• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: a pročpak je nikdo předtím neudělal, když tam "litame hodne dlouho, mnohem rychlejch, spolehlivejc a s nakladem podstatne vetsim nez"? :-)

    každopádně, zasírat to tady nechci. ráno jsem si prostě spletl klub.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Hele, ty asi moc nerozumis anglicky. V tom videu se rika, ze chteji udelat mereni "that have never been carried out before". Tj. ktery nikdo predtim neudelal, ne ktery "nelze provest". Ale proc si nechat kazit hezkou pohadku nejakejma faktama, obzvlast kdyz ji muzes doplnit vlastnim blabolem o stihackach, vid? 8)) (btw, viz ze do stratosfery vcelku bezne litaji i jiny veci, nez stihacky?)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    ABDULAH: na co delat letadlo co neco uveze,hlavni je,ze to lita,ne? :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: no např. se tam mluví, že chce provést měření, která nelze provést ze stíhaček (asi je lze provést z balónů, ale u těch třeba hůř vyřešíš návrat odebraných vzorků na zem...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: jsem to chtěl samozřejmě postnout jinam, to byl raní uklik :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    REDGUY: Heled ty rejpale koledujes si o ban :-D to jsou vecne a financni dary ne dotace :-DDD
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Ted jeste aby vysvetlil, v cem presne to je "above and beyond" bez fosilni paliva. Protoze do stratosfery uz na ne litame hodne dlouho, mnohem rychlejch, spolehlivejc a s nakladem podstatne vetsim nez "dva chlapci ve skafandrech". A co se "bez dotaci tyce"... no, LOL. Staci se podivat na seznam jejich partneru 8)))
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: dokážeš postavit solární krap naurovni 737? Co bude lítat v noci a bouřka ho neodfoukne bůh ví kam? Rakneme maximálně za pěti násobek ceny?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ve videu si povšimněte především, že cílem Domjana je předvést, že obnovitelné zdroje dokáží být "above and beyond" toho, co je možné "fosilními palivy" (ale ovšem, i akumulovanou energií, na jejím dnešním stupni rozvoje). Tedy velmi blízko mé tézi "v případě dopravy najde solární energie uplatnění i bez dotací" (což kromě solárního létání vymýšlím i u solárních kol)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ... bude to první Chaosoplán, který dostoupá do stratosféry :-)
    CGTN on Twitter: "Ahead of #WEF17, meet the innovative “solar bird” designed by Swiss-based @SolarStratos to fly to the edge of space https://t.co/UT3mv3iUv2"
    https://twitter.com/CGTNOfficial/status/820982935050256384
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: neni lithium lepsi nahodou?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    dostalo se ke mě, mohlo by někoho z vás zajímat - jak si tu chcete dimenzovat ostrovní systémy....
    Trakční baterie - Topbattery.cz
    http://www.topbattery.cz/baterie-akumulatory/trakcni-baterie/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Solar vehicles in Chile race across world's driest desert
    https://phys.org/news/2012-11-solar-vehicles-chile-world-driest.html
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    jak udelat solarni nabijeni pro co nejvetsi udrzbovost? predpokladam ze to bude vyzadovat nekolik panelu pdo co nejmensim sklonem ... dat 4 panely do 180 stupnu podle kruznice pod uhlem 45 stupnu. jakou to bude mit odolnost vuci snehu? Co jezdim kolem jsou meraky rychlosti s uhlem i 75 stupnu a moc nepracuji - je na nich snehova cepice :-)

    Vzit teda dva 10Ah akumulatory a k nim pripojit 4x tohle - http://www.ebay.com/...ing-Board-9V-12V-18V-24V-/131931603167?hash=item1eb7bc80df:g:JWgAAOSwi0RXz~M5
    a k nim pripojit 5w panely? nebo 10w?
    tam kde to bude bude vyhled na slunce celorocne ...
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: proste to postav a spadni s tim ... tim nejlepe prospejes svetu
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: není to můj návrh, jak jsi už správně pochopil jinde :-) je to ilustrace z wiki

    jinak rozpadnout se vlivem vnějších sil, to pro jakýkoliv můj design bude ten nejmenší problém :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    4 SHOCKING ECO FRIENDLY Vehicles That Will Amaze You
    https://www.youtube.com/watch?v=7kTnjYAod9I

    zaujal poslední příspěvek:
    QUANT E - nanoFlowcell AG
    http://www.nanoflowcell.com/solutions/quant-e/
    otázka je, jestli to není nějakej hoax:
    NanoFlowcell - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/NanoFlowcell
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    Next Big Future: Current Flywheels moving to Superconducting flywheels using carbon fiber or carbon nanotubes
    http://www.nextbigfuture.com/2017/01/current-flywheels-moving-to.html
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: dej vrtule dozadu a do stredu kridel - spise bych zkusil propocitat dva motory dopredu a dva dozadu :-) proste udelat stejne kridlo vepredu a vzadu a boky kdyz chces spojit tak jedine na kloubech kvuli pohybum ... jo jsou navrhy co maji za ukol se v kriticke situaci rozpadnout vlivem vnitrnich sil :-) fzyiku nevoseres :-)
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: heled proti tomudle narhu nikdo nic nema - ale proti tvemu navrhu ano :-) Tohle je proste normalni krodlo se vztlakem jeste na zadni kridlo. Stihacka by to nemohla mit kvuli manevrovatelnosti :-) ciste dle mych znalosti to ma vyhody a nevyhody:

    Zvedani zadku - lepsi stabilita v primem letu pri nizke rychlosti
    chtelo by to smerovky na bocich a zadku - pro lepsi manevrovani
    chtelo by to klapky na koncich kridel obousmerne pro lepsi vzestup a sestup - bude si to svine drzet smer
    motory ciste pod kridlem kdyz opomenu tvar vrtule nevim nevim - bude se ti misit vzduch a menit vztlak - zvysujes rychlost proudeni pod kridlem - to neni moc vyhodne
    no a nasledne tvar je placka takze take plocha co prorezava vzduch v jednom smeru - kruh je kruh :-)

    pokud pocitas s namahanim konstrukce na konci kridel - kde napriklad starej Il ma rozptyl pohybu konce kridel mezi plnou rychlosti a stanim na rampe pry kolem 2 metru a dokonce muze mit snad az 3 aniz by upadlo :-) Tak to bude OK vzhledem ke smerovemu vektoru bocniho kridla se budou pretacet, tim se ti bude menit smer nabehu vduchu a snizovat a zvysovat vztlak vlivem rychlosti prutoku vzduchu :-) musel by jsi zajistit stejnou tuhost kridel a pritom pruzne spojeni tech bocnich casti - jinak tam budou brutalni sily.

    maturitu z fyziky nemam propad jsem z matematiky ve ctvrtaku :-) ale mel jsem za jedna i z technologie vyroby, materialu, strojni dilny, zamecnicke dilny, kovarny, fyziky, chemie atd ... :-P

    krome toho koukam ze na tom renderu to vypada jinak nez na tom nakresu - uz delas zmeny?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: mám, za 1. ale tam se pochopitelně nedělají zkoušky z návrhu letadel :-) obecně to ale není zas takový úspěch a půlku věcí když si neoživím z wiki, tak jsem stejně zapomněl. ale

    hele, ty první návrhy s teleskopickými, harmonikovými a 200m-dvouplošnými křídly byly trochu úlet. ale co se týče closed-wing, tak to je poměrně ustálená aerodynamická teorie, která se za next-big-thing považuje už asi 20 let. Říká se tomu Prandtlův design, podle aerodynamického teoretika, který mj. nevěřil v překročitelnost rychlosti zvuku :-) ale jinak měl některé nápady celkem zajímavé. (je to tu ovšem lehce offtopic)



    normálně se to nepoužívá, protože dnes už nepotřebuješ maximalizovat plochu křídla při minimální rozpětí, protože nízké plošné zatížené křídla ~ nízká cestovní rychlost - proudové motory nasměrovaly vývoj letadel úplně jiným směrem. ale mě pochopitelně baví vymýšlet různé disruptive changes, které trochu zacloumaj žaludkem cestujícím v první třídě :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam