• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    How to convert a VW Bug to electric the EV4U way.wmv
    https://www.youtube.com/watch?v=xmafnRH-vHc
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...v utorok sme boli pozriet na vystave Elektronika 2016 v mnichove ...na starej octavii som to tam dal so spotrebou 4.5l nafty na 100km :oD a to som to v nemecku hnal po dialnici 190km/h ...na vystave predvadely nove linky na vyrobu akumulatorov... ktore dokazu chrlit akumlatory mnohonasobne rychlejsie a levnejsie.... rychlodobijeci stanice, ktore su schopnie elektromobil nabit na plnu kapacitu do 10min.... ked som sa tam bavil s vyrobcami, tak trend je takovy, aby cena a dojazd elektromobilu boli na stejnej urovni ako u spalovacieho vozu .....potom to uz zacne byt zajimave ;oD
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    100km na benzín je 150kč s lepším ( = úspornějším) autem, žádné hody :D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CUKI: to byla od začátku moje vize... posouvat se aspoň o 100 km za den - a místo utrácení za benzín na cestě ty peníze prostě projíst :) ale jediné, co mi takhle vychází, je pořád co nejlehší a nejlehokolovatější kolo. (a to přitom potřebuješ plochu panelů, skoro jako bys to dal na střechu obytnýho auta.. no minimálně polovinu).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: slušně ludicrous mode :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: ha, nejspíš na něj udělal dojem Sun Trip závod, který Tureckem projel vloni :-) to dobíjení během parkování mě ale fakt baví... to bych u elektromobilu chtěl prostě jen natruc :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CYBERHIPPY: tak tohle je fakt zajímavý, Citroeny AX a Saxo (nástupce) byly velmi aerodynamické (a tudíž měly nízkou spotřebu).

    samozřejmě... tolik kWh jako do Tesly by do toho člověk nenacpal, ale zase by tam asi šlo dát modernější akumulátory, než se kterýma se to prodávalo. ale právě, že by to byla výzva.

    Mě teda vychází nejlepší cena za LiPol, o které vím, asi 10000 za 1 kWh. Za cenu nového auta stejné kategorie (300 000) tak člověk pořídí asi 30 kWh, které by vážily ale asi jen 180 kg (!).
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: Ten dojezd se mi zdá nereálný. Odhaduji tak 120Km max. Jinak do takový feldy (poslednim kvalitnim českym autu) bych šel...

    I hodně moderní a lehký elektromobily maj na jeden km min 135Wh a to budou s LiFePo4 o poznání lehčí než přestavba... A motor přímo na míru.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: ...ta felicia ma 30ks NiCd 6V/100Ah s vodnim chlazenim (na dojazd 200km) ...kupene na inzerat 1100Kc/ks

    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CUKI: Na nyxu je ID:BOZA - ma zkusenosti s elektrickymi samohyby :) (delal nejaky trakturek atd.) - onehda mi rikal ze nakup baterii musim pocitat tusim 120 kkc, pokud je clovek koupi z Ciny - pod to se nedostane
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: já spíš předpokládám že články jako takové by ve svých obalech obalech zůstaly, ale posunuly by se jednotlivé obaly. Nevím jestli to píšu pochopitelně. Prostě ta hmota se v autě bude "stěhovat" cestou nejsnažšího odporu. a to pokud se to dobře provede bude právě ta cesta celých škatulek...
    Pokud by došlo ke zničení článku jako takového tak by to byl asi problém za předpokladu použití nejběžnějších LiFePO4. Vím že se vyvíjeli nějaké články s mřížkou z čehosi které byly v tomto ohledu bezpečné a měli být i cenově výhodné, ale pouze podle nějakých PR článků... Stejně jako LiFeYPO4 které mají být podle prvních informací na skoro poloviční ceně ale v reálu jsem nic za přijatelnou cenu neviděl...
    CUKI
    CUKI --- ---
    QNEDLEEQ: seš na prd obchodník :-D
    ten samý fakt se dá popsat i: kremace i rakev v ceně vozu...

    ..ale vážně zkrat bude asi problém. nicméně ty akumulátory jsou podle mě solidní deformační zóna. K požáru by dojít taky nemuselo když tam není nic hořlavého


    PETER_PAN: joo nějakej web o přestavbách a komplikacích by se hodil. Jen hledám přesně opačné druhy aut

    Největší potíž bude sehnat hlavně tu baterii za rozumnou cenu a vhodný motor do konkrétní přestavby.
    Určitě bude budou taky některé kastle na přestavbu vhodnější než jiné. Vzhledem k plánovaným rychlostem nebude hrát takovou roli aerodynamika.



    CYBERHIPPY: kolik maj takové auta akumulátor a jakej je dojezd? (s novým akumulátorem)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CYBERHIPPY: Jen tak pro zajimavost. Nevis jestli jsou znamy nejake poveden prestavby aut s klasickymi rozmery ? tzn. ne felicia, ani starsi golf. Proste cestovni auto.
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: no on ten citron za sto éček taky nebude mít asi kdovíjaký baterky, co? Navíc už budou zralý k výměně.
    Dojezd 200Km by už byl rozumnej. Já bych šel buď do něčeho malinkýho jako je můj Yaris a nebo něco jako Téčko kde bych to doplnil ještě o panely na střechu. Tak aby se dalo každej den posunout o cca 100Km jen ze slunce.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: tech 40000Kc das len za testy prestavaneho vozu - homologace pre silnicni provoz... po splneni podminek a dolozeni technicke dokumentace prestavby se provede oficialni zapis do technickeho preukazu vozidla. Po tomto je potrebne este absolvovat klasicke STK.Emise se u elektromobilu nemeri. Povinne ruceni je vyrazne nizsi.

    Technicky zdatneho cloveka bude stat prestavba klasickeho spalovacieho vozu na elektrinu cca 80 000 Kc az 100 000 Kc.
    Kamarad predelaval feliciu a jazdi na nej uz 12 rokov, , Ale dojazd ma len 200Km. Pochvaluje si ale, ze naklady na provoz su tak nizke, ze sa mu uz investicia niekolkonasobne vratila...

    Firmy si za prestavbu uctuju 150 000 Kc az 200 000 Kc .

    Aby to malo slusny dojazd, bude najdrahsia polozka stale akumulator....
    CUKI
    CUKI --- ---
    CYBERHIPPY: otázkou je jestli je to za tu cenu pojízdný :-)
    Předpokládám, že elektromobil mě bude každé 2 roky stát technickou bez emisí a povinné ručení které by mohlo bejt nějak rozumě zvýhodněný ne?

    To k těm 40k Kč je otázka pouze přestavby nebo i úplně nového systému?
    Možná mi něco uniká ale elektromotor a a elektromobil je auto mnohem jednodušší k-ce.
    Koupil bych nějakej devadesátkovej zachovalej rám za pár Kč, které bych doplnil pouze elektromotorem. Pokud vše bude manuální tak by to neměl bejt takovej problém. Největší potíž je sehnat levnej akumulátor aby to mělo nějakej rozumnej dojezd.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    Citroën SAXO électrique Elektroauto ohne Akkus nur 999,-Euro
    http://www.elektroauto-forum.de/Kleinanzeigen/index.php?id=189
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---

    CUKI: ...z nemecka sa da kupit v bazare citroen saxo electric za 1000€ az 2000€ ...nove aku. cca 1000€... Ale uz je to komplet homologovane...
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CUKI: v CR musis absolvovat niekolko testov:

    Brzdny system.(ucinnost brzdneho systemu nesmie byt narušená)
    Elektromagneticka kompatibilita.(Vyzarovanie musi byt v norme)
    Konstrukcna rychlost nesmie byt prekrocena.
    Konstrukcna hmotnost nesmie byt prekrocena.

    Samozrejme i vsetky ostatne parametre technickeho stavu musia byt dodrzane.

    Testy stoja cca 40000Kc dohromady. Ak to prejde napoprve.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam