• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    FRANCIMORSolarni technika,Solar cooking-baking & Elektrick bike,cars,
    rozbalit záhlaví
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: +/- to byla historicky zlomová hranice ekonomičnosti leteckého provozu (DC-3) Jezis, cim vic o tom premejslim, tim vetsi to je pitomost. I kdyz pristoupim na idiotskou predstavu ze "ekonomicnost leteckeho provozu" je dana nosnosti, tak je to naprostej nesmysl. Ekonomicky vynosna letecka doprava existovala davno pred DC-3. Postovni letadla, letadla pro par bohatejch pasazeru, to vsechno _samozrejme_ bylo v dany dobe ekonomicky vyhodny. Zase placas o vecech, kterejch nerozumi a vysledek je pitomost v pitomosti: XChaos fails at failing 8))

    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: je to spíš ekonomicky daná hranice: letadlo pak uveze cca tolik lidí, kolik autobus, apod - a dalsi ukazka toho, jak epicky failujes i v tech uplne nejzakladnejsich vecech. Posuzovat "ekonomickou hranici" ciste na zaklade toho, kolik to letadlo unese, je _idiotske_. Nevis kolik by stalo porizeni takoveho letadla, kolik by stal provoz, kolik by te stal fakt, ze muze litat jen zlomek roku, kolik by te stala pozemni infrastruktura, nevis skoro nic. Takze rict, ze "ekonomicka hranice" jsou ctyri tuny, je proste pitomost.

    Samozrejme, navic, kdyz uz uvazujeme v tehle pseudo-ekonomickejch meritkach, tak je zcela zjevne, ze "akumulacni" elektricka letadla (vodik/baterie) by byla prinejhorsim zdatnou konkurenci: mensi rozpeti (jednodussi konstrukce, mensi hangary), vetsi vyuzitelnost (nevadi spatny pocasi), viceucelova a tim levnejsi technologie (superlehky odolni FV clanky pouzijes jen v letadlech, baterie a vodik i v autodoprave) a tak dale. Coz je zase minus pro xchaosoplany.

    A to nejlepsi na konec: logicka uvaha "je to ekonomicka hranice, tudiz je to mozne a dozijeme se toho" je klasicka xtupost 8)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEJML: +/- to byla historicky zlomová hranice ekonomičnosti leteckého provozu (DC-3). je to spíš ekonomicky daná hranice: letadlo pak uveze cca tolik lidí, kolik autobus, apod. Je to orientační hranice.. můžou to být 3 nebo 5 tun, samozřejmě. ale od určitého užitečného zatížení začnou solární letadla vzhledem k potřebné ploše křídel už fakt vycházet hodně podivná. Pro ty 4t si jde představit něco +/- uvěřitelného: tedy sice (na dnešní poměry) velká plocha křídel či velké rozpětí, ale zase ne tak , aby to potřebovalo k přistání plochu jako půl města.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ABDULAH: no... moderátor zjevně spí ... pokud chce v "odborné" diskuzi tolerovat _tohle_ ....
    ABDULAH
    ABDULAH --- ---
    XCHAOS: za to tebe zna cela cr jako uplnaho blba ;-) tak si vyber. I kdyz blba no peknyho vychcanka posranka. Ale ber to jako troleni a utok atomovkou na tvoji velkou dokonalou mysl, protoze moje nizke iq mi nedovoli pochopit tve myslenky. Vazne uz neni zakon o kastraci? Hodil by se ...
    KEJML
    KEJML --- ---
    LINKOS: Ty 4 tuny mne taky zaujaly. Ale čekám, že argument proč 4 a ne třeba 8 nebo 2 je "prostě na to sázím a vyvraťte mi to"
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: pockej nejdrive chces pristi rok presvecovat lidi aby to zacali stavet a pak se vykrucujes ze jednou se toho dozijem... To jak si prisel na ty 4t tuny se radeji ptat nebudu,nechce se mi to z tebe tahat nekolik dni.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Fakt věříš, že se ti podaří v pohodě zestárnout a umřít, aniž by ses dožil solárních letadel, které unesou 4t užitečného zatížení? to je uplne fantastickej argument. Taky par takovejch zkusim:


    Fakt věříš, že se ti podaří v pohodě zestárnout a umřít, aniž by ses dožil pecenejch kurat, ktera sama litaji do huby?

    Fakt věříš, že se ti podaří v pohodě zestárnout a umřít, aniž by ses dozil navratu Jezise Krista?

    A moje oblibeny:

    Fakt věříš, že se ti podaří v pohodě zestárnout a umřít, aniž by ses dožil chvile, dky XChaos konecne pochopil zaklady fyziky, ekonomie a logicke argumentace?

    Aneb "proof by wishful thinking" 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: asi záleží na plošném zatížení křídla a ploše křídla, ne? současná solární letadla moc ne. Já tvrdím, že by to mělo jít škálovat někam ke 4t užitečného zatížení. Máme před sebou oba ještě tak 30 až 40 let života. Fakt věříš, že se ti podaří v pohodě zestárnout a umřít, aniž by ses dožil solárních letadel, které unesou 4t užitečného zatížení?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: kolik toho podle tebe ty letadla unesou?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: takze,kdyz nefunguje okecavky tak zkusime druheho obvinit z "utoceni". Ono je jedno jestli mluvis o solarnich chodnikach,nebo letadlech je to jen mlaceni prazdne slamy.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: Jinymy slovy, zatim se nedari. Dekuju ze potvrzeni 8)

    no tomu ovšem říkám kariéra - No tak to si rekneme, az se tobe "zadari"... 2020 je uz za chvili 8))))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: až přijde čas, na někoho narazím. nejde mít všechno najednou. podstatné je, že ty za sebou v té době budeš mít co... 10 let trollení online, pod přezdívkou, pod kterou tě zná půl Prahy? no tomu ovšem říkám kariéra :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: tohle je útočný. jediný, kdo tu offtopic žvatlá, jsi ty.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: takze se zase vyhybas jednoduchym otazkam a zvatlas zas o cinanech?
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: kdo říká, že se mi to nedaří? [...] tak proč bych neměl časem najít kupce na solární motorově kluzáky - no, ja rikam ze se to nedari. Uz mas kupce na solarni motorovej kluzak? Mas toho nadseneho konstruktera? Mas sponzora? Pokud vim, tak ne. Tudiz "nedari se". Klidne si fantaziruj o tom, jak se "v budoucnu podari". Ale ted se proste nedari.

    víš o tom prostě absolutní houby. - LOL. DOSLOVA A DO PISMENE mas na ty strance napsano, ze to lita na baterky a na spalovaci motor. Naprosto jasne. Ale protoze se ti to nehodi do kramu, tak se rozhodnes ten uplne jednoznacnej text ingorovat a "interpretovat fotku"... pritom samozrejme, mnohem logictejsi interpretace je "ty panely na kridle jsou tam pro nabijeni baterie pri stani na letisti a jako _tercialni_ zdroj energie za letu". Plus samozrejme kdyz se podivas na parametry letadla, z kteryho to vzniklo, tak je zcela zjevny, ze ty panely proste nemuzou stacit. Ale protoze greentard potrebuje kazdy stebelko, kteryho by se mohl chytit, aby mel pocit, ze neni za naprostyho idiota, tak fakta, ktery pred nim lezi cerny na bilim, leti z okna a nastupuje idelogie. Jak jinak 8)) (a co si jeste popovidat o tom, ze ta stranka uz tam par let lezi bez jakejchkoliv updatu, takze dost mozna tech par renderu je vsechno, co z toho kdy bude 8))) )
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: kdo říká, že se mi to nedaří? naopak - pokud jsem našel kupce na (první) solární kolo, tak proč bych neměl časem najít kupce na solární motorově kluzáky?

    REDGUY: víš o tom prostě absolutní houby. já si fotku interpretuju nějak, ty jinak. prostě si počkáme - a nakonec budu mít pravdu.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: a to, že ti vadí extender - o extender vubec nejde. Jde o ty baterky a o to, ze o panelech tam neni ani zminka. Ten solar transporter zjevne _NENI_ solarni letadlo, pro ktery by primarni zdroj energie ZA LETU byly panely. Mas to tam napsany cerny na bilim, prestan lhat.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: létání je drahé A to jsi nevedel, kdyz jsi vykrikoval "za pet let budu mit solarni letadlo"? Hmmmm 8)))

    ve skutečnosti jsem čekal, že kromě trollů získám i někoho na svou stranu - a nejak se nedari, co? Cim to asi bude... treba ze ostatni chapou fyziku pro stredni skoly?

    Vím, že bys rád všechny přesvědčil, že jsem pitomec - k tomu me fakt nepotrebujes 8)))
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: více cestujících při více letech! a to, že ti vadí extender.. no víš, existuje i něco jako bezpečnostní předpisy, třeba by to bez nějaké minimální výdrže do vzduchu s 5 platícími cestujícícmi nepustili. Ale nikde neříkají, že ten extender použijí při každém startu...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    REDGUY: létání je drahé. a taky více regulované (i blbé solární nákladní kolo jsem prodal hlavně proto, že na motorku si takovouhle bednu, pokud není schválená, přidělat nesmíš!)

    byrokracie musí znát kategorii experimentálních letadel, další možnost je vejít se do kategorie ultralightů. je možné, že jsou nějaké předpisy, že prostě s tak nízkým plošným zatížním křídla ani nesmím do vzduchu. Zatím to vypadá, že cílím na kategorii "ultralehký motorový kluzák", což je tak říkajíc zatím velmi málo využívaná kategorie.. ale pro solárně elektrické letadlo je to jediná možnost (bez elektřiny musí mít schopnost aspoň bezpečně přistát plachtěním)

    ve skutečnosti jsem čekal, že kromě trollů získám i někoho na svou stranu - takhle to prostě v životě funguje, polarizace není jednostranná. Vím, že bys rád všechny přesvědčil, že jsem pitomec a nemá cenu se mnou spolupracovat.. ale prostě svět není takovýhle a někteří lidé stále znovu zjišťují, že proti řadě jiných jsem menší pitomec.
    REDGUY
    REDGUY --- ---
    XCHAOS: je to letadlo schopné dopravy cestujících - cestujiciho, jednotne cislo, nelzi. A neni to DOPRAVNI letadlo.

    každopádně více "dopravní" solární letadlo je ve vývoji taky: - a tohle uz je jednoznacna lez, protoze tohle proste _neni_ solarni letadlo v tom smyslu, jako se tady o nich bavime: "The main power source is a lithium battery pack, but an optional range extender can be fitted into part of the baggage compartment. It consists of a generator running on unleaded auto gas.". Znovu a znovu tuhle lez opakujes, i kdyz to mas naprosto jasne napsany a kazdej si to mure precist.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam