ANDY_WARHOL: tak já dělal ve FreeCADU relativně malou 3D tištěnou spojku a můžu ti říct, že to bylo časově náročný hodně...
kdybych tam měl zadávat celou příhradovou konstrukci, tak se asi zblázním. svářeč naproti tomu vezme kousek trubky a uřízne a ohne ho, aby mu pasoval k ostatním.
že návrh rámu není definitivní, to je jasné.. jeden z problémů je ten, že ta příhradová konstrukce není zatěžovaná čistě jen v těch styčných bodech vazníků, jako kdyby nesla jen sama sebe... je tam taky ta židle s jezdcem a tak. Prostě nasimulovat některé věci by bylo fajn, ale něco prostě nevymyslíš... nebo ne bez zkušeností, které jsou v podstatě dražší, než ta práce svářeče.
Náš proces vývoje spočívá v tom, že v podsdtatě něco svaří jen bodově, na rám si sedneme, zjistíme jak přesně se to prohne pod jezdcem, jak si jezdec má prostor napnout nohy, jak přesně se prohne řetěz, apod. - a pak se to o pár centimetrů hne, znovu bodově svaří, znovu vyzkouší a teprve když je jasné, že vše funguje, tak se to svaří definitivně.
Nechci podceňovat Freecad... ale fakt sorry, ale na 3D modelu rámu se prostě neprojedu na zkoušku. Jak přesně se během šlapání hýbou kolena, to můžeš 10x simulovat... ale stejně ten pocit z té jízdy nic nenahradí (nebo jestli se ti budou mlátit paty na šlapkách o zem.. každý dává nohy na šlapky trochu jinak...)
Pokud budeme dělat někdy další rám stejného typu, tak vím o konkrétních parametrech, které budou jinak třeba v řádu centimetrů a na tomhle rámu je už předělat nejde.Není to ale nic, co by při troše přemýšlení bývalo nešlo nasimulovat i v kreslítku, které používáme už teď.
Nechci říkat, že to děláme úplně geniálně, jen jsem se prostě obrátil na lidi, co už pár kol postavili a mají k tomu takový svůj vlastní svérázný přístup. Kdybych se obrátil jen na svářeče, musel bych pak osazovat sám ty cyklodíly a ono přeci jen.. jiní lidé to už dělali a moje vlastní mechanické pokusy nedopadají vždy nejlíp. Takže narazit na dvojici svářeč + konstruktér kol bylo podle mě velké štěstí....
Přiznám se, že kdybych na ně nenarazil, asi bych si býval byl koupil hotové lehokolo od Azubů (za zhruba stejné peníze)... to by ale zdaleka nebylo tak vhodné např. pro montáž solární stříšky. Hlavně má na dlouhém lowraceru celý vehikl daleko níž těžšitě... a to se prostě počítá