánlivá regrese k infantilnímu chování. K resocializaci dochází tehdy, když se objeví nové rysy chování, jejichž vzorem se stává ten, kdo je v dané situaci nositelem autority - vyslýchající. William Sargant, který se zabýval různými typy mezních situací, poznamenává: .Jedním z nejhroznějších následků těchto bezohledných výslechů, který popisují jejich oběti, je skutečnost, že náhle začínají cítit sympatie ke svému mučiteli..." (Sargant, 1959, str. 192)
    V mezních situacích zřejmě dochází k tomu, že nastává regrese v procesu socializace. Socializované reakce jsou bezohledně odbourány a jedinec prožívá podobnou úzkost jako malé dítě připravené o ochranu rodičů. Pak je jeho osobnost de facto proměněna. Zásadní změny osobnosti a chování, které vidíme v mezních situacích, představují pouze extrémní verzi normálních projevů socializace v jiných prostředích. Osobnosti, hodnoty a postoje lidí nejsou nikdy dány jednou provždy, ale mění se na základě jejich zkušeností v celém životním cyklu.
    Ilustrací z poměrně nedávné doby je zkušenost mladých Američanů, kteří byli posláni v šedesátých letech nebo na počátku sedmdesátých do války ve Vietnamu. Pod extrémním tlakem, jaký představoval boj v neznámé džungli proti odhodlanému a vynalézavému nepříteli, došlo u mnoha vojáků ke změnám osobnosti podobným tomu, co popisují Bettelheim a Sargant. Byli resocializováni do drsné a brutální reality, v níž se nacházeli. Po návratu do Spojených států veteráni těchto bojů zjistili, že stojí před novým procesem resocializace, tentokrát do mírového světa, do kterého se už nehodili.

    TRUCE
    TRUCE --- ---
    Bettelheim, pujcit si z knihovny po zkouskovem.

    Podle Bettelheima došlo u všech vězňů ke změnám osobnosti, které probíhaly v určitém sledu. Na začátku byl šok ze samotného uvěznění, způsobený surovým odtržením od rodiny a přátel; mnozí byli cestou do tábora mučeni. Většina nových vězňů se snažila vzdorovat působení podmínek v táboře a pokoušela se udržet si způsob chování, jaký měla v předchozím životě, ale to se ukázalo jako nemožné. Strach, deprivace a nejistota vedly k tomu, že se osobnosti vězňů začaly hroutit. Někteří z nich se stali „živými mrtvolami", jak je nazývali ostatní, neboť se zdálo, že ztratili veškerou vůli, iniciativu i zájem o vlastní osud.
    Tito muži a ženy brzy zemřeli. Jiní se začali chovat jako děti - ztratili představu o času a schopnost „myslet dopředu" a na zdánlivě triviální záležitosti reagovali výraznými změnami nálady.
    Většina „starých vězňů", kteří byli v táborech více než rok, se chovala zcela ji¬nak. Staří vězni prošli procesem resocializace, jímž se vyrovnávali s každodenní brutalitou života v táboře. Často si už nedokázali vybavit jména, místa a události ze svého předchozího života. Proměna osobností starých vězňů byla založena na napodobení postojů a chování těch jedinců, kteří při příchodu do tábora vzbuzo¬vali jejich největší odpor, totiž dozorců samotných. Opičili se po nich a dokonce se pokoušeli pomocí rozervaných cárů napodobit jejich uniformy. Bettelheim napsal:
    „Staří vězňové cítili velké uspokojení, jestliže při počítání vězňů, které probíha¬lo dvakrát denně, stáli opravdu dobře v pozoru nebo se řádně zahlásili. Byli hrdí na to, že jsou stejně ,tvrdí chlapi' jako esesáci, anebo ještě tvrdší. Ve své identifika¬ci s nimi zacházeli tak daleko, že kopírovali i esesáckou formu zábavy. Dozorci se bavili mimo jiné tím, že zkoušeli, kdo vydrží nejdéle dostávat rány, aniž zasténá. Totéž provozovali staří vězňové, jako by jim nestačilo, že jsou biti dost často i teh¬dy, když tuto zkušenost neopakují formou hry."
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    hodi se mi sem tento text, kdyz uz o te romantice ;)


    Ve středověké Evropě byly sňatky z lásky naprostou výjimkou. Existovalo dokonce přísloví, které tvrdilo, že být zamilován do vlastní ženy je stejně hříšné jako cizoložství.
    Existovaly i sexuální vztahy mimo manželství, ale málokdy k nim patřily pocity, jaké obvykle spojujeme s láskou. Láska byla považována přinejlepším za nevyhnutelnou slabost a přinejhorším za chorobu.
    Romantická láska se poprvé objevila v dvorských kruzích jako průvodní jev mimomanželských milostných dobrodružství, do nichž se příslušníci aristokracie pouštěli. Až do doby před asi dvěma sty lety byla omezena výlučně na tyto vrstvy a přísně oddělena od manželství. Vztahy mezi manželi z aristokratických kruhů byly často chladné a formální - přinejmenším ve srování s tím, co od manželství očekáváme dnes. Bohatí lidé žili ve velkých domech a každý z obou manželů měl svou ložnici i vlastní služebnictvo; v soukromí se stýkali jen zřídka. Soulad v sexuálním vztahu byl věcí náhody a z hlediska manželství nebyl považován za důležitý.

    „moderní průmyslová společnost je doslova posedlá romantickou láskou... Málokterá tradiční kultura by souhlasila s názorem, o němž jsme na Západě tak nezvratně přesvědčeni, totiž že pro muže je smyslem života láska k ženě, a naopak. Většina lidí jindy a jinde něco takového považovala z hlediska hodnoty člověka za téměř nicotné!"

    Ani romantickou lásku, ani její spojení s manželstvím tedy nelze chápat jako „přirozenou" součást lidského života, ale jako něco, co je výsledkem mnoha společenských a historických vlivů.
    TRUCE
    TRUCE --- ---
    OVERDRIVE: ne z trestu, ale z dusledku
    musis mit pocit, ze si jaksi lajsnes i ty dusledky se stejnou gracii, jako zlocin
    nebo ze z nich dokazes vybruslit

    ja treba hodne pocituju vinu, a strach z trestu, zato kdyz mam ten pocit opravnenosti, je ze me zrudicka. nevim zda ocekavam od lidi to same. nikdy mi to nikdy nedal. vsichni sou humanisti. krom dyleru, ty mam rada, tam vis na cem ses - chteji te ojebat. :)
    ti inteligentnejsi chtej na prvnim miste dobre prodat, ale taky te budou chtit ojebat.
    drsna ale krasna zivotni matematika.
    OVERDRIVE
    OVERDRIVE --- ---
    http://www.youtube.com/watch?v=x3ZvJ7V5rgw

    dejte si, je to veselka s temnym podkladem lyrics ;]
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam